Wednesday, December 16, 2009

PenDeRaan MenTaL!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:46 PM
Aku sedang melakukan sesuatu yang di panggil penderaan mental pada seseorang. Mana lebih dasyat? Penderaan mental atau fizikal. Jika aku buat penderaan fizikal mahunya malam ini aku tidur di lokap! Dapat makanan percuma! He he he he...

Maaf di atas 'entry' sebelum ini! Aku cuma rasa sakit hati atas sikap ketidakbijaksanaan Bos aku itu. Aku masih belum ke pejabat untuk selsaikan masalah 'besar' itu. Aku sedang mendera mental dia. Selalunya jika aku tiada di pejabat dia pun akan cabut balik awal. Pukul 1.00 tengahhari lebih sedikit dia sudah tidak ada. Biar dia tunggu aku datang sampai ke petang! Lagipun aku sudah menelefon pegawai yang mahukan dokumen itu. Berjanji untuk faks ke JPM pada pukul 3.30 petang! Bos aku tidak tahu itu.

Yup! Aku memang orang bawahan yang patut akur pada perintah. Tapi berpada-padalah. Jika Bos aku seorang yang cemerlang pada kerjanya, aku tidak akan bertangguh-tangguh datang. Tapi Bos aku seorang yang pentingkan diri, seorang yang 'hampehhh' !! Memang teruk cara kerja dia. Dia boleh buat. Orang lain tidak boleh.

Aduhai. Kalau ingin senaraikan memang banyak. Biarlah! Aku masih ada kesabaran yang bersisa!!

Oh! Tentang point nombor satu itu dia tulis , 'Tolong beri telefon rumah, handphone buka!'

Pernah atau tidak kamu melakukan penderaan mental kepada seseorang? Bagaimana caranya? Aku boleh ambil tips kamu pula untuk di praktikkan jika kejadian sama berulang! Ha ha ha!!

Nota kakitanganku : Aku keji dan kejam!





29 kUs-kUs:

Tuah on December 16, 2009 at 2:11 PM said...

Pernah!
Dengan cara off hp. Pesan pd fmly kalau sesapa kol, jawab “tiada d rumah. dia keluar. batt hp habis. Hp ada kat rmh ni tgh cas” heheheh kejamkan?

CraZee KenTanG on December 16, 2009 at 2:24 PM said...

x pe kita kena jadik kejam bertempat~ :)

Queen on December 16, 2009 at 2:27 PM said...

kejam ke?..takdelah.....yang dia buat kat kita tu lagi kejam....

kita cuma budat tak tahu je....tak pun buat2 lembab....

"kita kan kononnya lembab"..jadi kenela betul2 'lembab'.......ehehhehehe

go tedi go!!!!

wanita mutalib on December 16, 2009 at 2:27 PM said...

ihiks te pernah wat penderaan gitu kat BF@suami hehehe..

masa belajar..majuk ngn dia..tak angkat tepon..tak jawap phone umah..

lalalalalalala..

ternyata berkesan kuang kuang kuang :p

Unknown on December 16, 2009 at 2:28 PM said...

x penah plak buat..ke secara x sengaja buat..ahahah..aku kalu malas nk layan..aku ignore je..
tp seb bek lah bos aku ok...
dan penyayang..auwww

CEOMesinTaip on December 16, 2009 at 2:35 PM said...

xcukup kejam ag tedi...huhuhu...geram plak iva baca masalah tedi nie..rejam sampai ma** kang..hahahahahaha....

p/s : dah lama xjenguk tedi...sowi...

Softtouch [Hanim] on December 16, 2009 at 2:53 PM said...

buat kat bos xpernah..xberanilah tedi..
buat kat org pernah kot..dgn menggunakan kata2 yg bisa menikam kalbu gitu..ha ha ha

Tengku Speki on December 16, 2009 at 3:04 PM said...

bos ko saiko gila!!

Tengku Speki on December 16, 2009 at 3:05 PM said...

bos ko saiko gila!!

Rozita on December 16, 2009 at 3:09 PM said...

ni kisah mangsa dera la nih..
dera mental lg teruk beb!

imam on December 16, 2009 at 3:12 PM said...

sekali sekala kejam takda masalah..ko ketuk je kepala bos ko tu..

on December 16, 2009 at 3:26 PM said...

perangai bos kita lebih kurang sama....

Alimaz-Kembara Terasing on December 16, 2009 at 3:30 PM said...

salam...bos cenggitu mmg patut diajar....

Maiyah on December 16, 2009 at 3:40 PM said...

sokong ngan penderaan tu heee :D

Dee on December 16, 2009 at 3:44 PM said...

so far x penah buat..tp kalo x bg allowance tipon ok lah..ko buat je..hahaha..

PuanPepel on December 16, 2009 at 3:53 PM said...

kejam sekali sekala takpe..hahaha

ezzati on December 16, 2009 at 3:53 PM said...

Baru bce yg bwh tu...aku penah keje ngan boss bangsat..4 bln je aku sggup bertahan..paham sgt perasaan tu..

Dia cina..tp..
adake time hari raya, dia x bg anak2 buah dia yg malay amik cuti raya, tapi dia lak cuti pegi melancong ngan keluarga..

pastu time raya cina dia pon cuti..anak buah..ermm..jgn arap la kan nk cuti

Faarihin on December 16, 2009 at 3:54 PM said...

assalamualaikum cik tedi..
wah.. kejam..kejam..kejam..
hahaha.. biarkan bos itu rasa..
padan muka dia..
harap2 saya tak kejam bila dah bekerja nant.. ehehehe.. =P

mamai on December 16, 2009 at 4:40 PM said...

teruk penderaan mental kau tu...silap haribulan boss kau leh trauma hahahaha

Relevan on December 16, 2009 at 4:52 PM said...

Hai tedi..boSs ko tak baca ke blog ko nih?..nanti dia klined ko..

Precious on December 16, 2009 at 4:57 PM said...

Pergi usap2 dan cium kucing!

kawie2020 on December 16, 2009 at 5:33 PM said...

gi main ngan budak2 kt umah tu.. lupakan boss sekejap.. cerdaskan minda dengan ingatkan sy.. hahahahahaha...

Azuan on December 16, 2009 at 5:52 PM said...

tak nak la jd bos tedi huhu

sharamli on December 16, 2009 at 5:52 PM said...

jgn...nanti sakit mental plk 0rg tu..sian kan..

Fara Adila on December 16, 2009 at 5:55 PM said...

sokong jer..

Unknown on December 16, 2009 at 7:35 PM said...

off hp cara yg terbaek ar.. haha
itu penderaan yg sgt dasyat.. lg pula org itu tdk knal ahli keluarga @ rakan serumah..lg la bagus..

hisham on December 16, 2009 at 9:01 PM said...

i x pernah..i budak baik...nerd je i..sori xleh tlg...hehe

DramaQueen on December 16, 2009 at 9:42 PM said...

pernah..pernah sesangat.. aku sedang buat skang nih.. buat bodoh je pada apa yg bos aku mintak...pastu.. klu dia ada rahsia, aku tak teragak2 nak pecahkan je kat bos dia..biarkan dia tau.. kalau dia mengular je kat luar.. aku pun buleh.. mengucing.. ekekeke.. rileks ted.. rileks.. jgn tensyen yek.. kita geng...

white rose on December 18, 2009 at 1:46 AM said...

sy juga sperti anda...hahaha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting