Monday, November 23, 2009

Baga|Mana J|ka K|Ta D| TemPaT D|a...?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM
Dia pasti tidak mahu begitu. Jika di beri pilihan pun sesekali dia pasti tidak mahu memilih itu. Minta di jauhkan. Nauzubillahiminzalik...

Namun apalah dayanya sebagai manusia biasa yang mahu menolak segala ketentuan Yang Maha Esa. Kita hanya insan kerdil yang hanya mampu merancang segalanya.

Berita kamu boleh baca di sini.

Gambar pula kamu lihat di sini.

Bagaimanakan kehidupannya selepas ini? Dia yang memandu. Adakah dia penyebab utamanya? MasyaAllah. Jika. Aku katakan J.I.K.A aku di tempatnya, J.I.K.A iman aku senipis kulit bawang, aku sendiri tidak mahu untuk bernafas lagi jika mengingatkan semuanya.

Kita doakan semoga dia menjadi kuat. Menjadi tabah. Menjadi redha pada semua.

Bagaimana jika kita di tempat dia sekarang?

Nota kakitanganku : Al-Fatihah buat semua yang telah pergi....




17 kUs-kUs:

ikiqzana on November 23, 2009 at 2:24 PM said...

alahai.. sedih nyer. x leh negok kejadian mcm ni.

al-fatihah & takziah wat arwah dan keluarga.

NuR on November 23, 2009 at 2:26 PM said...

aduh
sgt tragis
ku doakan dia tabah
ketentuan takdir
mati itu pasti
cuma penyebabnya saja tak kita ketahui

al-fatihah

@rE-LonG on November 23, 2009 at 2:27 PM said...

xda sape nk brada di tempat beliau skrg..

tp Jika kT..xtau la mCm mane..
muGkin mCm dia..xterkata2..

trauma..hmm..takziah untuk beliau sekeluarga..

al-fatihah..

sueanne on November 23, 2009 at 3:08 PM said...

ya ALLAH..

kuatkanla semangat beliau tuk menghadapi semua ni..kuatkan la hati die, sesungguhnya semua ini memang takdir dan suratan yang telah ditentukan oleh yg maha Esa..hidup mati semua ditanganNYA..

Takziah kepada keluarga beliau..semoga mereka yg telah pergi ditempatkan dikalangan org2 yg berimah..aminnn.

sharamli on November 23, 2009 at 3:10 PM said...

al-fatihah...
mungkin ad hikmah disebaliknya....

arnamee on November 23, 2009 at 3:31 PM said...

salam akak:)

erm, jika dia tak menyalahkan dirinya, ahli keluarga mungkin akan ada yang demikian, nauzubillah.

dugaan beliau beliau sekeluarga, al-fatihah:(

cHeRyNa PiReS on November 23, 2009 at 3:38 PM said...

aku harap mereka tabah. maklumlah, lepas nieh nak raya pulak. tak tahulah sambutannya nanti macam mana...

Al-Fatihah...

ASYIQ on November 23, 2009 at 3:47 PM said...

Minta dijauhkan Allah dari kemalangan spt ini....

Sedih..

Pasrah...

Moga dicucuri rahmat.

mRs.jUkoGYu on November 23, 2009 at 3:53 PM said...

buat aku sedih...:(

al-fatihah

mier@merr on November 23, 2009 at 4:26 PM said...

ya Allah...
sedihnye...

semoga dorg tabah,....

~mohon djauhkan dari perkara cmtu/

leadleedeea on November 23, 2009 at 4:44 PM said...

AL-FATIHAH..

J.I.K.A lead di tempat dia..entahla..tak boleh nak bayangkan..

siti murni on November 23, 2009 at 5:03 PM said...

yes, the one that i read from newsfeed.

Al-fatihah..semoga mereka sekeluarga tabah & kuat menempuh hari mendatang.

cahayachenta on November 23, 2009 at 7:23 PM said...

kalo la aku berada kat tmpat dia, Ya Allah camne la aku nak tempuh hidup ni... bukan kehilangan sorang, hilang 4 orang... lihat mak aku sakit pun jiwa aku dh kusut sakan... minta2 nasib begini tak menimpa kita,, amin...

ashie023 on November 23, 2009 at 8:18 PM said...

Al Fatihah buat

semoga tabah menghadapi ketentuan Ilahi...Ajal dan maut ditanganNya..
Semoga lebih tabah menempuhi hidup..

Faarihin on November 23, 2009 at 9:23 PM said...

Salam..

Al-Fatihah buat mereka yang telah pergi.. sangat2 menyayat hati.. semoga ahli keluarga yang masih hidup tabah menghadapi ujian ini.. sedih sangat2.. boleh jadi si pemandu itu mungkin akan menyesali seumur hidup..

Samaira on November 23, 2009 at 10:54 PM said...

isk3
sian giler
mesti dia akan salahkn diri dia seumur idop..
hope dia tabah

ustazah dyLLa on November 24, 2009 at 12:36 AM said...

smoga dia tabah hadapi sume ni...sy penah xcident...ada mak abah skali...sy yg pandu kete...shingga kini sy masih ade rsa serba salah w/pun mak abah sy xcedera...cume kete je yg teruk...masa 2 hnya ALLAH sja tmpt sy memohon perlindungan...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting