Wednesday, November 11, 2009

bAB| hUtAN SeSaT JaLan...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:07 PM
Petang tadi aku keluar berhoye-hoye menuju ke arah Melaka Mall bersama adik. Di pertengahan jalan aku menyaksikan insiden yang tidak pernah aku lihat secara langsung mahupun di kaca televisyen.

Sedang aku memandu dari arah Jabatan Pengangkutan Jalan Bukit Katil menuju ke Hospital Pantai Ayer Keroh, tiba-tiba ada seekor haiwan melintas jalan dalam keadaan yang gelabah dan huru hara.

Ya! Seekor babi hutan sesat di atas jalanraya. Aku bernasib baik kerana babi hutan tersebut melintas di hadapan kereta yang berada di depan. Dia gelabah. Selepas menyeberang jalan yang agak lebar dia mundar mandir dan menyeberang semula ke tempat asal. Huh! Aku sendiri tidak pasti orang ramai perasan atau tidak. Bahaya woo!! Besar lagi!! Gila kalau dia mengamuk!! Habis satu Bukit Katil itu.

Tapi yang kelakarnya adik boleh cakap 'Kak, landak!!'

Ada ke landak? Punyalah besar gedabak babi hutan di katanya landak!! Ha ha ha...

Aduhai. Aku pun tidak tahu apa kesudahannya. Aku harap ada yang perasan akan kewujudan binatang haram itu dan membuat aduan ke Perhilitan sebelum ada nyawa yang melayang!!

Streamyx masih hampagas!!!

Nota kakitanganku : Kepala berdenyut-denyut kerana terlebih ketawa. Kenapa aku ketawa? Esok aku cerita. InsyaAllah....






25 kUs-kUs:

Watierman on November 11, 2009 at 10:16 PM said...

Astagfirullahalazim...ada babi hutan kat jalanraya....mak aai...!!

Ha Adik kata landak?..Tedi kamu pernah bawa Adik ke Zoo ke tidak ni?

Harap2 tak mengundang musibah pada pengguna jalan tersebut...khasnya penduduk Bukit Katil....

Citer la cepat napa lucu sangat!!!

sI tEDI on November 11, 2009 at 10:25 PM said...

kakwatie : mungkin adik gelabah juga.. terus keluar perkataan landak.. walhal rasanya landak tu comel jek.. ekkekeke..

ntahlah kak.. harap2 ada yg perasan. sebab dia lari ke bahagian perumahan...

lucu? ekekkekeke..

esok i cite yu!!!

alvin takda rumah harga 8juta story.... on November 11, 2009 at 10:53 PM said...

mama aku cakap...budak2 tak pandai menipu...errr...kau pasti itu babi utan??

Naff said...

Tedi: Ahahahahhahah landak? lucu lah adik tedi tu...Tapi, macamna lah kejadian tu boleh terjadi begitu? entah2 babi hutan tu nak melarikan diri drpd di sembelih kut! Oh, haram...meh kita menjauhinya..

aNiSa hANg tUaH on November 11, 2009 at 10:55 PM said...

hoh..
punye la dsyat.
ade babi hutan kat jalan..

mamai on November 11, 2009 at 10:56 PM said...

mana pulak menatang tu kat area situ mana ada hutan

sI tEDI on November 11, 2009 at 10:57 PM said...

alvin : adik aku dah boleh jadi mak budak... dia nebes sampai tersasul..

ha ha ha

sI tEDI on November 11, 2009 at 10:58 PM said...

naff : babi hutan tersesat keluar dr hutan tu.. x jumpa jalan balik..

babi hutan ni kaler dia gelap sket

sI tEDI on November 11, 2009 at 10:58 PM said...

anisa : nasibbaik kereta tak langgar. kalau tak..kemalangan dasyat!

sI tEDI on November 11, 2009 at 10:59 PM said...

mamai : ada. kat belah belakang tu kan ada utan!! bertentangan dengan IKS tu...

ber_uwang on November 11, 2009 at 11:00 PM said...

langgar je..pas tu samak kete..

LORD ZARA 札拉 on November 11, 2009 at 11:04 PM said...

alahai kak~
bahaya tu~

leadleedeea on November 11, 2009 at 11:21 PM said...

landak pon landak laaa dik..ahahaha~!!

tapi bahaya laa..mcm mana leh tersesat tu?

cahayachenta on November 12, 2009 at 12:05 AM said...

babi hutan mabuk...

weh, citer la cpt apa bnda yg kelakar sgt tu!!!

maiyah on November 12, 2009 at 12:23 AM said...

kalo kene sondol parah tu, kene buat aduan :)

.sTraWberRycH0c. on November 12, 2009 at 12:33 AM said...

isk isk babi hutan pun dah pandai melintas jln rye kan.
bahyebahye~~~

Dr. Darren on November 12, 2009 at 2:24 AM said...

kalau nmpk babi kena panggil dier, "oi babi. ko nih babi lar." konfem dier lari xjd nk sondol u. haha. gurau jer

iva saionji on November 12, 2009 at 2:47 AM said...

kehkhekhe..landak ek...sabo je ar...bahya nie...hope hincik bab* tuh terselamat balik umah ek..

arque on November 12, 2009 at 3:53 AM said...

landak??ahahaha.
jauh beza kot.

mier@merr on November 12, 2009 at 4:07 AM said...

hahahahaha......... adoi..saket perut den...
ade ke landak..... lain bebeno..

Noorlaila Mohamed Nor on November 12, 2009 at 4:21 AM said...

landak?
aduhaiii~

Fatt Chin Choy on November 12, 2009 at 4:59 AM said...

babi hutan lari dari rumah tu

a.z.r.i.n.a.03.07 on November 12, 2009 at 7:09 AM said...

nasib baik tak terlanggar..kalau tak dah kena samak keta tu...hahahaha...

hahahaa...landak ? macam pernah terjadik pada KRina jer...
* masa balik kg abg dulu..on the way tu ternampak dan tunjuk le kat anak2 tp jalan tu ada landak ni..

kena ketawa dek abg... rupanya bukan landak tapi kelapa sawit yg terjatuh dari lori angkut buah sawit tu...

@rE-LonG on November 12, 2009 at 7:57 AM said...

Betul ke babi utan tu??hmm..msti ternakan babi terlepas gakY..hahaha!!

giler la kat bndar pn leh tsesat babi utan mCm tu..hhuhu

::alwaniamalini:: on November 13, 2009 at 7:44 AM said...

muahahahahhaha..boleh pulak adik tedi cakap babi hutan tu landak ye ehehehe...

memang bahaya tu..kalo accident ngn babi buleh bawak maut woooo..bahaya2..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting