Friday, November 20, 2009

Ter|Ma Kas|h DatUk

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:15 AM
*Siapa yang mahu kesemua siri tetapi aku belum forward sila beritahu lagi sekali ya?*

Photobucket

Oh! Ini bukan terima kasih kepada datuk. Bukan juga Datuk! Bukan Dato' juga! Aku tidak di taja oleh sesiapa. Ha ha ha.. Gila babas!!

Ini emel daripada kawan aku. Tentang karangan Bahasa Melayu yang bertajuk Terima Kasih Datuk! Ada 4 siri kesemuanya. Ini siri yang terakhir.

Aku rasa ini bukan karangan sebenar seorang pelajar. Aku rasa budak ini pasti di upah untuk menulis. Kemudian orang yang mengupah itu mengekploitasikan penulisan budak itu di dalam internet. Seolah-olah ini karangan kerja sekolah sebenar.

Kenapa aku berkata begitu. Ini kerana aku dapati siri karangan ini tidak selari dengan tarikhnya.

Terima Kasih Datuk Siri 1 tarikh tandatangan guru ialah 26.05.2007.
Terima Kasih Datuk Siri 2 tarikh tandatangan guru ialah 01.06.2007.
Terima Kasih Datuk Siri 3 tandatangan guru ialah bulan 07 juga.
dan Terima Kasih Datuk Siri 4 ialah pada 10.02.2007.

He he he.. Siapa mahu baca semua siri sila tinggalkan emel di ruangan komen. Aku akan emelkan kepada kamu kesemuanya.

Nota kakitanganku : Alhamdulillah. Bahasa Melayu aku cemerlang semasa sekolah dulu. :)





36 kUs-kUs:

a.z.r.i.n.a.03.07 on November 19, 2009 at 8:15 PM said...

Gaya penulisan macam bukan budak kitalah..... selalu yang cakap 'pigi' ni orang yg besa ckp tamimyalam kan.?

KRina baca dgn Along tadi.. dia baca pon boleh ketawa..

ibu_umairah on November 19, 2009 at 8:16 PM said...

nak baca kak......ct_noraslina@yahoo.com

kawie2020 on November 19, 2009 at 8:17 PM said...

aku nk bc gak... hehehehe... email aku adalah:

kax150@yahoo.com.sg

terima kasih tedi kerana nk share surat ni..

Mimie.Candy Cane on November 19, 2009 at 8:20 PM said...

hehehe..aku pun pikir mcm tu gak tedi..karangan dia ada gaya bahasa mamak sikit.hahaha

lel on November 19, 2009 at 8:23 PM said...

nak semua
seliparman278@yahoo.com

Anisa on November 19, 2009 at 8:23 PM said...

pekare mcm ni perlu dielak .hihi
supaye tk berjangkit pd generasi akan dtg
hehe

Ayu on November 19, 2009 at 8:40 PM said...

musti org yg siarkan kat internet tu lupa nk tgk tarikh.. just men letak je tajuk gamba dia kot.. tu yg jadik tunggang langgang.. and maybe cikgu BM dia ajar topik yg sama but tajuk lain2.. budak tu yg x pandai-pandai nk menulis
.. agaknya la..


-->>GPK hem ucap tahniah kat sumer orang sbb tanpa kerjasama semua cikgu.. result x la cemerlang mcm tuh.. tapi si minah ni plak.. x nk terima ucapan tahniah tu.. sbbnya dia hanya ajar agama level 1.. tahap 1.. cikgu j-qaff.. yg sindir kata "..jangan suka sangat ..." tu pun ustazah j-qaff ni..dia sindir la kat gpk hem nih jgn suka sangat..

sbb ko pun tau la kan kalu GB or GPK dah suka .. mcm2 reaksi diorang akan keluar.. kunun ahli syurga la ustazah j-qaff ni.. x suka tgk org meraikan kecemerlangan result tuh..

kalau ckp kat cikgu2 lain xkisah la.. ni ckp kat gpk.. x ke kurang ajar tu? awak tu bak kata ko dc41.. baru lagik jadi cikgu.. atleast hormat la senior sket.. <<--

Cik Cookie on November 19, 2009 at 9:00 PM said...

Dasat budak2 zaman skrg.
advance

DramaQueen on November 19, 2009 at 9:03 PM said...

itulah..sepa suruh mak dia beri makan tulur..kan tekuntut suda..wakakaka..siamang betul! nak tekencing aku membaca nyer.. wakakak.. ular bley bejalan..wakaka....

asilahmuhajer on November 19, 2009 at 9:04 PM said...

tedi, nak gak
asilahmuhajer@yahoo.com

Samaira on November 19, 2009 at 9:07 PM said...

cuba bayangkn cekgu2 tanda karangan camni bkn satu tp berpuluh2 hehe

Unknown on November 19, 2009 at 9:18 PM said...

alamak tekantut kat sini pulak. hahahhahaha.


btw dah click krismas karol!

niesz on November 19, 2009 at 9:25 PM said...

hahaha..klakar gak bile bc..but if mmg betul la org yg wat ni adult..mmg xley bla la..merosakkan bahase jer..

amie on November 19, 2009 at 9:29 PM said...

wakkakaa!!!
okeyh awak dpt full mark untuk membuat cikgu hepi..
tapi cikgu akan bagi awak mark paling rendah kerana membuat cikgu nak tido spuloh hari tanpe bangon..
hahahah..
aiyooo..
saye manyak pining bace ini kalangan..
hahhaaha..

ILA HonEyBuNNy on November 19, 2009 at 9:38 PM said...

hahhahha..nak bca gk..emel ila..are_ku_ila_87@yahoo.com..hihi

Maiyah on November 19, 2009 at 9:44 PM said...

hehe bleh gak nak baca mail

Cetusan on November 19, 2009 at 11:29 PM said...

cucu yang baik ..

Unknown on November 19, 2009 at 11:34 PM said...

ok .,,sebab aku cikgu gak dolu..ye aku penah mengalami bende camni, cuma aku mengajo omputih,jadik bile karangan, semua bahasa kuor,bahasa kemboja, thailand, dan ntah ape bahasa lagik...

tapi tapi..aku x penah baca karangan yg ditulis sebegini..aku jadik cuak kejap..pahtu aku bergolek-golek kat lantai dah nih...AHHAHHAA..

pengalaman memeriksa kertas karangan, memang best....huhu

Faarihin on November 19, 2009 at 11:46 PM said...

Salam cik tedi..

Alhamdulillah saya juga cemerlang dalam BM juga.. hehehe.. nak baca gak siri2 tu.. cam saje2 je org tu nak cari glemer kot.. ish2..

imHepPie on November 19, 2009 at 11:58 PM said...

haha gilas tol..xkan la sampai camtu skali

Anonymous said...

sabahan style tu
haha

Zura Hasan on November 20, 2009 at 12:12 AM said...

hahahah....mcm telo indon pun ade gak....tp serius mmg byk version la essay budak sekolah ni...dulu bace tajuk lain....ni tedi post lain lak...nak gak bace....zurahasan@yahoo.com

MaizaC'Joe on November 20, 2009 at 12:45 AM said...

salam

haha!! gaya bahasa tue bukan budak2 kita.. rasanya indon kot.. siap ada limpas.. macam2 bahasa di cmpur aduk sikit2 cm chinese.. mcm2 gaya ada.. nak gak baca.. maizacjoe@gmail.com


salam perkenalan...

myQza on November 20, 2009 at 1:13 AM said...

gambo pompuan dalam imej tu!

lel on November 20, 2009 at 1:19 AM said...

dah dapat!
thanks yea!

Anonymous said...

nak2! airland85@gmail.com

Sib baik BM aku power.. cikgu baru ajar ngeja aku dh mmbaca..
Sib baik cikgu 2 x moral down..

tinta kasturi on November 20, 2009 at 2:30 AM said...

"saya pun palan-palan gustan. Tapi ular itu terdengar saya terkantut..."

wakakakakaka..

ketawa ingkak dibuatnya

edd_badai@yahoo.com

ninim on November 20, 2009 at 2:34 AM said...

nak baca jugak

anasyah88_tc@yahoo.com

CEOMesinTaip on November 20, 2009 at 8:20 AM said...

kehkehkhekhe..pening pala baca..hikhikhik...mau kongsi2 jugaklah..tipah_bedul@yahoo.com..tq tedi...

myQza on November 20, 2009 at 8:34 AM said...

permintaan tinta_kasturi dan ke bawah akan aku penuhi InsyaAllah tengah hari ini atau selewat2nya petang nanti!

terima kasih!

Catwoman on November 20, 2009 at 8:46 AM said...

Kelakar la.....siapa la gamaknya si cucu dan si datuk tu ekkk???
Aku senyum nihhhh lepas baca...

:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on November 20, 2009 at 9:39 AM said...

karangan budak sabah..
aku juga budak sabah tapi tak seteruk itu bahasa melayu ku..kuikui,, memalukan.

leadleedeea on November 20, 2009 at 10:26 AM said...

yup..lead setuju kalau ted ckp ader org upah budak tu..mmg sah budak tuh kena paksa tulis camtu..huhu~!

Softtouch [Hanim] on November 20, 2009 at 11:57 AM said...

kelaka plak...macam bkn org kita jer punya bahasanya....upah?xtaulah tedi sbb sy xpernah dpt emel pasal nie...dia nak baut lawak kot dgn mengeksploitasi karangan tu...

Dina Zakaria on November 20, 2009 at 7:27 PM said...

giler bijak pemilihan tajuk dy...
hehhehe...

e-melkan kat aku gak ey..
dee_dieyz@hotmail.com

thanks

Anonymous said...

sia pun mau juga !

omg@graffiti.net

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting