Saturday, November 14, 2009

HuJan Dan Ger|m|s.. BawA aKU DaLam KenaNgan...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:13 PM
Hujan! Amat tenang melihat hujan. Amat damai. Amat menyejukkan hati. Aku suka hujan. Hujan semacam mewakili segala kesuh kesah dan kesedihan. Hari ini semuanya terluah. Dengan setiap titisan gerimis.

Teringat sebuah puisi pemberian seseorang hampir sepuluh tahun yang lalu. Puisi tentang Kupu-Kupu Yang Patah Sayapnya. Kupu-kupu jatuh ke tanah yang berlumpur kerana di simbahi hujan. Sayapnya patah. Tidak bisa terbang.

Katanya, jika kamu kupu-kupu malang itu, walau kamu jatuh sekalipun, walau kamu hanyut di bawa bah kerana tidak boleh terbang. Dia akan tetap berada di sisi. Ahh!! Saat indah semuanya hanya manis belaka. Lucu bila mengimbas. Kamu kenangan, hadir pula waktu gerimis ini.

Rindu. Ada kata-kata yang berbunyi 'Aku suka berjalan di dalam hujan kerana tiada siapa tahu aku menangis.'

Melihat jendela dan titisan hujan. Andai tiap titik titisan gerimis mewakili setiap kesedihan dan masalah, pasti hidup akan gembira selalu. Tersenyum.

Melayan kenangan begitu asyik tanpa sedar mata sudah hampir katup mengantuk.

Tempat kamu hujan?

Nota kakitanganku : Sejuk dan mendamaikan.

Nota kakitanganku : Pagi-pagi sudah merapu!!










52 kUs-kUs:

fiD on November 14, 2009 at 2:46 PM said...

ujan2 nie jangan pikir laen slaen tido, hOHhohO

kawie2020 on November 14, 2009 at 2:46 PM said...

kenangan selalu menerjah ketika aku nak tido n memerut... ketika memerut selalu idea mencurah2 dan aku memang menaip waktu itu.. hehehehe..

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on November 14, 2009 at 2:48 PM said...

HaHa..BetUl2..tIdO bEsH..NgeH..
KaT saBah tgh UjaN...Waaa NikMat..

sharamli on November 14, 2009 at 2:59 PM said...

kal0 asyik layan kenangan ssh gk..kal0 ttiba kena layan kenangan xberapa nak manis...hu3

mamai on November 14, 2009 at 3:05 PM said...

di sini juga sudah mahu huja...aku ingin ke ruang mimpi

sue_pinky on November 14, 2009 at 3:07 PM said...

hjan dspnjng perjalanan pulang d jitra ke perlis pg td...
tp mmg btol hjn itu mndamaikan..
hjn itu adlh rhmt..

sue_pinky on November 14, 2009 at 3:07 PM said...

hjan dspnjng perjalanan pulang d jitra ke perlis pg td...
tp mmg btol hjn itu mndamaikan..
hjn itu adlh rhmt..

NuR on November 14, 2009 at 3:15 PM said...

sini pun hujan
tapi terlena dek kesejukan

indah..
hujan itu mendamaikan
bagi yg tahu betapa itu kurniaan terindah dari Tuhan
biarpun adakalanya berlimpahan air
menghiasi ruang taman rumah...

NuR on November 14, 2009 at 3:17 PM said...

oh aku suka lagu visa ni..

andai itu suratan takdir
usah lagi kita mungkir
bersyukur pada rahmatNya
oooo.....


dan aku terus menyanyi..
kamu dgr cik tedi?
hehehe

aNiSa hANg tUaH on November 14, 2009 at 3:26 PM said...

suka jugak menangis dalam hujan sebab tade sape tahu!
:)

relevan on November 14, 2009 at 3:31 PM said...

Hujan..alangkah indahnya duduk dibawah kain selimut..

alvin takda rumah harga 8juta story.... on November 14, 2009 at 3:34 PM said...

tempat aku sedang hujan ni...harap lebat la hujan tuh...

maiyah on November 14, 2009 at 3:39 PM said...

kalo tgk titisan ujn ada manisnya saat perasaan pun terbuai :)

~LP Lum~ on November 14, 2009 at 4:21 PM said...

sma ar tedi.. aku paling suka waktu ujan.. ada org mengeluh kalo ujan.. tp aku paling gembira biler ujan..

biler aku tgk ujan, atie aku cukup tenang setenang tenangnya.. mcm ujan 2 gak.. segala apa yg brmain kat pikiran yg mlanda atie ku yg walang nie lenyap wat seketika waktu.. bgku i2 dah cukup meringankan beban2 yg aku tanggung selama nie.. :)

aku tau kekdg bnyi mcm "sengal" aje, tp itu ar hakikatnya.. hanya aku n ujan aje yg tau betapa atie aku cukup sedih n sayu....
hanye pd ujan tmpat aku luahkan sgalnya.. :)

p/s : tp kalo ada ribut petir n bunyi guruh, 2 laie bez.. :)

hans on November 14, 2009 at 4:23 PM said...

skrg asyik hujan jer

BuLaN iTu aKu on November 14, 2009 at 4:45 PM said...

hujan itu teman bulan

eeeda on November 14, 2009 at 5:21 PM said...

Masa kecil suka bila hujan.... sebab blh main hujan...

Sekarang bila hujan takut... takut banjir kilat...

Cik Cookie on November 14, 2009 at 5:21 PM said...

love rain so much
the smell
the sound

::alwaniamalini:: on November 14, 2009 at 6:15 PM said...

hujan syiookkk!!
suke bau tanah bila hujan turun..mmmm fresh!

Tie on November 14, 2009 at 6:57 PM said...

Kat sini dah kurang hujan.. Tapi sejuk jugak laa...

Noorlaila Mohamed Nor on November 14, 2009 at 6:57 PM said...

betul jugak
jln dlm hujan xde org nmpk kita menangis

FatinZol on November 14, 2009 at 7:01 PM said...

hujan kt jakarta xsma ngn hujan di tanah air...lgi best kot...
kt sni ujan pn,berpeluh jgk...

tp ujan mmg best n sweet !

[z@ck] on November 14, 2009 at 7:04 PM said...

apasal sedih sgt ni lagi kt blog ko..
huhuhu

PROFkusut on November 14, 2009 at 7:09 PM said...

ujan bg aku byk idea,,,
uiks cik ian pon tls sal ujannn

PinQib on November 14, 2009 at 7:10 PM said...

'Aku suka berjalan di dalam hujan kerana tiada siapa tahu aku menangis.'

suka sngat ayat ni..
ehehe, sangat puitisss looorr

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:25 PM said...

fid : yup! tdo nikmat waktu hujan!

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:26 PM said...

kawie : ha ha ha.. gilalah waktu memerut idea mencurah.. huH! dasyat!

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:26 PM said...

zue : he he he.. bila hujan pk nak tdo je kan.. ekkekeke

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:27 PM said...

sharamli : itulah pasal.. ekekkekeke

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:27 PM said...

mamai : ekekekekke...

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:27 PM said...

sue pinky : hujan juga selalu mengundang kecelakaan j.raya.. hati2

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:28 PM said...

nur : yup! tiap kejadian ada hikmah di sebaliknya

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:28 PM said...

anisa : betul!!!

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:28 PM said...

relevan : harap2 sedar sebelum maghrib@

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:29 PM said...

nur : lagu tu klasik sket!

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:29 PM said...

alvin : kalau lebat leh berenang!

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:29 PM said...

maiyah : yup! rasa lain je kan?

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:30 PM said...

lp lum : hujan ada hikmahnya.. kaang2 rahmat bg kita.. tidka pada orang lains eperti nelayan dan penoreh getah

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:30 PM said...

hans : yup!musim tengkujuh sudah tiba :)

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:31 PM said...

dak bulan : jom main hujan!

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:31 PM said...

eeeda : bila kecils eronok sbb x fikir bahaya.. :)

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:31 PM said...

cik cookie : yup! bau dia.. :)

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:32 PM said...

wani : ekekekekkeke.. dasyatkan penangan hujan

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:32 PM said...

laila : boleh cuba tu.. :)

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:33 PM said...

fatinzol : hujan emas di negeri org mana nak sama tempat sendiri..
eh.. macam x kena jek.. ekekkekeke

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:33 PM said...

zack : lagu ikut tema entry.. ha ha ha

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:34 PM said...

proffy : yup! ujan banyak idea buat kita menulis.. jom tulis pasal hujan!

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:34 PM said...

pinQIb : ayat tu sebenarnya dalam bahasa inggeris.. aku cedok dr mana ntah.. ekkekeke

sI tEDI on November 14, 2009 at 7:35 PM said...

kaktie : gerimis je ke?

eyena on November 14, 2009 at 7:47 PM said...

huhu tersentuh pulak dengan cerita kamu ni tedi.. tentu kamu lagi berat kan pikul sorang2..

huhuhuuu aku keliru nak buat keputusan.. tapi aku taknak aku menderita..

tapi aku juga tak mahu org lain menderita kerana aku..

waa emosi lak..huhuu..

sI tEDI on November 14, 2009 at 8:01 PM said...

aina : kdg2 dalam hidup ni kita kena berani buat keputusan...

semoga keputusan kamu menggembirakan semua pihak :)

Samaira on November 14, 2009 at 10:32 PM said...

hujan makin sering menemani ku kini
hujan awan dan hujan airmata..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting