Friday, October 16, 2009

Mas|h DaLam KawasaN L|puTan !!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:06 PM
Huh!! Hari ini entah apa yang buat aku 'hilang kawalan' berbelanja, aku pun tidak tahu walaupun aku rasa aku tahu! Ekekekekekke... Bajet masih tidak lari. Alhamdulillah. Walaupun gaji lagi sebulan baru bertemu, tapi InsyaAllah. Masih dalam kawasan liputan perbelanjaan.

Emak selalu cakap dengan aku. "Sekali sekala tu buatlah baju baru. Beli beg tangan, kasut tumit ke?"

Merepeklah emak suruh aku beli kasut tumit!! Ha ha ha... Aku tidak pernah ada dan tidak pernah pakai. Kaki aku kaki gajah!! Patah pula tumit nanti.

Ekekekekke.. Aku memang jarang berbelanja. Baju raya pun tiada. Sampaikan nyonya yang selalu jahitkan baju aku itu, bila jumpa di sekolah bertanya " Tahun ni you tak raya ke?" Hehehehhe.. Ialah.. selalu aku hantar baju pada dia, tahun ini tiada!

Oleh kerana ada 2-3 majlis perkahwinan yang akan aku hadiri. Aku akur. Beli juga kain ela untuk buat baju. Sebab baju semua sudah aku buat basahan ke pejabat!

Mari semak sama-sama kemanakah hala tuju wang yang aku keluarkan :

Photobucket

Kain ela beli di JAKEL : RM 90.00 = 2 pasang
Beg tangan : RM 35.00
Tudung warna biru : Rm 30.00
Ikan kembong +sardin : RM 30.00 = dekat 8kg. Ambil banyak takut nanti tiada stok!!

Cuma kasut sahaja belum jumpa. Entahlah. Aku lebih selesa hanya ber'sandle'.

He he he... Sekian laporan kewangan aku hari ini. Aku berpuasa hati sebab ini perbelanjaan paling tinggi dalam tahun ini. Ha ha ha.. Gila gaban kedekut mahu berbelanja!!!

Nota kakitanganku : Baju hantar terus ke rumah nyonya. 'Saya mahu minggu depan mesti siap!!' Ha ha ha ha... Garang!!





43 kUs-kUs:

MisZrOxZy on October 16, 2009 at 8:39 PM said...

wah..
bagusla tedi nie..pandai budget..
cam ne ek nk control budget?ajarla cket..miszroxzy ni boros gk org nyer..

bungacahaya on October 16, 2009 at 8:44 PM said...

Bagus la pandai bajet...

Ayu on October 16, 2009 at 8:48 PM said...

tudung mcm tu rm30 ke ted.. ko beli kat ner tu? mahal lagi tu.. skang tudung camtu dah murah la... leh dpt 15 hengget je..

Anem Arnamee on October 16, 2009 at 8:49 PM said...

Salam akak tedi.
bgus neh, adik2 len leh contohi.
tapi sesekali akka melanje, not bad gak.

cool.:)

anem lo pi jackel, setakat tengok2 , pegang2 jer.
huhu

p/s:lawolah...

sueanne on October 16, 2009 at 8:51 PM said...

hi ted..
dah lame xberguling2 kat sini..hehhe

kite pun cam kamu ted..
susah nak berbelanja kat benda2x camtue..
nak kate duit bertambah2x berkepuk2x idak la jugak..bulan2x abis je..xtau kemana..abis kt makanan kut..hihhi

zhrhtoodem on October 16, 2009 at 8:58 PM said...

hohoho.baguih2. jimat berbelanja. bangga aku...heeeee----

myQza on October 16, 2009 at 9:03 PM said...

misroxzy : caranya mudah aje.. jadi kedekut.. ekekekekkeke

myQza on October 16, 2009 at 9:03 PM said...

bungacahaya : sbb jarang berbelanja

Precious on October 16, 2009 at 9:04 PM said...

Eh minyak kete pegi beli menda2 tu ko tak kira ker? Mana boleh!

myQza on October 16, 2009 at 9:05 PM said...

dak ayus : aku x hengat bila last aku beli tudung. sbbmasa pindah keje ari tu pun dapat 2 helai tudung. dan aaku x suka tawar2. berapa? aku bayar. ekekekekeke.. segan lah nak tawar menawar

myQza on October 16, 2009 at 9:05 PM said...

anem : kat jakel tu dar semurah2 kain hingga semahal2 kain. Aku beli yang murah2 jek. ekekkekeke lom mampu beli mahal

myQza on October 16, 2009 at 9:06 PM said...

ekekek sueanne : mungkin aku tak pandai nak bergaya. jadi duit tu x tahu nak hala kemana.. ekekekeke..
ceh!! manyak riban2 je gaji!! :P

myQza on October 16, 2009 at 9:07 PM said...

zaradgreat : ok!! nanti aku banje ko makan. esok dtg kat chelet arwah pakcik sarip.. aku gorengkan mihun tok ko?

eh! Ko kat kg ke?

ekekekekek

myQza on October 16, 2009 at 9:08 PM said...

precious : minyak dalam rm 5 jek.. ekekekkeke.. xjauh :P

Anonymous said...

jarang belanja = banyak simpan
kaya ko ni

Unknown on October 16, 2009 at 9:51 PM said...

oH..seb bek ko buat entri pasal tudung biru..aku lupa dah nak beli tudung biru untuk konvensyen aku..(ah lantaklah...mende tu lmbt lagik)...
mahal gak tudung tuh...ambe beli sini 15 henget je..kualiti ok..tp kalu yg kualaiti kurang..mmm..lam 8 henget je..itu rege yg dah ditetapkan..aku pong malas nak beli tudung pahtu tawar menawar nih..jadik aku pegi ke kedai yg dah tetap harga..x yah tawor2..
aku pong cam ko..ske pakai sandal..tp kekadang tuh, kalu rasa nak melaram sgt, pakai jugak lasut tumit tinggi..ahha..

leadleedeea on October 16, 2009 at 10:21 PM said...

ted....lead sangat boros ok..macam mana yek nak jimat? perkara yg paling susah lead nak but...huhu~!!!

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) on October 16, 2009 at 10:30 PM said...

aduh... selalunya nur off speaker.. kali ni on, terasa sayu masuk rumah kamu ni cik tedi...

ku terima segala di dalam bentuk apa jua keputusannya.kini batas kan sabar menanti.cukuplah rasanya di sini ia berakhir..

aaa..out of topic lak..
cantik kaler tudung tu.sesekali berbelanja cik tedi, apasalahnya. utk diri kita juga.. =)

mamai on October 16, 2009 at 10:40 PM said...

jimat cermat bawa berkat..utuk masa hadapan tu bukan kedekut

myQza on October 16, 2009 at 10:56 PM said...

FCC : gaji aku tak riban2 macam kamu!!

myQza on October 16, 2009 at 10:56 PM said...

dak ashie : murah ek> aku mmg x amek perkembangan semasa pasal tudung. ha ha ha

myQza on October 16, 2009 at 10:57 PM said...

lead : ekekekeke. aduhai.. aku gaji kecik.. sbb tu jimat.. kamu mesti gaji besar. ekekkekeke :P

PAP on October 16, 2009 at 10:57 PM said...

hidup kita cara kita.
tak payah nak ikut cara orang lain.tak perlu.
asalkan kita tak susahkan orang lain.itu dah cukup.

myQza on October 16, 2009 at 10:57 PM said...

nur : ekekekekke.. aduhai.. sabar je lah yek?

ye nur.. sesekali. jarang lah berbelanja ni.. :P

myQza on October 16, 2009 at 11:01 PM said...

mamai : ekekekek.. betul tu... tok masa depan :)

myQza on October 16, 2009 at 11:01 PM said...

PAP : betul tu! satu lagi ikut kemampuan :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on October 16, 2009 at 11:02 PM said...

lawanya kaler tudung kamu!!!

suka!!

DramaQueen on October 16, 2009 at 11:19 PM said...

ted, dengar ler nasihat aku nih.. berbelanja la untuk diri ko..supaya ko terasa berbaloi ko berpenat pergi kerja balik kerja..

tak salah klu ko berbelanja yg berpada.. asalkan masih dlm kawasan liputan tu..ok ler tu..ekekek..

budak2 tu pun termasuk skali liputannya? dasat tul dorang tu kan? ekekekek

Nakamura Kazuki on October 16, 2009 at 11:24 PM said...

tedi..sesekali berbelanja takpe..yela untuk diri juga..rasanay berbaloi baloi spend kan sedikit gaji unutk diri

myQza on October 16, 2009 at 11:37 PM said...

dak zara : tolong ejakan warna tudung itu. biru tuqeise.. ha ha ha.. aku gagal untuk mengejanya..

myQza on October 16, 2009 at 11:37 PM said...

ekekekek mrs giggle : masuk sekali lah.. kang x makan pulak.

myQza on October 16, 2009 at 11:37 PM said...

betul tu hencek nakamura :)

Cetusan on October 16, 2009 at 11:41 PM said...

yang rahsia tu tak nak bagi tau ker??berapa sehelai..

qah qah...

myQza on October 16, 2009 at 11:42 PM said...

zeqzeq : tiada yg rahsia :)

niaharaf on October 16, 2009 at 11:45 PM said...

eh pakai la heel.ahaha

myQza on October 17, 2009 at 12:09 AM said...

farae : aku kaki gajah, tiada kasut saiz perempuan untuk aku. sob sob sob

PuanPepel on October 17, 2009 at 3:07 AM said...

kite geng jimat~!!

Amal on October 17, 2009 at 4:19 AM said...

ajarkan aku control duit.
baru nak dekat 3 minggu, aku da pakai 500..
huuu~~
=((

Azureen Azlan on October 17, 2009 at 5:55 AM said...

hik hik.
xlupa pd ikan kembung n sardin.
penuh la peti ais tedi :)

Naff said...

alamak ai...tedi, merahnye kain elaaaa....kalo lah aku ada peluang gerenti dah lam shopping sakan...ehehehehh aku nih "gila shoping" tp bertempat le...he he he sandle pun okey apa.... aku pun suka.. tumit tinggi buat menyiksa kaki apa hu hu huuuuuuuu (ayat cover ka)

Watierman on October 17, 2009 at 7:30 AM said...

Salam Tedi....pandai kamu berbelanja...secara berhemah...anyway...tudung tu mahal le Tedi....sebab baru ni masa nak raya...akak balik Alor Setar...kat Pekan Rabu...tudung tu tinggal RM15 jer...sebab yang jenis batu2 dah jatuh harga...last year tudung macam tu exactly...akak beli colour peach...RM25 kat Penang...Meh shopping kat Penang & Kedah....

white rose on October 17, 2009 at 7:38 PM said...

cantek laa handbag 2...leh pinjam...hahaha...sesekali kak...xsalah pon...lagik pun duit akak, bkn duit saya...hahahaha

Alimaz-Kembara Terasing on October 18, 2009 at 10:36 AM said...

pa salahnya tedi sekali-sekali memanjakan diri....hehehe sib baik saya leh jahit sendiri baju...heheheh sep dah upah menjahit...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting