Tuesday, November 17, 2009

JempuT-JempuT |kaN B|L|s CenDawaN! PergH! EnTah Apa-aPa NaMa akU Ber|...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:09 PM
Okey! Aku sangkakan panas hingga ke patang rupanya hujan di petang hari. Ekekekeke.. Pukul 2.00 petang tadi memang cuaca panas. Aku duduk dalam pejabat yang tidak berpenghawa dingin terasa ingin membuka baju untuk mendapat angin dengan selesa! Opss! Gurau! Gila ke apa?

Pukul 4.30 petang hujan mula turun mencurah-curah. Aku yang sejak dua menjak ini rajin meletak kereta di luar liputan kawasan pejabat terkedek-kedek berlari dalam hujan lebat waktu balik tadi. Basah juga walau tidak lecun! Kalau sehari dua ini aku senyap tidak berblogging bermakna aku demam!! He he he..

Balik adalah dalam keadaan lapar. Terasa ingin makan jemput-jemput. Mari kita buat mengikut resepi. Ha ha ha..

Photobucket

Jemput-jemput yang telah di campak ikan bilis, daun bawang, bawang besar, garam, gula, kunyit dan cendawan. He he he ...

Photobucket

Tadaaa.. Siap! Sekejap sahajakan? Makan cecah Sambal Tumis Udang dan yang hitam itu ialah Sos Lada Hitam. Nyummi!! Kenyang!! Resepi asal di sini.

Siapa tidak pernah buat jemput-jemput sila tekan A.
Siapa tidak pernah makan jemput-jemput sila tekan B.
Siapa tidak tahu buat jemput-jemput sila tekan C.
Siapa mahu jemput-jemput sila tekan D.

Nota kakitanganku : Eh! Emak mahu belanja makan Soto pula!!!





34 kUs-kUs:

::alwaniamalini:: on November 17, 2009 at 8:21 PM said...

D D D hehehehehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 on November 17, 2009 at 8:55 PM said...

alaa..lapar lah pulakkk..
kat sini pon hujan satu hari...


nanti sambung terjah....
nak gi wat cokodok...
ingatkan mlm nak skip dinnner...hehehe...xboley tahannn...

Samaira on November 17, 2009 at 9:07 PM said...

DDDDDDDDDDDD hehehe
ohooo semoga cik tedi sehat2 sajork k
amin2

imHepPie on November 17, 2009 at 9:28 PM said...

tekan abcd

[z@ck] on November 17, 2009 at 9:34 PM said...

sedap gila pekena jemput2 time ujan..heaven..

Basuh Baju on November 17, 2009 at 9:45 PM said...

siut btl..berbunyi dah perut..haha

maiyah on November 17, 2009 at 9:46 PM said...

hai.. ujan2 ni mmg kene le ngan jemput2 nih :)

ASYIQ on November 17, 2009 at 9:48 PM said...

Nak tekan E....

Selalu buat jemput2
Selalu makan jemput2
Selalu disuruh buat jemput2

Aduhai...jemput2 panas masa hujan minum plak dgn kopi pekat...

told la hejauw on November 17, 2009 at 9:52 PM said...

ujan2 mkn mmg best... adeh...terliur..nk tempak mulih haha

leadleedeea on November 17, 2009 at 10:03 PM said...

D

mana jemput2 tu? cepat kasik saya makan skang...hahaha~!!

niesz on November 17, 2009 at 10:05 PM said...

hihi..pg td br jer mak niesz suh wat jemput2..tp xreti la plak..ehe..

Mimie.Candy Cane on November 17, 2009 at 10:11 PM said...

D! D!..
ko ni kan slalu wat aku lapar taw.ape kate lepas ni kalo ko nak buat entry mkn2,ko hantar kt pembace2 ko sikit sorang makanan yg ko buat tu..ok x?

Ms.Lilies on November 17, 2009 at 10:56 PM said...

aku tekan D nak ingin menambah lagik option...
tekan E untuk jemput2 yg dibuat oleh tedi!!

Rowena Chasez on November 17, 2009 at 11:28 PM said...

kalo terasa nk demam..
cpat2 laa mkn ubat ek..
=)

mamai on November 17, 2009 at 11:33 PM said...

jemput-jemput makan waktu hujan nie memang best ler

ber_uwang on November 17, 2009 at 11:51 PM said...

tak jemput makan pon

aNiSa hANg tUaH on November 17, 2009 at 11:55 PM said...

hoh
sedapnye jempot2...

nk
nk

kawie2020 on November 18, 2009 at 12:12 AM said...

huhuhu.. aku x sehat.. mult rasa pahit.. x de selera nk makan... sorry ek..

alvin takda rumah harga 8juta story.... on November 18, 2009 at 12:21 AM said...

saja buat aku lapar diketika ini..

Faarihin on November 18, 2009 at 12:21 AM said...

Salam cik tedi.. blog cik tedi buat saya lapau.. de jemput2 lebih tak? huhuhu.. dah lama tak makan jemput2.. nak sket.. (^__^)

Noorlaila Mohamed Nor on November 18, 2009 at 12:24 AM said...

nasib baik aku dah makan nasi paprik tadi

farah on November 18, 2009 at 1:11 AM said...

tekan D utk soalan ini.

:P

:: hayati :: on November 18, 2009 at 1:28 AM said...

memg wt sy menelan air liur...

cik tedi bubuh kunyit yer tp np xkuning lak??

CRAZY BEAUTIFUL88 on November 18, 2009 at 2:37 AM said...

salam
lapor lah pulok nengok cekodok tuhhh

a.z.r.i.n.a.03.07 on November 18, 2009 at 4:40 AM said...

dah buat & makan ckodok tadi minumlak air nescafe.kenyang tak hingat... (terpengaruh betuuuul) pastu...terlelap sampai laa ni..baru bangkit..adusss..


kena bgun gak psal ada outstanding keje..esok bisinglak boz tu...tp layan sini japp..hehehe

BuLaN iTu aKu on November 18, 2009 at 5:05 AM said...

aku cuma ada roti plus ngn air kosong.. oh tidak.. aku juga mahukan makanan itu. MAK!!! adik tak sabar nak balik umah

relevan on November 18, 2009 at 7:50 AM said...

Cengkodok sardin pun bes juga..cengkodok labu lagi bes..cengkodok nanas..

Watierman on November 18, 2009 at 8:09 AM said...

D

Nak yang Tedi Buat...!!!

iva saionji on November 18, 2009 at 9:09 AM said...

hehehehe...shedap nampak..tapi hubby i xsuka ade ikan bilis..leceh tul..tapi2 kadang2 i potong ikan bilis kecik2..senyap je...sedap ar tuh..hehehe

deena awanis on November 18, 2009 at 9:48 AM said...

penah wat jemput2..tapi de tips x nak bg jemput tu jd lebih lembut??=)

[s][u][e][h][a][n][n] on November 18, 2009 at 10:08 AM said...

D!!!! ko dah tanyer tanpa segan silu aku akan tekan..hahahha

nak rasa wei.

neezareef on November 18, 2009 at 1:21 PM said...

mcm menyelerakan..pndai ko x padan ngn kuceng..kekekeke

Softtouch [Hanim] on November 18, 2009 at 4:38 PM said...

D lah tedi...

tp xpernah tau jemput2 letak cendawan...sedap nmpat jemput2 tu...nak sikit....

GiGGLe GaL on November 18, 2009 at 5:12 PM said...

mana butang flag ye? tensyen aku..sejuk2 cenggini..kelaparan..aku gi bukak blog ko..wakakaka...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting