Thursday, September 03, 2009

B|skUt raYa YanG PerTaMa!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:00 PM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Lambat lagi hari raya menjelma tetapi aku sudah ada satu jenis biskut raya. Aku bagi nama Biskut Coklat Chips. Hoye-hoye.

Opsss!! Ini bukan aku yang buat. Ekekekeke.. Tetapi kawan aku. Mula-mula dia beri rasa sahaja. Tetapi bila dah kenal jatuh cinta pula.

Biskut yang kaya dengan coklat chips dan yang putih-putih tu hirisan badam. Bila makan rasa rangup dan berbunyi-bunyi bila mengunyah. Ha ha ha

Dalam satu balang plastik ada 100 biji yang comel berharga RM 15.00. Bagi aku murah. Aku baru ambil 1 saja buat makan-makan selepas berbuka. Tetapi mahu tempah lagi 5-6 balang sebab tahun ini rumah aku tiada biskut raya. Semua beli!!

Jika ada yang berminat boleh emel kepada aku atau beritahu ya. Pandai-pandai sahaja aku iklan dahulu. Belum beritahu tukang buat sebab hanya dia seorang sahaja yang buat biskut ini. Tiada pembantu. Nasib baik hanya satu jenis ini sahaja selain Almond London. Tetapi aku tidak pernah mengepos makanan. Mungkin jika di tambah kos pos harga sudah menjadi lain okey!

Kalau ada permintaan boleh aku beritahu dia sebab sekarang dia tengah sibuk siapkan tempahan hari raya.

Nota kakitanganku : Bulan Ramadhan memang bulan murah rezeki. Kawan aku baru pertama kali buat biskut tetapi permintaan sudah ada. Rezekikan?




36 kUs-kUs:

farah on September 3, 2009 at 3:09 PM said...

sudah ada biskut raya,

pasti sedap rasanya.

:)

Softtouch [Hanim] on September 3, 2009 at 3:15 PM said...

sedapnya...mmg murahlah tedi..100 15 hinngit..biasanya dkt 40 regenye kalu kat tmpat sy...murah...

myQza on September 3, 2009 at 3:29 PM said...

farah : beskot beli je... ekekekke!!

myQza on September 3, 2009 at 3:29 PM said...

hanim : kawan ni baru 1st time menjual. lagi pun biskot die comel2. ekekeekek....

en_me on September 3, 2009 at 3:37 PM said...

beli jerrr.. ehehe

myQza on September 3, 2009 at 3:43 PM said...

yelah en_me : beli jek.. senang.. teru sboleh makan. ha ha ha..

Watierman on September 3, 2009 at 4:06 PM said...

Salam tedi...akak tak pernah beli...tapi selalu buat ...resepi suka hti akak...kalau anak2 tanya...mama selalu kata Chef Wan pun belajar dari mama...hahaha...maaf yer chef..gurau dgn anak2 jer...takut ooo...Kali ni belum buat lagi....belum ada yg bertanya...selalunya Along lah yg sibuk nak kuih raya.!

Faarihin on September 3, 2009 at 4:09 PM said...

wah... dah de biskut ghaye tu.. igtkan cik tedi yang buat.. baru nak puji lebih sket.. hohoho.. bestnya.. kalau de fulus nak gak sy order.. huhuhu.. (^__^).. time ramadhan jika niat yang baik.. inshaAllah rezeki melimpah ruah..

*p/s: saya main lukis2 tu guna pc.. (^__^)

imam on September 3, 2009 at 4:11 PM said...

oit..mintak sikit..

dr.todak on September 3, 2009 at 4:25 PM said...

Salam,
Wah..mesti lg sedap drpd biskut yg kt dalam iklan tu kan. tahniah percubaan pertama pun dah berjaye..rezeki la tu.

messyremo on September 3, 2009 at 4:27 PM said...

aku nak ko pos dak utih bole?

haha~~

mungkin itu rezeki aku..

mamai on September 3, 2009 at 4:39 PM said...

aku tak cari lagi kuih raya nie nak tunggu malam raya mana tau ada orang nak buat lelong hahaha

ASYIQ on September 3, 2009 at 5:32 PM said...

Murah tu...tapi tiap2 thn akak buat biskut ni. Tukang bancuh je...yg lain anak2 settlekan....ok kan???

on September 3, 2009 at 5:43 PM said...

>> nampak sangat menarik....

nak cikit kak....

hehehhehe

akak kan cantik cun melecun

hehhehe

azianierdawati on September 3, 2009 at 6:05 PM said...

biskut raya.. every yr harus bl... umah penuh ngn kuih tunjuk

myQza on September 3, 2009 at 6:24 PM said...

tahun ni x de buat kakwatie... beli je sikit lebih kurang.

myQza on September 3, 2009 at 6:24 PM said...

faarihin : aku tau makan jek... ekekekekke..

myQza on September 3, 2009 at 6:25 PM said...

meh lah sini imam.. ekekekeke

myQza on September 3, 2009 at 6:25 PM said...

ALhamdulillah dr todak.. kawan tu baru nak berjinak2

myQza on September 3, 2009 at 6:25 PM said...

jauh lah nama beskot dak messy ni order

myQza on September 3, 2009 at 6:26 PM said...

mamai;; sampai berebut2 tue.. ekekekke

myQza on September 3, 2009 at 6:26 PM said...

cikgu ashiq ada anak2 rajin tulun.. ekekekeke

myQza on September 3, 2009 at 6:27 PM said...

amboi2 yanie.. eden pun boli ni hah

myQza on September 3, 2009 at 6:27 PM said...

ekekekke anis...

Nakamura Kazuki on September 3, 2009 at 6:38 PM said...

tedi...sekadar berbuka puasa sudah 1 balang ye....eh..eh..eh...kalau untuk hari raya agak2 brapa balang ye...hahaha..memang murah betul ye nak naik berat badan..hahaha

Nor Hayati B. on September 3, 2009 at 6:39 PM said...

wahhh..cik ted..
awalnya buat biskut raya..
berliur tgk..
wikikik..
=p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on September 3, 2009 at 9:36 PM said...

best!

nak weh!!

myQza on September 3, 2009 at 9:44 PM said...

alahhhh hencek nakamura.. yg ini menjamah dulu.. ekekekeke

myQza on September 3, 2009 at 9:44 PM said...

ekekekke yati.. yg ini bukan untuk raya. untuk puasa. ekekeke

myQza on September 3, 2009 at 9:45 PM said...

ameklah dak zara.. jamu-jamu. jangan malu2... jamu mata je lah.. ekekekeke

Ayu on September 3, 2009 at 10:18 PM said...

ted aku nk oder 1 balang beb!.. u know wat to do haa..

myQza on September 3, 2009 at 10:19 PM said...

serius ke??? nanti aku tanya kawan aku. aku pandai2 je iklan ni.. nanti aku contact ko yek?

teuku@ceh on September 4, 2009 at 1:02 AM said...

tedi:

aku nak tumpang promote mercun bola kat ruangan komen blog ko nih..

harga lebih kurang biskut ko jugak..huhu..

100 biji mercun bola : RM 18..
(kelebihan boleh menghalau monyet yg mengganggu tanaman pisang)

murahkan..huhu..

Karbon Kopie on September 4, 2009 at 8:08 AM said...

aku sedey beraye dirantauan..sob..sob...

myQza on September 4, 2009 at 10:21 AM said...

ha ha ha .. aceh!! umah aku ada monyet tapi aku tak sampai hati nak bagi dia sakit jantunG! ekekekeek

myQza on September 4, 2009 at 10:22 AM said...

x pe mrs jugokyu.. aku ada di sisimu .. nanti aku akan uploadkan gambar rendang dan ketupat untuksantapan matamu. ekekekeekek

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting