Tuesday, January 26, 2010

B|La Fahr|n MenanG|s....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:00 AM
Photobucket

kredit gambar untuk Utusan Online.

Ini bukan pasal Fahrin Ahmad menangis. Bukan juga pasal saman menyaman. Tapi pasal ungkit mengungkit.

Pernah dengar tidak? Waktu bercinta bau kentut pun rasa wangi! Ha ha ha.. Tapi bila sudah putus semuanya yang indah sudah berbau busuk macam longkang. Dia kata dia, dia kata dia.

Aku tertarik dengan kes Fahrin ini bila bab Linda bersuara. Waktu bercinta semua mahu sorok. Bila di tanya wartawan sepatah haram tidak mahu bercakap. Jika ada pun hanya perkataan 'Teman tapi mesra' yang terkeluar.

Berbeza bila sudah tidak ada apa. Pelbagai yang ingin di perkata. Anehkan? Aku tertarik dengan satu artikel dari Kosmo. Kamu boleh baca di sini.

Jika kamu putus cinta simpan sahaja segala yang pahit-pahit seperti kamu simpan yang manis-manis. Tidak usah mengungkit. Bukankah insan yang kamu kutuk dan hina itu suatu masa dahulu pernah buat kamu tersenyum dan bahagia?

Oh! Aku tidak tahu kamu.

Tapi bagi aku, yang lepas, biar lepas. Bina hidup baru!

Ceehh! Menaip bajet macam ada pengalaman!

Kamu pula bagaimana?

Nota kakitanganku : Buang yang keruh ambil yang jernih.









52 kUs-kUs:

eqbalzack on January 25, 2010 at 8:31 PM said...

fahrin menangis? adeii...

zaradgreat on January 25, 2010 at 8:36 PM said...

sedih pulak aku tengok si fahrin nih nangis. bukan dulu dia ade datang kampung kte ke tedi?

aku dah tak paham diaorang nye perang nih. pening2

nursarah on January 25, 2010 at 8:41 PM said...

tutup buku lama rupanya tak berkesan, kerana mungkin ada org lain yang akan buka buku tu..adei

Cik Biol on January 25, 2010 at 8:47 PM said...

hehe betul2 at least pk la dia penah kasi senyuman hati berbunga2 semua tu so x yah nk bukak aib org kan lg pun satu jari tunjuk org lain 4 jari lagi tunjuk diri sendiri hehe

zool on January 25, 2010 at 8:53 PM said...

Biasalah tu.. dah berpisah semua cerita...

Pon.pon betul

flygurl on January 25, 2010 at 8:55 PM said...

ntahnye si Linda tu..
senyap2 sudah la..
x pasal2 kena mintak maaf secara terbuka kt fahrin...

bUdAk kEnTaNg on January 25, 2010 at 9:13 PM said...

salam tedi..
haiyaaakk...ehee..
lame tak berkumandang..sehat??
;)

dr dulu kawan mmg kurang bekenan dgn si linda tu..baik linda maupun si scha..haha..
dorg ni harap je lawo tp perangai..
tp takleh ckp gak..ntah2 fahrin yg buat hal gak..ntah la..dorg ber2 je taw ape yg sebenarnbya terjadi..so harapkan yg terbaik je..biarlah kenangan pahit menjadi kenangan terindah buat kita kenang..jgn mengungkit kelak memakan diri..we'll see whos win..

dont judge a book by its cover..
:p

mukasurat17 on January 25, 2010 at 9:26 PM said...

fahrin nangis bikin gua panas!!!! haish....

kawie2020 on January 25, 2010 at 9:27 PM said...

tengok keadaan ler.. kadang2 tu ade gak kes yg x leh tutup buku langsung...

x semua situasi sama dengan org lain kan... peace... :)

mukasurat17 on January 25, 2010 at 9:27 PM said...

tapi mmg suka lah ayat ko~~~
terbaik. entri ni baik bukan sbb de fahrin ahmad. tp ko ulas mmg terbaik. ;)

Eyriqazz on January 25, 2010 at 9:28 PM said...

x habis2 cerita ini..oh artis....susah nak percaya mana yg betul skang ni..

SuRayA^i. on January 25, 2010 at 9:34 PM said...

btul tu..kalo waktu tgh bercinte nk sorok2, bile xd jodoh xyahla br nk btau stu dunie kn..


p/s: amount earning sy tu bia la rhsia..nnt org ckp riak plk pdhal xdela byk mne pun =)

Faarihin on January 25, 2010 at 9:35 PM said...

kesian abang fahrin kita ni.. moga dia tabahlah hadapi dugaan hidup ni.. apa2 pun hidup ini mesti diteruskan..

ikiqzana on January 25, 2010 at 9:37 PM said...

betul tu buang yg keruh ambik yg jernih.. jgn aibkan org.. x baik.

white rose on January 25, 2010 at 9:44 PM said...

sila lapkan air mata akak ye...
heeeee...

norain ishak on January 25, 2010 at 9:46 PM said...

ermm..betul tu..takyah nak ngunkit..

xiiinam on January 25, 2010 at 9:48 PM said...

Hari-hari tengok muka dia..pegang kotak di Stesyen Minyak Shell....



Kesiankan...

Zuewairy on January 25, 2010 at 9:55 PM said...

aha.. betul tu.. yg dh lepas.. xpayah la nak diungkit lagi.. fikir yg dihadapan..

mamai on January 25, 2010 at 9:55 PM said...

alamak citer artis aku tak baca

aNiSa hANg tUaH on January 25, 2010 at 9:59 PM said...

ya
ya
buang yang keruh amik yg jernih..

Jijahh @ f.k on January 25, 2010 at 10:00 PM said...

mmm zaman bercinta .. ibaratnya melalui satu jalan .. penuh warna warni yg kite sendiri corakkan .. tapi bila ada tompk hitam dan tiba disimpang jalan ... kita harus memilih yang terbaik ... jgn toleh lagi kebelakang ... macam roller coaster .. ada turun naik nya .. anggap saja satu bab dalam hidup kita ...tak gitu??
ape pun .. pengalaman lepas memang tak akan hilang sampai bila bila . walau sekuat mana kita cuba melupakannya .... thats what i feel..

Uruchimaru @ kf on January 25, 2010 at 10:06 PM said...

bencenta!

F U N F A B U L O S I T Y on January 25, 2010 at 10:09 PM said...

jengx3 ;D

fiD on January 25, 2010 at 10:27 PM said...

apelagi kak tedi, ngurat lah fahrin!

yup! kentut time cinte mmg wgi!

puteri katak on January 25, 2010 at 10:33 PM said...

huhuhu..
besa lah..
time tgh cintan cintun..
sema bau mcm RL punya perfume..~

ejdeejasmi on January 25, 2010 at 10:51 PM said...

sian plak kat fahrin ni..huhu..aku cuma tak faham nape SCHA ngan LINDA bergabung nk jatuhkan fahrin sedangkan fhrin tak pernah memburukkan diorg,...aku cam dapat agak yg SCHA nk lari dri kes kena tgkp kat kelab malam tu..pastu cari helah kenakan fahrin...sabo je la fahrin...

HonEyBuNNy on January 25, 2010 at 10:52 PM said...

ngeh3..terasa lak...coz sampai skrg kes ila dgn xbf xsettle lagi...uhuhu...tp tu la...bila bercinta xegt dunia...bila jadi mcm nie tuduh menuduh lak..semua nak betul diri sendiri...

maiyah on January 25, 2010 at 11:40 PM said...

besa le dunia celebrity ni.. slalu kene ikut ngan wartawan.. bila macam2 cite dgr kene gak diperjelaskan

~LP Lum~ on January 25, 2010 at 11:51 PM said...

salam tedi~

ko agak2 ar kn tedi, c fahrin 2 btl2 ke sedey ngan apa yg trjd? bkan apa, dia 2 kn PELAKON so kalo bab2 nagis nie kn ke dah jd lmrah dia?? :-?

apapun aku stuju ngan ko tedi, bnda dah trjd bia kn aje ianya brlalu..ungkit pun xgna.. cb ar pkir blik msa2 kita ngah bhagia sbb dia wat kita bhagia... jgn ar igt bab2 dia wat kita sakit atau derita... mmg ar smpai bebila pun xkn ada pghujungnya... ;p

FarhanaDr on January 26, 2010 at 12:08 AM said...

Kesian fahrinku.. Hik hik.. Hmmmm.. Pndang ke dpan.. Yg blakang tak pyah daa nk igt..

F.Aminurrashidd on January 26, 2010 at 12:47 AM said...

tu laa.. kadang kala diam itu lebih baik.. hahaha.. linda memang laa.. yang pi berpiket ngan scha aper kes?? saje jer nak jahanam kan fahrin tu

eeeda on January 26, 2010 at 12:50 AM said...

Bagi orang yg pernah merasai bila cinta terpaksa putus di tengah jalan.... tahu lah bertapa sedihnya... ungkit mengukit nie akan timbul bila salah satu pihak tidak berpuas hati.... kepada fahrin kena kuat semangat..

ciK LyndaWawa igUana on January 26, 2010 at 1:03 AM said...

ala..fahrin ku menangis....turt sedih jugak nie....
yang lame leh jadi kawan...

tengku_fir21 on January 26, 2010 at 1:13 AM said...

hahaha
sudah masuk tahun baru ada lage mereka yg tertinggal kat belakang
hahaha
aper larrr...

cikmemy on January 26, 2010 at 1:13 AM said...

kalau nk ungkit pikir dulu.walaupon sakit hati, tapi org tu penah jadik org yg bahagiakan kite.kan.kan,

zino on January 26, 2010 at 1:28 AM said...

tak nak masuk campur la biar je lah hehe

.millalara. on January 26, 2010 at 1:35 AM said...

kalaula segala benda dlm ingatan kita ni boleh didelete pastu masuk recycle bin pastu terus emptykan bin itu,, alangkah indahnya kannn.. xyah nak teringat-teringat kan..

ila-ali on January 26, 2010 at 2:11 AM said...

Fahrin menangis pun tetap nampak hensem...

aNIe on January 26, 2010 at 2:20 AM said...

Betul apa yang tedi cakap...tapi Fahrin tu ensem kan..?

sharamli on January 26, 2010 at 2:50 AM said...

0k..lepas ni xkutuk dah..xburuk2kan dah..

heee

sharamli on January 26, 2010 at 2:50 AM said...

0k..lepas ni xkutuk dah..xburuk2kan dah..

heee

Alimaz-Kembara Terasing on January 26, 2010 at 3:49 AM said...

comeinya dia triyak....ekekekeek...

::alwaniamalini:: on January 26, 2010 at 5:50 AM said...

hohoho..ape cerr nih? nampak sangat aku dah ketinggalan zaman huhuhu..

tp betulla tu tedi, besenye bila dah bergaduh, bila dah berpisah, yang manis-manis akan hilang. tinggal yang masam-masam jele..

Watierman, rmanbkr on January 26, 2010 at 7:42 AM said...

Alahai....susahnya kehidupan artis kan....luar dalam hak public.....lagi susah hati...sebab Akak pun ada anak remaja...apa2 pun....yang baik jadikan tauladan..yang buruk....jadikan sempadan....oleh itu....bersederhanalah...berkawan biar seribu...berkasih...biarlah satu...

A good n3 for everyone to think...& not to take sides...be neutral because itu personal dia orangkan!

DeVoTeD LiLy on January 26, 2010 at 8:54 AM said...

kesian fahrin..
ta pe fahrin..
i rela jd gf u..
hahaha...

blueCITY on January 26, 2010 at 9:12 AM said...

aku masih simpan kenangan bersama sidia, walau pahit

larikkkkkkkkkkkk

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 26, 2010 at 10:31 AM said...

Nak share xperience.

kRina dengan xbf dulu... lama ..dlm lima tahun..

lama nau nunggu ..dah give-up.. kRina buat decision utk broke-up.. Mamat tu mengangis gak pastu mak dia bwk dia pergi berubat suh lupakan kRina.. (mmber bgtau)

brg2 yg dia beri; kRina beri pada orang...

kengkadang kita kena berani buat keputusan. lelaki kena firm sebenarnya..

Alhamdulillah lepas broke-up dua bulan dgn dia..Abg nak kenal .. ^_^

Softtouch [Hanim] on January 26, 2010 at 12:58 PM said...

fahrin nangis pun maintan hensem..he he he..
betul tu tedi kalu dah putus tu, putuslah..diam2 sudah..dulu sibuk xngaku bila putus meroyan sana cni..nyampah!!!

♥S@R@♥ on January 26, 2010 at 1:09 PM said...

sian fahrin..hehe

pe2 pun yg lalu biar la berlalu..

bellar0ssa on January 26, 2010 at 5:04 PM said...

hmm tedi,tlalu bese sgt cinta antare artis ni yang bagaikan tukar baju.. sampai aku naik muak mendengarnye.aku pon tak tahu nape.. hmm tapi satu yang aku agak kagum natara erra dengan yusri..sampai skrg kalo tak silap aku nape diorg bercerai masih antara diorg je yang tahu,itulah cara terbaik.tutup pekung masing2..

Pak Bondi on January 26, 2010 at 7:20 PM said...

si fahri menangis gembira sebenarnya..linda onn kaya..bila saman leh dapat juta gak..hahaha... http://pakbondi.blogspot.com

cik SaraH on January 27, 2010 at 3:10 PM said...

betol kate2 pak bondi..kikiki~
x baek la diorang neh..
memburukkan masing2...ish3..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting