Monday, October 12, 2009

Eh!! JoM KomeN Dan |kuT akU!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
"Jangan segan-segan. Jangan malu-malu ya. Aku ziarah kamu." "Eh! Aku sudah ikut kamu jangan lupa ikut aku ya?" "Jangan lupa komen 'entry' terbaru aku!" "Sila ke blog aku dan tinggalkan komen!"

Itu semua dalam pesanan 'shoutbox' aku! Aku ambil contoh dari 'shoutbox' sendiri. Itu belum kira lagi 'shoutbox' orang lain yang aku baca.

Satu lagi. Ini baru lagi terjadi. Aku tidak mahu copy pastekan dari blog mana. Jika kamu juga seperti aku yang 'terkena' kamu pasti perasaan.

Beliau akan meninggalkan pesanan berulangkali supaya 'mengfollow' beliau. Beliau akan meninggalkan komen yang sama dalam setiap komennya. Bukan hanya pada aku sahaja. Aku juga ada terbaca komen yang sama dalam beberapa blog yang aku masuk.

Contoh ayat komentarnya :

"Blog anda mempunyai isi yang bagus... bla... bla... " panjang juga. Sudahnya dia pesan jangan lupa komen dia pula. Aku pasti dia hanya 'copy paste' sahaja komen itu di setiap blog yang dia masuk. Sebab isi komennya sama sahaja. WTH orang macam itu. Sah-sahlah dia tidak baca setiap 'entry'. Semua dia belasah bagus sahaja.

Okey! Maaf! Aku tidak berkenan dengan itu!! Jangan kamu memaksa atau berkempen tentang blog kamu. Jangan kamu meminta orang mengikut kamu semula. Jangan sesekali. Jika kamu ingin mengikut orang itu, ikut sahaja. Jika kamu ingin komen, komen sahaja. Jangan meninggalkan ayat seolah-olah mengugut dan memaksa. Itu bukan caranya.

Aku tidak tahu orang lain. Tidak tahu kamu. Tapi aku! Memang aku tidak berkenan. Maaf! Bukan itu caranya untuk kamu memulakan persahabatan!!

Nota kakitanganku : Berkawan biar ikhlas. Bukan atas dasar paksaan!!





51 kUs-kUs:

Watierman on October 12, 2009 at 7:58 AM said...

sALAM tEDI...atas dasar keikhlasan maka Akak terasa dekat dengan kamu...walau jauh di mata..namun terlalu dekat di hati...hati terguris..dan pedih terasa...bila kamu disakiti...moga kamu lebih tenang hari ini dari semalam....!

Azureen Azlan on October 12, 2009 at 8:11 AM said...

erk. maybe niat mereka sekadar meminta, tp cara mereka spt memaksa. heh.

kdg2 ween pun rasa xselesa when this happen to me.

lain org lain ragam, kan?

eh. kalau paksa2 click nuff ok x.
(^_^)

Unknown on October 12, 2009 at 8:13 AM said...

aku sokong!!! ada sesetangah tu siap siap ckp "sy dh bc entri kamu, sila la ke blog sy pula ye, ada entri terbaru psal bla bla bla... sila la komen ye"

Ishh.. ishhh.. ishhh.. dia main give n take lak... tak leh la camtu... kita berblog sbb nak kongsikan kisah kita, melawat blog org lain sbb nk tahu perkembangan mereka....bukan sbb nk tmbh bilangan pengunjung ataupun kumpul komen beratus2 ke...

Unknown on October 12, 2009 at 8:13 AM said...

SILA tinggalkan komen kat belog aku karang ye..kalu tak ko memang nak kene belasah..ahhaha..

...smalam aku beli arnab lagik sekor...walaaaa...aku hengat aku nak jadik peternak arnablah..

Unknown on October 12, 2009 at 8:13 AM said...

SILA tinggalkan komen kat belog aku karang ye..kalu tak ko memang nak kene belasah..ahhaha..

...smalam aku beli arnab lagik sekor...walaaaa...aku hengat aku nak jadik peternak arnablah..

Unknown on October 12, 2009 at 8:14 AM said...

alamak...terdouble post..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on October 12, 2009 at 8:16 AM said...

betul2~
kadangkala ayat entri punya sedih boleh plak dia kata tulisan yang bagus, moga hidup aman bla2~

lagi tak boleh blah kalau tu entri sepenuhnya BM, tapi yg tukang komennya bukan org Malaysia, tapi cakap good writing etc. WTF?~

aku seorang Temah on October 12, 2009 at 8:18 AM said...

sokong cik tedi...

tekanan giler bile org drop komen kat chatbox suh follow dia..hampas giler..kalo isik dia best..pandai la org nak follow..xpayah la nk suruh2 kot..tekanan je heh..kalo dah men suruh2 tu, alamat tahun 2020 pun lum tentu lagi org nak follow dia..cet!

Anonymous said...

yerrrrrrr
betul tu kak tedi

ade tu siap ckp..
sile follow aku ye, aku dah follow kamu...xoxooxxoox

huauahuahuahau..
aku akn follow kalo aku rs blog tu mnariks

tp kalo stakat disuruh, mgkin aku follow, tp tkkn tinggalkn komen sbb die just nk kite follow die jer kan....

hmmmmmmm

ps kak tedi>>>

apasal nama blog rq, kak tedi tak edit lagi???

tu masih gune nama "areque" tu???

hahhahahahha

sile edit n tukar kdp plainjane...

heehheheheh

eh, de kaitan tak ngn topik neh

wakkaakakkaak...larikssssssssssss

ONE ZABA on October 12, 2009 at 8:32 AM said...

aku sokong....

aku bangkang kalau ada bangkangan...

Unknown on October 12, 2009 at 8:43 AM said...

ye baik saya ikhlas...kan kan kan??

Samaira on October 12, 2009 at 9:35 AM said...

sangat2 setuju
buat biar mmg nk buat
bkn sbb aku follow ko kena follow balik
ko komen aku kena komen balik
huhu

Nadiene on October 12, 2009 at 9:47 AM said...

aku paling tak suke orang promote bisnes kat cbox.. haahahha

Solehah on October 12, 2009 at 9:48 AM said...

hehe..btl jugak kan..tp aku tak buat gitu..kita berblogging ni pun tujuan tuk bersahabat kan..tp aku tak kisah org buat mcm tu kat blog aku..

Alimaz-Kembara Terasing on October 12, 2009 at 9:50 AM said...

salam tedi...saya setuju.......teapi selalu saya tengok cam tu la....masuk blog sekali saja...pastu depa tak masuk dah.....depa komen untuk mendapat balik komen org....tedi macam mana..ikhlas ka berkawan dengan saya...sebab saya ni jenis org yang suka mencari kawan tak kira di mana saja..asalkan dia sudi dan ikhlas....saya harap tedi ikhlas yer bukan sekadar dalam blog....

Tirana on October 12, 2009 at 10:12 AM said...

hehehe..ada juga ye orang yang memaksa kita mengikut blog dia..Setuju dengan tedi..tak payahlah kita promote blog kita kat orang..Kalau orang tu masuk dan nak ikut, biar secara ikhlas..

a.z.r.i.n.a.03.07 on October 12, 2009 at 10:18 AM said...

a'ahlah... KRina pon ada dapat gak bebaru niy..ari niy pon ada..sampai dua kali..

mula2 dulu rasa bersalah lak bila tak folo...lepas niy pk balik kott....

mamai on October 12, 2009 at 10:28 AM said...

aku senang ajer aku akan follow blog orang jika aku rasa nak follow dan cerita dia menarik.

aku tak berapa kisah kalau orang nak komen atau tidak...

cheryna zamrinor on October 12, 2009 at 10:41 AM said...

tedi,
sha sebolehnya takkan buat macam tuh. tau2 jelah, posting2ku semua nya panjang bergaban dah lah ada yang kutuk aku cakap omputih pulak. jgn nak cari pasal bila nak komen di blog org sebegitu!

slalunya bila sha bloghopping, sha suka perhatikan mereka yang ikhlas, bila mereka ikhlas...kalau aku visit blog mereka pon hasil dr keikhlasan mereka.

hubungan dengan ahli blog pon boleh maintain lagi lama kalau ikhlas...

Unknown on October 12, 2009 at 11:01 AM said...

"follow jika kamu rasa kamu mampu setia" sebab aku tidak suka followers yang hanya tempelan..

ak nak ckp ni aje..napa aku masuk blog ko rasa mcm blog aku..cari nya cari...ghopenya lagu ko sama da ngan blog aku..hahahah..batas menanti..

Takpe aku nak tuko ni...

daaaaaaaaa!!

Softtouch [Hanim] on October 12, 2009 at 11:40 AM said...

dulu masa ada chat box pernah jugak dpt mcm tu. tp just klik jugaklah..tp sejak tak chat box tu, amanlah sikit spam2 mcm tu..he he he

Anem Arnamee on October 12, 2009 at 12:13 PM said...

Salam tedi.

yg penting keikhlasan sayang.
ada yg buat pengakuan pada diriku,
"aku mahu jadi mcm blog kamu".

sebagai kawan, jika follow dia dan dia bahagia, apa salahnya.

dunia sementara bukan?:)

Amal on October 12, 2009 at 1:13 PM said...

betul!
aku pun tak suke~
nak ramaikan follower buat ape?
huh~

PuanPepel on October 12, 2009 at 1:58 PM said...

ayakz... mcm ini pn ada ka? sy pon ada dpt gk dpt pesanan gtu kt chatbox........ tp klu yg best....sy folo gk...hehe

sueanne on October 12, 2009 at 7:57 PM said...

kekadang followers banyak pun, xterkejar jugak sumenya citer..

bagi kite, yg mane slalu comment kt blog kite, tue je la yg betul2x kite follow..hehehe..

Ayu on October 12, 2009 at 9:07 PM said...

jangan lupa klik iklan aku ye.. hehhe..

myQza on October 12, 2009 at 10:42 PM said...

kakwatie : terima kasih atas kata2 semangat dan dorongan selama ini!!

myQza on October 12, 2009 at 10:42 PM said...

ha ha ha ween : klik nuff kena upah gula2 :P

myQza on October 12, 2009 at 10:43 PM said...

CC : aku kalau nak pergi blog org jgn di suruh.. kalau suruh.. mmg aku x g. ekekekke

myQza on October 12, 2009 at 10:43 PM said...

ekekekek dak ashie.. pasni tulun selalu update pasal arnab. ekekekek

myQza on October 12, 2009 at 10:44 PM said...

ekekekek dak zara : sabau jelah dgn org macam tu.. trg2 x bace.. ekekekke

myQza on October 12, 2009 at 10:45 PM said...

pemadam baru : ha ha ha ha.. betul tu.. berabad lah tunggu kita datang komen. ekekekek

myQza on October 12, 2009 at 10:46 PM said...

miss jane : nanti aku tukau.. x de masa. ha ha ha... alasan hampeeeh..!!

myQza on October 12, 2009 at 10:46 PM said...

one zaba : ekekekke.. TQ

myQza on October 12, 2009 at 10:46 PM said...

~0~ : ikhlas :P

myQza on October 12, 2009 at 10:47 PM said...

samaira : betul tu.. kalau dia cool je.. kita pun seronok nak g lawat dia.. ekekekke

myQza on October 12, 2009 at 10:47 PM said...

ekekekek fid : jual barang ek?

myQza on October 12, 2009 at 10:48 PM said...

ekekke solehah.. bagus solehah ni.. ekkekekeke

myQza on October 12, 2009 at 10:48 PM said...

alimaz : ikhlasssss.. ekekkekekeke.. maceh!

myQza on October 12, 2009 at 10:48 PM said...

tirana : TQ.

myQza on October 12, 2009 at 10:49 PM said...

ekekkekeke kakrina.. fk balik ek?

myQza on October 12, 2009 at 10:50 PM said...

yup mamai : tp kalau asyik dtg tinggal pesan soh follow give up juga aku!

myQza on October 12, 2009 at 10:50 PM said...

cheryna pires : betul! aku setuju! walau ko tulsi omputih dan aku selalu bukak kamus.. aku amek masa.. aku tetap komen. ha ha ha ha

myQza on October 12, 2009 at 10:51 PM said...

ha ha ha ha.. ye ke anna.. aku x perasanlah ekekekkekeke

myQza on October 12, 2009 at 10:51 PM said...

ekekkekeke hanim. salah satu cara yg boleh di ikuti.. buat chatbox. ekekekek

myQza on October 12, 2009 at 10:52 PM said...

ohh arname.. hati aku tidak selembut hatimu.. TQ anem!! :)

myQza on October 12, 2009 at 10:52 PM said...

ekekekekke miss siv.. ramai x salah. paksa yg tak berkenan

myQza on October 12, 2009 at 10:53 PM said...

ekekekek miera : yuP !ikut naluri hati!

myQza on October 12, 2009 at 10:53 PM said...

ekekekek sueanne : betul!! macam aku! x terkejar!!

myQza on October 12, 2009 at 10:53 PM said...

ekekekekek ayus.. banyak duit banje aku!

white rose on October 13, 2009 at 10:32 PM said...

hahaha...sy kenal2 sngt org 2...hahaha...mmg lawak...dia xckup perhatian le 2...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting