Monday, June 29, 2009

Jangan Tanya a/s/l Boleh Tak..?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:34 PM
hyy
Aku baru berjinak-jinak semula dalam dunia MIRC. Entahlah! Tiba-tiba rasa nak ‘install’ MIRC tu dalam ‘notebok’. Lama ‘gaban’ aku tak ‘join’. Ada lagi kawan-kawan yang masih ingat.

Aku selalnya hanya ‘pasrking’ nama di ‘channel’. Samaada meletakkan ‘nick’ sahaja, atau menambahkan perkataan’afk’ atau ‘away’ di hujungnya. Sila ‘gugel’ jika anda tidak tahu apa itu ‘afk’!!

Aku memang jarang menaip. Tidak kiralah secara ‘open’ di ‘channel’ atau secara tertutup di ‘PM’. Kemalasan untuk menaip ada puncanya.

Sebab itulah bila ada yang ‘PM’ aku tidak melayan dan mengabaikannya sahaja. Tetapi seronok melihat aksi-aksi mereka. Ada yang panas hati bila aku tidak membalas ‘PM’ mereka akan menaip begini. “Sombong!! Boleh jalanlah. Kau ingat kau cantik”. Ada juga ‘ Kalau malas menaip, baik tak payah ‘chat’. Buang masa je.” Hehehehe.. Macam-macam ragam. Itu hak aku mahu membalas atau tidak.

Ada yang meminta izin dahulu sebelum mem’PM’. Dan aku akan membalas. “ Maaf, ‘PM’ saya rosak, masuk ‘workshop’. Itu semua adalah alasan malas untuk menaip.

Hak aku juga mahu menjawab soalan atau tidak. Selalunya mereka akan bertanya. “a/s/l please!” Dan aku akan menjawab. “a/s/l/ takde”. Ada yang bertanya soalan sampai ‘detail’ sekali. “Oh! Negeri Sembilan. ( Negeri kegemaran aku!) N9 kat mana? Oh PD! Batu berapa..?” Wah Wah Wah!!! Ini semua membosankan!! Nak tahu selengkap-lengkapnya buat apa?

‘Nick’ Hubbysepi ke, SuamiKL ke, Suamiorang ke!! Huh!! ‘Goodbye’ sajalah. Kalau kamu rasa nak dengar Khutbah dengan aku, cubalah ‘PM’ dengan menggunakan ‘nick-nick’ seperti yang di nyatakan atau yang sealiran. Ha ha ha !!!

Kalau yang ‘over’ lagilah!! Semuanya taip 18sx sahaja. Ada yang siap ‘offer’ lagi ‘satu malam rm500.00”. Alahai…. Ada rupanya orang ber’bisnes’ dalam ni. Semua itu tidak mustahil.

Erk!!! Maaf! Aku membuat ‘entry’ ini bukan untuk mengutuk atau memperli sesiapa. Sebab aku tahu ada kalangan rakan-rakan MIRC juga membaca blog ini. Tetapi sekadar berkongsi cerita. Andai aku tidak membalas ‘PM’ kamu, kamu tahulah apa sebabnya.

Nota kakitanganku : Sedekad melayani karenah MIRC . Aku sudah dapat baca di mana kurang garam dan terlebih gulanya. Memang betul. Yang penting niat! Namun nasihat aku. Jangan lupa akan status diri kamu dan berbataslah apabila bergurau senda lebih-lebih lagi mengenai perkara-perkara yang tidak manis di buat gurauan!!! Akhir kata, Ingatlah Orang Yang Tersayang!!

26 kUs-kUs:

TE-ARE |MOND|™ on June 29, 2009 at 2:32 PM said...

MIRC? penah lah masuk but juz intai2 jer... lbh suka chat kat YM... generasi baru maybe... hehehe... but, face da same thing gak... macam2 kerenah... ;)

myQza on June 29, 2009 at 2:40 PM said...

YM ok gak.. tp dah lama x masuk!!
MIRC baru masuk semula.. tp semuanya dah lain.. x sama dengan zaman sis mudo2 dulu!! ekekekeke

lavidalabelle on June 29, 2009 at 2:48 PM said...

asl?

god! only losers ask that. major turn off kannnnnnnnn xD

myQza on June 29, 2009 at 2:49 PM said...

ha ha ha ha!!! yup!! Aku sokong 110%!! :D

farish izaryl @izreez on June 29, 2009 at 3:13 PM said...

ade ke lg org men irc niwww

myQza on June 29, 2009 at 3:19 PM said...

tue lah rizz!!! mcm dah xde jek..? x semeriah masa zaman kanak2 sy dulu... ha ha ha !!

Soalan tak hengat die ni tau!!!

Unknown on June 29, 2009 at 3:57 PM said...

aku dolu jaman MIRC..slalu menyampah kalau tanya asl..ntah kenapa..aku mesti jawab merapu, contoh age, mesti aku jawab umur 60thn,..ahahha,.nenek tua mane main irc..kekeke

tp time MIRC, aku ske masuk laman universiti..join bebudak ni chattin, mende2 ilmiah plus mende2 yg x ilmiah pong ader..nak aku bagi contoh?ar..lu pikirlah sendiri..ahaha

myQza on June 29, 2009 at 4:06 PM said...

ekekekeke.. dak ashie.. skang kat MIRC ko taip lah universiti ape pun.. budak2 dlm tu bukan u pun!! ha ha ha..
hampagas jek..

aku masuk cene u .. dalam tu pun derang leh pm n tanye 'Phonesex'? ha ha ha ha !!!

azianierdawati on June 29, 2009 at 4:49 PM said...

btl.. plg x suka bila chatting je. asyik ask asl pls .. bohsan btl.. kekdg langsung x layan ler.. hahahha

NURA on June 29, 2009 at 4:50 PM said...

salam sobat,,jadi tahu instal MIRC,,tapi sulit atau mudah sihh

myQza on June 29, 2009 at 5:57 PM said...

snowhite : APo nak panggei ni> ekekekeke.. iggy je org mcm tu ek? ekekekeke

myQza on June 29, 2009 at 5:58 PM said...

sis Nura : installnye mudah saja!! Download dari web juga!

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on June 29, 2009 at 6:45 PM said...

lama dah kutinggalkan alam ini :D

myQza on June 29, 2009 at 6:49 PM said...

ekekekekek.. norul.. sebut tol2 tau!! Alam MIRC ! hehehehe...

Nakamura Kazuki on June 29, 2009 at 8:38 PM said...

dulu ada juga ...sekrang dah tak aktif dah yela ym je kan...mudah n senang

myQza on June 29, 2009 at 8:52 PM said...

ekekkekeke.. YM ek? aku YM pun jarang.. sebab skang punca utama ialah MALAS! heheheheh..

colorful.life.freedom on June 29, 2009 at 11:31 PM said...

tul lr tedi...
bnci gler ngn Q asl..
skrg ni gne ym tuk chttg..
but mls nk join chatroom..
y??coz slalu dpt q a.s.l..urgghhhh!!bosan ngn org cmni!normally, i akn delete as spam je chatter ni..hihi^^

tny q len ble??

نوريسواندي عبدالوهاب on June 29, 2009 at 11:47 PM said...

mIRC?? pobondo eh tu?? ish ishh.. tak ponah den telibat ngan kojo-kojo haram neh..

YM?? apo ulek eh ni.. tompek apo YM neh.. CM den tau laa.. :D

Hazrey on June 30, 2009 at 1:04 AM said...

I always have my mirc on my pc, notebook - for my leeching of mp3 and videos.

Bila ada orang asl me, I will say this: 52/married-with-four-wives/sabah.

And that will stop them. Haha. never chat, sebab those days dah abis dah. Dah expired. Sekarang cuma leeching lagu jek.

Anya on June 30, 2009 at 1:39 AM said...

I can read it :(
I want to wish you a nice day ^__^
Take care my friend :)

Kareltje =^.^=
Anya :)

myQza on June 30, 2009 at 8:32 AM said...

Azah : kalau Q lain kan.. die mesti tanye.. dah kawen lom? Hahah aha

Hencek SOmak : Tak tau? Botol2 ekau tak tau ni? Siyes tak tau?? HUH!! Den cam tak cayo jo!!!!

myQza on June 30, 2009 at 8:34 AM said...

Hencek hazrey: Kenapa sabah di jadikan pilihan??

Anya : I'm Sorry!! Have a nice day to tou too!!
Wah!! Aku dah pandai ckp omputeh!!!

HuRuL_AiNi on June 30, 2009 at 7:41 PM said...

salam....first time singgah sini...
yup3...stuju with u....sbb tu lama dh x chat guna mirc lagi...dulu install pun sbb nak dwld drama japan...hihi
i think now paling praktikal pakai ym....tp tu pun aku malas nak on...hihi

myQza on June 30, 2009 at 9:42 PM said...

ha ha ha!! Macam aku nak menaip malas!! Install apa saja!! jadi penunggu je lah!! Thanks 4 d comment!

white rose on July 1, 2009 at 1:11 AM said...

pandai2 laa bwk diri dlm dunia yg serba moden ni...btulkan niat kta dlu...

myQza on July 1, 2009 at 8:35 AM said...

ye ye ustazah!! :D

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting