Wednesday, January 20, 2010

BerF|k|r 10 KaL| UntuK BerkaHw|n DeNgaN MereKa YanG SukakaN kuc|ng!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:16 AM
Budin seorang yang amat benci pada kucing, entah apa silap yang telah dibuat oleh kucing padanya tiada siapa yang tahu.Walaupun begitu, jodoh pertemuan sememangnya ketentuan Ilahi, Budin bertemu jodoh dengan Gayah yang sememangnya amat suka dan cinta pada kucing. Bukan itu sahaja, sebelum berkahwin dengan Budin, Gayah sudah sedia ada membela seekor kucing siam.

Maka dari hari ke hari, bertambah benci dan meluatlah Budin pada kucing terutama si Tompok, kucing siam peliharaan isterinya. Apa tidaknya, Gayah lebih memberi tumpuan kepada si Tompok dalam kehidupan sehari-hariannya.Hal ini membuatkan Budin beranggapan, Gayah lebih sayang si Tompok berbanding dengan dirinya.Akibat tidak mahu terus tertekan dengan keadaan ini, Budin membuat rancangan untuk mengusir si Tompok dari hidupnya dan hidup isterinya,Gayah.

Maka, bermulalah dengan rancangan jahat Budin.Pucuk dicita ulam yang mendatang, ketika isterinya sedang asyik mandi ,Budin dengan tanpa segan silunya telah menangkap si Tompok, disumbat dalam karung beras Mehsuri. Tanpa berlengah terus merempit motor kapcainya sehingga jauh dari rumahnya , lebih kurang 10 kami lalu dihumbanlah siTompok tanpa belas kasihan. Dengan hati gembira, baliklah dia ke rumah dengan siulan mengikut rentah lagu "Cindai" nyanyian Siti Nurhaliza.

Tapi, kegembiraan hanyalah sementara bila tiba di rumah si Tompok dengan sombong bongkaknya melanggok depan pintu lagaknya menyambut kepulanganBudin. Sakitnya hati Budin tak dapat digambarkan. Besoknya, Budin meneruskan rancangan jahatnya. Kali ini lebih jauh dibawasi Tompok, 20 kami dari rumahnya. Tetapi seperti semalam Tompok berjaya mendahuluinya pulang ke rumah.

Budin tidak putus asa begitu sahaja,alang-alang peluk pekasam, biar habis basah sampai ke pangkal lengan.Maka nekadlah Budin, kali ini dia bukan sahaja hendak buang Tompok lagi jauh tapi dibawanya Tompok pusing-pusing dahulu. Habis semual jalan ditempuh, sekejap ke kiri, sikejap ke kanan, yang lurus, yang bengkok,segala kona, segala selekoh habis dirempitnya dan akhirnya si Tompok dibuang begitu sahaja.

Selang berapa minit kemudian, Budin menelefon Gayah.

Budin: Ayang, Tompok ada kat dalam rumah tak, tanya Budin dengan penuh suspen lagi berdebar-debar...

Gayah: Ada, ada dekat depan pintu tu ha, Kenapa? tanya Gayah keheranan.

Budin: Panggil dia! herdik Budin dengan nada yang tinggi...

Gayah: Kenapa? tanya Gayah lagi.

Budin.:Aku nak tanya dia, bagaimana nak balik ke rumah. Aku sesat ni!...

Nota kakitanganku : 'Entry' melapangkan kepala otak!









32 kUs-kUs:

nursarah on January 20, 2010 at 12:07 PM said...

hahaha, giler hebat kucing Gayah..!

mamai on January 20, 2010 at 12:10 PM said...

tu la jgn dengki dan seksa kucing

dilot on January 20, 2010 at 12:12 PM said...

lain kali kene sayang dekat kucing..=)

touyakaruma on January 20, 2010 at 12:31 PM said...

Pernah baca gak pasal nie ... Muahahaha

Hazzy Ishak on January 20, 2010 at 12:31 PM said...

terer macam kucing haz...

fikaryna on January 20, 2010 at 12:33 PM said...

haha..bengong punya budin..

-aTie- on January 20, 2010 at 12:42 PM said...

kucing x pernah lupe jalan balek ke umah die... ;)

Khaizarien Blog @ atie

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 20, 2010 at 12:46 PM said...

hahaha....
caiyok-caiyok..Tompok.

~@!$H@~ on January 20, 2010 at 12:48 PM said...

bdoh pnye budin...
hahaha...

rosma on January 20, 2010 at 12:48 PM said...

hahaha..xsuke kucing lagi..ha kan dah kena..lau xsuke kucing pun jgn la seksa dia...

Tinie a.k.a Ibu Fatin on January 20, 2010 at 12:50 PM said...

hahaha
memang lawak

Ms.Independant on January 20, 2010 at 12:52 PM said...

Hahaha.
Padan muke Budin!!!

:P

zue on January 20, 2010 at 12:53 PM said...

smpai begitu si budin nak tanya kat tompok..apa tompok tu org ke?
kah3.

Queen on January 20, 2010 at 12:54 PM said...

pernah terbaca...tapi tak ingat kat mana....

alahai si budin...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on January 20, 2010 at 1:00 PM said...

kih3.....lawak tol...

deena awanis on January 20, 2010 at 1:15 PM said...

padan muka budin!!

ezzati on January 20, 2010 at 1:15 PM said...

hahah..padan muka budin

p/s: jgn menganiaya binatang :)

google on January 20, 2010 at 1:28 PM said...

huhuhuh...dasat kucing budin... boleh jadi tourist guide

TiTin on January 20, 2010 at 1:35 PM said...

hahaha..comelnye si tompok nii..
tp, mmg betuilaa..sy ada kucing cam tompok gak..dah buang jauh2 tp, dia tetap blk ke umah..tp, amik masa gakla nk sampai umah blk...

cHiQuE CoMeL on January 20, 2010 at 1:47 PM said...

saya ada kucing & saya jugak ada cikgu nama budin (dolu lah) hehehe ;))

.millalara. on January 20, 2010 at 1:52 PM said...

hahaha.. ngekkk!!

ashie023 on January 20, 2010 at 1:57 PM said...

dengan siulan lagu cindai....aish...pe kes??ehhe

*aku dah penah baca cite nih

~LP Lum~ on January 20, 2010 at 2:00 PM said...

ahaks~ padan muka... 2 ar nawaitu xelok.. kan ke dah sesat... :))

vrdesign on January 20, 2010 at 2:02 PM said...

gayah tu nama mak aku...
nasib mak aku xsuke kucing...ahaksss...
tp ayah aku yg bela kucing...
kt blakang umah dh berekor2 kucing...
spe nk,dtg la...
dh xterbela lg...
mcm2 jenis de...hikssss...

p/s:cik tedi mau lg?

Uruchimaru @ kf on January 20, 2010 at 2:08 PM said...

bhahahaha..adeh lucu betul!

baincardin on January 20, 2010 at 2:49 PM said...

Gayahlah hebat kerna memiliki tompok yg sgt hebat! ^_^

Softtouch [Hanim] on January 20, 2010 at 3:02 PM said...

wakakkaka...dari nk aniayai kucing last2 terus dia sesat...

sueanne on January 20, 2010 at 7:19 PM said...

hahaha..nak sesatkan tompok, alih2x die sendiri yg sesat..kehkehkeh..

white rose on January 20, 2010 at 9:31 PM said...

hahaha...kucing tuh ade bau gayah, tuh yg dia leh jumpe umah...

[asam]pedas on January 20, 2010 at 10:42 PM said...

kucing~ aku kurnag senang dengan kucing~ tapi dier haiwan kesayangan Nabi~ hmmmmmmm

Faarihin on January 21, 2010 at 10:45 AM said...

hahaha.. lawak aje..

PinQib on January 21, 2010 at 3:57 PM said...

huh. bodo betul budin ni..
heheh..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting