Friday, January 22, 2010

Bos : JanGan BaG| akU GeLak samPa| TerGoLek!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:00 AM
Bos menjengah keluar.

Bos : Hari mahu hujanlah. Langit gelap!!
Aku : Baguslah hujan. Lama tidak hujan!
Bos : Cermin kereta saya belum di naikkan.
Aku : Pergilah naikkan Bos. Basah nanti kerusi.
Bos : Saya terus mahu baliklah. Nanti hujan susah mahu balik! Basah nanti!!
Aku : Erk! (Entah apa-apa alasan!!)

Jam baru pukul 2.30 petang! Kelakar alasan. Antara naikkan cermin kereta dengan hujan. Sebab hujan mahu terus balik.

Dia cemburulah tu, tengok garaj kereta aku sudah siap.

Photobucket

Tadaa... Tengok! Garisan hujan! He he he.. Selamat kereta aku!

Ini garaj kereta dia..

Photobucket

Ha ha ha.. Belum siap! Ekekekeke..

Okey! Aku tipu! Itu bukan garaj kereta aku, tapi tempat berteduh murid-murid sementara tunggu van sekolah. Aku hanya meletak kereta pada sesi petang sahaja bila budak-budak sudah balik.

Gambar satu lagi itu, garaj kereta yang akan di buat. 8 petak sahaja. Alamatnya memang tiada untuk aku. Aku sampai pulul 8.00 pagi semua garaj mesti sudah penuh! Ekekekeke...

Bagi aku garaj kereta ini penting bagi melindungi kesejahteraan kereta kita. Aku tengok kereta-kereta orang lain mengelupas cat sebab kena terik matahari hari-hari.

Eh! Kamu ada garaj kereta di pejabat?

Nota kakitanganku : Bos aku suka bagi alasan kelakar kalau mahu balik awal!






35 kUs-kUs:

ami auni n auji on January 21, 2010 at 9:01 PM said...

senanng jer kalu nk dpt letak kete dlm garaj.. tok sah wat balik kete tue.. tinggal jer kat skolah.. ahhaa

Dina Zakaria on January 21, 2010 at 9:14 PM said...

garaj???hurm..harapan ler nak ade garaj..parking pun kadang ade, kadang xde.kalau xde parking terpaksa park kt area surau depan kolej tuh!!

Anisa on January 21, 2010 at 9:15 PM said...

hehe.
bos cm main ngelat je
..

Cahaya Yang Riang Gembira on January 21, 2010 at 9:19 PM said...

Wahai tedi, ko dok mane? Keje ape? Siapa nama? Hehehehe.. ;p

~ bos ko lawak laa.. aku baca dialog tu dlam nada ala2 tamil sket.. bos ko orang ape? hehe..

Anonymous said...

alasan kelakar ?bukan ler tu namenye mkn gaji bute lol!

PN[asam]pedas on January 21, 2010 at 9:25 PM said...

xde garaj untuk aku yang kudut nih~
tapi aku redha~ sebab cat kete diorang yang murah jerk!

hahaha padan muker

ape2 jer on January 21, 2010 at 9:36 PM said...

x de hahaha

sonata anak kancil on January 21, 2010 at 9:38 PM said...

kalau saya tiba 7.10 - 7.15 pg - biasanya hari Isnin - alamat la saya tak leh masuk parking dalam garaj sebab cikgu2 lain dah blok ....habis assembly barulah boleh masuk sebab cikgu dah alihkan ke ruang perhimpunan

wanita mutalib on January 21, 2010 at 9:45 PM said...

ihiks ihiks..kelakar la itu boss!! :p

Che' Pit on January 21, 2010 at 9:57 PM said...

mmg kelakar boss mu itu sbb bagi alasan kelakar kalau mahu balik awal..

Murni Alfathunnisa on January 21, 2010 at 10:08 PM said...

dasat alasan dia..:p

best la ada garaj...kite parking tgh panas jer...huhu

Unknown on January 21, 2010 at 10:10 PM said...

ko ngan bos ko ni memang anjing ngan kucing(tuan kucing) tullah...
ahhahha..aduyai...

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 21, 2010 at 10:21 PM said...

hakhakhak..
klaka bace citer tedi ngn bos..
ade2 je kan..

eeeda on January 21, 2010 at 10:24 PM said...

Tu ah....syg klu beli keta baru tak ada tempat berteduh... keta second hand pun sayang keh keh...

mamai on January 21, 2010 at 10:29 PM said...

kat opis aku kena parking kereta kat basement...sebulan RM80.00 patut ke

Faarihin on January 21, 2010 at 10:34 PM said...

bos cik tedi tu nampak sangat.. keutamaan dia bukan nak kerja.. asyik nak balik awal aje.. huhuhu.. (^__^)

Unknown on January 21, 2010 at 10:37 PM said...

Salam. Selama 20 tahun saya menghadapi masalah parkir di tempat kerja. Tetapi, sebaik sahaja dinaikkan pangkat baru dapat satu petak. Di Malaysia, sistem kasta masih wujud...

ciK LyndaWawa on January 21, 2010 at 10:58 PM said...

sila ikut alasan2 bos kamu..klu kamu dapat ikut makna ada telent jd bos jugak.hehehe

♪ cik katak ♪ on January 21, 2010 at 10:59 PM said...

hahaha
bos 2 nak keje ke tidak..
kalo hari2 hujan,,
hari2 r dia lesap...
ko pecat je dia tedi

Anonymous said...

hahahaa...

bos kamu pelik!

hisham on January 22, 2010 at 12:02 AM said...

i kalo keta kna embun,,,i jirus ngn air...tp kalo kna panas..i redha je la..
~boss u tu ade skit ape2 x?

CIK IZ on January 22, 2010 at 12:06 AM said...

ekekeke..

sian kat bos kamu tu..

tegur dia, jgn biaq dia terus lagu tu.. :p

Dak Wan® on January 22, 2010 at 12:46 AM said...

Besh woo ada garaj ni kan? Cat kereta mengelupas sebab panas ke?

Wanie-san on January 22, 2010 at 1:06 AM said...

hahaha
sengal punya bos!!!!!

Maiyah on January 22, 2010 at 2:00 AM said...

bos le katakan..

Alimaz-Kembara Terasing on January 22, 2010 at 6:29 AM said...

bos......cam tak layak ja jadi bos...

ninim on January 22, 2010 at 6:57 AM said...

alasan tak bleh trima

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 22, 2010 at 8:40 AM said...

ngelat lah tu.. *ntah2 nak gi shopping*...hehe.. tak baik betul kan?


kat ofis kRina ada allocate parking gak tapi first come first serve. Kena datang awal kalau nak. 4 tempat je. Tp leceh kalau nak kuar..space limited. kena reverse all the way baru leh bawak cam besa..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on January 22, 2010 at 9:38 AM said...

aku takder kereta :(

MiYOKO SuKi on January 22, 2010 at 9:46 AM said...

kelakar nye bos kamu tuuu...
hahaha....

kt opis i takde garaj gak..dahla opis dkt ngan laut..angin laut ni lain sket kann...

mm..patutla, ada kesan2 cat terkua kt keta i tuuu...

alaaa...nk kena wat garaj la tuk keta i...

Softtouch [Hanim] on January 22, 2010 at 10:28 AM said...

sy punya opis xde lah garaj mcm tu..kenelah terik panas hujan semua kete sy tu...he he he

Amal on January 22, 2010 at 6:47 PM said...

hahaha.
alasan tak leh blah.
naik keta kut.
jadahnye nak basah.
;p

piNky LuCiA on January 22, 2010 at 7:22 PM said...

pelik tul alasan.. tak munasabah langsung! hahahaha

Qib on January 22, 2010 at 7:32 PM said...

haha.. akak ,
keret den pun xda.,
hebat ye kete.
comey myvii lama da nk kete cm tu.
onggkos nye ngk ada

white rose on January 22, 2010 at 8:48 PM said...

ade...tpi tagline...
SAPE CEPAT DIA DAPAT...
hahahaa

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting