Monday, December 14, 2009

K|r|m SaLam SaJaLah!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:49 AM
Semalam merupakan Hari Ulangtahun adik lelaki aku yang ke 23 tahun. Jadi kami seperti biasa meraikannya dengan makan di luar malam tadi. Lokasi restoran adalah di Bukit Katil. Ini kali pertama kami ingin mencuba makanan di sini.

Kata emak ' Kita makan di tempat kucing yang beranak 9 tu'. Oh!! Restoran ini ceritanya pernah masuk di Harian Metro sebab salah seekor kucing tuan kedai telah melahirkan 9 ekor anak sekaligus.

Photobucket

Kami sampai tepat pukul 8.00 malam. Pesanan di ambil dengan pantas. 10 minit berlalu. 6 gelas air buah-buahan tiba.

Tunggu lagi.

Photobucket

Tidak tahu apa motif gambar ini di ambil. Samada untuk 'menyekodeng' mamat-mamat yang telah selesai makan itu atau bukti menunjukkan bahawa 30 minit telah berlalu dan makanan masih belum sampai. Hanya otak-otak yang menjadi habuan.

Photobucket

Jika boleh bercakap, kucing betina ini pasti ingin memberitahu .

' Kedai Bos gua ni memang lembab sedikit. Lu orang semua kena banyak sabar!!'

Okey! Tepat pukul 8.45 malam. Semua makanan sampai. 45 minit menunggu!

Aku tidak tahu kamu. Tetapi bagi aku 45 minit itu adalah terlalu lama bagi pelanggan untuk menunggu. Banyak perkara yang boleh aku lakukan dalam masa 45 minit itu selain dari menongkat dagu menunggu makanan tiba.

Jika kamu, berapa minitkah yang kamu boleh tunggu sebelum kamu rasa ingin ke kaunter dan bertanya ' Rasa-rasanya selepas Subuh pesanan kami siap tidak ?'

Aku bertanya adik nama restoran ini. Adik menjawab.

'Berkat Salam'.

Okey!
'Kirim salah sajalah aku mahu datang lagi!!!'

Nota kakitanganku : Sabar aku ada batasnya!!






25 kUs-kUs:

zaiMi on December 14, 2009 at 8:31 AM said...

gle lamanye 45 minit.. patutnye gi sound trus tokey kedai tu.. xpn blah trus..

paling lama aku ngn syazni pnh tgu makanan smpai dlm 15 minit la.. kalo xsmpai gk mmg kitorg blah trus..

@reLong on December 14, 2009 at 8:41 AM said...

memg lama pn..
senang2 tedi ko gi je la mkn kat kedai org2 mcm siam tu..cepat je..haha!!

kdai salam berkat??xtau la..xpnh smpai lg gakY..hoho

[z@ck] on December 14, 2009 at 8:44 AM said...

kalau aku..da lama da berambus..
kalau ramai org ley la tahan lagi..
tp kalau kedai pn kosong..
45 min langsung x masuk akal

mamai on December 14, 2009 at 8:51 AM said...

aku kurang sabar bab order makan nie pernah sekali aku pie sampai dapur tanya order aku dah siap ke belum.

dan pernah juga aku blah dari restoran yang bila makanan dia dah siap nak antar

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) on December 14, 2009 at 9:23 AM said...

lamanya cik tedi..
kalo beli burger pun siap dah..
huhuhu..
jgn gi lagi tmpt tu..

to bro mamai: u're just like my brother..sama la.. abg nur pun aritu siap gi dapur tgk diaorg buat keje..

Tie on December 14, 2009 at 9:26 AM said...

Kak tie pun sama. Pantang service macam siput tu.. mesti suami terus batal order dan cari tempat lain. Kekadang lain yang diorder, lain pulak yang sampai... kak tie boleh sabar lagi, tapi suami kak tie tu... uuiisshh.... terus naik angin!

Fara Adila on December 14, 2009 at 9:29 AM said...

mmg panas hati tambah2 klu men pilih2 customer..asal cun je cpt smpai..kita yg tunggu lama cm sengal tercongok kt meja..huhuhuhu

Fara Adila on December 14, 2009 at 9:29 AM said...
This comment has been removed by the author.
[s][u][e][h][a][n][n] on December 14, 2009 at 9:33 AM said...

45 minit tu kalau tido leh sampai mimpi tau x????

hilang selera makan tau nak tunggu lama cam tuh huhuhuhu

CITY® on December 14, 2009 at 9:33 AM said...

hakhakhak,

berkat salam,
muahhahah
kirim salam jer la erk,
i pun bengang bila g kedai makan yg lembab lagi sembab
huh!!

moral:
tucen juga yg leh hiburkan tedi
ekekkeek

Unknown on December 14, 2009 at 9:35 AM said...

aku pun benci menunggu...

white rose on December 14, 2009 at 9:53 AM said...

hakhak...lawok lee...xpe sabo2...nk makan kena lee sabo...hohoho...
kalo abah sy, dia trus ajak balik dh...kesian kt berkat salam kalo abah sy dtg sana...hahaha

Nadiene on December 14, 2009 at 10:00 AM said...

sabo kak, xkemane makanan tue, tp kalu dah terlalu lame, blah jew! aku pulok naek hangin nie, heee

Unknown on December 14, 2009 at 10:02 AM said...

standard ah tu 45 minit kalu lama..aku ada tunggu sampai sejam ado..gile nk terbakar otak lamanye...aigooo..

aku kalu lama nunggu..mesti muke aku blushing2..sebab panas nak marah..ahahha..cutenye..<-gile ape

Yuki Yusuf on December 14, 2009 at 10:35 AM said...

lamanye tunggu
huhu
memang patut blah

JMR on December 14, 2009 at 10:36 AM said...

mst ko dh kebulur nunggu mknan smpi kan?..agk2 tkg msk diorg bz dok mlyan kucing branak 9 tu kot:-p

umi_e on December 14, 2009 at 11:00 AM said...

lama tu... pernah kami tunggu makanan lama - hb kak e terus ajak kita orang blah tanpa memberitahu 'tak jadi'

* ermmmmm siapa yang salah ya???

Finaz on December 14, 2009 at 11:19 AM said...

Oooo...kalo akak pun bagi 15 minit jer tak siap then angkat kaki chow dr situ. Tak rela tunggu lama2. Penantian satu pyeksaan hehhe..

KiFli MaLLy on December 14, 2009 at 11:32 AM said...

isk2...sungguh tak releven...Qief pown mmg tak larik situasi mcm tue....tapi 45minit tu sudah melampau hhuhuhu

Watierman on December 14, 2009 at 11:47 AM said...

Salam Tedi...& Selamat Ulangtahun Hari Lahir yang ke 23 Untuk Adik Tedi....

Kalau Hubby Akak pun dah lama dia ajak pergi kedai lain jer...sebab bagi dia...we pay for the service...so might as well keep up to customer satisfaction...! Remark lain..." Orang meniaga Awak pun nak meniaga jugak...ni...normally bebelan dalam kereta lah!!

Sabar lelaki kan...pendek jer batasan nya!!!

sharamli on December 14, 2009 at 12:27 PM said...

tuan kedai seb0k melayan anak kucing yg 9 tu k0t..hu3

Tengku Speki on December 14, 2009 at 12:59 PM said...

45 minit???

aku pun takmo dtg lagi!!!

Softtouch [Hanim] on December 14, 2009 at 2:25 PM said...

lama tu tedi...kalu sy pun hangin tunggunya..tukang masak itu tidak efisyen lah tedi...pangkah kedai itu ok...

Anonymous said...

tu ler pasal
selalu mcm tu
kena tingkatkan prestasi ler

tp selalu nak jimat ko upah org x cukup jer

Unknown on December 15, 2009 at 4:06 AM said...

huh. aku mmg angin lambat2 ni.

45 minutes?! unacceptable!

baik pegi dangdut, dah hbs 2 round dah.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting