Wednesday, January 13, 2010

BLoGGer : T|aDa KeH|DuPaN?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:53 PM
Aku tidak pernah di tanya tentang ini. Tetapi ada terdengar-dengar dan terbaca-baca tentang ini. Apakah maksud soalan kamu 'Blogger ni tiada 'life' ke? 'Tiada LIFE ' itu apa?

Adakah aku hanya mengadap komputer 24 jam sehari?

Tidak makan. Tidak minum. Tidak mandi. Tiada kehidupan bersosial.

Macam bercinta dengan komputer, tidak mahu berenggang langsung?

Andailah aku sebegitu yang di sangkakan.

Aku sudah kurus sebab tidak makan. Aku sudah di berhentikan kerja kerana tidak pergi kerja dan yang lebih dasyat lagi aku sudah di tempatkan di kandang kambing sebab tidak mandi. Ekekekeke...

Aku akui, aku seorang blogger tegar. Tegar di sini bermaksud, bila tidak dapat ber'blogging' tidak dapat paparkan 'entry' terbaru, tidak kemaskini blog dalam masa sehari aku akan rasa tidak sedap hati. tapi itu tidak bermakna aku tiada kehidupan.

Aku masih bekerja seperti biasa. Memperuntukkan waktu bekerja 8 jam sehari. Cuma mengambil masa 10-15 minit untuk menjengah blog di waktu kerja. Sambil menyelam minum air.

Aku masih makan dan minum seperti biasa. Masih balik rumah waktu tengah hari untuk makan. Gila kau, kalau aku tidak makan!!! Kurus okey!! Lapar! Perut berdondang sayang! Bergendang!!

Aku masih mandi. Ini amat penting! 2 kali sehari. Kadang-kadang 3 kali. Ikut cuaca.

Aku masih tidur. Paling lewatpun pukul 1.00 pagi di hari bekerja. Manakala cuti mungkin terlajak sedikit sehingga 2.00 - 3.00 pagi.

Aku masih menonton televisyen sambil duduk berbual-bual dengan keluarga. Bukan hanya memerap dalam bilik tidak keluar mengadap komputer.

Cuti. Masih boleh pergi berhoye-hoye. Tidak percaya boleh tanya Pak cik Mydin. Setiap minggu ke sana. Ke taman bunga tapi bukan ber'dating', ke hutan rekreasi tapi bukan berjogging, ke pantai walau tidak tahu berenang. Semua masih macam biasa.

Aku belum di tanya lagi. Tetapi jika di tanya aku akan jawab 'Aku ada kehidupan'.

Kamu pula bagaimana?

Nota kakitanganku : Sentiasa ada perancangan untuk teruskan hidup!






47 kUs-kUs:

Zuwairi on January 13, 2010 at 2:06 PM said...

erm.. btol tuh;)

ape2 jer on January 13, 2010 at 2:34 PM said...

hehe kalau x de life ape la yg blogger nk cete lam blog dia kan hehe

dilot on January 13, 2010 at 2:50 PM said...

blogger takde life cuma pada mereka yang tak suka jadi blogger je...

Maiyah on January 13, 2010 at 2:50 PM said...

betul kata cik biol.. selagi bernafas lepak kat ataih katil cam akak pun life gak namanya hehe.. mkn ttp mkn

Relevan on January 13, 2010 at 2:52 PM said...

Aku berblog kadang2 dalam kebun getah..sekarang ada buat projek tanam pisang..sapa kata blogger tak ada life memang nak kena baling dengan tandan pisang..

ismimaizura on January 13, 2010 at 2:58 PM said...

ish ape lak x de life..blogger mnusia jgk..huhu

on January 13, 2010 at 3:06 PM said...

aper yg di citer dalam blog masing2 tu la kehidupan kita....

saya masih ada kehidupan.....

♥S@R@♥ on January 13, 2010 at 3:12 PM said...

kalau xda kehidupan camno nak berbloging..camne nak bercoretan dekat blog..so camni laaa kerana ini salah satu drpd kehidupan bg kita yg ada blog ni..(eh betul ke?)

Dee on January 13, 2010 at 3:28 PM said...

aku pun masih ada kehidupan..kalo xde life..apalah ko nk tulis kt blog..hahaha..sapalah bg statement tu kt ko tedi..sengal tol!!

Unknown on January 13, 2010 at 3:30 PM said...

ade2..life must be go on.btol ke ayat tu?hehe..nk gak ckp omputih walaupon x reti.ekeke..sila gelakkn sy beramai ramai. =P

*Cik Sara @ D'Sahanara* on January 13, 2010 at 3:30 PM said...

blogger tetap ada life..tkder life cmner dia nak cita apa yg berlaku kat diri dia..mkn itu pasti..

Watierman on January 13, 2010 at 3:31 PM said...

Luas makna hidup ni.......nak kongsi meh la join sekali...then you will know what life is all about!

Tak kenal maka tak cinta.....and PLEEEEZZZ don't judge a book by its cover....baca dulu baru tahu selok belok kehidupan....

Biarlah Tedi...apa jua andaian yang dibuat....we have our own life...and it is a very meaningful life...ini hanya secebis dari kehidupan itu!!!

Cik Cookie on January 13, 2010 at 3:50 PM said...

50% tuh tepat laa gak.
cam CC kalau xkura berjimba2,ngadap lappy laa.
nak2 sejak wat kj online.

Alimaz-Kembara Terasing on January 13, 2010 at 3:58 PM said...

ya betoi3...sapa kata berblog x dak kehidupan....

dOrmantWriter on January 13, 2010 at 4:23 PM said...

berblog ini juga adalah satu kehidupan.. tetapi kehidupan di alam maya.....

orang hidup je yang berblog nih.....

pakcik pun tak tau apa istilah tiada LIFE tu......

ntah le.. tak paham... depa yg cakap tu pun ada blog juga... tapi malu nak kongsi dengan orang lain..huhuhuuh

[s][u][e][h][a][n][n] on January 13, 2010 at 4:25 PM said...

isk...masih de kehidupan lagi..kalau xde camner la nak tulis merapu2..nak share2 cite kan :p

zhrhtoodem on January 13, 2010 at 4:28 PM said...

aku de je kehidupan
busy dengan kerja yang tak sudah.
tapi blogging nih wat release tensen.
baca hal-hal orang.
kadang2 dapat info

-- kat rumah main internet di tempat terbuka. nak sambung dekat bilik kabel dah rosak.
-- ade je life bila family aku tengok gak aku berblogging tedi. blog ko pun diaorang tengok. ahaks!

heeeeeeeeeeeeeeeeee

Anem Arnamee on January 13, 2010 at 4:29 PM said...

Salam kak.

eheh, takdo life ni maksudnya Bloggers yg ditanya berita semasa, dia tak tahu, parents dia pun dia ignore and org yg tinggal solat, selain dri tu mereka masih ada life, insyaallah:)

Faarihin on January 13, 2010 at 4:31 PM said...

eh mestilah ada kehidupan..
cuma bila dah mengadap slalu blog ni kadang2 jadi bosan juga.. yg berbeza kehidupan itu bila sorang itu bekerja dan sorang tu tak bekerja..

leadleedeea on January 13, 2010 at 4:39 PM said...

sape ckp blogger takde life? yang bertanya itu maybe yang takde life kot..huhu~!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on January 13, 2010 at 4:49 PM said...

aku mungkin tidak di tanya sbb aku bukan blogger TEGAR

BAGUS BAGUS
ko sudah menyediakan jawapan yang bernas. hehehhehe

sharamli on January 13, 2010 at 4:49 PM said...

sy juga ad kehidupan..takkan la sampai 24 jam kaN...

ezzati on January 13, 2010 at 4:54 PM said...

mungkin cuma sekelumit kecik je bloggers yg xde life...org xde blog pon ada yg xde life gak..contohnya yg workaholic..yg pemalu sangat nk kuar umh pon malu n ramai lagi..

ksimpulannye bkn sbb ada blog, seseorg tu xde life....setuju dgn ko :)

Mamai on January 13, 2010 at 4:59 PM said...

aku bloger yang segar hahahah

Mamai on January 13, 2010 at 4:59 PM said...

aku bloger yang segar hahahah

NARDtheNERD on January 13, 2010 at 5:16 PM said...

setiap yang ditukeh dalam blog setiap blogger mesti base on life diorang..

takde life camana nak tuleh blog kan..

haesh..hehe

Unknown on January 13, 2010 at 5:32 PM said...

btol tue kak...planning kena baik...hoye tetap hoye...ekekkeke

zns on January 13, 2010 at 5:32 PM said...

zns tak setuju langsung..ada life la...giler sapa ckp mcm tu..meh nak tlg lempang

sue-ab on January 13, 2010 at 6:03 PM said...

bila laptop aku dah gosak...aku lagi tak de life...

Nadiene on January 13, 2010 at 6:38 PM said...

pedulik haper org yg kate tu, kite berkawan, mencari lawan!

hehhee.

hisham on January 13, 2010 at 6:55 PM said...

salam...ade gak terbace..tu pndangan sempit..org tu mgkin ade kecacatan otak kiri..haha

Yuki Yusuf on January 13, 2010 at 7:13 PM said...

kalau mereka cakap macam tu sungguh tak betul la

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 13, 2010 at 7:36 PM said...

blog is part of life what?

MyaFiza on January 13, 2010 at 7:44 PM said...

blog is part of life.. eh. macam tiru ayat diatas je..
kalau x de life, bukan blogger namanya.

eeeda on January 13, 2010 at 7:49 PM said...

Aku pun ada life... cuma kdg kala dilabelkan giler tenet... oleh kekawan.... sbb aku dikalangan kekawan... kira yg paling rajin online....

Online je...tapi tak semestinya sedang mengadap.... kadang2 aku entah ke mana2....
laptop aku 3 ari on... tanpa tutup, tu biasa....

eeeda on January 13, 2010 at 7:49 PM said...
This comment has been removed by the author.
Qib on January 13, 2010 at 9:10 PM said...

huhu..
ada ke patut ckp blogger xda life..
heh., tp part x sedap ati tu emang betoi ye akak

Dina Zakaria on January 13, 2010 at 10:17 PM said...

"xde life" sangatttt bloggers ni sampai ley tulis 3,4 entries 1 ari..x pun 1 entry yg panjang lebar!!kalau print mau 13 muka surat!!huhuhu..

kalau xde life, pe laa agaknyer yg nak ditulis tu ek??hihihi..

bungacahaya on January 13, 2010 at 10:24 PM said...

Bosan la weii...ko tak bosan?

Heheheh...

Amal on January 13, 2010 at 11:10 PM said...

dulu aku mmg macam tu.
tp skrg, aku selalu kuar dgn bloggers lain.
itu life ke?
hahaha

white rose on January 13, 2010 at 11:32 PM said...

lbih bnyk melayan TV dr blog...my lappy dibiarkan bersendirian...hahaha

Rara on January 13, 2010 at 11:49 PM said...

ofcoz la blogger ad life..spe kate xde life..kalo memnjg ngadap lappy je,spe nk bg mkn,bg uit..nk byr bil tenet lg..tol x? :)

ninim on January 14, 2010 at 12:48 AM said...

nama manusia meati da life...takkan tak becakap ngan benda idop lansung

Murni Alfathunnisa on January 14, 2010 at 1:09 AM said...

sure la ada life...pe hal pulak blogger tkde life..blogger pun manusia gak. abis yg kite dok cite pnjg lebar in each & every entry tu bukan pasal our life ker..? rata2 nyer entry pasal life kan...ish ish...marah ai ni..marah....

ciK LyndaWawa on January 14, 2010 at 1:21 AM said...

saya pun blogger..
kalu dulu saya tak boleh tak tulis entri dalam satu hari..
tp kini masa sangat cemburu ...
cam takde mase nak tulis blog..
hehehe..
blog walking?pasti tiap2 hari....

DramaQueen on January 14, 2010 at 9:46 AM said...

aku pon blogger..tapi aku ade je life.. sape yg bagi ayat bangang cam tu yek? ntah2 dia yg tadek life kot..ekekeke

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 15, 2010 at 1:22 AM said...

xde life nak jd apa yek?

tp. blogging kena slow sket buat masa ni..

kena sabar je..dua tiga minggu ni..keje & umah...huhuhu...penatnyaaa...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting