Friday, January 15, 2010

K.K.U. : sEeKor LaG| D| DafTar! PasraH....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:50 AM
Photobucket

Ini ahli terbaru golongan KKU. Pasrah aku! Kadang-kadang kita rasa kita sudah buat sehabis baik untuk seseekor yang kita sayang. Tapi apakan daya. Sejak insiden dia tidak boleh berjalan dulu, pergerakkan kakinya bila berjalan sudah jadi tidak tetap. Macam tidak seimbang. Betul-betul macam 'catwalk'. Kaki ke dalam.

Ceritanya di sini dan sini . Kisah rawatannya pula di sini.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Tapi dia masih aktif dan lincah! Masih punya selera makan yang besar. Syukur. Cuma selalu cakap dengan dia 'Kalau mahu jalan jauh- jauh boleh, tapi jangan main tepi jalan. Jangan lupa balik rumah. Melintas pandang kiri dan kanan. Jangan bergerak kalau ada motor yang laju memintas. Jangan bergaduh!Beralah!!'

Sekarang di sudah mula kembali bermain-main ke rumah di tepi jalan besar itu. Jalan yang telah mengorbankan Kuning Rasaksa!! Ah! Rindu suara Kuning Rasaksa! :(

Aduhai Dak Itam!

Nota kakitanganku : Dekat kebun abah ada 3 ekor anak anjing baru! Siapa yang buang agaknya. Aku belum tengok!






20 kUs-kUs:

cikmemy on January 15, 2010 at 8:20 AM said...

dia sakit ke weyh?saket pe?

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on January 15, 2010 at 8:34 AM said...

salam jumaat si tedi.....

PinQib on January 15, 2010 at 8:48 AM said...

aii, akak jgn buang tebiat nk simpan anak anjing tu plak la ye.,
nnt kang turun hujan kucing dan anjing..

~0~ on January 15, 2010 at 8:50 AM said...

da bertambah

HonEyBuNNy on January 15, 2010 at 8:57 AM said...

anak anjing??biar btoi..takottt...hiih

Hazzy Ishak on January 15, 2010 at 8:58 AM said...

dah macam pusat kebajikan plak...

deena awanis on January 15, 2010 at 9:07 AM said...

siannyer dak itam..

ŝŐŦĩŷĂ ʷˡͭʱ♥♥ on January 15, 2010 at 9:09 AM said...

uihh..jgn biarkan anak anjing itu..pi halau..sat g "mereka" mahu menumpang jgk..xblh2..huhu.

Cik Biol on January 15, 2010 at 9:10 AM said...

tak kisahlah asal dia masih boleh brjln itu dah kira baik..syg kucing

Tinie a.k.a Ibu Fatin on January 15, 2010 at 9:19 AM said...

aku pernah selamatkan anak anjing yang baru lahir dari dalam longkang besar. ntah sapa yang buang :(

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on January 15, 2010 at 9:21 AM said...

kiutnya kucen tue dr pndgn dekat..hehe

Alimaz-Kembara Terasing on January 15, 2010 at 9:21 AM said...

salam...sib baik anak anjing ...bukan anak org....naya...naya....mmg kes naya...

mamai on January 15, 2010 at 9:42 AM said...

kalau kaki dia patah ada peluang nak baik tapi kena bawa ke klinik dulu

GiGGLe GaL on January 15, 2010 at 9:59 AM said...

hishh..ted..ko buangkan anjing tu ted.. baling telur racun.. bahaya arr.. ko ade kucing..nnt abes dikerjakannya..

hmmm sian la dak itam neh..

dak utih mane?ciskek betul dak utih ni..tak hapdet2..penat aku melobi pasal beliaw..akakakak

Koyuki on January 15, 2010 at 10:12 AM said...

selamatkan beliau

Faarihin on January 15, 2010 at 10:16 AM said...

alahai.. ciannyer.. moga dia sentiasa slamat.. (^__^)..

Softtouch [Hanim] on January 15, 2010 at 11:02 AM said...

cantiklah bila tedi snap pic kucing tu...sharp gler gambarnya..

ade anjing 3 ekor yg dbuang?nasib baik anjing kalu kucing harus tedi dah pg dulu dah...he he he

Kyuubi_85 on January 15, 2010 at 11:25 AM said...

comelnya.. :D

white rose on January 15, 2010 at 7:31 PM said...

cian dak itam...xpe, akak jaga sure dia cpt baik...

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 15, 2010 at 9:00 PM said...

siannye dak itam...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting