Friday, November 13, 2009

KeCewA!! 'a|D|D MarcELLo' LeTak JawaTan, PenggaNT| suNgguh HampaGas!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:33 AM
Ingat 'entry' ini? Ya! Beliau sudah letak jawatan tanpa mengucapkan Selamat Tinggal. Kecewa! (Tipu!!) Oh! Mungkin dia sudah mendapat kerja yang lebih sesuai dengan kelayakkannya. Semoga dia berjaya.

Penggantinya adalah seorang lelaki yang saiznya 2 setengah kali ganda saiz badan En. 'Aidid Marcello'. Okey! Itu bukan masalah. Lantaklah mahu besar macam mana sekali pun. Tetapi baru 4 hari beliau bekerja aku sudah nampak beberapa sikap yang aku rasa mahu sahaja aku menempelengnya enam belas kali tanpa henti!!

1. Hisap rokok di balai pengawal.
2. Malas buat rondaan.
3. Tidur. Mata aku saksi sendiri siap berdengkur.
4. Malas buka pintu pagar bila ada kereta mahu keluar dan masuk!
5. Keluar minum tanpa memberitahu.
6. Tukar giliran sebelum waktunya sehinggakan posmen hantar surat selit celah pagar hingga berterabur sebab jaga dah hilangkan diri.

Itu antaranya. Yang paling aku bengang tentulah pasal merokok itu. Sekolahkan kawasan larangan. Bila aku beritahu Bos, dia cakap 'Kakitangan kita pun hisap rokok dalam kawasan sekolah!'

Kelakar gila alasan. Kau Bos! Kalau kau tidak tegur, tidak akan aku pula mahu tegur?

Okey! Aku mahu tengok lagi sehari dua ini. Kalau berasap lagi muncung dia dalam pondok pengawal itu, dengan dia-dia sekali aku bakar!!

Ha ha ha!!

Nota kakitanganku : Eh! Orang kecewa mana boleh ketawa!!





56 kUs-kUs:

Atan on November 13, 2009 at 7:40 AM said...

bakar jangan tak bakar.... ha ha ha

Atan on November 13, 2009 at 7:40 AM said...

eh no 1.. tak de adiah ke my twin

google on November 13, 2009 at 8:01 AM said...

ntah le.. suka sgt deme nih merokok.... gile rokok apa....

iva saionji on November 13, 2009 at 8:13 AM said...

sape kata org kecewa xleh ketawa....kita namakan ketawa kecewa..."ketacewa"..kehkehkeh...katakan TIDAK pada merokok...huh..

aNiSa hANg tUaH on November 13, 2009 at 8:15 AM said...

fuh
ganas gile nak bakar2,
heheheh

sI tEDI on November 13, 2009 at 8:34 AM said...

aduhai!! en atan my twin... nak hadiah ke? isk isk isk

sI tEDI on November 13, 2009 at 8:35 AM said...

pakcik : ko x merokok ke ?

sI tEDI on November 13, 2009 at 8:35 AM said...

iva : ekekekeke.. pandai2 je bg perkataan baru. ekekekek

sI tEDI on November 13, 2009 at 8:35 AM said...

anis : ekekekekekke... ganas dalaman je.. luaran x samapai hati!

ashie023 on November 13, 2009 at 8:36 AM said...

ooo....sungguh x bleh blah..bakar2 en bakar..

fikaryna79 on November 13, 2009 at 8:37 AM said...

tedi..makin mengganas nampak..tensi eh..huhu..

sI tEDI on November 13, 2009 at 8:46 AM said...

dak ashie : biadap kan dia macam tu! geram sungguh!!

sI tEDI on November 13, 2009 at 8:46 AM said...

ryna : ekekekekeke.. ganas dalaman je,,

[s][u][e][h][a][n][n] on November 13, 2009 at 8:50 AM said...

huh ted ganas gilo ko..Kang masuk buletin utama kang...hehehe

arryani on November 13, 2009 at 8:53 AM said...

meh kita ngamok!!!!!!!!! aagagagaaaa

meh main baling2 bantal.....

meh main baling2 kusi...

meh main baling2 pisau...aaagagagagaa

Kak aNIe on November 13, 2009 at 8:55 AM said...

Lorrr...ingatkan Aidid Marcello si pengacara tu...tu rasa heran jugak...bila pulak dia jadi 'jaga' ...hahahhaah...tipah tertipu...!!

mamai on November 13, 2009 at 8:59 AM said...

bos kau pun isap rokok juga kot

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:14 AM said...

suehann : kena gak bagi warning org cenggitu!

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:15 AM said...

arryani : ekekekekeke.. mana nak cari bantal kat opis aku ni? ekekekeke

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:15 AM said...

kak anie : ha ha ha ... sabau je lah.. ekekekeke

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:15 AM said...

mamai : bos aku pompuan. ekekekeke.

anak_singa on November 13, 2009 at 9:16 AM said...

erk...ayat last tu bunyi ganas...haha...

Jard The Great on November 13, 2009 at 9:19 AM said...

aku kecewa... kena gelak jugak.. ehehe

Watierman on November 13, 2009 at 9:21 AM said...

Kecewa juga...terlepas segala keindahan semalam..kuiz...semuanya lepas..hadiah kucing...pun lepas....

Yang akak tak paham kenapa 16 kali tamparan...???

||| PöJìé PööH ||| on November 13, 2009 at 9:23 AM said...

Tedi sgt ganas!
Hahah!
Tp knp mesti tampar 16 kali??
Tambah lagi 4 la cukupkan 20!

neezareef on November 13, 2009 at 9:34 AM said...

saukkan je skali

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:48 AM said...

ANAK SINGA : ganas dalaman jek

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:48 AM said...

jard : ekekekeke.. sabau je lah

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:49 AM said...

kakwatie : sebab lemak dia banyak kat pipi.. nambelas kali baru terasa sakit..

ha ha ha

gelak jahat!

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:49 AM said...

pojie : ekekekeke.. jawapan seperti di atas

sI tEDI on November 13, 2009 at 9:49 AM said...

neeza : ha ha ha.. sauk jgn x sauk!

Solehah on November 13, 2009 at 10:04 AM said...

weh..jangan tak bakar..

zeqzeq on November 13, 2009 at 10:04 AM said...

saba, ajak yamtea

sI tEDI on November 13, 2009 at 10:08 AM said...

solehah : nak juin? ekekekekek

sI tEDI on November 13, 2009 at 10:08 AM said...

zeqzeq : org macam tu mana cukup secawan yamtea! ekekekeke

mier@merr on November 13, 2009 at 10:17 AM said...

anda kecewa???
saya tidak!!

hahaha

relevan on November 13, 2009 at 10:20 AM said...

Bakar gad dan pondok gad takper..jgn bakar sekolah..

sI tEDI on November 13, 2009 at 10:22 AM said...

miera : anda telah berjaya.. sebab itu tidak.
ekekekeek

sI tEDI on November 13, 2009 at 10:22 AM said...

relevan : aku nak bakar dia jek.. ekekekeek

zaradgreat on November 13, 2009 at 10:34 AM said...

hahahahaha
sabar tedi,
sabar..

klo nak bakar ajak aku skali
aku de kat mlk smpai ahad nih
hahahaha

sI tEDI on November 13, 2009 at 10:36 AM said...

zaradgreat : ekekekeke... dah ada yg offer ni...

cHeRyNa PiReS on November 13, 2009 at 10:56 AM said...

tedi, kau harus bertindak. kalau boleh, tangkap gambar dia bila buat kerja2 macam tu. lepas tuh, kau kumpul dan bagi kat bos, dan simpan juga satu salinan. kalau bos kau tak buat apa...kau hantar dekat bos punya bos.

bos mmg suka baik dengan guard. senang cover rahsia dia:)

cik ian@aH Lian~ on November 13, 2009 at 11:34 AM said...

bakar je.

perghhh aku dlm mood mmbakar jer!

Fatt Chin Choy on November 13, 2009 at 11:40 AM said...

ko letak petrol... dia nyalakan rokok tebakar ler tu

kekekejam

Softtouch [Hanim] on November 13, 2009 at 12:00 PM said...

malasnya org tu tedi...xlama lah tu dia keje kat situ...tp bos tedi plak mcm tu yer?mcm manalah hai....

GiGGLe GaL on November 13, 2009 at 12:41 PM said...

belasah je ted..bakar..bakar..jgn tak bakar..

BuLaN iTu aKu on November 13, 2009 at 1:43 PM said...

ohh dah letak jwatan dah ek..
hurmm...
tak besh dah la

sI tEDI on November 13, 2009 at 1:46 PM said...

sha : bos aku tu ngek ngok sket.. menyampah betul!!

sI tEDI on November 13, 2009 at 1:47 PM said...

cikgu ian... i mmg nak bako!

sI tEDI on November 13, 2009 at 1:47 PM said...

FCC :idea bernas!

sI tEDI on November 13, 2009 at 1:47 PM said...

hanim : jaga tu baru lagi!!

sI tEDI on November 13, 2009 at 1:47 PM said...

mrs giggle : ekekekekek.. peniup semangat!

sI tEDI on November 13, 2009 at 1:48 PM said...

dak bulan : ekekekekeke.. dia lak yg x besh!

a.z.r.i.n.a.03.07 on November 13, 2009 at 8:31 PM said...

bakar jangan tak bakar !!.. *bakar dlm hati jek*

Cik Cookie on November 13, 2009 at 10:14 PM said...

Mc D hampir tiap minggu mkn sbb tuh yg paling cepat.

Tanks singgha blog Cik Cookie.

paTonG kerTaS on November 14, 2009 at 3:53 AM said...

lempang sekali tau tedi.
hahaha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting