Wednesday, January 06, 2010

KamU TerBanG T|nGG| D| awaN, aKu TerBenaM D| DaLam R|But Pas|r....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:23 PM
Photobucket

Kredit Gambar untuk Dak Kimo dam Arnab Pakcik Arnab!


Aku menyayangi kamu. Memilih kamu menjadi cahaya dalam hati aku. Aku sedaya upaya ingin buat kamu sentiasa tersenyum. Menghargai setiap waktu kita bersama.

Namun sayangnya, hakikat cinta kita adalah sesuatu yang pahit untuk di perkatakan. Mengapa ianya terhalang? Mengapa taraf dan kedudukan masih menjadi alasan utama untuk kita di pisahkan?

Mengapa perbezaan taraf itu masih mahu diukur dengan harta dan kekayaan? Dengan tinggi rendahnya ilmu yang kamu ada?

Cerita cinta kita umpama Laila dan Majnun. Namun aku tidak mahu kita tersungkur jatuh dalam kehinaan, hidup tanpa restu orang tua.

Kita berpisah di sini. Cukup di sini. Antara aku dan kamu jauh berbeza. Tidak sama. Tidak sekufu. Tiada restu. Tiada.

Pernahkah kamu mengalami situasi ini. Bercinta dan bersama namun tiada restu orang tua. Perbezaan darjat dan harta. Perbezaan ilmu di dada.

Kita kongsi bersama.

Nota kakitanganku : Belum pernah mengalami!







25 kUs-kUs:

Zuewairy on January 6, 2010 at 2:29 PM said...

sama gak;) xpernah alami;)

cik EPAL on January 6, 2010 at 2:51 PM said...

tak pernah lagi yang tak direstu..hee

Cik Biol on January 6, 2010 at 3:01 PM said...

belom lagi hehe
tp cete hindi byk kisah mcm ni hahaha

Softtouch [Hanim] on January 6, 2010 at 3:02 PM said...

pun belum pernah mengalami...

iva saionji on January 6, 2010 at 3:11 PM said...

belum pernah n mungkin tidak kot..hehehehe....

fikaryna on January 6, 2010 at 3:33 PM said...

penah alami..x la secara direct tidak direstui..ttp tidak mendapat sokongan penuh la kan..tp mmg ada hikmah sbb org tua ni lagi tau..apa yg baik ikut jer okeh..

♥S@R@♥ on January 6, 2010 at 3:56 PM said...

belum lg..coz before perjalan lebih jauh..sbelum melangkah tu cepat2 kenalkan ng family biasanya cite kat kakak dulu..hehe (so klu kene reject tak le frust sangt..hehe)

@rE-LonG on January 6, 2010 at 4:00 PM said...

penah2..tp bkn kT..
kwn kT..
cian dia..13 thun hdup mnuGgu..
skrg kwn kt da umO 30..

alhamdulillah..
akhirY dia tetap berkahwin dgn org plihanY..even bbagai dugaan n rintaGan doraG hadapi..

dorag slamat bnikah pd 1 Muharam hari tu..n sndiG pada 2 jan 2010..

mUdah2an doraG bbhagia hingga akhir hayat doraG ;)

amin..

sharamli on January 6, 2010 at 4:16 PM said...

xpenah jgk.dan mngharapkan xakan pernah...

GhOsToNe on January 6, 2010 at 4:19 PM said...

x pnah alami dan x mau alami...

ninim on January 6, 2010 at 4:19 PM said...

kalo sya bercinta

tunjuk mak

mak kata tak sesuai

trus putus

saya yakin mak takkan menghalang kalau ianya bek tok saya

Uruchimaru @ kf on January 6, 2010 at 4:33 PM said...

blm lagi!

flygurl on January 6, 2010 at 4:34 PM said...

x prnh alaminya...

~LP Lum~ on January 6, 2010 at 4:44 PM said...

hnya sbb xde restu dr kuarga ar (2-2 pihak) ar kami ptuskan hubungan kami.. :(
6 taun mencuba tuk d restui tp smuanya gagal....
bukan sbb rete mahupun darjat ataupun keturunan ataupun ilmu yg xmengizinkan kami d restui.. hnya kerana KENEGERIAN..

leadleedeea on January 6, 2010 at 4:44 PM said...

dak kimo n cik arnab bencinta ke ted? heheheheee...

n lead tak mengalami situasi mcm tu..apepon, yang penting bagi lead, restu itu mmg penting..especially restu ibu bapa..

Watierman on January 6, 2010 at 4:52 PM said...

Entahlah..asalkan kalau dah jodoh tu....ketentuan Ilahi....apa jua halangan...Insyaalah....Jangan selalu megukur darjat & kedudukan..apa yang penting kebahagiaan!Insyaalah Alla akan sentiasa berserta dengan orang yang terainaya! Amin!

PinQib on January 6, 2010 at 5:03 PM said...

x pernahhh aaahh.,
klu ada direstu koooott
mak pak sporting.,
muahahaha

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on January 6, 2010 at 5:16 PM said...

cinta pertama ku tidak mendapat restu bapa....akhir nya putus...

sedeh...
={

en.alierostam on January 6, 2010 at 5:28 PM said...

susah skit cinta darjat2 nie.....

mamai on January 6, 2010 at 5:38 PM said...

cinta aku semua dapat restu tapi aku yang tak ada jodoh hahahaha

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on January 6, 2010 at 5:45 PM said...

xpernah dan harap sgt tdk mengalaminya....

psl nuff tu thanks ye tlg..

aNiSa hANg tUaH on January 6, 2010 at 6:08 PM said...

sedang alami

hmmmm

perit..

arque on January 6, 2010 at 7:27 PM said...

belum lagi jugak!

Cik Cookie on January 6, 2010 at 7:38 PM said...

Aku menyayangi kamu. Memilih kamu menjadi cahaya dalam hati aku. Aku sedaya upaya ingin buat kamu sentiasa tersenyum. Menghargai setiap waktu kita bersama.


love this 1.

Faarihin on January 6, 2010 at 11:02 PM said...

err.. entahlah.. pernah ke sy alami? hmm.. entah.. pernah dalam tak pernah kot.. hahaha... hmm.. entahlah.. huhuhu.. (^__^)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting