Friday, July 24, 2009

aKu suDah Lama t|Dak mEnuLis, MaafkaN akU KertaS daN Pena, KamU past| Kecewa!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:26 AM
Kertas dan pena adalah hidup aku. Tetapi itu dulu...

y7

Aku melakar kata dari rasa...

y5

Berbicara kaku tanpa suara ...

y3

Semuanya adalah cetusan dari hati yang gundah....

Photobucket

Jiwa yang resah gelisah....

y1

Aku rindu untuk menulis, berpuisi dan menanam kata-kata. Menjadikan semuanya kenangan yang bisa meruntun hati.
Tidak tahu di mana silapnya. Aku mula melupakan kertas dan pena yang banyak berjasa. Terasa berdosa. Kekesalan beraja di sanubari.

Sampainya hati meminggirkan perkara yang sentiasa ada di saat duka nestapa...
Mahukan mereka memaafi dan mengembalikan semula cinta yang telah lama tidak bersemi?

Nota kakitanganku : 4 tahun tidak menulis. Aku akui, aku sangat-sangat menyesal mensia-siakan masa yang bersisa ini!!

42 kUs-kUs:

Nakamura Kazuki on July 24, 2009 at 7:59 AM said...

takpe dak tedi..slow2..nanti bila kembali fresh ada idea2 bleh tulih semula....plz..plz..tolong jangan masukkan nama ambe dalam penulisan mung...ambe tak ske glamourla..ambe tahu nama ambe sering jadi sebutan...(hehehehe..sorry dak tedi..berperasaan berlebih-lebihan plak)...apapun aja2 fighting k....

messyremo on July 24, 2009 at 8:00 AM said...

peh...

dak tedi ni mmg jiwa seni la~~

meh pos kat aku,karya2 kamu tu..

leh aku wat modal nk ngorat..haha

myQza on July 24, 2009 at 8:04 AM said...

ekekekekeke.. hencek nakamura : aku kalau masukkan nama kamu aku nak minta komisyen sekali!! ha ha ha ha

myQza on July 24, 2009 at 8:05 AM said...

dak messy : manyaklah kau punya ngorat!! :P eh! Kau bukan kaki ayat ke? ha ha ha

a.z.r.i.n.a.03.07 on July 24, 2009 at 8:10 AM said...

jiwa dan jiwang gak ted ni eh !!
seni ni tak sumer owg leh ada..datang ngan sendiri....

p/s : jadik ker gi shopping smlam ??

myQza on July 24, 2009 at 8:12 AM said...

ekekekek.. masih karina... semalam g.. tp x beli apa2.. saja pergi buat penat badan.. ha ha ha

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on July 24, 2009 at 8:26 AM said...

sayang..bagi pada aku je lah deh~

myQza on July 24, 2009 at 8:33 AM said...

dak zara : aku org meskes... ini sajalah harta yg aku ade.. sob sob sob... sila simpatI!

Aida Lela on July 24, 2009 at 8:56 AM said...

fuh! bahasa giler berat puitisnye!

sharamli on July 24, 2009 at 9:00 AM said...

sy simpati ngn anda..tp anda lagi patut simpati ngn sy..xde langsung harta yg mcm ni..hu3

myQza on July 24, 2009 at 9:15 AM said...

aiyda : berat je.. x gila.. ekekekeke

myQza on July 24, 2009 at 9:16 AM said...

ekekekekke sha... terima kasih atas simpati.. sha boleh buat harta sebegini!!

Unknown on July 24, 2009 at 9:27 AM said...

hemo..hemo...
errmm
blh tulis kt blog kn...
jgn pernah menyesal atas paa yg kite buat

myQza on July 24, 2009 at 9:38 AM said...

Fir : aku tak kesal dengan apa yg aku dah buat tapi aku kesal sebab aku tak buat apa-apa.. fuh!!! apa aku taip ni? ekekekeke

DramaQueen on July 24, 2009 at 9:41 AM said...

tules la ape lagi..takkan nak tunggu dak uteh cakar2 kot.. wakaka..

Watierman on July 24, 2009 at 9:51 AM said...

Salam Dik Tedi...kalau Dak utih mencakar boleh hasilkan karya biar dia aje yg buat...lagi banyak harta dia buat...lagi kerap dia mencakar...hihih!!Terruskan minat mu..kerana harta itu perlu diperbanyakkan....

Softtouch [Hanim] on July 24, 2009 at 9:53 AM said...

takpelah..kadang2 nak menulis tukan kene ada mood n idea. Nnnti bila ada kekuatan nak menulis tedi tulis ok..Jgn terus kesalkan ape yg dah lepas ok..

Puan Ninie on July 24, 2009 at 10:16 AM said...

heheheh
perghhhhhhh berjiwa halus rupenyer kamu ni ye?
;)


bile cleh baca sume tu ek?
:)

Unknown on July 24, 2009 at 10:23 AM said...

aku dah agak dah..ko mesti ada gak menulis dolu..kalu dok, dok kan ayat mung jiwang sekaratnye diblog ini..ahahah..
..aku cadangkan ko tulislah kat blog, kongsi ngan kitorg..if u want to..

myQza on July 24, 2009 at 10:23 AM said...

mrs giggle : mood menulis x de.. mood bela kucen je banyak.. ha ha ha..

myQza on July 24, 2009 at 10:24 AM said...

terima kasih kakwatie... dak utih pakat mencakar-cakar kertas tisu je.. ekekekekeek..

myQza on July 24, 2009 at 10:24 AM said...

terima kasih hanim.. alahai... ntah bila mood nak datang.. ekekekeke

myQza on July 24, 2009 at 10:26 AM said...

meiz sha : jiwa halus tapi x tunjuk!! ekekekeke..
apa soalan no. 2 tu?? cleh atau bleh? ekekekekeek... kamu nak baca.. sila gugel InsyaAllah tak jumpa.. ekekeke

myQza on July 24, 2009 at 10:27 AM said...

dak ashie : aku tulis hanya untuk aku baca sbb segan nak bg org baca.. ha ha ha.. sekali sekala terselit gak lah..

buku2 tu pun aku saja baca bila boring2 or tensen2 gitu... ekekekek

mamai on July 24, 2009 at 11:14 AM said...

aku tak tau menulis sejak ada komputer nie. Sebab aku bukan penulis

myQza on July 24, 2009 at 11:22 AM said...

erk!! kamu penaip mamai... bukan penulis.. hik hik hik.. itu lebih tepat rasanya...

farish izaryl @izreez on July 24, 2009 at 11:33 AM said...

wahh tulis novel ke huhuu

myQza on July 24, 2009 at 11:43 AM said...

ekekekekek rizz...puisi sahaja!!

myQza on July 24, 2009 at 12:29 PM said...

testing 1..2...3..

zhrhtoodem on July 24, 2009 at 12:53 PM said...

wooooooo..,,
tulis lah balik.
hehehe ===

white rose on July 24, 2009 at 1:25 PM said...

bile seseorg yg dahagakan belaian, cinta & kasih syg dia mula menulis...kdg2 tulisan dia hnya berkubur dlm sanubari...

tulislah slagi ianya mampu meluahkan sgala2nya...

sueanne on July 24, 2009 at 2:03 PM said...

chayukk tedi..
nasihat kite sambung usaha kamu yg terbengkalai tue tedi..
u can do it!!..don't give up ya..

( psssttt tedi..kamu ni macam2 ada..igt jadi cat warrior jer tpi menulis pun ada bakat jugak erk..kamu mmg berbakat la tedi!!..:p )

myQza on July 24, 2009 at 2:53 PM said...

zaradgreat : InsyaAllah..

myQza on July 24, 2009 at 2:54 PM said...

dylla : cheewahh! dahaga kasih sayang.. ekekekeke..
InsyaAllah Dylla! :)

myQza on July 24, 2009 at 2:57 PM said...

sueanne : meh datang melaka.. aku belanja kamu makan.. ekekekekeke..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on July 24, 2009 at 4:58 PM said...

penah tulis novel?

buku2 td tu... best tajuk2 nyer :D

myQza on July 24, 2009 at 6:42 PM said...

norul : best tak pernah.. cerpen ada.. :)

3 buku tu koleksi puisi :)

Nana Rosli on July 24, 2009 at 8:38 PM said...

wow!!! kagumnyaa kiter kat cik tedi..
byk cik tedi menulis selama nih ek

Unknown on July 25, 2009 at 12:28 AM said...

perghhh ati berbunga2 gak ko ni ek.. aku igt ati ayam jek ihiks... nnt masuk alaf21, jgn lupa btau aku, leh beli slalu novel2 ko ekekeke

myQza on July 26, 2009 at 12:30 AM said...

nana : sikit jek.. menukis untuk suka2 sendiri :)

myQza on July 26, 2009 at 12:30 AM said...

ena : ekkekekekeke.. alahai.. belum terlayak masuk alaf21 tu.. ekekeke

DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY on January 24, 2021 at 8:58 AM said...

Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? Adakah anda menghadapi krisis kewangan atau anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan dana untuk menyelesaikan hutang atau membayar bil atau memulakan perniagaan yang baik? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan perkhidmatan modal dari bank tempatan dan institusi kewangan lain? Inilah peluang anda untuk mendapatkan perkhidmatan kewangan dari syarikat kami. Kami menawarkan kewangan berikut kepada individu-
* Kewangan komersial
* Kewangan peribadi
* Kewangan perniagaan
* Pembiayaan pembinaan
* Kewangan perniagaan dan banyak lagi: kadar faedah @ 1%; Hubungi Kami Melalui
e_mail: (financialserviceauthority400@gmail.com)

Anda juga boleh mencapai perkara berikut
WhatsApp: +60 112 569 3785

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting