Tuesday, June 16, 2009

Dur|an Oh Dur|an!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:54 PM
w
Hari ini di pejabat memang sibuk. Sibuk 'sorting' surat-surat untuk masuk dalam fail. Tak habis-habis lagi kerja ni. Maklumlah aku seorang je, tiada siapa nak tolong.
Minggu depan kawan-kawan lain ada kursus Kewangan kat Ayer Keroh. Aku dah 3 tahun minta kursus ni. Nama tak lekat-lekat juga. Dari minggu lepas asyik telefon Bahagian SUmber Manusia KPM. Sekali je dapat yang lain-lainnya talian sibuk. Ingat nak minta menyelit untuk kursus kali ini. Maklumlah buat di Melaka jadi tak lah jauh sangat. Ekekekekeke...
Macam hari ini, aku call dari pagi sampai petang tidak berangkat. Nada deringan ada. Dekat pukul 4.oo petang baru berangkat. Itu pun pegawai yang bertugas tu 'outstation' lah pula!! Alahai.... nampak gayanya lepaslah aku lagi untuk sesi kali ini.
Kepala pun dah 'miong'. Mungkin asyik makan durian je. Hehehehehe... Tapi aku bukan 'hantu durian'. Ada orang yang lebih 'hantu' lagi dari aku. Aku makan 5-6 ulas je. Tapi kalau tempoyak tu memang aku suka.
Nota kakitanganku : Siapa tahu 'skill' kopek buah durian yang paling mudah? Sebab aku selalu dapat merasa yang comel-comel je sebab hanya itu yang mampu aku kopek walaupun aku dah ikut betul-betul laluan garisan tu.. Ekekekekeke...

14 kUs-kUs:

TE-ARE |MOND|™ on June 16, 2009 at 8:30 PM said...

deroyan? teha bkn "hantu deroyan"... klu mkn pun juz 2-3 ulas jer... kopek deroyan? langsung x reti... kuikuikui

myQza on June 16, 2009 at 9:41 PM said...

ekekekekkee.. tue lah.. kdg2 x sabar2 nak makan... tp oleh kerana susah sgt nak kopek... telan air liur je lah

Unknown on June 16, 2009 at 10:07 PM said...

aku dah berhenti nak beli dorian kat pekan tadi, tp kenapa x jadik?xpe ashie..esok ko beli manyak2..ah, bestnye membayangkan makang dorian..aigooo..best nye..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on June 16, 2009 at 10:12 PM said...

uwaa~ nak makan durian...mesti tgh musim ek...ni sdara msti ada yg dtg umah kami, sbb ada kebun, pkok durian pun ada la sikit...huhu, tahun depan la gamaknya dpt makan :(

colorful.life.freedom on June 16, 2009 at 10:21 PM said...

best kn duk kg??plg best tme musim buah ni..sdp gilerrrr...hehe

myQza on June 16, 2009 at 11:00 PM said...

muehehehhehehe...tu x maknenye.. ko kena telan air liur dulu tgk blog aku sampai x tdo malam termimpi2 doyan tu.. ekekekke

myQza on June 16, 2009 at 11:02 PM said...

Norul.. org dok jauh2 slalu dengar khabar jek.. nak amek bau pun x pat.. ekekekke..

azah dok mane..? bandar ek..? org bandar doyan selalu beli jek! hik hik hik

Neeza.Areef on June 17, 2009 at 10:25 AM said...

dulu pn sy x reti kopek duyan skang expert weh..heeheh...caranye...perati tul2 kt vontot duyan tu..ale garis2 kiranye mcm penanda tpt kita nk start kpek

farish izaryl @izreez on June 17, 2009 at 10:57 AM said...

keco liorqq

myQza on June 17, 2009 at 11:05 AM said...

neezarif : pueh dah ikut vontot tu.. hancur gak jadinye walaupun ending2 apat makan gak.. ngan isi2 die terbarai.

rizz : Sila dapatkan buah durian di gerai buah yg berdekatan.. ekekekeke

Nana Rosli on June 17, 2009 at 3:38 PM said...

org melaka suker tempoyak jugak ye?!!
laen skit kat rumah nih sbb ade,
" ASAM PEDAS VS GULAI TEMPOYAK"
bah org melaka, mama org parit...
haiii..dh kawen brbelas tahun pon, tetap babah tak kesior mkn tempoyak...hihi
ttp menang kn asm pedas..

kalau juadahnya tempoyak kat umah nih,
alamatnyaa ade org merajuk tarik moncong 14 uuuuu!
lawak2..hahahaha

myQza on June 17, 2009 at 4:24 PM said...

ekekekeke cik nana!! dasat tue.. nanti org yg masakkan asam pedas tu mogok.. tau lah babah nana!! ekekekeke

ibu_umairah on June 17, 2009 at 4:34 PM said...

amboiii keyanggg yer makan durian yerrr.....

myQza on June 17, 2009 at 5:11 PM said...

ekekekeke.. kenyang!! Sedawa pun bau doyan!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting