Monday, November 02, 2009

HaT| Puas B|La DapaT BerGoMoLan, BerGeseLaN Dan BerpeLUkaN WaLau DaLam KeaDaan PaksA ReLa....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:30 AM
Photobucket

Dia tidak suka aku sebenarnya. Kalau kamu pembaca tegar aku, kamu sudah tentu sedia maklum bahawa hubungan aku dengan dia sebelum ini memang tidak baik. Bukan aku yang tidak mahu berbaik. Tetapi dia yang menyombong tidak tentu pasal.

Tetapi bila dia kehilangan insan yang dia sayang, dia mula merapati dan berbaik-baik dengan aku. Aku amat gembira sekali melihat perubahan itu.

O.R.E.N a.k.a M.E.R.A.H!!!

Abah panggil dia Merah. Aku dan lain-lain pula panggil di Oyen. Seekor kucing jantan.

Photobucket

Beliau adalah anak kucing jalanan yang agak liar. Jadi memang tidak mesra langsung. Susah mahu bagi dia makan. Aku datang dekat mencecet dia lari.

Photobucket

Sekarang dia dah okey! Sudah pandai menggesel-gesel kepala dan badan bila mahu makan. Sudah tidak lari bila aku dekat. Kadang-kadang aku peluk dan usap dia dengan paksa. Ha ha ha.. Ganas sungguh aku!!

Photobucket

Dengan Dak Utih pun dia ngam. :)

Photobucket

Budak ini kuat makan. Satu hari mahu 6-7 ekor ikan. Selagi tidak di beri, selagi itu suara nyaring dia akan terjerit-jerit. Lagi kuat suara aku marah dia. Lagi tinggi suara dia. Lawan tokei sungguh!! Ekekekeke..

Nota kakitanganku : Bulu badan dan ekor dia cantik tapi habis tercabut bila di kerjakan oleh Dak Kimo!






34 kUs-kUs:

leadleedeea on November 2, 2009 at 10:55 AM said...

oyen..hehe~! comel jek nak sebut nama dia..nampak muka pon da tau ganazzzz..heheh~!

Watierman on November 2, 2009 at 11:04 AM said...

Rasanya Dak Kimo tu patut dihantar ke sekolah..asyik nak belasah yg lain jer...muka friendly jer Dak Oyen ni...kamu yg ganas...main kasar2 dengan dia kot tedi..itu sebab dia suspen nak dekat dengan kamu...Sian...Yatim lagi piatu...!!

cHeRyNa PiReS on November 2, 2009 at 11:05 AM said...

haah, muka dia sangat ganas! aku slalu ada masalah ngan kucing oren. tp baru nieh bila ke vet, nampak kucing oren berusia 7 tahun yang ketakutan...dengan ulser di mulut tak boleh nak makan...last2 cair gak ati aku!

[s][u][e][h][a][n][n] on November 2, 2009 at 11:14 AM said...

teringat aku kat gemok (nama tuk kucin aku dulu)tapi dia dah hilang..bila tgk dak utih n oyen ni rindu lak...huhuhuhu

aNiSa hANg tUaH on November 2, 2009 at 11:27 AM said...

oyen..
cam name kucing kite yg dulu tu..

one,day.mst die suke kamu dgn ikhlass
:)

♥chentaMAYA™ on November 2, 2009 at 11:36 AM said...

tibe2 sedih egt kat kucing kat umahhh~
huaa~
windu!

Ena Qalinsya on November 2, 2009 at 11:58 AM said...

BUDAK EK EKEKEKE
igtkan gomol sape la td, mnakutkan org sungguh :P

blueCITY on November 2, 2009 at 1:12 PM said...

salam tedi cute,

wahhhhhhhhhh
untung maa mana2 tucen yg jumpa ko, ekekekek
lagi untung mana2 laki yg dapat tedi nanti?
huhuhuhu...
caring n loving gitu
xoxo

Solehah on November 2, 2009 at 1:21 PM said...

dak kimo tu garang sgt ke?

sueanne on November 2, 2009 at 1:56 PM said...

hui tgk muka dak oyen ni, cam gangster pun ada..hehehe..

tapi cute la dieeeee...oren lak tue..hehehe..

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:20 PM said...

lead : dia x ganas sgt tp liar sket

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:20 PM said...

kakwatie : bapa dia di syaki dak kimo lah kak.. ekor dia mirip dak kimo

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:21 PM said...

sha : ekekekeekke.. kenapa kucing tiada warna biru?

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:21 PM said...

suehann : camne leh hilang?

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:21 PM said...

anisa : harap2.. skarang ni dia malu2 kucing :)

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:21 PM said...

chentamaya : janji dia selamat di rumah

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:22 PM said...

ena : budak2 ni je yg layak aku gomol. ekekekekke

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:23 PM said...

biru : amboi.. amboi... ke situ g nye

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:23 PM said...

solehah : bukan sangat.. garang gila!!

sI tEDI on November 2, 2009 at 2:23 PM said...

sueanne : ekekekekke.. kaki dia pakai stokin.

mier@merr on November 2, 2009 at 2:37 PM said...

tajuk da ala2 tajuk kontrovesi si zara...haha

GiGGLe GaL on November 2, 2009 at 2:52 PM said...

ted, aku rasa ko kene hantar dak kimo gi skolah "anger management" la.. beliaw tu panas satu badan jer kan..ekekeke..

ala..dak utih tu sukasuki je nak enterframe..aku tau..dia nak nompang glemer dak oyen tu.. hoyeeehhh!!

kawie2020 on November 2, 2009 at 3:13 PM said...

betul arr kene antar gi kelas... ataupun cik tedi ajor dia.. bleh ker? hehehehehe...

[s][u][e][h][a][n][n] on November 2, 2009 at 5:42 PM said...

ted kucin aku tu kat kg..aku jarang balik kg..adik aku potong kuku kaki dia..terus majok x mo balik n x dapat dikesan...huhuhuhu

Noorlaila Mohamed Nor on November 2, 2009 at 6:00 PM said...

ni gangster kot dulu?

sI tEDI on November 2, 2009 at 8:07 PM said...

miera : ekekekekkeke.. ala2 jek

sI tEDI on November 2, 2009 at 8:07 PM said...

mrs giggle : ekekekekke.. tue lah.. sebok je nak masuk.. aku dah bg warning pun nak menayang perut gak

sI tEDI on November 2, 2009 at 8:08 PM said...

kawie2020 : ekekekekke.. x de keje lainlah aku asyik nak ngajo die jek. ekekekke

sI tEDI on November 2, 2009 at 8:08 PM said...

suehann : a'a. makcik aku pun ajo soh potong kuku.

tapi nanti kalau gaduh dia mesti kalah sbb kuku x de

sI tEDI on November 2, 2009 at 8:09 PM said...

laila : ekekekeekke.. agaknye

miSs siv on November 2, 2009 at 9:01 PM said...

ganasnye dak kimO!
takut aku.
eh akak aku pena kene cakar sbb cube bermesra rakyat dgn kucing.
ko tak takut ke?

sI tEDI on November 2, 2009 at 9:57 PM said...

miss siv : ko mesti terlepas entry aku yg tgn berdarah2 di cakar kimo agaknya.. :)

Fatt Chin Choy on November 3, 2009 at 12:08 AM said...

yang ko hantar hr tu bukan dak oyen ker? lama aku x namapk citer dak oyen tu ingat dia pun sama kena hantar ke tempat pelihara kucing tu

ustazah dyLLa on November 3, 2009 at 1:27 AM said...

dak kimo jeles aaa tuh

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting