Saturday, November 07, 2009

MaKan Nas| warNa B|ru camPur-CamPur...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:25 PM
Photobucket

Hari ini memenuhi undangan rakan blogger iaitu Si pari-Pari a.k.a Hanim untuk Majlis Persandingan beliau yang di langsungkan di Dewan Taming Sari Majlis Perbandaran Melaka Bersejarah. Senang cakap, bangunan sebelah Jusco Melaka itu.

Gementar juga mahu jumpa rakan blogger buat pertama kali. Jadi aku pergi bersama adik dan kanak-kanak yang selalu menjatuhkan saham aku. 'Eh! Anak ya?' 'Bukan, anak saudara.' He he he.


Photobucket

Kanak-kanak ribena a.k.a Wani. Oh! Mata dia memang sepet. Menjawab pertanyaan untuk 'entry' Budak Kotak itu, budak ini memang kacukan Cina. He he he .. Sebab itu bila ketawa mata memang tutup. Bila baring tengok 'Wonderpets' ingatkan tidur, rupanya tidak.

Photobucket

Opss!! Okey-okey! Ini pelamin angan yang telah menjadi realiti.

Photobucket

Kek 3 tingkat. Tema rasanya warna merah. :)

Kebetulan pengantin di belakang aku berjalan-jalan menyapa sanak saudara. Segan juga ingin kenalkan diri. Tetapi tidak sopan pula. Aku bersalam dan berkata, 'Tedi'. Hanim begitu teruja dan menepuk-nepuk bahu aku. He he he... Sempat lagi dia tanya mengapa tidak bawa kucing. Ekekeke..

Aku tidak kenal bloggers yang lain. Mungkin di hadapan dan di sebelah aku rakan bloggers, tapi aku tidak kenal. Liliyuli, maafkan aku, aku juga tercari-cari kamu tetapi kita memang tidak saling mengenali.

Aku berangkat pulang bila pengantin sedang elok bersanding berdua di atas pelamin. Alhamdulillah..

Hanim dan Hafiz,
Selamat Pengantin Baru. Semoga kekal hingga ke syurga....

Nota kakitanganku : Nasinya sedap tetapi aku ambil sedikit sahaja itupun Si Wani sudah makan setengah. He he he




40 kUs-kUs:

Koyuki on November 7, 2009 at 7:44 PM said...

waaa..

nasi biru

mcm best..

saham jatuh?

hahaha~

LORD ZARA 札拉 on November 7, 2009 at 7:51 PM said...

huhuhu~


mentang2 aku tak kawin lagi~


sampai ati tak jumpa~



huwaa~

cHeRyNa PiReS on November 7, 2009 at 7:53 PM said...

tedi...kalo aku kawen ko dtg tak nanti ye?

imam on November 7, 2009 at 7:54 PM said...

owh..ko nak tunggu jemput kawin baru ko datang ye..aku jemput pi makan2 ko x nak...

Precious on November 7, 2009 at 8:01 PM said...

Aku nak nengok pengantin. Mana pengantin? Alaaaa ...

ije on November 7, 2009 at 8:06 PM said...

haha. dah intim sgt dah tedi ng kucing. =)

PAP on November 7, 2009 at 8:11 PM said...

naseb baik tedi tak bawa rombongan kucing2 nya..hahahaha

Ms.Lilies on November 7, 2009 at 8:33 PM said...

tedi...
aku rasa aku duduk opposite meja ko la...

kawie2020 on November 7, 2009 at 8:36 PM said...

kalau ko kawen jemput aku x?

aNiSa hANg tUaH on November 7, 2009 at 8:54 PM said...

wah..best nye makan2..
padan la si kecik tu macam amoi..
kacukan cine rupenye
:)

NURA on November 7, 2009 at 9:25 PM said...

salam sobat
wah meriah banget persiapannya
acara perkawinan ini ya?

zino on November 7, 2009 at 9:35 PM said...

ada ke gambar nasi biru nya tak perasan pulak hehe

cik ian@aH Lian~ on November 7, 2009 at 9:47 PM said...

mane gambo
pengantinnya?
huk huk~

maiyah on November 7, 2009 at 10:14 PM said...

nanti bila sy kawin 100 thn akan dtg bleh lah jmput ye hehe.. sronok jmpe sahabat2 kan :)

mamai on November 7, 2009 at 10:14 PM said...

awat kau tak tapu sekali bawa berkat hahaha adat orang melaka tu

green on November 7, 2009 at 10:31 PM said...

nasi biru campur2..
cedapnyee

Cik Cookie on November 7, 2009 at 11:13 PM said...

chumell laa budak tecit tuhh..

Nakamura Kazuki on November 7, 2009 at 11:28 PM said...

tedi..........beshkan dapat jumpa kawan bloggers..ambe blum penah lagi....nanti kalau kome buat jemputan kahwin..ambe teringin nak datang ke melaka..kota yang pernah singgah dalam hidup ambe..kekekeke

::alwaniamalini:: on November 7, 2009 at 11:30 PM said...

nasi biru campur2? x pernah try lagi tu...

Noorlaila Mohamed Nor on November 8, 2009 at 12:05 AM said...

wedding aku nanti jgn tak datang
kat penang tau!
bawak budak berempat tu sama
haha

zaradgreat on November 8, 2009 at 12:24 AM said...

tahniah2!!

Ayu on November 8, 2009 at 12:26 AM said...

alah tedi aku kawen x dtg pun kan.. ni yg nk majuk nih..

alvin takda rumah harga 8juta story.... on November 8, 2009 at 1:00 AM said...

nasi nila ker???atau nasi ujan panas??

zeqzeq on November 8, 2009 at 1:14 AM said...

nasi itu boleh jadi SLIM bila makan sikit

ustazah dyLLa on November 8, 2009 at 1:15 AM said...

wah, bestnye...trigin gak nk jumpe kan...

meo on November 8, 2009 at 1:26 AM said...

kucing mkn nasi...

Fatt Chin Choy on November 8, 2009 at 2:15 AM said...

aku syak ko diet

mier@merr on November 8, 2009 at 2:53 AM said...

nnti dtg kedah lak..ekeke... thn bile tataw laie....


beshnye dpt jmpe mmbe bloggers~

arque on November 8, 2009 at 4:08 AM said...

nasi biru campur2. gulp!

dak wani patut laa sepet.ada kacuk. ;P

oranglidi on November 8, 2009 at 4:27 AM said...

woo! best

ASYIQ on November 8, 2009 at 6:41 AM said...

Seronok juga bertemu dgn kwn2 bloggers. Sy tak penah pun. Nnti pegi Melaka mesti nk jumpa tEDI....haha.

Kenduru kawen ko nnti jemput akak tau!!!

rAtu saLju™ on November 8, 2009 at 6:58 AM said...

huhuh~ nasi hujan panas kan..campur2 kaler...nway,tulun klik ads taylor swift daku leh x?...ekkeke...~best2...kawen sape nie?

rAtu saLju™ on November 8, 2009 at 6:58 AM said...

huhuh~ nasi hujan panas kan..campur2 kaler...nway,tulun klik ads taylor swift daku leh x?...ekkeke...~best2...kawen sape nie?

Solehah on November 8, 2009 at 9:01 AM said...

wah tahniah..aku kawin kat kedah nanti kamu mau datang ka tedi?

BuLaN iTu aKu on November 8, 2009 at 10:36 AM said...

wa!!!!!! dah lama tak makan kenduri

pari pari syurga on November 8, 2009 at 11:15 AM said...

tediiiiiiiiii... hehehhe. thanx tau sebb dtg. hehe.


tekejut je msa awak tegur. hahaha. tp mmg sgt teruja msa awak tegur. hehe. camne lauk2? sedap? semua ok? hehe. maaf lah ye klau ade pape yg kurang.


nti ade msa kite jumpe lg.. hehehe.

siti murni on November 8, 2009 at 2:37 PM said...

tedi..nk tengok pic pengantin, mana pengantin nyer...?

Watierman on November 9, 2009 at 9:59 AM said...

Wah..Tedi dah jumpa rakan blogger yer...akak masih...segan jugak lagi...hihihi..to PARi-PAri...Selamat Pengantin Baru Yer Dik!!

pari pari syurga on November 9, 2009 at 11:52 AM said...

watierman,
hehehehe.. terima kasih.

miSs siv on November 9, 2009 at 3:09 PM said...

kalo catering, standard kek tige tingkat.
hihihi

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting