Friday, March 06, 2009

bOLeh PercayA ataU T|Dak..???

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:16 PM
hari ini adalah hari Jumaat!! Penghulu segala hari.... hari yang mulia untuk berbuat amal kebaikan.. erk!! kenapa tiba-tiba je ni..???


ha ha ha ha ha.. petang tadi aku ke Public Bank.. inilah kali pertama aku ke sini.. Public Bank jalan ape ek..? kat belah belakang tu Tabung Haji...? aku ambil jalan dari Little India nak menuju ke Bangunan Merah tue... Jalan laksamana rasa aku.. tapi.. aku tak pasti!! (adeh.. malu nak mengaku anak melaka..) kat sini parking atau dalam bahasa melayunya... tempat meletak kereta adalah amat terhad.. banyak kereta-kereta di parking sesuka hati mak ayah mereka di tepi jalan yang bergaris kuning... mungkin mereka begitu keliru.. kenapa warna kuning yang di gariskan di situ..( soalan apakah ini...?) aku dengan penuh taat setia.. tanda cinta pada negeri yang bersejarah ini.. memangking.. (ada ke perkataan ni dalam kamus..? ) kereta agak jauh terkebelakang.. dan dengan gagah berani menapak berjalan kaki ke Bank yang terletak terkedepan... namun walaupun panas terik.. kesopanan dan kesusilaan sebagai gadis melayu tetap aku pelihara.. ( huaaa huaaa huaaa!!)


tiba-tiba... aku di tahan oleh seorang wanita.. "adik.. boleh pinjam handset tak..? telefon akak kredit dah abis.. nak telefon kawan kat office jap.."...
aku terpinga-pinga... namun akalku masih waras dan berfungsi dengan baik... "maaf kak.. telefon saya tinggal dalam kereta.. maaf yer.." aku dengan sopan menolak permintaannnya itu... "ok.. tak pe..." .. aku lantas mengorak langkah pantas.. sambil sekali menoleh memandang ke arah perempuan itu.. masuk je dalam bank... aku curi-curi pandang lagi...


aku berasa sedikit bersalah.. melihat dari riak mukanya.. pakaiannya.. tuturnya.. aku dapat rasakan dia seorang wanita yang baik.. tapi jangan salahkan aku sepenuhnya kerana tidak dapat membantunya. aku terpaksa berbohong 'sunat' di hari Jumaat ini untuk menjadi lebih berwaspada dan berhati-hati.. jangan menilai seseorang dari kulitnya.. itu yang aku pegang..

buat kakak bertudung putih.. maaf di pinta.. saya cuma berhati-hati dalam mempercayai orang asing yang tidak saya kenali... InsyaAllah.. jika di lain kesempatan kita bertemu lagi.. saya pasti membantu... pesan saya... lain kali isilah kredit yang secukupnya di dalam handset kakak... jangan biarkan battery weak atau pun handset tertinggal di office...


nota kakitanganku : lihat kanan.. lihat kiri.. lihat kanan.. dan lihat kiri semula.. lintaslah dengan penuh bergaya dan hati-hati.. ha ha ha ha.. (aku tengok budak-budak sekolah berdedai keluar dari pagar sekolah.. ikut suka hati mak bapak dia jerk..)

6 kUs-kUs:

Anonymous said...

Betul tu.. waktu skrg nih kekadang kita kena lebih berhati2.. org jahat skrg muka lg encem dr org jahat dulu2 tau.. hik hik

myQza on March 7, 2009 at 2:50 AM said...

kalau yang jahat tue ensem... i rela jek.. awwww!!

Anonymous said...

ko ni gatal eh skrg kak :-w geget montot tuh kang :-w

myQza on March 7, 2009 at 11:36 AM said...

cik leha.. anda di ban kerana meromen jauh menyimpang dr tajuk asal.. eh mengomen..
(ps: den menggatal sbb mucuk den jauh.. ha ha ha ha )

zhrhtoodem on March 8, 2009 at 12:11 AM said...

hheheehe.betul gak.terpaksa berbohong utk berjaga2.
ok kot?
hehehehe

myQza on March 8, 2009 at 9:00 AM said...

ape kot2... tol2 lah..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting