Tuesday, November 03, 2009

SuSPek BerJaya D| TahaN...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:02 AM

Photobucket
Loceng di buka sementara.

Bukan tahan di wad atau di balai polis tapi di dalam bilik.

Petang tadi bawa ke Jabatan Haiwan. Aku berurusan dengan MA yang belum pernah aku berurusan. Seorang wanita yang jauh lebih muda dari aku. Maaf aku cakap wahai MA. Kamu perlu mendengar penjelasan aku sebelum berkata-kata. Jangan ego!

Dia kata Dak Utih panas badan. Sebab itu macam bengok di bawah pipi. Balik beri minum air kelapa atau ENO. Di leher itu kurap. Bagi suntikan. Nanti baik. Tidak ada apa-apa.

Aku cuba jelaskan kepada beliau Dak Utih berkeadaan begitu dalam masa 4-5 jam sahaja. Keluar dalam keadaan elok balik dalam keadaan luka. Bukan setakat di leher. Di kepala di badan merata-rata kesan parut sebab luka. Dia tetap mengatakan panas badan dan kurap.

Aku cakap juga kucing ini selalu bergaduh. Yang dia rasa kasar di badan Dak Utih bukan kurap tetapi kesan parut-parut luka yang kering.

Tidak sampai 10minit raba-raba, bagi 2 suntikan. ( Suntikan kedua amat cuai hingga tercabut jarum suntikan dan suntik sekali lagi). Siap!

Huh! Okey! RM 5.00 . Sesuai dengan taraf perkhidmatan yang di beri. Jika ke klinik swasta memang di telek betul. Mahu bayar RM 58.00 rasa berbaloi sahaja. Nasib baiklah tadi terkejar-kejar dengan urusan kerja.

Nota kakitanganku : Lebih suka berurusan dengan MA lelaki yang mendengar penerangan aku sebelum membuat keputusan jenis rawatan.






27 kUs-kUs:

joegrimjow on November 3, 2009 at 12:14 AM said...

best ok lagu ni
khusyuk membaca ;-)

dr pompuan cun mmg jarang dijumpai

suraya on November 3, 2009 at 12:20 AM said...

moral of the story g je klinik private

cik ian@aH Lian~ on November 3, 2009 at 12:26 AM said...

lempang dulu
MA tuh sebelum tkr
klinik private.

p/s: baru puas...

ustazah dyLLa on November 3, 2009 at 1:21 AM said...

kecian akak...krung je kak wat masa ni...bg dia biasakan duk umah...kalo x, bertmbh truk luka dia...

Fatt Chin Choy on November 3, 2009 at 1:59 AM said...

biasa yg jadi doktor haiwan ni selalunya org2 yg prihatin dengan haiwan

tu sebab dia belajar benda tu kot... tu yg jadi doktor tp bukan niat suci tulus mulus

hehe

Airland on November 3, 2009 at 2:13 AM said...

MA 2 x suka@ xterer pasal kucing kot??
sebab dy terer psl ayam ng itik..

~~siti sofiyah~~ on November 3, 2009 at 6:52 AM said...

rinduuu nk main2 n pluk2 miaoww..
klu cik TEDI nk tau sume miaoww saya dh xde..saya pn xtau mn la "dorg" lari.cuba carik tp xjmpe..ada sekor yg setia dgn saya xpnjg umur sbb sakit uhuhuh cedihh..

P/s cuba menumpang kasih dgn miaoww2 jiran tp sume xsudi(nmpk muka saya jek sume lari)..

Watierman on November 3, 2009 at 7:44 AM said...

Syukur lah....walaupun Dr tu..ego ke apa ke...at least Dak Utih berjaya di tahan ditempat yg sepatutnya...risau akak sejak neighbourhood akmu dah tak aman!!!hehehe..utk kucen la...!

mamai on November 3, 2009 at 9:17 AM said...

kenapa pulak denan dak utih nie bargaduh lagi ker

GiGGLe GaL on November 3, 2009 at 11:02 AM said...

aku klu pegi..tak berminat nak bwk ke klinik kera-jaan.. buang boreh yo ted.. check lebih kurang je.. berbaloi-baloi lg ko bwk g kinik swasta...

dah ok ke dak utih tu?

miSs siv on November 3, 2009 at 12:30 PM said...

tak boleh ke request nak MA lelaki?

Softtouch [Hanim] on November 3, 2009 at 3:41 PM said...

lelaki lwn nya perempuan kan..he he he..mcm bateri + lwnnya -, mcm tulah jgak manusia...he he he

deena awanis on November 3, 2009 at 3:51 PM said...

sedih ngan characters of kakitangan awam..faced them once!!

deena awanis on November 3, 2009 at 3:51 PM said...

sedih ngan characters of kakitangan awam..faced them once!!

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:26 PM said...

joe : kena cari sorang

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:26 PM said...

suraya : sediakan ongkosnya :)

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:26 PM said...

cikgu ian : ekekekkeke..

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:27 PM said...

dylla : aduhai..

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:27 PM said...

FCC : x sampai 5 minit die pekse

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:27 PM said...

airland : kemungkinan besar

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:28 PM said...

siti sofiyah : mesti jantan semua tu.. bawa diri merantau

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:29 PM said...

mamai : x tau lah bergaduh ke atau di gaduh2kan

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:29 PM said...

mrs giggle : bengkak bawa pipi ada lagi

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:29 PM said...

miss siv : vet tu kecik jek.. sorang kerani.. sorang MA.. yg lelaki keje luar agaknye

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:30 PM said...

hanim : ekekekekeke

sI tEDI on November 3, 2009 at 9:30 PM said...

deena : x semua

capri on November 3, 2009 at 11:50 PM said...

kerajaan mmg leceh la..
huhuhu..
dakni dulu pena bwk momok g kinik krajaan tok rawat die..
ade cam bonjolan kat leher die..
tggu dekat 2 jam..
padahal tade org pon..
last2 ktorg kua g kinik swasta je..
sampai tertidor momok tggu mase nak kene rawat..
huhuhuh

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting