Wednesday, July 15, 2009

PuaN ENa : KamU t|Dak S|Lap 'MengeTAG' akU!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:53 PM
akU rasa amat bertuah sekali di TAG oleh Puan Ena ... Ha ha ha .. Sebabnya aku memang tiada idea untuk menulis.. ekekekekke... Terima kasih Ena!! Kamu memberi aku kerja untuk di buat.

Okey! Mari kita sama-sama menyekodeng soalan dan jawapan!!

1. 5 Nama timangan anda...
* Oya - Masa aku kecil-kecil. Tak 'glemer' langsung nama.
* Mok - Kamu percaya tak, masa adik aku umur dalam 6 tahun lebih dia panggil aku Mok (Gemuk). Kurang ajar kan? ha ha ha.. Tapi bagi dia nama tu macam takda apa-apa saja.
*Za - Family
*Tedi- Kawan-kawan tenet dan chatting.
*Ted - Dak ayus dan sesetengahnya.. Ha ha ha...

2. 5 sifat /tabiat buruk
* SUka marah-marah walau hal itu kecil sahaja.
* Suka merajuk ( I'm corry..)
* Tertidur sambil n/book dan segala suis masih 'on'
* SUka buat orang merajuk juga.. he he he he
*pakai sandle kesukaan sehingga lunyai dan tidak boleh di pakai lagi.


3. 5 makanan peberet...
* Kuew tiaw goreng
* Kuew tiaw bandung
*kuew tiaw basah
* kuew tiaw hailam
* Kuew tiaw Tom Yam
Ha ha ha ha.. Sila gelak bersama-sama...

4. 5 subjek pelajaran yang paling suka....
* Sastera .. sebab aku gila menulis
*Bahasa Melayu .. sebab aku orang melayu.. eh.. tak mengaku orang jawa
* Perdagangan ... sebab boleh buat ayat ikut suka..
*statistik .. aku suka gila dengan subjek ini sebab setiap semester kena 'repeat paper' jadi secara tak langsung buat aku 'pemes' dan pensyarah akan cakap ' Tak de muka lain lagi, asyik kamu saja. Nak 'repeat' semester pulak ke?' Wah!! Garang!!
* Bahasa Arab ... aku selalu dapat A untuk subjek ini, tetapi bila suruh cakap arab.. ampeh.. sebab bila peperiksaan aku hafal semua jawapan... ha ha ha ha...

5. 5 benda wajib dalam 'purse'
* I.C ... Menandakan aku seorang warganegara Malaysia tercinta.
* Lesen memandu .. nak kena saman??
* Duit .. Ini benda penting.. kalau tiada.. maknanya yang kita bawa itu bukan 'purse' .
* Gambar aku.. sebab kalau apa-apa berlaku kurang-kurang mereka tahu itu 'purse' aku. Sebab gambar I.C kan muka 'blur' saja.! Hik hik hik..
* Kad ATM untuk 2 bank.. kalau satu bank dah kering, 1 bank lagi boleh 'cover'.
ha ha ha ha..

6. 5 topik yang biasa di bual bersama pasangan/teman ...
* T.I.A.D.A topik!!!

7. 5 mangsa TAG!
... Aku tidak mahu menge'TAG' sesiapa...

Nota kakitanganku : Aku tak mahu menge'TAG' sesiapa.. tetapi siapa-siapa yang ingin mengeTAG aku.. di alu-alukan... hehehehehe..

20 kUs-kUs:

sharamli on July 15, 2009 at 3:29 PM said...

0k..lps ni jgn cpt marah..jgn suka maj0k2..
b0leh?

Unknown on July 15, 2009 at 3:39 PM said...

wahhh glemer jap aku...
pasni nak pangey ko mek tED| kuewtiau la wakakaka.. erk! jgn majuk tau ihiks..

Neeza.Areef on July 15, 2009 at 4:11 PM said...

mak aih...upenye TEDI..aku lar tu sesetengah yg pggl TED..wakakakaka..

ko msti fanatik kueytiow kan..semua berasaskan kuey tiow gamaknye

ItaJeff on July 15, 2009 at 4:11 PM said...

Salam cik tedi..
akak suka posting yg ni...sekurang2nya dapatlah kiranya akak mengenali dirimu serba sedikit...heheheh

Anonymous said...

char keow teow tak suke ker??
tu arr keow teow paling cedap..nyumm...nyum.. =p

white rose on July 15, 2009 at 5:47 PM said...

aik...mcm kenal je jwpn bg soklan no 7 tuh........~wahahahah~....nk tau x nape sy xnk meng"etag" org???sbbnye bile ade yg lain ngikut, lama2 tabiat meng"etag" ni akan terhapus.....~hahahahahah~

myQza on July 15, 2009 at 5:55 PM said...

sha : itu dah mcam otometiklah..

myQza on July 15, 2009 at 5:56 PM said...

ekekekekkeke... Ena.. apa saja aku terima dengan pasrah...

myQza on July 15, 2009 at 5:56 PM said...

neeza.. :ted ok!! Bukan teT!! ha ha ha ha

myQza on July 15, 2009 at 5:57 PM said...

kak ita : skodeng ye kak iya jgn x skodeng. Manalah tahu leh jd org sabah lak.. ekekekek.. gatai dak tedi ni...

myQza on July 15, 2009 at 5:58 PM said...

melaka ni x jumpa lg char kuew riaw.. atau aku yg x pernah tanye.. ntah.. ha ha ha.. leh try tu cik intan..

myQza on July 15, 2009 at 5:58 PM said...

pandailah ustazah dylla ni buat kesimpulan..

Unknown on July 15, 2009 at 6:02 PM said...

ahahha..satu lagi nama timangan ko iatu TEDI BEAR...(hehhe, akulah yg panggil tu..muahaha)

nanti laki ko xyah beli beras, beli keuw teuw je..kekkee

نوريسواندي عبدالوهاب on July 15, 2009 at 6:04 PM said...

oikss tedi.. meh trun tampin mkn kuew tiaw "mama" tok imam.. baekkk punya.. suma kuey tiaw yg disenaraikan tu ada..

azianierdawati on July 15, 2009 at 6:18 PM said...

sedap le nm tedi ni...
comel gitu

kucing2 sihat?

myQza on July 15, 2009 at 6:18 PM said...

dak ashie : yu ni kan... buat i malu jek.. i bukan macam dak zara tu.. pecinta sawah tau..

myQza on July 15, 2009 at 6:19 PM said...

en somak : i akan turun kalau yu banje i kesemua menu yg i mahukan itu.. ekekekeke..

myQza on July 15, 2009 at 6:19 PM said...

ekekekekke anis... maceh.. malu i .. yu ni..
tucen2 cihat jek.. ade terbongkang tdo ni hah..

messyremo on July 16, 2009 at 9:15 AM said...

kuew pau

kuew bangkit

kuew bahulu

tak minat ke?

ade kuew jugak tu ted..hehe

myQza on July 16, 2009 at 9:41 AM said...

messy : itu kuih!! bukan kuew! Kamu pernah makan kuih pau masak lemak cili ape tak? hik hik hik

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting