Monday, January 11, 2010

JangaN BerLaGak SanGaT Bro...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:30 PM
Jangan fikir semua orang berpelajaran tinggi macam kau. Yang boleh buat 'entry' terbaik. Yang boleh susun ayat kaw-kaw punya. Yang boleh tarik pengunjung macam main tarik tali. Orang gemuk lawan orang kurus. Orang gemuk menang! Hoye-hoye!

Releks Bro. Masing-masing punya cara. Masing-masing punya cerita. Kalau rasa 'entry' itu 'haprak' jangan masuk. Jangan baca! Buang masa lu jugakan?

Masing-masing punya rezeki. Yang perlekehkan cara orang lain buat promosi. Lantak dialah!

Dalam dunia ini duit memang utama. Selagi orang itu tidak saling membunuh, memfitnah mengaibkan melakukan perkara di luar norma kemanusian bagi aku itu sudah cukup 'cool'!

Mereka bukan minta sedekah. Okey! Sila masukkan duit ke dalam akaun bank aku.. bla.. bla.. bla.. Mereka berusaha pelbagai cara untuk tarik pengunjung ke blog mereka.

Itu tidak keji bro. Ada dulu satu kes, dia tiada pekerjaan. Duduk rumah menganggur. Minta orang derma. Tulis sedih-sedih. Tapi aku tidak puas hati. Aku tanya dia. Kau cakap tiada siapa ambil kau bekerja. Kau tiada pelajaran. Anak bini mahu makan. Boleh pula kau 24jam duduk mengadap internet. Bil siapa bayar bro? Ada pula duit bayar bil internet.

Pucuk pangkanya. Usaha bro... Usaha cara yang baik.

Satu kes lagi, buat kerja amal. Konon! Tapi untuk menjayakan kerja amal yang dia buat seorang minta orang lain spnsor. Tidak bagi derma di memaki hamun. Meludah. WTF! Apa hal? Kau mahu buat kerja amal keluar duit sendiri. Jangan paksa orang turut serta.

Bagi aku setakat buat 'entry' haprak okey lagi. Bukan buat entry superb curi hasil tulisan orang! Duit dapat pun tidak berkat.

Usaha bro. Hasil usaha yang tidak seberapa. Masing-masing punya daya. Bukan duduk tiba-tiba duit berlumba-lumba masuk.

Jangan pandang sebelah mata. Lu fikirlah sendiri.

Nota kakitanganku : Yang komen pun macam burung belatuk!! Angguk!





53 kUs-kUs:

Cik Biol on January 11, 2010 at 2:43 PM said...

uiks cik tedi apsal nih

zella on January 11, 2010 at 2:44 PM said...

hurm...
tgh conpius skrg ni...

Melz on January 11, 2010 at 2:44 PM said...

uit Ted| entry agak panas nie napa nie :|

Mimie.Candy Cane on January 11, 2010 at 2:45 PM said...

sape yg ko maksudkan ni tedi?truja tol nak tau.

org gemok lawan org kurus,mestilah menang org gemok.yay!

Didi Nadhirah on January 11, 2010 at 2:45 PM said...

sabar cik tedi

nursarah on January 11, 2010 at 2:47 PM said...

apa salahnya menabung...bukannya mencuri. ermmm.

Snowwhite Zone on January 11, 2010 at 2:53 PM said...

sensasi ni...

panas panas panas

sapa tu ted?

deena awanis on January 11, 2010 at 2:54 PM said...

ish ish ish..nauzubillah laki aku wt perangai camtuh!!

Queen on January 11, 2010 at 2:57 PM said...

erk..ape kes..

arnamee on January 11, 2010 at 2:59 PM said...

teringat misteri nusantara -setiap kali bce entri2 kak tedi;p

fiD on January 11, 2010 at 3:00 PM said...

aku paham ko punyer perasaan tedi,, hmmm

JMR on January 11, 2010 at 3:02 PM said...

aku sokong ko 100%..jgn meminta sdekah slagi ko leh berusaha..nyk cara, kalo kena buang kiej makan gaji, usaha berniaga lak..mcm2 leh bwt kan..tol x?

Uruchimaru @ kf on January 11, 2010 at 3:04 PM said...

aik marah nampak!

white rose on January 11, 2010 at 3:10 PM said...

burung belatuk???

hahahaha...wat segan je dgn statement nih...

flygurl on January 11, 2010 at 3:16 PM said...

apakah??? siapakah??? kenapakah???
rileks k tedi...

eyena on January 11, 2010 at 3:19 PM said...

err tedi marahkan saper sampai gini..ekk akukah burung belatuk iteww.. arrrrr.. sungguh aku juga dpt nama..ekekeeee

[s][u][e][h][a][n][n] on January 11, 2010 at 3:20 PM said...

mmg panas...siapa erk?

fikaryna on January 11, 2010 at 3:23 PM said...

nape nih..sape bikin panas..

ashie023 on January 11, 2010 at 3:32 PM said...

aih napo plak nih>?>>>

mamai on January 11, 2010 at 3:32 PM said...

rilex arrr sis nak hagin buat apa dah semua orang ada cara dia sendiri...suka ikut tak suka tengok.. tutup, kena komen kena kutuk perkara biasa sis...semua orang ada lebih ada kurang dah tak yah nak emosi buang karan ajer

~0~ on January 11, 2010 at 3:40 PM said...

ade jugak camtu ek

ezzati on January 11, 2010 at 3:48 PM said...

gado ke??

maiyah on January 11, 2010 at 3:48 PM said...

tu le manusia.. buat le cara sendiri

Rara on January 11, 2010 at 3:53 PM said...

mcm tau crite ni..tp xbpe nk knfirm..hmm..

itafukada on January 11, 2010 at 4:06 PM said...

uish..panassss dr biasa..

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 11, 2010 at 4:10 PM said...

wondering ????

kias-kias lar sikit ....
boley laaa..*bodek* ..hehe..

Along25 on January 11, 2010 at 4:11 PM said...

nape tedi baran semacam nih?

leadleedeea on January 11, 2010 at 4:12 PM said...

kenapa ted? burung belatuk? hurmmmmm?

LiNda on January 11, 2010 at 4:13 PM said...

wahhh...marah sungguh awak dengan bro tuh kannns...

saya pun tertanya2... why? why?

F.Aminurrashidd on January 11, 2010 at 4:24 PM said...

x paham

zue on January 11, 2010 at 4:37 PM said...

sabar tedi...dah le kat laur sana tengah kecoh2 kat sini pun tgh panas juga.

Wanita Itu on January 11, 2010 at 4:44 PM said...

kenape ni geng?

sabar ye ted|..

Tinie a.k.a Ibu Fatin on January 11, 2010 at 4:48 PM said...

aku angguk2 ni ko nampak tak??? hahahaha
ok serious!!

betul apa yang cakap, aku setuju. t

aNiSa hANg tUaH on January 11, 2010 at 4:54 PM said...

kak tedi
rilek2 yee

:)

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 11, 2010 at 4:55 PM said...

" Yang komen pun macam burung belatuk!! Angguk! "

kalau dh mmg setuju dgn entri Tedi,, mmg la angguk skali.. huhu.. kenapa nk marah? terasa la cket.. :(

Watierman on January 11, 2010 at 5:13 PM said...

kompius...tapi Bro kan ...bukan sis...sib baik...sib baik!!

FatinZol on January 11, 2010 at 5:18 PM said...

huh,cool!
manusia mmg macam2!

zaradgreat on January 11, 2010 at 5:24 PM said...

sabaq tedi
sabaq,,,,

relevan on January 11, 2010 at 5:38 PM said...

Sekel je bro tu Tedi..

relevan on January 11, 2010 at 5:39 PM said...

Sekel je bro tu Tedi..

Ms.Independant on January 11, 2010 at 5:52 PM said...

nape ni beb?
cam marah jek.

kite idop kene blaja hormat-menghormati. bru berkat idop.

:)

panggiL guA siv. on January 11, 2010 at 5:54 PM said...

asal neh?

zns on January 11, 2010 at 6:39 PM said...

napa napa?

she_mah on January 11, 2010 at 7:21 PM said...

marah ngan sape ni?

ninim on January 11, 2010 at 7:29 PM said...

marah ni
erm
betol dan munasabah jugak aper yang tedi gtau ni

Koyuki on January 11, 2010 at 7:58 PM said...

takpe
biarkan dia dengan dirinya
jangan marah lagi oki

sharamli on January 11, 2010 at 8:09 PM said...

makcik tedi..jgn marah 0rg erk..0rg xmcm tu kn...kn3

pak long on January 11, 2010 at 9:16 PM said...

salam....
betui tu...ALLAH jadikan jari kita pun tak sama panjang kan....
buat tuan blog...yang baik antara yang terbaik..

Solehah on January 11, 2010 at 10:08 PM said...

haah.jadi burung belatuk..tp kat blog tedi.

Faarihin on January 11, 2010 at 10:50 PM said...

terasa bila cakap bab2 dok umah ni.. tapi takper.. mak saya suka saya dok umah.. cuma org lain plak yang rimas tgk sy dok umah.. n saya plak dok rileks2 aje kat umah... hahaha..

ni cik tedi marah kat sapa ni?
habaq mai.. nak tau gak.. huhuhu..

google on January 12, 2010 at 4:06 PM said...

blog aku kah itu... AUW tak menahan U... nyah nyampah.... muwakakakakka

Hazzy Ishak on January 12, 2010 at 4:09 PM said...

mungkin dia rasa diri dia hebat..cewaaaahhhh

Dak Wan on January 12, 2010 at 10:14 PM said...

Sabo je ah ted.... dunia sentiasa ada yg begitu.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting