Saturday, November 21, 2009

G|La!!! SeMaLamAn M|mP| P|sanG!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:20 AM
Ini serius. Entah apa-apa entah mimpi. Banyak-banyak buah-buahan aku mimpi pisang. Serius! Mana-mana sahaja aku pergi aku mesti jumpa pisang. Aku mesti beli pisang. Semalam pergi Family Store beli pisang seikat. Rasa ingin buat sesuatu dengan pisang itu. Tidak sangka pula sampai terbawa-bawa dalam mimpi!! Angaukan pisang!!

Okey! Aktiviti hari ini. Sebelum Subuh lagi sudah bangun bila dengar ada kucing bergaduh. Sampai belakang rumah orang aku selongkar. Nasib baik makcik itu nampak aku dan aku tegur dia. Kalau tidak habis dia beduk aku dengan kayu!! Mencicit-cicit seseekor lari. Dak Utih rupanya. Bila aku panggil nama dia baru dia berhenti dan telek-telek aku! Dak Boss!! Baru dia ikut aku balik.

Cuaca nampak okey! Aktivit basuh membasuh dan kemas mengemas bolehlah bermula sekarang. Dalam pukul 11.00 tengah hari nanti mahu ke Jusco untuk mencuci mata. Ya! Cuci mata sahaja. Gaji belum masuk. Sendiri mahu ingat!! Ha ha ha...

Petang harap-harap tidak hujanlah. Boleh sambung berhoye-hoye lagi!!!

Okey!! Selamat berhujung minggu!!

Nota kakitanganku : Jalan-jalan makan angin sebab poket kosong!!




20 kUs-kUs:

Faarihin on November 21, 2009 at 7:42 AM said...

salam cik tedi.. malam tadi saya makan pisang.. pagi tadi pun saya sarapan dengan pisang.. wah.. connection tentang pisang skang ni.. wahahaha.. pisang yg dibeli tu dah abeh makan ke? ke uat jemput2.. (^__^)

Koyuki on November 21, 2009 at 8:25 AM said...

cekodok pisang
best
(^__^)

ASYIQ on November 21, 2009 at 8:32 AM said...

Akak nama shj dah mula bercuti...lepas subuh tadi dh mengadap laptop, siapkan data disiplin untuk dihantar ke ppd minggu dpn.

Sekolah dah tutup, kerja akak takkan tutup punya.

Hari sabtu pun keje...

Aduhai.

zeqzeq on November 21, 2009 at 9:05 AM said...

petanda SIDIA kena kebas orang, elok sms segera.

Zura Hasan on November 21, 2009 at 9:09 AM said...

hehehe....

selamat berujung minggu dan selamat berhoye hoye yer....

erkk....pisang tu akan jd kek pisang coklat ke ptg nnt?
jgn lupe upload yer nnt,2nd time wat...kompom jadik...hikss...;)

Finaz on November 21, 2009 at 9:12 AM said...

baru semalam saya masak cekodok pisang...memang sangat sedap especially makan dikala ujan

[z@ck] on November 21, 2009 at 9:31 AM said...

pisang?
hahaha..ak da pikir lain da..
=X

Tinie a.k.a Ibu Fatin on November 21, 2009 at 9:47 AM said...

jom la berhoyeh-hoyeh...aku keja :(

sebenarnya nak ajak fatin p opis, tapi mak mertua tak bagi :(
boring seh!

oranglidi on November 21, 2009 at 9:50 AM said...

mimpi jumpa pisang=lu akan menjadi usahawan kerepek pisang..

GiGGLe GaL on November 21, 2009 at 10:15 AM said...

ko kirimkan dak utih tu kat aku..meh aku ajar dia supaya jgn gaduh lagi.. asik gaduh jerr..

ONE ZABA on November 21, 2009 at 10:32 AM said...

tanda-tanda nak kena pindah la tu....air sungai dah makin tinggi tu.

relevan on November 21, 2009 at 10:52 AM said...

Mimpi pisang tanduk ka Tedi?..

Watierman on November 21, 2009 at 11:05 AM said...

WAH buat .....muffin pisang erk!!Apam pisang???Cokodok....kata nak wat karipap...boleh letak inti pisang ke??

tengku_fir21 on November 21, 2009 at 11:27 AM said...

hujan-hujna sedap mkn pisang dengan kuah kicap
huhuuuhhu..sedap...

Samaira on November 21, 2009 at 11:53 AM said...

nk tgk pic dah utih puas biar masuk mimpi ku mlm ini ekeke

sueanne on November 21, 2009 at 12:25 PM said...

kite kureng klu mkn pisang ni..heheh..

tuela..bila berjln tgh2 bulan cmni, jalan ngn poket kosong la nampaknye..huhuhu..

hepi weekend ted..

alvin takda rumah harga 8juta story.... on November 21, 2009 at 8:20 PM said...

pisang mampu merawat sakit puan..

arnamee on November 21, 2009 at 9:02 PM said...

salam akak;p

pisang2, seikat, 2 hengget -murah dah ni, nak bli;p

wah,ramai peramal mimpi di sni;p

Solehah on November 21, 2009 at 9:39 PM said...

hehe..ok ja..angin pun angin la..bosan memerap oo..

@rE-LonG on November 23, 2009 at 10:39 AM said...

Tedi..kT pn sUke mkn pisaG..
smpai keGkwn kT kata kiTa mOnyet..hampeh..huhuhu..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting