Wednesday, January 13, 2010

Bos : aKu aKan TeTaP BersaBar unTuk 7 BuLan |n|...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:03 AM
Alhamdulillah.... Aku telah selamat. Eh! Bukan selamat bernikah. Tetapi selamat menangani tekanan di tempat kerja. Syukur sangat sebab aku tidak buat keputusan untuk bersemuka dengan Bos. Sebabnya, jika aku bersemuka, pasti aku akan terus berada dalam tekanan yang dasyat! Tapi itu buat masa ini. Akan datang tidak tahu lagi.

Tidak salah bersemuka, tetapi kena tengok dahulu Bos kamu jenis yang bagaimana. Jika yang jenis bertolak ansur, faham, mendengar masalah pekerja, prihatin, tidak mengapa. Tetapi Bos aku jenis yang tidak akan mengaku kalah. Ego. Dia sahaja yang betul. Dia sahaja boleh buat orang lain tidak. Payah juga jika bersemuka. Niat untuk menyelesaikan masalah akan menjadi bertambah rumit.

Lama aku berfikir. Betul kata yang lain, dengan Bos kena bersabar. Oh! Ada yang bertanya kenapa perlu tunggu 7 bulan? Bos aku akan bersara pada bulan Julai 2010 ini. Ekekekeke... jadi, tekanan macam mana pun sabarlah lagi hanya untuk 7 bulan ini. Ekekeke.. Kejam betul kenyataan. Macam mahu menghalau pula.

Bos kamu pula bagaimana? Atau kamu Bos yang bagaimana?

A- Garang gila!

B- Tegas

C- 2x5 dengan Bos Dak Tedi

D- Aku lah Bos !

E - kamceng gila dengan aku

F- Malas aku mahu cakap!

Banyak pula pilihan. Ekekekeke..

Nota kakitanganku : Bila sabar banyak kelebihan yang dapat!





26 kUs-kUs:

CIK IZ'S on January 13, 2010 at 11:21 AM said...

guru besar @ bos cik iz biasa2 jer.. boleh kamceng.. hihi

setuju.. sabar tu pahit tapi banyak hikmahnya...

Dee on January 13, 2010 at 11:42 AM said...

bos aku E lah..hehehe..

tedi..ko rasa x..kejap je dh 13 hb..dh nk setengah bulan januari berlalu..aku rasa bulan 7 tu kejap je..sabar okeh..

relevan on January 13, 2010 at 11:43 AM said...

Boss kawan jauh...kat dalam pejabat kawan sekarang aku lah boss..anak buah degil aku jentik hidung dia orang..

♥S@R@♥ on January 13, 2010 at 11:45 AM said...

tegas tp boleh berborak2 gak la..(xle serious pasal keje je..hehe)

Mamai on January 13, 2010 at 11:48 AM said...

patut la boss kau nie mengada semacam nak bersara rupanya

panggiL guA siv. on January 13, 2010 at 11:48 AM said...

mcm mane kalo bos ko tak jadi bersara.
tempoh die ditambah lagi.
hahaahah

Watierman on January 13, 2010 at 11:52 AM said...

Akak ni ada ka Bos??/..hehehe....
Apa2 pun kan dah dapat pahala org beriman tu Tedi...sebab...Sabar itu separuh dari Iman!!!

«♪Ruff♪» on January 13, 2010 at 12:00 PM said...

agagaga...bos aku tuh aku ase F...
alamak bkn bos..x-bos

Cik Biol on January 13, 2010 at 12:00 PM said...

d wakaka

~0~ on January 13, 2010 at 12:05 PM said...

Bos yang bayar gaji...aku jumpe beberapa kali je....

Bos kat tmpat aku dok ari2...dok jeling2 xpuas ati je aku tengok...wakakka...janji keje ko kasi aku setelkan...dulik aku...

Tie on January 13, 2010 at 12:19 PM said...

Boss kak tie ?

Err.... boleh manja2 gitu... (hubby laa... hehe...)

zella on January 13, 2010 at 12:24 PM said...

boss sy tegar n xnk mengaku kalah...
kdg2 je dia ngaku kalah....
pastu dia suka suruh org buat keje
pastu nk cepat je..
memanjang urgent...
tp bila dh siap keje tu
bkn dier nk urgent pn...

Rara on January 13, 2010 at 12:28 PM said...

Tedi udah keje ye? bru tau..hehe :)

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on January 13, 2010 at 12:50 PM said...

bos cik yanie gebu lebih kurang sama mcm bos cik tedi

hehhehe

FatinZol on January 13, 2010 at 1:03 PM said...

pilihan D tu pling best.'aku la boss!' hihikss..

saba jela tedi...7 bulan tu kejap je,kalau tak difikirkan sgt...tp hopefully pas dia pencen,boss bru yg dtg tu,x sepesen ngn bos lma ni!

hehehhe

rosma on January 13, 2010 at 1:25 PM said...

lau ckp ttg ego ni mmg xcukup kertas nk ulas..hu33.btw..bos rosma sgt baik..susah nk tgk dia marah..

Ms.Independant on January 13, 2010 at 1:26 PM said...

D!!!!

Hahaha.
maen2 jek.
Bos aku F!!!

Nape tibe2 rase cam mencarut bos plak ni?

Hahahaa :P

aNiSa hANg tUaH on January 13, 2010 at 1:27 PM said...

masih tade bos lagi
:(

PinQib on January 13, 2010 at 1:43 PM said...

akak,,. sy belaja lg lol..
hehe..
bos-bos ada laa..
;P

aniszshahira on January 13, 2010 at 1:56 PM said...

D..
haha..akulah bos kalau bos takde

deena awanis on January 13, 2010 at 2:39 PM said...

c..
bos aku lebey kurang gak ngan bos ko..
dy sorg jer la yg baik n wt keje betul lam dunia ni!!huh!!

Cik Cookie on January 13, 2010 at 2:53 PM said...

bs CC suka bagi arahan time CC ngh mencekik ms rehat.
mau xhangin CC..

Faarihin on January 13, 2010 at 4:34 PM said...

jawapan saya adalah G.. hahaha.. tiada dalam senarai.. sekian..

@reLoG on January 13, 2010 at 4:48 PM said...

Kt ada bnyk bOs..
bOs kecik..bOs besar..yg bLagak mCm bOs pn ada..hoho..

tp bOs besaR beST!!
tp bOs kcik pn ok gak..
tp yg bLgak bOs..maCam taik!!!

white rose on January 13, 2010 at 11:34 PM said...

soklan lagi...adey...
jawab 6-6 bole x???

~ngeee

Dak Wan on January 20, 2010 at 8:53 PM said...

Teman tak pernah ada boss ahh.... partner ada ah. Tu pon macam2 kerenah.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting