Saturday, August 08, 2009

BerhOye-hOye DaLam Kesak|tan yanG m|n|ma!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:30 PM
Photobucket

Mula-mula temujanji dengan En. PERODUA pada pukul 10.00 pagi.

Photobucket

Tengok!! Terkangkang-kangkang beliau dengan gigih untuk memberi perkhidmatan yang terbaik!

Photobucket

Bayaran sepatutnya ialah RM 125.75. Aku mempunyai Sijil Perkhidmatan Percuma daripada PERODUA untuk 2 tahun. Hasilnya, hanya RM 7.50 sahaja yang aku perlu bayar. Amat seronok sekali melihat amaun itu. Tetapi sehingga penghujung tahun ini sahaja.

Photobucket

Seterusnya ke Dataran Pahlawan. Pandangan dari Tingkat 4 ( aku tak pasti berapa tingkat) di GSC Dataran Pahlawan.

Photobucket

Akhirnya dapat juga aku tengok Filem Setem!! Memang bagus cerita dia. Aku ketawa memang tidak ingat dunia. Ekekekkeke.. Lain kali mungkin tengok kali ke dua. Mahu bawa adik pula. Eh!! Tadi aku terngok dengan siapa ya?? Lupa pula siapa yang teman aku tadi. Ekekekekeke!! :P

Photobucket

Rashidi Ishak memang kacak bergaya dalam cerita ini. Aku hampir jatuh cinta. Nasib baik aku cepat sedar bila 'scene' isteri dia pula keluar. Ha ha ha!! Afdlin macam biasa sentiasa memberikan lakonan yang mantap.

Photobucket

Untuk mengalas perut yang lapar harus beli di sini.

Cadang mahu makan di Mahkota Parade. Bila di fikirkan semula hari ini ada PC Fair, pasti berduyun-duyun orang di sana.

Jadi singgah di Tesco untuk mengisi perut.

Photobucket

Nasi Goreng Tom Yam Ayam (kelakar nasi dia tidak bergoreng)

Photobucket

Char Kue Tiaw Kerang. (nampaklah kerang 3-4 ekor)

Photobucket

Sirap Bandung

Photobucket

Aku tak ingat nama dia. Yang pasti ada durian belanda dan jelly.

Okey! Lepas makan sahaja terus balik. Sebab kaki yang di gigit penyengat Subuh tadi sudah membengkak dan terasa bisa serta sakit.

Nota kakitanganku : Aku rasa nelayan di Melaka bercuti. Dari Tesco ke Mydin aku mencari ikan untuk budak-budak rumah ini. Sampai ke sudah tiada!! EEeeee! Takkan aku mahu rebus kerang atau sotong pula?

31 kUs-kUs:

Amal on August 8, 2009 at 9:32 PM said...

uit kamu nie..
kaki saket p0n maseh berjalan2 ye..
*tgk setem x ajak!!!*
=(

Softtouch [Hanim] on August 8, 2009 at 9:38 PM said...

waa.....pg ngan bf yer tedi...he he he
best ekk cite tu..sblum ni ada jugak kata rashidi ensem dlm cite tu..
kesian budak2 tu tedi makanannye takde..

Ayu on August 8, 2009 at 9:43 PM said...

aku baru nk pegi esok pc fare.. tu pun kalu cik abang rajin.. kalu maleh.. aku meronta-ronta la .. ataupun mlm tido luar!!!

sharamli on August 8, 2009 at 9:46 PM said...

cite afdlin...memang best k0t...hu3

imam on August 8, 2009 at 9:56 PM said...

x rugi tgk movie setem..memang best...

TE-ARE |MOND|™ on August 8, 2009 at 11:36 PM said...

lamanya x mengomen di sini... huhu... bestnya servis kete x smpi 10 hengget pun... so, tu yg berhoye-hoye tgk setem tu... mmg plan le nak g... tgk review cam best jerrr... ;)

anaklaut on August 8, 2009 at 11:44 PM said...

salam..

wah..jimat banyak tu..RM.7.50 je bayar...:))

tq singgah anaklaut

myQza on August 8, 2009 at 11:53 PM said...

miss siv : masa kuo td ok lg.. pas abesgh tgk setem.. rasa sengal2 lak... :P

myQza on August 8, 2009 at 11:55 PM said...

hanim : ekekekkeke.. pandailah hanim tu!! rashidi nampak smartlah.. mungkin muka dia bersih .. sebelum ni ada jambanglah janggut lah.. ekekekek

semalam ada beli ikan kembong sekilo jek. cukup sampai esok. esok g beli lg :)

myQza on August 8, 2009 at 11:55 PM said...

dak ayus : itu satu ugutan.. better x yah pergi lah ayus.. dalam keadaan sekarang. x yah lah sbb ramai org.. aku td pun x g..

myQza on August 8, 2009 at 11:56 PM said...

ye lah sha .. nak tunggu papadom. menang cerita terbaik :)

myQza on August 8, 2009 at 11:56 PM said...

imam dah tgk?

myQza on August 8, 2009 at 11:57 PM said...

te are : sampai hujung thn ni je .. pastu bayo penuh. ekekekek..
g lah tgk setem. x rugi.. kem salam kat rashidi... ekekekeke

myQza on August 8, 2009 at 11:57 PM said...

TQ juga anak laut singgah sini :)

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 9, 2009 at 1:24 AM said...

adeh.. makanan lg.. terliur

Watierman on August 9, 2009 at 1:28 AM said...

Salam Ted...oh...dating yer...Akak gi dating jugak td...ke PC fair...budak2 tinggal...tadi ricky jer ape yg nak di rembat esok nak gi beli...dah ada 2 benda Cannon 3 in 1 printer...yg boleh print, scan & photostat...dan external hard disk..320GB RM160 dan printer RM199..rasanya dah best deal dh tu!!Jom ikut akak esok kul 11 pagi...nak tak?

Anya on August 9, 2009 at 2:31 AM said...

Salam ... LOL
I can your language ;)
Did you have a new car ??
The food looks yummie.....
:)

azianierdawati on August 9, 2009 at 7:46 AM said...

murahnyer servis. best ke cite setem tu?

mamai,wana,awiE,faten on August 9, 2009 at 9:31 AM said...

adess bandung my fav,,sdpnye~~

DramaQueen on August 9, 2009 at 10:27 AM said...

dak ted..
aku jadik ilang ngantuk bila nampak kedai big apple donut tuh..

mane dak utih and da geng? nape mereka tak hapdet blog ni? nak kene dak utih nih..aku baru lantik beliaw jadik ketua kelas.. tak jalankan tugas betul dak utih nih..

..::Cik Paten::.. on August 9, 2009 at 10:55 AM said...

gile ko nih!!!! byk bebenor gmbr mknn...~~~~ adoiiyaiii....

myQza on August 9, 2009 at 11:10 AM said...

norul : habis dah.. ekekekekke

myQza on August 9, 2009 at 11:10 AM said...

ekekekekke kakwatie : x g pun pc fair tu.. mesti sesak.. ekekekeke.. g tgk wayang jek.. cite setem :P

myQza on August 9, 2009 at 11:11 AM said...

TQ anya :)

myQza on August 9, 2009 at 11:11 AM said...

anis : bestlah cite tu.. kelakar..

myQza on August 9, 2009 at 11:11 AM said...

ekekekekek flip: meh lah.. aku banje ko bandung..

myQza on August 9, 2009 at 11:12 AM said...

ekekekekeke mrs giggle : malam td dak utih dok luo.. aku tgk best2 tdo ngan dak itam.. die leh sondol2 pintu sampai terbukak... tgk subuh2 td.. dah terbongkak atas katil...

myQza on August 9, 2009 at 11:12 AM said...

ekekekekeke : aku pencinta makanan fatin :P

Neeza.Areef on August 9, 2009 at 11:24 AM said...

seb aku tenampak sembod perodua tu klu x igt ko g tokong tu..wakakkaka

tgk movie mkn2...syoknyer

myQza on August 9, 2009 at 7:28 PM said...

ekekekekeke.. ampeh neeza.. apa kejadahnye aku nak g tokong tu ? :P

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 11, 2009 at 1:06 PM said...

KRina ada kat Dtrn Pahlawan ari Sabtu tu...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting