Wednesday, August 19, 2009

MenJawaB TAG TaNPa D| sUrUH!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:13 PM
Aku ambil TAG ini dari blog en_me !! Sudah minta izin dalam ruangan komen untuk membwa TAG ini ke sini. Aku juga ingin memohon maaf kepada kawan-kawan yang memberi TAG dan Award kerana sampai ke sudah aku tidak mengambilnya. Mungkin aku spesis suka berbuat sesuatu tanpa di suruh?


Okey! ini TAGnya!


' 3 sebab kenapa aku berblog'


Sebab Pertama :


Aku suka menulis. Sebelum ini blog aku di 360.yahoo!! Tetapi sudah pun di tutup!! Dahulu aku menulis mengikut tatabahasa dan bahasa aku sendiri. Penggunaan kata singkat, bahasa pasar dan lain-lain bahasa yang sukar di fahami.

Tapi aku perlu sedar akan kepentingan menulis dalam bahasa yang betul. Kadang-kadang aku rasa orang faham. Kadangkala pula seolah-olah macam syok sendiri sahaja. Oleh itu aku perlu menulis dalam bahasa dan penggunaan perkataan yang betul! Supaya apa yang aku tulis dapat kamu fahami!


Sebab Kedua :


Kerana aku seorang yang pendiam. Jangan senyum-senyum atau sengeh!! Ini betul! Aku menggunakan blog untuk berkata-kata dan berbicara. Supaya aku dapat berinteraksi walau hanya melalui huruf-huruf yang kaku dan bisu.

Dapatkah kamu selami isi hati si bisu yang tidak dapat berkata-kata tetapi hanya dapat meluahkan rasa hati dengan menulis sahaja? Sekurang-kurangnya dengan cara berblog kita dapat berkomunikasi. Dengan blog aku dapati tiada beza antara kita. Si Bisu, Si Buta Si Cacat atau Si Celik!! Sama!! Blog menyatukan perbezaan itu!


Sebab Ketiga :


Untuk berkongsi tentang kehidupan aku. Tetapi hanya perkara yang tidak terlalu peribadi. Jika semuanya perlu di kongsi, luar dan dalam. Sudah tiada apa yang tinggal!Berkongsi tentang haiwan yang aku suka. Sehari-hari yang aku lalui. Macam-macam lagi.

Kamu dapat rasa atau tidak,sebelum ini kamu memang tidak sukakan sesuatu atau seseorang, tetapi bila kamu membaca blog sesuatu atau seseorang itu tiba-tiba kamu jadi suka pula! Faham maksud aku? Maksudnya, dengan blog kamu dapat mengenali seseorang itu dengan lebih dekat lagi walaupun kamu tidak pernah saling mengenali sebelum ini.

Nota kakitanganku : Kata-kata di sampaikan setelah otak memberi isyarat untuk menulis!

37 kUs-kUs:

Ms.Lilies on August 19, 2009 at 1:26 PM said...

ya betul...aku suka kucing...kat blog ko aku dapat tgk si gebu gebas itu semua...

myQza on August 19, 2009 at 1:36 PM said...

ekeekekkekekeke.. TQ Ms lilies!

[z@ck] on August 19, 2009 at 1:47 PM said...

suka tulis blog as it's like an online diary..
lepas ni kalau dah tua2 skit..ley buka balik older post and cerita kat anak cucu..whahahaa

hysman on August 19, 2009 at 1:51 PM said...

pemalu??hahaha..
betul tu tapi TED| kadang kala ada org menspekulasikan sesuatu dengan hanya membaca..
sekali dia tak suka semua dia hentam..
aduhh!!tension somtime berblog ni..
tahniah pada kamu..
:p

Nakamura Kazuki on August 19, 2009 at 2:11 PM said...

Tedi ambe ske no.2..penyatuan kesemua tanpa mengira faktor dirikan..ko cantik ke, ko manis ke, ko hitam ke, ko oren ke, ko kurus ke ko encem skit ke..ko encem banyak ke..kat blog kita bebas menulis selagi yang kita mahu..oleh itu hiduplah blog untuk kita menulis.....semangat ni nak sambut ramdahan n merdeka...

myQza on August 19, 2009 at 2:19 PM said...

zack!! ekekekekeke.. itupun kalau blogger masih ada.. :P

harap-harap!!

myQza on August 19, 2009 at 2:20 PM said...

huyman : kadang2 orang tidak membaca tetapi terus mengomen! Macam mana tu?

myQza on August 19, 2009 at 2:20 PM said...

hencek nakamura! ye ye! terserlah kesemangatanmu itu! ekekekeke

kuIna on August 19, 2009 at 3:18 PM said...

sy pn bermula kat yahoo 360 gak

entah idup entah dah mati tak pasti... tak pernh dijenguk dah...

asilahmuhajer on August 19, 2009 at 3:30 PM said...

masa saya mula2 tulis blog, saya sebenarnya saje2 je sbb tgk adik saya buat blog.

bila dah lama2 sket, saya dah pandai "berkeliaran"di blog lain, khususnya entri ini, baru saya sedar yang saya suka berblogging ni sebab tiga sebab diatas.

lepas ni, kalau ada orang tanya kenapa awak suka blogging ni, saya akan suruh refer entri ni. jimat dialog.hehehe.

myQza on August 19, 2009 at 3:32 PM said...

360 dah x de dah kulna :(

myQza on August 19, 2009 at 3:33 PM said...

asilah.. kena minta komisyen.. ekekekekek!!

DramaQueen on August 19, 2009 at 5:18 PM said...

masalahnya, aku kene anti dgn entri ko nih.. sebab ko tak letak icon rasmi ko..wakakaka....

dak ted.. aku suka jenguk sini.. gila glamer blog ko nih.sme kerana dak utih. abes sme org aku promote suh nengok blog ko..sbb ade kucing gemuk pemalas.. ekekeke

ok..seriyus: lengkali..sila letak icon ye..cik ted..

ape la dibuatnye dek dak utih seharian nih ek... tak pe.. mlm nanti aku tau..ko haplod gak gambar beliaw kan..ekeke

myQza on August 19, 2009 at 5:56 PM said...

ekekkekeke.. aku tgh suruh dak utih berposing ni hah mrs giggle !! :P

Unknown on August 19, 2009 at 6:06 PM said...

aku buat blog untuk ske ati aku je nak wat ape kat lam tuh..tapi aku masih menjaga tutur kata..sebab aku tau,walaupong aku xnak orang baca blog aku, tapi mesti ada gak silent reader..ahahha..

nj on August 19, 2009 at 6:11 PM said...

sitedi...
akhirnya awak jawab juga tag en_me tu...bagus...menulis ni dapat mengalirkan idea dari minda...tambahan di dalam blog yang kita punya sendiri...
menulis buku lain etikanya, menulis research lain tekniknya...so blog paling mudah kan...tak gitu?

myQza on August 19, 2009 at 6:39 PM said...

ekekkekeke dak ashie.. nanti ade org ngadu kat Bos... ekekekeke...

Bos! Baca blog cikgu anita ni :P

myQza on August 19, 2009 at 6:40 PM said...

Nj : lama nak buat tapi x terbuat.. akhirnya..

ibu_umairah on August 19, 2009 at 6:56 PM said...

memang suka kucinggg ek.......

myQza on August 19, 2009 at 7:09 PM said...

ekekekke ibu_umairah .. sudah gaharu cendana pula :)

sharamli on August 19, 2009 at 7:15 PM said...

0tak menyampaikn arahan kepada jari-jemari utk menari di atas keyb0d kn..hik3

Amal on August 19, 2009 at 7:26 PM said...

sebab yang ketige tu aku sgt setuju!
=p

myQza on August 19, 2009 at 7:36 PM said...

betol tu sha!!

myQza on August 19, 2009 at 7:36 PM said...

ok miss siv.. nanti aku belanja kamu ABC :P

Unknown on August 19, 2009 at 8:19 PM said...

hurmmm.. aku faham.. aku faham...betul juga tu... kalo tak kerana blog, sampai sudah dah utih mahupun dak itam ataupun dak oren tak di kenali seantero malaysia kan...

fikirkan bertapa jelesnya kucing2 terbuang di belakang rumah aku tu bila tahu kaum kerabatnya popular mcm mereka bertiga tu...

white rose on August 19, 2009 at 9:14 PM said...

sy brblog nk tgk sape suke2layan "USTAZAH ROCK" ni...wahahaha...


~eh, akak...rock ke sy ni???musykil sungguh laaa...

Ayu on August 19, 2009 at 9:54 PM said...

tu makna nya .. ada gak org yg bca entry kita kan.. so what the hell la org nk pk apa.. nk komen apa... nk taip apa..

aku pung jenis x pandai nk berkawan.. cuma aku sesekali meluahkan dlm entry2 aku je... but in some time and situation.. ada yg x paham n anggap aku saja mencari glemer dgn memaparkan kisah apa yg aku nk paparkan..

x suka jgn baca.. kan ted kan...

myQza on August 19, 2009 at 10:11 PM said...

ha ha ha ha!! Hampeh je cahayachenta.. pandailah ko :P

myQza on August 19, 2009 at 10:11 PM said...

dylla : selagi ko tak terkinja2 atas pentas nyanyi lagu rock.. belum rock lagi lah!!

myQza on August 19, 2009 at 10:12 PM said...

ye lah ayus... x suka jgn baca... wat pe nak sakitkan hati baca!!

Unknown on August 19, 2009 at 10:47 PM said...

blog mcm diari aku...
aku sejak dri zaman sekolah2 mmg suke tulis diarii...tapi lepas tu kena sport cek dgn mak...
hahaha..
Melalui blog aku lakarkan segala peristiwa yang melakari kehidupan aku..Gembira..sedih..sakit hati..penat..cinta..meow2..dan segala mcm..So melalui blog..mak..abah..adek badek..dan rakan2 seantero dunia boleh mengenali siapa itu CintaAnna

myQza on August 19, 2009 at 10:56 PM said...

ekekekkeekek.. anna.. tiada siapa orang terdekat aku yg tahu kewujudan blog ni :)

messyremo on August 20, 2009 at 12:31 AM said...

btol2...

blog membuat kite semakin rapat walaupun tak pernah jumpe..
kene buat gathering nih~~hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 20, 2009 at 8:16 AM said...

BETUL LAGI..!!

sian ted...sejak akhir2 ni emo jer.. sabau yer...

myQza on August 20, 2009 at 8:36 AM said...

a'a messy : kamu belanja makan.. :P

myQza on August 20, 2009 at 8:36 AM said...

kakrina : bulan mengambang ni!! ha ha ha ha

sara muzara on April 8, 2011 at 1:27 PM said...

hi, salam..:)
yup, same goes to me in the real world too si tedi..kdg2 nampak orang yang adee jer idea nak cakap ape, jeles juga..haha..
just follow u=)!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting