Monday, July 13, 2009

30 sOaLan TAG |n| akU Cur| Dar| Dak Anna!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:54 PM
TAG ini menarik kerana soalan yang banyak... Ha ha ha!! Jadi aku dengan bangga diri
( Astagfirullah) ingin menjawab TAG ini. Aku ambil dari blog Cik ANNA . Cik Anna... Aku cilok ya?

1. Bekas kekasih saya adalah :
Seorang yang halimunan. Kejap ada kejap tiada!!

2. Saya sedang mendengar :
BUnyi guruh.. Dum dam.. dum dam..!! Dam.. Dam..Dam...

3. Mungkin saya patut :
'Off' sahaja N/book supaya guruh dan petir tidak meminta saya membeli modem yang baru lagi buat kali ke-3!

4. Saya suka :
Menulis.. menulis.. menulis.. Tapi dah lama tak menulis!!

5. Sahabat-sahabat baik saya :
T.I.A.D.A

6. Saya tak faham :
Dengan manusia yang suka jaga tepi kain orang, kain sendiri koyak rabak mereka tidak perasan.

7. Saya kehilangan :
Kucing pertama saya pada 05.05.2007 kerana di langgar lori di depan rumah dan saya (berserta adik saya) menangis 30 hari 30 malam. (macam mati 'laki' mak saya cakap) Sob sob sob!! R.I.P Dak Kimi!!

8. Ramai yang kata :
Eh! Kau ni makin hari makin gemuk pulak aku tengok!! Dan saya menjawab 'stail' orang Melaka. 'Hawau lah kau!!!' Hik hik hik...

9. Makna nama saya :
Tiada dalam buku Panduan Menamakan bayi. Sob Sob Sob!!

10. Cinta itu adalah :
Angau!!

11. Di suatu tempat, seseorang sedang :
Mana saya tau.. saya kat sini, orang tu kat sana. Apa punya soalanlah. ( Kau nak emo ni apasal?)

12. Saya akan cuba :
Menulis semula.

13. Ayat SELAMANYA membawa maksud :
Di Dunia Dan AKhirat.

14. Telefon bimbitn saya :
Jap saya tengok!! NOKIA 6500 slide!

15. Bila saya terjaga dari tidur :
Saya akan meraba-raba. Eh! Siapa kat sebelah aku ni? Aku belum kahwin!! Oh!! Dak Utih kucing saya! HA ha ha!!

16. Saya paling meluat bila :
'Blogwalking' dan terjumpa blog sesiapa yang memuji-muji, memuja-muja, merindu-rindu
( Nak muntah hijau) dan bergambar sakan dengan 'boyfriend' atau 'girlfriend' macamlah mereka dah kahwin!! Lepas tu mengungkapkan kata-kata.. ' I LApp Yu, Yu Lapp Me, I mIss Yu.. Yu Miss me' Nk muntah hijau lagi! Nak bercintan-cintun sendiri-sendiri tau cukuplah. ( Kau nak emo lagi ni apasal?? Ntah!!!)

17. Pesta/Parti adalah :
Saya tidak tahu! Saya hanya tahu kenduri doa selamat!

18. Haiwan yang paling comel yang pernah saya temui ialah :
Kucing-kucing saya. (Kena cakap comel, kalau tak malam nanti dia cakar-cakar)

19. Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
Zaman kanak-kanak. Waktu di mana kita tidak perlu memikirkan masalah orang dewasa.

20. Hari ini :
Saya keluar bertemu dengan seseorang yang saya rindu untuk bertemu. Wink Wink!!

21. Malam ini saya akan :
Cuba tidur awal sedikit sebab esok perlu ke pejabat!

22. Esok saya akan :
Bangun awal untuk pergi pejabat. ( Ceehh! Macam jauh je, walhal depan rumah je)

23. Saya betul-betul inginkan :
Kerajinan saya untuk menulis datang kembali agar pendapatan bertambah kencang! Ha ha ha!!

24. Ketika saya lihat wajah saya di hadapan cermin pagi ini :
Ada iras-iras Janet Jackson!! Ha ha ha!! Bukan! Bukan! Warna kulit saja sama!!

25. Pusat Membeli belah atau arked permainan :
Mydin, Jusco, Tesco, Giant!!

26. Makanan barat atau Jepun :
Makanan Barat. Chiken chop! Aku tak pernah makan sushi! Ekekekeke..

27. Bilik yang terang atau gelap :
Gelap! Gelap itu indah! Erk!

28. Makanan Segera adalah :
Sesuatu yang perlu di jauhi. Tetapi selalunya, sesuatu yang ingin di jauhi, ia akan tetap datang dekat. Kuatkanlah imanmu!!

29. Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang :
Pada seseekor : Gatallah kau ni Dak Utih, baru je keluar ikut pintu, dah masuk lalu tingkap!!

30. Siapa yang anda mahu TAG?
a. Dak Ayus
b. Dak Ashie
c. Dak Zara
d. Puan Giggling
e. Dak Nakamura
f. Dak Anis
g. Dak Norul
h. Ustazah Dylla
i. Puan Hanim
j. Dak Perempuan Terbang
k. Dak AIyda
l. Dak Te-are
m. Dak Tok
n. Dak Areque

Wah! Banyaknya manusia aku TAG!! Sebab soalan ini banyak. Aku nak tengok antara mereka siapa yang rajin menaip. Ha ha ha ha!! Sila-sila.


Nota kakitanganku : 30 soalan selesai. Seronok pula layan TAG kali ini sebab menguji kerajinan aku untuk nenaip. Hik hik hik..

25 kUs-kUs:

white rose on July 13, 2009 at 10:49 PM said...

cit...xkuasa tul nk mjwb tag ni...

myQza on July 13, 2009 at 11:05 PM said...

jawab!! jangan malas!! 30 soalan!! la la la la!!

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on July 14, 2009 at 12:37 AM said...

aduss..byk nyer soalan...tp..cam best jer..hehe..nantikan :D

Blues Aku on July 14, 2009 at 12:54 AM said...

kekeke sungguh la rajin..syabas2 (^^)

Unknown on July 14, 2009 at 12:59 AM said...

aku cam ustazah dylla gaklah.."x kausa tul nak mjwb tag ni"muahahhaha

nanti aku daily planner aku dolu, kalu x bz, aku wat lah..ngeh3

myQza on July 14, 2009 at 7:34 AM said...

norul : nanti sgt ni...

myQza on July 14, 2009 at 7:34 AM said...

akudandia : Buat2 rajin! ekekekke

myQza on July 14, 2009 at 7:35 AM said...

dak ashie : ok!! ikut kelapangan!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on July 14, 2009 at 7:37 AM said...

aku kalau Tag, aku cuma buat di Blog English..Blog BM memang takkan punya~

hehehe~

Nakamura Kazuki on July 14, 2009 at 7:48 AM said...

Tedi..mung penulis ye.....wah...aku ske tag yang no 24....hahaha..iras2 janet jackson..ye...well i'll to imagine ...hihihi

Softtouch [Hanim] on July 14, 2009 at 8:45 AM said...

ko tag akak yer...nnti akak buat..jenuh jgk nk menjwab tag2 yg byk ni...

myQza on July 14, 2009 at 9:04 AM said...

ekekekekke.. buat jgn tak buat!!

DramaQueen on July 14, 2009 at 9:25 AM said...

aku tak suka tag la... adoila..

myQza on July 14, 2009 at 9:26 AM said...

puan Giggle.. sila suka sbb saya dah bg.. muehehehehe

azianierdawati on July 14, 2009 at 9:52 AM said...

wuaa byknyer soklan. susah btl nk jwb ni.. okies kawe uat jak lg..

myQza on July 14, 2009 at 10:05 AM said...

ekekekekekek.. ok anis.. caiyoooo!!

Unknown on July 14, 2009 at 1:54 PM said...

phieww...mujur aku tak kena ihiks..

MyaFiza on July 14, 2009 at 2:34 PM said...

apakah???
kena jugak ke??
banyak woo soklannye..
bg diskaun sket...
hehe...
nnti i buat yer...

Anonymous said...

curi tag ni boleh?

myQza on July 14, 2009 at 5:59 PM said...

ekekekkeke.. sila2.. jgn memalu.. i pun curik dr org len gak.. ekekeke

Blues Aku on July 15, 2009 at 1:53 AM said...

saya mau curi ini tag...wakakaka
(pencuri yg baikkan, bgtau dulu)

myQza on July 15, 2009 at 10:42 AM said...

ekekekek.. buatlah klu kamu nak!!

Aida Lela on July 15, 2009 at 6:55 PM said...

Best! cam explorace je tag nih..hikhikhik..

done!

myQza on July 16, 2009 at 12:38 AM said...

perempuan terbang : Jawab jgn x jawab

myQza on July 16, 2009 at 12:38 AM said...

ekekekekkeke aiyda..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting