Tuesday, November 24, 2009

Nombor TeLefOn yanG T|Dak D| KenaL|. Apa Reaks| kamU?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:22 AM
Hari ini hujan turun tanpa henti. Sejuk! Dingin!!
Kepala sudah kurang rasa sakit . Malam tadi sudah ambil 2 biji paracetamol. Tidak berkurangan. 30 minit kemudian ambil pula Uphamol650. Okey! Tidur!

Bangun-bangun sahaja tengok ada mesej. 'Hye Cik tedi, pekabo?' Aku pun tidak sedar pukul berapa mesej itu sampai. Sebabnya jam di telefon bimbit sudah mereng.

Okey! Aku mahu cakap pasal nombor telefon.


Kalau kamu telefon aku enam belas kali sekalipun tanpa henti dan nombor yang tertera tidak aku kenal, aku tidak akan angkat. Melainkan kamu mesej aku. Aku tanya dan kamu jawab. Ok!
Jika aku mesej kamu dan kamu mula buat lawak dengan minta aku berteka teki. Kirim salam sahajalah ya? Aku memang tidak di lahirkan untuk berteka teki dan berlawak jenaka untuk sesuatu yang serius aku mahu bertanya.

Jika kamu pula bagaimana?


Nota kakitanganku : Sudah mula bersin tanpa henti!! :(

43 kUs-kUs:

mier@merr on November 24, 2009 at 8:52 AM said...

depends...
kadang2 layan gak smbil membebel2.
kadang2 wat xkesah jek..
xkuase mak..hehe

alia on November 24, 2009 at 8:57 AM said...

klu rasa2 mengangu ..abaikn sajer....tp klu dia kata kawan lama..of coz i teruja nak tau saper...yer la dah nama kawan lama....

jane on November 24, 2009 at 9:06 AM said...

aku wat tak tau jek kak...mnyampah oorg camtu..hahhahhah

kuina on November 24, 2009 at 9:21 AM said...

hahaha... samalah kita...
klu tukar no..sms bg tau no baru..

LORD ZARA 札拉 on November 24, 2009 at 9:21 AM said...

aku akan serang laju2~
kalau dia tak nak cakap gak, aku bolayan sajo~

myLovepatzi on November 24, 2009 at 9:22 AM said...
This comment has been removed by the author.
myLovepatzi on November 24, 2009 at 9:23 AM said...

tu la..pling x ske bile no yg x knl kol kite,pastu srh kite teka siapa dia..mmg mls lyn antu2 cmtu...

Alimaz-Kembara Terasing on November 24, 2009 at 9:28 AM said...

kalau saya memula jawab kalau main2 dan tak dikenali dan hanya nak mengacau...lepas tu tak jawab dah...set kat tipon JANGAN ANGKAT.....habih crita...wat pa nak peningkan kepala...

Koyuki on November 24, 2009 at 9:31 AM said...

yuki semalam ada 2 nombor tidak dikenali
Biasanya yuki buat tatau saja. Tidak pernah beri respon kepada nombor yg tidak dikenali
biarkan
buat apa mahu bazir masa
dan paling penting, buat apa mahu bazir kredit
hehe

~0~ on November 24, 2009 at 9:36 AM said...

wat bodo je kak...hahahhaha

Mawar_berduri on November 24, 2009 at 9:44 AM said...

same la kite tedi....aku pun kalau nombor tak kenal call susah sangat la nak jawab...malas ....kalau sms...fikir 2x baru reply...:P

atyn on November 24, 2009 at 9:47 AM said...

peh , kalau atyn la kan .atyn malas nak layan kowt .
atyn neh da la cakap kasar, gengster pulak . bhaha ;D
naseb la sape yg terkena . hehe ;)

cik syazni on November 24, 2009 at 10:01 AM said...

sgt2 sgt sgt benci, bila kawan mesej, kite x cam nombor dia sbb dia tukar nombor, ataupon henpon kite dah tukar ke hape, pastu bila kite tnye sape dia, dia suh teka, bila tak dpt teka, dia mrajuk. so shit. lu ingat lu diva ke sume org nak ingat? kan kan? heee

QuEeN Of 2 Heroes on November 24, 2009 at 10:17 AM said...

sama la kita...x kuasa nak melayan...huhuhu
semoga cepat sembuh :)

rAtu saLju™ on November 24, 2009 at 10:19 AM said...

erm..best juga,tapi klu msj hampeh n ngade2 nk ngorat..u bley blah..lalalal~

cHeRyNa PiReS on November 24, 2009 at 10:20 AM said...

dulu taknak angkat. tp kadang2 terfikir juga sama ada no. tuh no. org nak betulkan streamyx atau pon astro yang belum terima bayaran:)

tp sebenarnye...kalau org selain di atas, mmg menyampah nak angkat. lagi yang suka main2 teka.

Watierman on November 24, 2009 at 10:23 AM said...

Akak wat macam Tedi wat juga...tak layan dah lepas tu..no tu biar lah melalak jer!!!

Cik Cookie on November 24, 2009 at 10:42 AM said...

msg blm bc CC sudah delete.
tipu-baca hbis br delete

neezareef on November 24, 2009 at 10:45 AM said...

aku ignore jek..lantok ko lah kan..

Softtouch [Hanim] on November 24, 2009 at 10:52 AM said...

kalu no xkenal kalu main2 miskol sy mmg xlayan lah..kalu kol angkat kot sbb mana tau perkara urgent ker kan cth org nk bg sy keje ker..he he he

kalu msg2 sy xlayanlah..ignor je

sharamli on November 24, 2009 at 11:05 AM said...

rasa nak maki je 0rg yg main2 tu....

ASYIQ on November 24, 2009 at 11:11 AM said...

Akak ni kan org tua...jd nombor yg bukan2 jarang naik sbb dh tak ramai peminat...huwahuwa.

Kalau ada pun org silap nombor. Biasanya akak jawab la panggilan tu.

Kalau zmn remaja cam korang2 kt sini....mungkin langkah yg tEDI ambil adalah langkah terbaik.

Finaz on November 24, 2009 at 11:28 AM said...

uiiii... tak leh layan.. buang masa jer..

[s][u][e][h][a][n][n] on November 24, 2009 at 11:35 AM said...

aku buat macam mana ko buat..:p

bersin???? aku pon sama...berjangkit kah kita??? hohoho

Izan on November 24, 2009 at 11:39 AM said...

tak suka gak, wat tak tau sampai caller tu tpaksa gi sepital sbb jari lebam mendail.... ha ha ha, dia ingat dia glamer... huh, anak kucing kt lagi glamer kan..kan... ha ha(phal off topic lak..:)

LuVidA^^ on November 24, 2009 at 11:45 AM said...

kalau rs tertnye2...msg no tu the tgu reply.
kalau org gile ckp nk kenalan...maaf..ignore sje

Tinie a.k.a Ibu Fatin on November 24, 2009 at 12:04 PM said...

fuyyo tedi ada secret admire..hehe


buat bodo jer

terus delete no tu

aNiSa hANg tUaH on November 24, 2009 at 12:28 PM said...

hm
nuat tak tau je..
:)

zeqzeq on November 24, 2009 at 12:48 PM said...

jual mahal nampak, yang calling pun dia punya krdit, apa salahnya layan.

nak selamat pakai 4 nombor, dua HP.

satu peribadi, satu pejabat.

dua lagi secret buat menembak.

zeqzeq on November 24, 2009 at 12:50 PM said...

boleh juga jawab
"saya berada di New york"..
qah qah qahhh,,

terkejut kucing sang pemanggil di sana..tau pun kedekut Kredit..

YANA on November 24, 2009 at 12:57 PM said...

aiikkk...btol2...x ske btol ble org men2 ble ngh siyes,rs cm nk sekeh laju2 jek....hahahahha...

eeeda on November 24, 2009 at 1:09 PM said...

Tengok masa... kdg2 tak angkat klu tak kenal...

Samaira on November 24, 2009 at 1:32 PM said...

haha maleh layan
klu di siyes kwn kite
dia mesti gtau sape dia kan

cik ian@aH Lian~ on November 24, 2009 at 1:51 PM said...

kalau main2,
aku wat dek jer.
tp, geram kalau

yg main2 tuh students aku.
rasa cam nak lempang!

fikaryna79 on November 24, 2009 at 2:23 PM said...

skang mmg musim sejuk..idung pun merah mcm badot..huhu..pasai no phone tuh..kalau celcom meh ryna tlg tilik..haha..kalau kol banyak kali no x kenal x yah angkat..kalau pntg sgt..dia msg ar kan2..

~LP Lum~ on November 24, 2009 at 3:10 PM said...

xlayan... kalo aku ar... :)

dlu aku ska gak lyan2 no yg xknal nie, tp skang biler dah tua2 nie, mlas ar nak layan2... :)

Hisham on November 24, 2009 at 3:41 PM said...

i mmg xjwb kalo no x kenal...tkt along cari...hehehe

Noorlaila Mohamed Nor on November 24, 2009 at 5:20 PM said...

haha
tak dilahirkan untuk berteka teki!

::alwaniamalini:: on November 24, 2009 at 5:39 PM said...

kalo cal, besenye angkat..pastu klu dia ngarut2, mmg terus hang up and ignore. klu msg pastu berteka teki pulak, memang harem x layan....

xde keje len ke dorang nih ye....

sueanne on November 24, 2009 at 7:30 PM said...

kite pn sama ted..klu org call gune no x dikenali, mmg tak angkatnye la..

kite slalu msg blk.tnye sape disana?..klu mber2x ok la..klu bukan..mls nk berpjg jela..terus x bls2x..hehe

Fatt Chin Choy on November 24, 2009 at 11:29 PM said...

aku pun malas nak layan kalau mcm tu

capri on November 25, 2009 at 12:28 AM said...

rase nak maki hamun kan..
HAHA
dakni pon ip ade no tak kenal kol la bape puloh kali takan angkat..
then meset biler tye wat teka teki gak..
rase nak hampuk pale sekor2 ngan batu belah batu bertangkup..
HAHA

Faarihin on November 25, 2009 at 6:08 PM said...

saya pun kalau no asing asyik call tak akan angkat.. tapi tu dulu.. skang kena angkat.. mana la tau panggilan nk dpt koje ke.. huhuhu.. terpaksala jua untuk mengangkat wpun malas.. adeh..

sy pun nak bersin juga ni.. rasa dah tak sihat.. hmmm

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting