Thursday, July 30, 2009

"BLog Aku, sukA hat| akULah!!"

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:57 AM
Okey,
Pertama sekali aku minta maaf dengan tajuk 'entry' ini. Kadang-kadang kita rasa ianya nampak biadap. Tapi orang lain kadang-kadang nampak biadap lagi daripada kita.


Kesnya begini.

Semalam aku 'blogwalking' dan ternampak satu 'perbalahan' di kotak komen. Puncanya kerana En/Pn/Cik/Datuk/Datin/TanSri/PnSri etc. Anoy tidak puas hati dengan cara tuan blog menjawab komen.


Katanya," patutlah nampak banyak komen kau. Balas satu-satu!"

Kalau kamu tidak tahu apa itu 'balas satu-satu' kamu boleh tengok cara aku membalas komen. jadi secara tidak langsung kata-kata itu terkena ke batang hidung aku sendiri.


Tuan punya blog membalas "Blog aku, suka hati akulah!" Ya! Aku setuju itu. Lantaklah dia mahu balas macam mana cara sekalipun.


Macam inilah,

Masing-masing punya blog, jadi masing-masing berhak untuk berbuat apa sahaja selagi ianya tidak melanggar peraturan SKMM. Setakat balas komen satu-satu itu tidak kemana pun. Bak kata orang, tidak berkudis. Jadi tiada isu di situ. Kalau tuan punya blog mahu komen sampai 100 komen pun di kotak komen sendiri, tiada masalah bagi aku.


Aku pun tidak kisah kalau termasuk ke blog yang tiada pengikut dan tiada berkomen. Bila aku tinggalkan komen di situ dan mengikut beliau, tuan punya blog membalas, "ingatkan takda orang baca'.


Aku menjawab begini,

"Jangan tunggu kawan mencari kita. Kita yang harus bergerak dahulu.Rain-rajinlah mengikut blog kawan-kawan walaupun kita tidak saling mengenali. Insya-Allah orang akan ikut kita balik. Rajin-rajinlah meninggalkan komen dan bertegur sapa. Kata orang jangan bodoh sombong. Jangan iri hati dan hasad dengki."


Ini tidak, tengok komen orang lain lebih sedikit, tengok 'ranting' pengunjung cecah beribu sehari, sudah bising-bising. Orang yang mcam ini tidak perlu ada blog, tetapi hentakkan sahaja batu 'block' ke kepala sendiri. ( Okey! Gurau! Jangan buat!)


Nota kakitanganku : Ada orang yang buat blog untuk suka-suka. Tiada komen, tiada pengikut tiada orang baca pun tidak mengapa. Yang itu juga aku setuju. Tiada maslah, tiada kes dan tiada isu di situ. Sebabnya seperti tajuk di atas, "Blog aku. Suka hati akulah!!"

SKMM sama dengan Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia.

74 kUs-kUs:

Amna Faqiha on July 30, 2009 at 1:34 PM said...

salam,
ya betul3..terpulanglah lah kan dah rezki tuan blog tu nk dpt byk komenkan..dia nk wat apa pun x kisah sbb blog dia punya..yg penting kite jgn kaco orang punya..

myQza on July 30, 2009 at 1:41 PM said...

salam amna.. terima kasih sudih singgah! yup! aku setuju pendapat kamu! :)

ItaJeff on July 30, 2009 at 1:54 PM said...

Salam cik tedi..
akak setuju tu "blog aku, suka hati akulah nak tulis apa"...ade aku kisah...hehehe...

akak support cik tedi!

Unknown on July 30, 2009 at 1:57 PM said...

betul-betul

jemarisepi on July 30, 2009 at 2:09 PM said...

salam tedi
betul betul betul...
entah lah org2 ni kan..sibuk memanjang pasal org lain..sker hati mereka2 lah kan....
eerrhhhhhhhhhhhhh....mencik

mamai on July 30, 2009 at 2:13 PM said...

huh nak jawab komen pun kena bergaduh boleh jadi isu ker..

aku tak kisah pun sama ada orang nak koment atau tak entry aku...

yang komen aku ucap terima kasih yang tak komen pun aku ucap terima kasih sebab baca.
dan yang tak baca pun aku ucap terima kasih kerana datng melawat

farish izaryl @izreez on July 30, 2009 at 2:17 PM said...

adoii sabo jelaa ek

messyremo on July 30, 2009 at 2:23 PM said...

haha..

nice one from tedi~~

aku sapot ko...:P

myQza on July 30, 2009 at 2:34 PM said...

tenkiu kakita!!

myQza on July 30, 2009 at 2:34 PM said...

eh! betul betul betul fir.. ekekekekek

umi_e on July 30, 2009 at 2:34 PM said...

entahlah ya... bagai akak, akak dok kat alam maya ni untuk happy2 je... dahlah kat luar ni kepala berserabut dengan macam2 hal... kat alam maya pula biarlah yang seabut tu boleh dileraikan heheheheheh

* apa benda yang akak tulis ni :P

** nak kaypo2 ni... apa alamat blog yang jadi isu ni eekkkk ;) hehehehehehe memang kepoci :D

Watierman on July 30, 2009 at 2:34 PM said...

What ever la...maleh akak nak berleter kat sini...biar Tedi & Dak Utih je jaga blog ni...tp...sib baik
ada huraian SKMM...kalau tak mau putih uban2 kat atas kepala dok fikir...kalau blonde ker...adalah jugak!!!!

Suzana Ikram on July 30, 2009 at 2:34 PM said...

"mmg aku nyer blog suker ati aku la nak wat ape... x suker jgn msk" eee menambah plak..hehehe..

setuju..!!

myQza on July 30, 2009 at 2:35 PM said...

jemarisepi.. suka ayat 'mencikk 'tu.. macam muncit mencit..mencik.. ekekekekeke

myQza on July 30, 2009 at 2:35 PM said...

ye lah mamai... adeh... kalau dah habit kacau rumah tangga blog org.. cenggitula jadinya...

myQza on July 30, 2009 at 2:35 PM said...

ekekekekke.. rizz... sabau sabau sabau.

myQza on July 30, 2009 at 2:36 PM said...

i lapp yu too messy.. eh.. sapot yu too.. ekekekeke

myQza on July 30, 2009 at 2:39 PM said...

ha ha ha kak e.. cukuplah sy sorang yg kepochi dok jaga tepi kain blog tuan blog tu.. ha ha ha.... saya lah emo mewakili diri dia.. ekekekeke..
mungkin sbb saya pun jenis yg komen mcm tu. tu yg terasa! ekekeekek

Ms.Lilies on July 30, 2009 at 2:40 PM said...

komen kotak sendiri pun jadik isu ka??haiyohh..macam2 jenis pangai org zaman skrg ni

myQza on July 30, 2009 at 2:41 PM said...

aiya.. lilies..ini olang pun ada lor... ekekekekeke

Unknown on July 30, 2009 at 2:44 PM said...

standard dh jenis org yg tak ske dgn kesenangan yg kite kecapi.. aku penah kena lbh truk dr tu.. memula tu mmg down sket tp skang dh lali... lantak p la...

myQza on July 30, 2009 at 2:49 PM said...

ye betul tu ena.. lantak lah! ;p

on July 30, 2009 at 2:55 PM said...

dulu rajin gak komen satu2
tp sebab skang kebizian melampau2....
so...tunggu sampai petang
baru balas serentak semua komen di blog....

ada gak yg bising2...bila blog kita bnyk pic sendiri...di kata nye gila gelemer...hehhehe...

blog kita....hak kita nak letak aper pun...kan kan kan....

(^_^)

MyaFiza on July 30, 2009 at 3:23 PM said...

setuju2x
ikut suke suki kite la nk wt ape ngan blog kite kan...
betul x tedi?
oleh itu..teruskanlah mengomen..
hehehe..

myQza on July 30, 2009 at 3:26 PM said...

betul tu yanie.. kadang2 org yg datang lebih sudu dr kuah.. ekekekekeke
harap2 kawan2 aku tak lah cenggini..

cik yanie.. mana alamat ni.. nak pos pokok pulasan! ekekeke

myQza on July 30, 2009 at 3:27 PM said...

ekekkkeeke.. ye gadsi terbang... terus maju ke hadapan.. ekekeke

Unknown on July 30, 2009 at 3:29 PM said...

aku pong sokong..ske ati depa ah nk komen manyak ke, komen skit ke, xnak komen ke...itu hak dowang..

cam aku nih, suka komen skaligus, tu pun rasa cam x puas ati sebab nmpk cam x ikhlas menjawab..tp xpelah yg penting semua org happy..

sueanne on July 30, 2009 at 3:38 PM said...

susah nak puaskan hati sume org..
ade yg suke n ade yg xsuke..itulah manusia kn..

" sesungguhnye yang baik sume datangnye dari ALLAH dan yang buruk datang dari kite sendiri.. "..

psst : kite create blog just suka2 je..xde org baca pun xper..asalkan kite dapat luahkan ape yg kite rase..org nak dengki pun xper..

" ape aku kisah!!!..cak cak cak ke cakk..cak ke cak kecak kecakk.kihkhihk.."

Softtouch [Hanim] on July 30, 2009 at 3:40 PM said...

alahai org tu...itu pun nk kecoh kan..suka hatilah dah blog org tu..xkisah lah dia nak buat mcm mana pun..peliklah kan..tulah org ckp ssh nk puaskan ati org lain..biarjelah diorang tu...

myQza on July 30, 2009 at 3:49 PM said...

dak ashie : terima kasih atas pandangan kamu... cheewaaaah.. skema habis.. ekekkeke

myQza on July 30, 2009 at 3:49 PM said...

ekekekeke.. sueanne : janji happy! :p

myQza on July 30, 2009 at 3:50 PM said...

ye hanim.. memang tak boleh nak puaskan hati semua.. tp.. blog kita.. puaskanlah hati sendiri dulu :)

Ayu on July 30, 2009 at 4:16 PM said...

ahh.. aku malas nk komen,...

biru on July 30, 2009 at 4:16 PM said...

salam ted,

betul betul betul

blog ko, ko punya hal la kan,
hehheehe..
janji kita tak kaco org, tak sakiti org, tak buat menda salah disisi agama kan kan

'aku tak suka kacau org, kalo org kacau kita org, kita org makan org'

ekekekkek =p

sabo sabo

myQza on July 30, 2009 at 4:25 PM said...

ekekekekke.. dak ayus.. maleh dok diam2 je

myQza on July 30, 2009 at 4:26 PM said...

ekekekeke biru.. garang bunyinye.. takut! :p

DramaQueen on July 30, 2009 at 5:04 PM said...

ok..yg ni aku harus mengaku.. dulu aku komen sekali harung satu box.. pastu bila aku tengok ko..aku pn komen satu satu..

eiii..jadahnye la org yg tak puas ati tu nak wat statement hangsuang cenggitu kan.. suka ati la kan.. bukan mak dia suap blogger tu makan pon kan.. mula la aku nak laser nih..

wakakka..tak memasalkan blog aku kene bom..wakakakka..

erppp.. teringat kenanagan silam.. dimana blog aku pernah di bom suatu ketika dulu.. ermm..ade aku kesah? jadah! lantak la.. wakakkaka...

hidup kucing!yayyy bengong aku ini..

myQza on July 30, 2009 at 5:32 PM said...

ekekekkeke.. apo kejadahnye ikut aku...
tp betullah.. bila kita komen satu-satu rasa macam cantik jek.. member yg komen rasa di hargai.. sbab 1 box untuk 1 org.. kalau sekali 1 box payah dia nak tgk mana satu kita reply komen dia.. :)

a.z.r.i.n.a.03.07 on July 30, 2009 at 6:11 PM said...

bagus bangat!..KRina sokong tul.. tak kisah ong baca ke tak atau komen ke tak... kalu ada, balas ;takde..tak kisah..

cam KRina lak... ...blog tu untuk diary kehidupan seharian..tengok tajuk tu !... jadi sape pon bley baca; kalu tak nak ...nyah..

topik panazzz dari Ted.. salutelar..

DaKoSue on July 30, 2009 at 6:35 PM said...

apa bising2 nih tedi....aku kurang memahami@blur watever ade aku kesah kekekekeke

myQza on July 30, 2009 at 6:45 PM said...

ekekekekekke dakosue... sabau je lah

myQza on July 30, 2009 at 6:46 PM said...

ekekekekke krina.. kadang2 kena cakap perkara serius juga.. :p

white rose on July 30, 2009 at 8:57 PM said...

wakakaka...lawakle sape yg ckp kt akak mcm 2...agaknye dia nye blog xde sape nk komen kot...jgn layan laaa org mcm 2...buang karan je

Nakamura Kazuki on July 30, 2009 at 9:30 PM said...

ambe ske tentang Hentak batu blok tu tedi...dalam marah2 sempat lagi buat lawak ye....hahaha

macam blog ambe plak...ambe tak kisah korang nak komen ke tak..kalau korang lawat dan dapat something info yang baik..kiranya ambe dah buat sesuatu yang berfaedah gak untuk korang semua kan...betui tak miss tedi

Aida Lela on July 30, 2009 at 9:37 PM said...

macam2 ada manusia nih...
komen pom leh jd isu...

Anonymous said...

rq stuju..

ikut skew kite lah kan..??

pesal org lain nk sibok??
muhkakakkkk

myQza on July 30, 2009 at 9:53 PM said...

ekekekek dylla.. mula2 x nak layan gak.. eh.. x leh jadi.. nak tulis gak..

myQza on July 30, 2009 at 9:54 PM said...

kakwatie... ekekekeke.. len kali kena buat nota kaki untuk shortform yg jarang di baca. ekekekke

myQza on July 30, 2009 at 9:55 PM said...

ekekekek kak zana : betul kan... kita nak tergolek ke terlantang ke.. kita punya suka..

myQza on July 30, 2009 at 9:56 PM said...

betul tu hencek nakamura :
ada yg buat blog untuk sampaikan maklumat.. itu satu perkara yg baik..aku respect... tapi kalau nak buat blog nak nama.. nak glemer.. masuk AF lah.. la la l ala

myQza on July 30, 2009 at 9:56 PM said...

eekekekeke aiyda.. kalau bukan isu.. bukan manusia.. ekekeke

Nana Rosli on July 30, 2009 at 9:56 PM said...

betoi,betoi,betoi!!
idop cik tedi ku ^_^
blog dan trs memblog,

myQza on July 30, 2009 at 9:57 PM said...

kenapa apakah ko jd pokok semalu pulak ni RQ? ekekekeke

ikut suka hati kita.. ye ye..

Unknown on July 31, 2009 at 12:11 AM said...

huishhh.. suka hati la dh blog aku aku nak buat apapun... nak komen post sendiri ke.. nk hntar smpi 100 komen pun.. so open la kalo aku nak buat apapun.. org komen aku balas, org tak komen aku tak marah pun ..*emo*

betul tak tedi? dak utih?

**yang aku terlebih emo ni kenapa pulak?? **

:)

Kapten Luffy on July 31, 2009 at 1:20 AM said...

marah nampak

myQza on July 31, 2009 at 11:14 AM said...

cahayachenta ;; betul betul betul!!

myQza on July 31, 2009 at 11:14 AM said...

x nampak Luffy.. mana tau marah ni? ekekeekkeke

aniszshahira on July 31, 2009 at 11:29 AM said...

yaaa..
btul2..
blog kite sukati kite laa..

♥S@R@♥ on July 31, 2009 at 12:47 PM said...

betul2..itu pun jd masalah ke..
selagi kita xmemburukan nama baik org..suka hati kita la nak buat apa..haha

waiem on July 31, 2009 at 12:51 PM said...

mcm2 pasal komen pon jd isu haha

blog aku takde adv, takde amek kisah hits...hits tinggi pon bukan tambah duit gaji...kekeke

asilahmuhajer on July 31, 2009 at 1:44 PM said...

saya setuju sangat dengan entry tuan rumah.

orang buat blog dengan tujuan yang berbeza2. saya sendiri pun tak tau camne saya boleh terjebak dengan blog ni.

asalnya saya cuma suka2 buat je. just nak belajar. bila lama2 guna, saya belajar lak tengok blog orang lain. mula2 tengok je.

lama2 saya baru pandai hantar komen. seronok bila dapat tgk macam2 ragam penulisan orang. sometimes boleh share cerita2 dari satu dunia. menarik kan?

azianierdawati on July 31, 2009 at 2:22 PM said...

br dpt komen sini... ala tedi buat bodoh je. blog kita, kita punye psl la nak buat mcm mn, btl tak? poyo le mrk 2. emo lak aku!!

myQza on July 31, 2009 at 5:07 PM said...

ekekekke. mendapat sokongan padu dari aniszshahira :)
TQ

myQza on July 31, 2009 at 5:07 PM said...

ok! terimak kaish sara . betul tu..

myQza on July 31, 2009 at 5:08 PM said...

betul waiem : kalau ranting tinggi sekali pun.. gaji tetap sama.. ekekekeke

myQza on July 31, 2009 at 5:09 PM said...

betul tu asilah : terima kasih! kadang2 macam2 ragam manusia yg kita dapat tgk dari blog ni. tapi masing2 kan.. x suka jangan baca .. betul tak? ekekeke

myQza on July 31, 2009 at 5:09 PM said...

ekekekekeke.. emo mewakili dak tedi anis ni.. ekekekek

Raihanna on August 1, 2009 at 1:22 AM said...

Betul sangat2 tu...
terpulangla pada tukang blog tu nak balas camne pun...eeeee..
orang2 camnie hanya mempunyai ati yang busuk je..
tak leh tengok orang senang sket..

Zie on November 3, 2012 at 8:55 PM said...

He he lawak adik nih...menjenguk blog nih, sebab nak cari makanan yg terbaik yntuk kucing, tp xpernah jumap makanan yg adik bdli uteh si ibu oyen tuh... memang jual di melaka jer ker?

Zie on November 3, 2012 at 8:55 PM said...

He he lawak adik nih...menjenguk blog nih, sebab nak cari makanan yg terbaik yntuk kucing, tp xpernah jumap makanan yg adik bdli uteh si ibu oyen tuh... memang jual di melaka jer ker?

Anonymous said...

Regardless of what most are, dice all involved enhance inside of squares,
and be sure these are generally exactly the same type so will
undoubtedly be prepared regularly. Actually helpful . is knowing these individuals assist carpet cleaners that
have been doing, that don't magnify dyspathetic environments, and even usually are dangerous to produce pets or animals. Take out via Your oven. It is obvious which meal opted simply because it is going to take actually less time to make your three positive quite a lot of sugar treat. Electric / battery ovens generally have the groups of the heating system outside weather,just like a cabin oven-one upon (needed for broiling) as well as something inside trust (designed for burning).

There will be some info regarding the way to cook a very meal around the world out there. She or he constructed bread just for vacation trips, plus my mother could do possibly. An essential renewable normally visit the W-Shop just buy a meaningful dishes guidebook, regardless of the fact with myself a number of these foods generally are not in view that good.

Visit my web page :: toasterovenreviewsnow.com

Anonymous said...

For those who simply can't resist the urge to scratch. While the wisdom may seem a little counter-intuitive, it is advisable for him to get the carrier to agree to pay for your Hep B vaccinations if you are just circumcised. It is the gr8 remedy to increase sex duration and power. If you are aware of this possibility.

My site :: how to increase sperm production

Anonymous said...

Triturating juice extractors are viewed as their sub-category of a masticating juice machines.
You can take reddit fanatic butters as well as piquancy butters present ideas for wedding.
It can be move the website but mower blades from recyclable pot to an alternative that
provide these devices. A few mixers are not going to your job unless of course each razors are almost always stuck situation.
That's a large bargain for juicing.

My web site: color mixing machine

Anonymous said...

Concerning used alot of blender or food processor
plumbing appliances formerly, nevertheless i never found out engineered so I love
to generating use of to the extent that that certain.

He or remodeled the absolute best hardwood floor within
any studio with a full-fledged school to getting a lovely position from
your city so occupation and no difficulty. In the case these
types of characteristics discover somebody,
you are most probably payday cash advances wanting a machine.
Which the Oster 6684 12-speed vita mixer is often
a 450-watt vita mixer for your shelves counter top that creates icy alcoholic beverages, fruit smoothies, along
with margaritas.

Feel free to visit my weblog :: juicer fruit punch

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting