Sunday, December 20, 2009

KaDanGKaLa k|Ta JuGa LaLa| SeBenaRnya... KeLaLa|an Yang HamP|r MeraGuT NyawA!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:15 PM
Photobucket

Hati masih berdebar-debar bila mengingatkan peristiwa tadi. Tangan masa terasa seram sejuk. Bulu roma masih terasa tegak berdiri. Lutut masih terasa ketarnya. Dan darah masih terasa tidak stabil.

Sejak sampai ke Pantai Kemunting di Tanjung Bidara petang tadi , aku tidak henti-henti membebel bila melihat anak-anak kecil yang di biarkan ibu bapa merayau sendiri di pesisir pantai dan acapkali pula mengagah air.

'Eee!! Apalah. Anak besar tu di biar sendiri. Lemas nanti!!'

Aku asyik merungut sahaja.

Selepas makan di gerai tepi pantai itu, kami mula membawa haluan masing-masing. Abah, emak dan adik balik dahulu sedangkan aku, Along, wani dan Adik Ija bersantai-santai di tepi pantai.

Aku dan adik Ija duduk di sebatang kayu yang telah tumbang. Wani sudah laju berjalan ke arah pantai di bontoti Along. Wani di gigi air dan Along tunduk melipat kaki seluar.

Aku menoleh sepantas itu juga Wanie tenggelam. Rambut pun tidak nampak.

'Along!!!!!' Aku jerit kuat dari tepi pantai. Aku berlari ke gigi air. Along menarik dan mendukung Wanie. Kaki terasa menggigil melangkah mendapatkan mereka.

Sekelip mata!!!

Wanie
duduk. Tiba-tiba dia ketawa! Allahuakbar!! Dada rasa sebu sangat!! Along mengurut dada menenangkan hati. Pasir di gigi air tempat Wanie berdiri jerlus. Dia tidak dapat mengimbangkan badan dan jatuh tersungkur di dalam air.

Alhamdulillah. Allah Maha Besar. Melihat dia ketawa sejurus dia duduk di pasir pantai, hati rasa lega sangat.

Peringatan dari Allah. Sejak tadi aku merungut-rungut pasal orang lain. Rungutan aku di buktikan dengan kejadian ini sendiri. Pada aku sendiri yang terjadi.

Syukur. Tiada apa yang berlaku!!

Nota kakitanganku : Alhamdulillah......






22 kUs-kUs:

kuyie on December 20, 2009 at 9:15 PM said...

syukur xde ape yg berlaku...errr...emosi berada di thap yg tertinggi bila bace n3 nih...

Wanie-san on December 20, 2009 at 9:25 PM said...

uh!!!nasib xb'laku pape..
t'ingat plak adik wani yg penah nyaris2 nak lemas..iksh2...

CraZee KenTanG on December 20, 2009 at 9:26 PM said...

gilerr seram laaa~ malang mmg tak ada bau. Huhu~

ape2 jer on December 20, 2009 at 9:34 PM said...

alhamdulillah..

Yuki Yusuf on December 20, 2009 at 9:46 PM said...

huhu
nasib baik
syukur

Fara Adila on December 20, 2009 at 9:46 PM said...

alhamdulillah..nasib baik sempat perasan..

achik ezam on December 20, 2009 at 9:59 PM said...

tue sbb tak suke g berchoti2 bawak budak2 gi tepi laut

Bulan Dilangit Osaka Biru on December 20, 2009 at 10:05 PM said...

berdebar2 aku bace entry ni..
syukur tak dek ape2 yang terjadi...
jadikan sebagai pengajaran

Ms.Lilies on December 20, 2009 at 10:10 PM said...

Allah sayang kesemuanya...
alhamdulillah xde pape yg jadi :)

hisham on December 20, 2009 at 10:11 PM said...

alhamdulillah....syukur sumenya ok....

Dina Zakaria on December 20, 2009 at 10:15 PM said...

seb baik nothing bad happen..alhamdulillah..

messyremo on December 20, 2009 at 10:42 PM said...

alhamdulillah~~
xde pe2..

p/s dak tedi kate aku cm beskot?
beskot pun sedap ape..hehe
baiklah unnie tedi,dak messy akn cuba jadi sepenuh mase..hehe
asalkan dak utih syg aku...haha

Maiyah on December 20, 2009 at 10:53 PM said...

hati2.. nasib baik

Azuan on December 20, 2009 at 10:57 PM said...

nasib baik takde pape berlaku huhu

PuanPepel on December 20, 2009 at 11:00 PM said...

ya Allah.... tkejut aku baca...

alhamdulillah selamat...hmm...

kawie2020 on December 21, 2009 at 12:11 AM said...

alhamdullilah naseb baek x jd apa2 kan.. dah buat sujud syukur? hehehehe..

mamai on December 21, 2009 at 1:39 AM said...

adakalanya kita cuba berhati-hati tapi kita tak perhati

eeeda on December 21, 2009 at 3:57 AM said...

Jgn sangka pantai yg landai tak bahaya....

Dee on December 21, 2009 at 9:54 AM said...

syukur tiada apa yg berlaku..teringat mimi tenggelam di kolam renang @ Lumut..fuh..saspen..

Watierman on December 21, 2009 at 10:47 AM said...

accidents happen in split second!!!!Remember that always!!!

Softtouch [Hanim] on December 21, 2009 at 10:49 AM said...

nasib baik xde ape2..jerlus yer pasir tu..bahayanya tedi..takut...

amal on December 21, 2009 at 6:31 PM said...

ya Allah..nasib baik takde pape..huh budak2 ni mmg kalo terlepas pandang kejap je, macam2 leh jadi..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting