Monday, November 30, 2009

Ya! Aku BerHuTanG!! TaP| ToLonG JanGan MaRah!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:25 PM
Aku berhutang dengan tiga orang di alam maya ini. Mohon maaf kerana belum berkesempatan melunaskan hutang tersebut. Tolong juga jangan marah! Jangan gelarkan aku penipu. Tapi aku yakin. Mereka semua memahami. Tidak akan marah-marah. Terima kasih.

AKu hutang hadiah atau lebih tepat lagi cendermata. Hutang aku masih belum langsai kepada Miera, Dak Ashie dan x-po. InsyaAllah aku akan langsaikan juga. Jika aku pergi dahulu sebelum sempat di lunaskan, halalkan okey?

Mengapa aku sebut pasal hutang hadiah ini? Aku terkejut membaca blog kawan aku sebab hutang ini. Beliau di kecam. Di pulau rakan-rakan. Di 'bahasakan'. Aku tidak rapat dengan blogger ini, tetapi aku selalu mengunjungi blog beliau begitu juga sebaliknya. Beliau menganjurkan kuiz dan terlewat memberi hadiah kepada pemenangnya. Pemenangnya sudah naik angin dan menghentam beliau di blog dan ruangan komen. Dasyat juga kata-kata mereka yang menghentam!

Aku tidak tahu duduk perkara sebenar. Bagi aku setiap masalah itu ada jalan penyelesaiannya. Kalau orang yang mahu beri hadiah ini salah sekalipun janganlah kaitkan dengan anak-anak beliau. Jangan sampai putus sahabat.

Aku harap mereka ini tidak masuk blog aku. Takut juga bila aku buat kuiz dan mereka menang aku turut di hentam sebab aku pun kategori lambat juga bagi hadiah. Satu lagi hadiah aku tidak 'makan' ratus-ratus ringgit. Takut di campak dalam tong sampah sahaja.

Pada mereka yang aku hutang cendermata itu, maaf ya!

Miera, hadiah soalan kucing itu sudah ada, sudah hampir di pos, bila kamu menang pula hadiah nombor itu, aku bagi sekalilah ya. Pastu kamu menang pula 'contest' Cikgu Ian!!! Ini tidak adil!!
eh! Emo pula!!

Nota kakitanganku : Aku berblogging bukan untuk mencari musuh!!





41 kUs-kUs:

aNIe on November 30, 2009 at 7:49 PM said...

tEDl...akak rasa...kita buat contest tu tujuan suka2...kita bagi hadiah pun untuk suka2...yang masuk contest pun tujuan suka2...tapi kalau hadiah tu lambat...jgnlah sampai mengecam orang macam2...tak bestlah camtu...kan?

aien~s corner on November 30, 2009 at 8:08 PM said...

stuju kata anie..

Fin on November 30, 2009 at 8:09 PM said...

tak patut diorg kecam. Kuiz yg diorg sertai ni pun bukan kena bayar apa2 yuran kan? so buat pe nak kecam2 org..tak baik...dan senonoh punya perangai..

sueanne on November 30, 2009 at 8:11 PM said...

Ted, utang tag tue termasuk kite skali ke?..hehehe..

klu msuk, lambat buat pun takpe..no hal laa..tgk bebila kamu free..hehehe..

adehhhhh..ada gak yg cmtue ye ted..lain org lain kepalanye..lain org lain tujuannye..susah nak phm ati budi seseorg tue..itu la risiko yg perlu dihadapi bila berkawn ngn org maya ni..huhuh..

syaf on November 30, 2009 at 8:15 PM said...

wo mende2 cam ni pon bley wat gado gak ek

PROFkusut on November 30, 2009 at 8:18 PM said...

dasat juga blogerwan dan blogerwati zaman skarang..

(terikut sudah term baru oleh Qief)

kawie2020 on November 30, 2009 at 8:21 PM said...

hehehehehe.. tujuan kita memang murni dan suci.. hanya suka2.. tapi byk manusia hatinya lain2... kalau berjanji memang kene tunaikan...

Hisham on November 30, 2009 at 8:21 PM said...

adoiii!!!..cam2 hal..msia ni kecik je..kwn2 blog pn x bsr sgt..i p ceruk mane pn msti i cam sorang dua blogger yg beri komen..arena blog ni ni kecik je..dgn contest kite leh mnyatupadukan umah...hehe..cam poyo lak aku ni..

ONE ZABA on November 30, 2009 at 8:24 PM said...

aku pong suka-suka gak...

ashie023 on November 30, 2009 at 9:13 PM said...

ala..dak tedi ,ambe x kisah lah pasal hadiah, itu semua x penting..ambe just ske2 join contest je..sebab pong slama nih, x penah join contest..

aku nye ari jadik, aku malu time adiah..ke sebab dah tua...ahahha..

maiyah on November 30, 2009 at 9:14 PM said...

lain org lain ragamnya.. ada yg tak bleh nak kene tnggu, ada yg paham dan sbgnya

Solehah on November 30, 2009 at 9:24 PM said...

mak aih..takutnya..benda suka2 jadi bencana plk..

joegrimjow on November 30, 2009 at 9:30 PM said...

ku pon ada berutang dngn blogger gak ni
aigooo

DilOt on November 30, 2009 at 9:42 PM said...

apsal emo no yg minta hadiah tu...

relaks ar....org yg buat contest ni suke suki je..utk memeriahkan dunia blogging ni..

ko baik2 tedi..jgn org tu join contest ko dahla..nanti kene serang lak..

Ena Qalinsya on November 30, 2009 at 9:51 PM said...

huhuhu ted, aku takut gak sbb aku ade gak utang 3 pezen huhuhu..perlukah aku membuat n3 sebagaimana ko buat agar aku tidak dikecam sebegitu? dua2 kawan aku tp aku tak sngka krn pezen drang jadi camni walhal tujuan utama mblogging aku pasti drang nak menambah kawan2 dan masuk n menang contest tu hanyalah ske2 tp tak sngka camni plak jadinye huhuhu... takuutttttttt

Zyma Saad on November 30, 2009 at 9:54 PM said...

Hutang oh hutang.
Jgn hutang Ah Long!! Itu bukan mau tolong, tapi mau potong!!! Potong leher maaaaaa.....

;)

siti murni on November 30, 2009 at 10:15 PM said...

ish..mcm ni pun boleh ek..dah lari tujuan ni kalau dh smp gaduh2. hurmm...(geleng2 kepala...)

sharamli on November 30, 2009 at 10:32 PM said...

wat c0ntest nak rapatkan hubungan..
ttiba jdik gad0h plk...

mcm2 hal..ni yg mls nak mas0k ni..tak0t TERmenang je..ha3..p0y0 je kn...

mamai on November 30, 2009 at 10:38 PM said...

tedi kau juga berhutang dengan pakcik nie hahahaha bila nak banjer pakcik makan ikan bakar kat umbai

LORD ZARA 札拉 on November 30, 2009 at 10:54 PM said...

budak merr tu sudah amik semua hadiah~

T__T

iqbalsyarie on November 30, 2009 at 11:02 PM said...

wah...dah ada org yg mencari nafkah dgn masuk kuiz.tu pasal nak sangat kat hadiah tu kot.hahaha

iyalah...kita berblog atau buat apa2 sajapun,jangan lah smpai tercari musuh sbb kita umat islam sendiri ada musuh kita iaitu syaitan.jagn smpai kita berkawan dgn syaitan,tapi bermusuh pulak dgn org2 islam...huhu

NuR on December 1, 2009 at 12:08 AM said...

hoho..
nape smpai cenggitu..
emm..
nur ni tak penah menang takpe pun..
ok je kat sini..
haha..padahal tak masuk pun contest.
selalu terlepas..
takpela..

ku kira blogging dpt juga releasekan tension..
tapi tidak bg sesetengahnya ye..

sabar lah cik tedi..

Dak Wan on December 1, 2009 at 12:10 AM said...

Parah laaa klu ada yg rasa dirinya kuat sgt camtu...... Ni dunia maya, bkn dunia btol pon. Takyah arr kita nak kecoh2 mcm boleh kaya jewr dgn hadiah yg dimenangi smpai nk bergado bagai..... Ye tak?

leadleedeea on December 1, 2009 at 12:15 AM said...

lead tau sape...sian dia..entah laaa ted...manusia ni perangai mcm2..

tapi setuju bab jgn libatkan anak2 dia..

zino on December 1, 2009 at 1:37 AM said...

blogging utk mencari kawan..

zaradgreat on December 1, 2009 at 1:42 AM said...

hehehehe
rilek2....

hans on December 1, 2009 at 2:08 AM said...

blogger tu janji nak bagi mesin basuh kut
so diorang nih malas beli sebab dah kata nak dapat mesin basuh
alih2 lambat
so diorang terpaksa antar dobi
tu marah2 tu
haha

mier@merr on December 1, 2009 at 3:21 AM said...

haha...aku akan pulaukan ko besar-besaran.....

xde mknenye... tak kesah lmbt or cepat pn... yg pnting anda ikhlas nk bg...hehe


~ko lupe tmbh ted..
kontezz lumut aku menang gk...ekeke

Mr.Clive on December 1, 2009 at 4:53 AM said...

sabo jer lah ek...hehe...:D

anyway
salam kenal

rAtu saLju™ on December 1, 2009 at 7:22 AM said...

ala..besa la tue..kenkdg kita x sempat tuntutan alam realiti lebih mendesak dr maya..jgn sedey2 k...take care..ade msa cepat2 buat..salam~

::alwaniamalini:: on December 1, 2009 at 7:53 AM said...

isk...bnda camni pun leh jadi musuh eh..ermm...

ASYIQ on December 1, 2009 at 8:11 AM said...

Jgn la marah2....org nak kasik tu pun dh kira ok dah...betul tak tEDI?

ikiqzana on December 1, 2009 at 8:43 AM said...

x tahu la dunia ni skrg ted.. ni kira kwn mkn kwn ni.. kesian kt dia. bukan nyer dpt adiah beribu ringgit smpi nk bermaki2 org sesuka ati.. mulut plak tu, patut nyer kita sebagai org pompuan kena la jaga budi bahasa sikit.. ni tidak kasar betul bahasa. x baik buat org mcm tu.. di aib kan bergitu rupa. plak tu kengkawan saport dr blkg beriya2 mcm nk mencucuk2.. apa la agak nyer yg dorang dpt. yg dorang bergaduh jgn la smpi yg lain mk campur.

doa org2 yg di aib termakbur tau.

[s][u][e][h][a][n][n] on December 1, 2009 at 10:41 AM said...

uik..sampai macam tu sekali??? fuyoooo xkan sampai bermusuh kot??

[z@ck] on December 1, 2009 at 11:21 AM said...

aiyoh..itu macam pn ada ka..
bahaya btol..

Softtouch [Hanim] on December 1, 2009 at 11:35 AM said...

sy ad bc blog tu..kesian kak neeza...entah hape2 entah kan..nmpak sgt dia xikhlas nk masuk contest tu..kita masuk contest tu saje2 nak memeriahkan yg org tu plak masuk sbb nk adiah..mcm budak kecik kan...sy sudah terlepas contest tedi tu...yang 22222..tahniah pd pemenang...

Faarihin on December 1, 2009 at 12:39 PM said...

salam cik tedi..
agak bahaya jugak ye bila ada yang terlalu emo bab2 cam ni.. minta dijauhkanlah.. setakat ni tak pernah nak join mana2 contest.. baru start letak affiliates pts.. tapi tu pun tak masuk contest pts tu lagi.. huhuhu..

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 1, 2009 at 12:52 PM said...

sampai macam tu sekali..
orang tu giler meroyan gamaknya..

rileks Ted.. orang ikhlas tu dah cukup baik wat pe nak kondemkan orang...

atty's on December 1, 2009 at 4:48 PM said...

salam perkenalan ..

..andai org berjanji ..pun...kita gunalah cara berhemah utk tuntut apa yg dijanji ..
jgn kalo org tu hanya digelar penipu kerana tak menunaikan janjinya .kita yang memaki ni ..dan menjaja citer keburukan org sana sini .nak digelar apa ..?

paTonG kerTaS on December 2, 2009 at 12:03 AM said...

aku blogging utk cari pakwe.
eh??

Anonymous said...

Hеllo, of course this piece оf writing is actuallу
ρleasant anԁ I haѵe lеarned lot of things frоm it conсerning blogging.

thanks.

Reνіew my web pаge ... New Bingo Sites

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting