Saturday, December 26, 2009

TuL|saN Dan KuTukaN TerBuka UnTuk Bum| RaYa a.k.a PERODUA! KamU MemanG S.U.C.K!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:40 PM
Oh! Bumi Raya! Ini untuk kamu. Hari ini kamu amat S.H.I.T sekali! Aku memang panas hati dengan kamu. Aku rasa mahu sahaja aku amuk satu tempat kamu itu. Tapi aku takut kena tembak! Tidak mahu mati sia-sia.

Aku menelefon kamu pada pukul 4.30 petang hari Khamis. Membuat temujanji agar kita dapat berjumpa pada hari ini. Kamu bersetuju. Pukul 11.00 pagi itu yang di janji. Kata kamu, datang 15 minit awal. Aku juga menyatakan persetujuan.

Hari ini tepat pukul 10.40 pagi aku datang berjumpa kamu. Kamu menerima dengan ramah dan meminta aku duduk menunggu seperti biasa. Aku terima.

30 minit berlalu. Tempat kamu amat sesak. Semuanya datang untuk tujuan yang sama seperti kamu. Aku duduk di bilik menunggu dalam keadaan yang sejuk membeku. Aku mahu bangun untuk keluar dari situ sebentar, tapi gusar tempat duduk aku akan di ambil orang.

Aku terus menunggu. Jam menunjukkan pukul 11.30 pagi. Kereta aku masih tidak kelihatan untuk mendapat khidmat kamu. Aku tertinjau-tinjau. Mana kereta aku? Tiada di tempat yang sepatutnya. Aku sabar. Menunggu lagi.

Jarum pendek dan panjang di huruf 12. Aku memanjangkan leher kembali. Kereta masih tidak kelihatan. "Sabar Tedi, sabar." Bisik hati kecil aku.

Aku mula resah gelisah. Mula tidak tentu arah. Jam sudah puku 12.15 tengah hari. Perut sudah mula berbunyi minta di isi. Lapar. Sejak Subuh hanya minum Oligo panas secawan.

Aku mendapatkan staf kamu yang mengambil pendaftran aku tadi.

'Mana kereta saya?

'Oh! Masih di tempat letak kereta. Belum buat lagi kak!'

'What??!!'

F.U.C.K!!! Hanya dalam hati!

' Sudah lebih satu jam saya tunggu kamu kata belum buat?'

'Kereta banyak hari ini kak!'

' Itu masalah kamu. Masalah pengurusan kamu. Saya sudah buat temujanji pukul 11.00 pagi. Sekarang pukul 12.20 tengah hari.'

Penyelia yang segak bergaya pula datang.

'Sabar ya Cik. Staff kami akan mula 'service' kereta cik 10 minit lagi.'

'Ini bukan soal sabar. Soalnya saya sudah buat temujanji pukul 11.00 pagi. Kamu minta datang 15 minit awal. Okey! Saya datang. Kamu kena tepati masa.'

'Kereta banyak hari ini Cik'

'Macam mana kamu ambil dan buat temujanji? Orang yang datang selepas saya pun sudah balik. Saya mahu kunci saya.'

'Cik tunggu sejam lagi boleh?'

'Saya mahu kunci saya sekarang! Batalkan pendaftaran saya.'


Photobucket

Orang sekeliling pandang! Lantaklah! Biar semua tahu. Tidak guna buat temujanji kalau aku perlu tunggu berjam-jam juga! Aku masuk semula ke bilik menunggu untuk mengambil barang. ZUppp!! Jari terkena pintu besi. Darah mengalir laju. Aku tidak hirau. Hati sudah jadi tidak sabar dengan layanan yang sungguh S.U.C.K!! Macam di anak tiri. Orang lain yang datang selepas aku sudah siap. Aku jadi tunggul kayu di situ.

Aku berlegar-legar di luar menunggu kunci. Selesai semuanya aku balik tanpa ucap terima kasih kepada kamu. Biarkan kamu kata aku tidak beradap.

Ini bukan soal sabar atau tidak. Jika aku tiada temujanji itu memang silap aku. Jika kamu rasa tidak mampu untuk uruskan kereta dengan kuantiti yang banyak, tidak perlu gatal-gatal ambil sebegitu banyak tempahan dalam satu hari.

Aku menunggu dari pukul 10.40 pagi sehingga 12.20 tengah hari. Belum apa-apa lagi. Kamu minta tunggu lagi 1 jam.

Kamu tidak fikirkah? Orang yang menunggu ini sudah makan ke belum. Laparkah tidak? Ada urusan lain atau tidak? Tiada otak? Akal di mana? Mahu aku terus membuang masa berjam-jam begitu sahaja.

Kamu baca ini. Kamu nilai sendiri.

Nota kakitanganku : Luka di jari nampak berdarah...






28 kUs-kUs:

Nadiene on December 26, 2009 at 8:15 PM said...

aduiiii, sile cool kak tedi.... aaaaa

zhrhtoodem on December 26, 2009 at 8:19 PM said...

alemak tedi
sabaq2

tapi kalau aku hangin jugak
hhehehehee

Cikgu Ije on December 26, 2009 at 8:24 PM said...

sabar kak tedi.

sueanne on December 26, 2009 at 8:29 PM said...

beb..ari tue pun kite ada temankan member g service kete die..kat perodua gak..memang lembsss + byk kete duk berderet2x tunggu turn nak service..member sorg tue mmg hangen la kan..

ada ke patut org tue suh dtg petang lak..lagi la die hangen kan..terus die call perodua buat komplen..huh.

Lia3003 on December 26, 2009 at 8:41 PM said...

Oh..sabar2..geram kalau macam tu

Watierman on December 26, 2009 at 8:44 PM said...

Dalam Hati kan lebih parah...kalau di jari nampak darah....!!!!
Life...sucks!~!!...
Moga esok lebih baik dari hari ini...!!!Amin!!

eeeda on December 26, 2009 at 8:55 PM said...

Kat Melaka...ada satu tu je ke pusat service perodua???
Klu aku pertama dan terakhir lah gamaknya....
Lepas nie confirm cari tmpt lain....
Service baik..bayar lebih aiman tak kisah...

Ibu Ammar on December 26, 2009 at 8:59 PM said...

ok, aku mmg hangin bab menunggu kalau dah janji..lg2 bab org berniaga,service cam mangkuk jamban...


emo plak, haha..

ape2 jer on December 26, 2009 at 9:02 PM said...

mmg patut diajar
masa itu emas..

wanita mutalib on December 26, 2009 at 9:35 PM said...

owh sama la kiter..

pernah tunggu macam tu jugak..

geram macam tu jugak..

perodua kena belajar tingkatkan performance la!!

DramaQueen on December 26, 2009 at 9:43 PM said...

patut ko basuh saja orang tu disitu. kalau aku lah, for sure aku akan dapat percuma service disitu ..aku fight ted..aku akan fight.. ekekek.. koman2 orang yg bertugas buat appoinment tu aku pastikan akan dibuang kerja. bongok betul.. aku yg baca ni pun meluap-luap marah!

khasyikelvin_ on December 26, 2009 at 9:46 PM said...

kalau ian,
mmg dah away awal2...
tiada masa utk
membuang masa
utk setiap masa yg dibuang.

niesz on December 26, 2009 at 10:17 PM said...

teruk giler service..isshh!jahat tul la..xheran la if customer ramai cabut lari if service buruk cam tu..

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 26, 2009 at 10:28 PM said...

sabar ye Ted....

tak fikir kepentingan customer betullah dorang ni..

eh..tu mmg perodua svc centre atau dealer perodua ? sbb biasanya kalau nama lain tu dealer.

hisham on December 26, 2009 at 11:20 PM said...

ssssaaaaallllaaaammmm...aaasssaalll uuu mmmrrrhhh nnnii uuuu hhhaaannttaarrr lllaaa ttmmmppaaatt lllaaaiiinnn...ttaaakuuutt nnii..mmeeenngggiigggiilll...sseerraamm kkaanngg kkeennaa cccaakkrr nnggnn tteeeddiii..huhu

mamai on December 26, 2009 at 11:23 PM said...

ya aku juga tidak suka berurusan dengan orang mcm nie perodua dan proton sama sahaja

Jard The Great on December 26, 2009 at 11:53 PM said...

aku dah lama tak servis kat perodua.. ku servis kat bengkel biasa2 ja

Nor atau Nad on December 27, 2009 at 1:18 AM said...

ukh cian..
memang slalu cm uh
service cm cipot
cool kay..
nothing come perfectly as planned..

Tengku Speki on December 27, 2009 at 1:42 AM said...

aku harap ko tabah
:)

imam on December 27, 2009 at 2:16 AM said...

mana punya pusat service kamu pergi cik tedi oii...pusat service produa yang original dekat ngan sekolah bachang..kamu pergi situ ker/

Maiyah on December 27, 2009 at 2:18 AM said...

fhm sesgt, kalo sy pun hangin gak.. tapi sbr ye bwk2 minum air sejuk

Murni Alfathunnisa on December 27, 2009 at 2:32 AM said...

Tedi, u boleh lanjutkan tak puas hati tu dengan buat komplen terus ke ibu pejabat. Thru website diorang pun boleh. The same happen to my sis..dia pun buat complaint..what's the use of early appointment kalau kena tggu. Ajar diorang sikit...

amal on December 27, 2009 at 2:44 AM said...

aa..penah mengalami masalah ini..sakit hati jugak tgk kete tak diservice2..org yg dtg kemudian daripada kita dapat dlu..macamana tu? pastu kena plak staff kuang ajo..isk, geram wehh..

Dak Wan® on December 27, 2009 at 6:08 AM said...

Memang kengkadang pusat servis bertauliah cekik darah dan lembab, teman lebih senang ke bengkel mamak bawah pokok cheri.

Amal on December 27, 2009 at 1:09 PM said...

ouh. jgn marah weh~

smlm aku tggu kawan aku selama 2jam 30 minit. tapi nampak muka dia, aku tka jd marah.
hahahaha


cepat cari 1st aid!

Qib on December 27, 2009 at 4:11 PM said...

akak tedi sabar.,
ehhehe.,
marah2 x comey.
biasalah.,
kita mana sempurna

zalyeaclik on December 27, 2009 at 5:20 PM said...

Salam Tedi....sebenarnye Bumiraya tu sama company dgn tmpt saya keje.Bos yg sama.We all actually just a dealer,cuma saya di Batu Pahat,Johor.Biasalah company owned by 'C' paham2 jela.Saya nasihatkan Tedi,wat complain kat customer service Hq Perodua.Lg 1,klu kete dh abis warranty ngan EWP dh leh wat service kat bengkel luar.Jgn marah2 lg ye,saya paham situasi bile terkena cmtu.

Solehah on December 27, 2009 at 8:11 PM said...

kalau aku pun aku angin..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting