Tuesday, December 15, 2009

C.U.A.K

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:54 PM
2-3 hari ini sangat gementar kerana satu perkara. Aku ingatkan mahu bertanya kamu semua. Tapi aku pujuk hati, sabarlah dahulu. Semalam juga rasa amat cuak. Takut aku buat kesilapan. Tapi aku masih menaruh harapan bahawa semuanya adalah betul. Mungkin aku terburu-buru waktu itu, tidak fikir panjang.


Okey! Ceritanya.

Aku telah memindahkan RM 500.00 dari akaun CIMB aku melalui atas talian (baca:online) ke akaun Maybank yang juga akaun hak milik aku . Aku lakukannya pada hari Jumaat. Ini adalah kali pertama aku lakukan perpindahan sebegini. Sebabnya adalah aku begitu sukar untuk menggunakan kad CIMB di mana-mana mesin ATM berbanding dengan kad Maybank.
Aku jadi agak cuak kerana hingga ke petang amaun perpindahan itu masih tidak di masukkan. Bertenang. Sabtu Ahad mungkin cuti. Isnin pagi dalam pukul 10.00 aku periksa lagi. Tidak ada!! Cuak!

Malam tadi aku periksa sekali lagi. Fuhhhh.. Lega. Ada. Sudah Berjaya!!
Itulah akibatnya bila membuat tindakan tanpa baca terma dengan berhati-hati. Dalam perkiraan aku, bila atas talian semuanya cepat. Tidak sangka 'makan' hari juga. Ha ha ha ha.. Kegayatan sungguh!!

Moralnya : Lain kali jangan masukkan RM 500.00 terus. Masukkan Rm 5.00 dahulu. Kalau lesap pun tidaklah ralat sangat!!! Ekekekekeke..


Nota kakitanganku : Kegayatan dan kekampungan sungguh!! :P

29 kUs-kUs:

Zuwairi on December 15, 2009 at 4:25 PM said...

jangan riso..hehehe..masuk punya..InsyaAllah..

cuma interbank lambat skit masuk..

dOrmantWriter on December 15, 2009 at 4:28 PM said...

ingat kan kot mana le tau menyimpang ke akaun pakcik ke... dapat rm50 pun jadi la... huhuhuh

ezzati on December 15, 2009 at 4:29 PM said...

kalo dengan bank tak sama..awal pg leh dpt soknye..kalo ptg..2 ari.. :)

Anisa on December 15, 2009 at 4:29 PM said...

nasib baik tak jadi pape eyk
hehe

Rozita on December 15, 2009 at 4:39 PM said...

CIMB mmg agak lembab sikit berbanding dgn bank2 lain.
setakat ini tkde pe2 yg berlaku..
insya-allah.
guna M2u..cepat

mamai on December 15, 2009 at 4:44 PM said...

tiga hari berkerja cik tedi kalu buat transfer online dari bank ke bank lain, tapi mmg betul cimb amat menyusahkan sebab tiada banyak ATM hatta di shah alam nie juga

fara on December 15, 2009 at 4:48 PM said...

my akaun CIMB gune nak simpan duet jek.
Sbab susah nak jmpe ATM.
Tapi tiap bln abes gak!
Adesss~

:P

Dee on December 15, 2009 at 4:52 PM said...

mesti ada..akaun sendiri xpe gak..kalo akaun org lain..adoi..lg sakit..

Neeza.Areef on December 15, 2009 at 4:57 PM said...

IBG - interbank giro ni mmg lmbt skit klu acc lain kan..seb ko tedi cuak ko ya..hehehehe

[s][u][e][h][a][n][n] on December 15, 2009 at 5:03 PM said...

hahhahha...masa tu duit ko berada ditengah2 la...mmg ambik masa ekekeke

zaiMi on December 15, 2009 at 5:08 PM said...

fuh! 500 tu.. nasib baik la xlesap..

wanita mutalib on December 15, 2009 at 5:09 PM said...

ihiks takper ted|..kalu interbank mmg 3 hari bekerja....mmg lambat..

kalu bank yang sama mmg cepat..

:)

amal on December 15, 2009 at 5:34 PM said...

alamak..tedi buat org cuak gak..baru je transfer duit dari maybank ke cimb online tadi..erkkkkk

Azuan on December 15, 2009 at 5:41 PM said...

sama r..
kdg2 cuak tak tentu pasal hoho

Budak Malu818 on December 15, 2009 at 5:43 PM said...

hehe..
cuak jugak ek?
btol gak tuh,baik transfer rm5 dlu..
tngk jadik ke x..
tapi,kalau amek mase tiga hari,pyah gak..
hahaha..

Unknown on December 15, 2009 at 6:14 PM said...

RM500 tu...pergh...berani berani...:_)

sueanne on December 15, 2009 at 6:17 PM said...

betul kata mamai tue beb..3 hari bekerja baru masuk klu bank ke bank lain..heheh..mesti cuak giler babas..sbb kite pun pernah camtu gak..muahahahah.cuak beb..dah buat baru nyesal..muahahahah.

sorry ted..dah lama tak tinggal jejak kt sini..agak bisios n bision n bisios..huhuh

Yuki Yusuf on December 15, 2009 at 6:19 PM said...

hehe
cuak jer kan
nasib baik ok

NS on December 15, 2009 at 6:34 PM said...

nasib baik selamat semuanya..

imam on December 15, 2009 at 6:58 PM said...

mintak tolong transfer kan 5000 ke dalam akaun aku boleh tak..hahahaha

white rose on December 15, 2009 at 7:40 PM said...

mmg CUAK bile kta xbiasa buat kak...sy smpai laaaa ni xpenah2 buat...penah kena skali...masukkan duit kete melalui mesin...konon2 xnk beratur laa...tup2 bank kata xbayo...naseb simpan slip...

aleena on December 15, 2009 at 7:40 PM said...

hikhik..mesti cuak je kan fikir benda tue..

tapi kalo ke bank laen memang amik 2 hari if transfer petang or malam..lepas nie da tak cuak da la..hee:)

Ms.Lilies on December 15, 2009 at 8:17 PM said...

sib baik bkn ke akaun aku hihihi....

mukasurat17 on December 15, 2009 at 8:20 PM said...

lorh.. len kali try bank in kat akaun aku dlu..klu hilang xde lah ralat sgt...aik? hahaha

Anonymous said...

first time wt mmg la cuak..nanti lama2 jadi la 'masterjie'...heheh

DramaQueen on December 15, 2009 at 10:37 PM said...

ku pun penah jadik cam ko..pindahkan dari mbb ke cimb.. amek masa 3 hari..pereh nak mnunggu 3 hari tu..wakakakka..kelakar lak bila ingat balik..tulah kan..tlebey bijak..wakakaka..

Dina Zakaria on December 16, 2009 at 10:14 AM said...

i penah terkena pasal transaksi atas talian neh!!topu henpon kt CIMB tp x masuk2 smpi skrg..rm50 plak tuh..serik tol!!tp still guna on-line service ni jugak!!hehehe..mudah..cuma nk beli top up je x berani..huhuhu

Unknown on December 16, 2009 at 11:30 AM said...

slalunye tranfers seari je kan tp kalo aku pun cuak huhuhu..

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 16, 2009 at 12:52 PM said...

lambat bacalah pulak ye..

keje transfer on9 banking ni mmg keje kRina tiap2 bulan...hehehe..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting