Saturday, January 09, 2010

'KoranG' MemanG KeJaMLah!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:23 PM
Ada ke Ayam Masak Kicap?? Adik aku kecil hati tau kalau baca!! Ada yang kata tempe pula!! Sob SOb SOb!! Gambar tengok sini!

Ha ha ha.. Komen-komen kali ini memang gila 'babas'lah aku mahu cakap! Nasib baik adik tidak baca. Kalau tidak mesti gelak golek-golek! Kek Batik dia jadi Ayam goreng masak kicap! Ha ha ha..


Rujuk 'entry' semalam , pasal kami sekeluarga makan luar, rupanya abang aku belanja makan ikan bakar. Jadi kami semua ke Gerai ikan bakar di Crystal Bay , Alai, Melaka. Jalan menuju ke Muar itu.

Tapi kalau di Melaka, tempat ikan bakar yang paling popular ialah di Perkampungan Ikan Bakar Terapung di Umbai dan di Serkam.

Kamu kalau ke Melaka bolehlah singgah makan ikan bakar di situ, lebih afdal ajak aku sekali dan belanja aku makan. ha ha ha...

Ada pengalaman makan ikan bakar di Melaka tidak? Mahal? Murah? Sedap? Selesa? Jom kongsi!!

Nota kakitanganku : Tiada gambar sebab tidak tahu pun mahu makan ikan bakar. Ingatkan tempat biasa sahaja. Ekekekekke..






26 kUs-kUs:

[z@ck] on January 9, 2010 at 9:43 PM said...

sekali tgok mmg macam ayam masak kicap weyh..
hahaha

[asam]pedas on January 9, 2010 at 9:56 PM said...

igtkan belut masak kicap~

sib baik ade mention 'kek batik'~
dijamin sodap tu:..

zino on January 9, 2010 at 9:56 PM said...

dah lama tak ke umbai makan ikan bakar tu.. bila lah agaknya nak ke sana lagi hehe

Koyuki on January 9, 2010 at 10:05 PM said...

arghhhh
bestnye ikan bakar
saya suka

PinQib on January 9, 2010 at 10:14 PM said...

lol..
AKak tedi,
melaka pun saya x penah pg,..,
sob33
makan ikan bakar masak sendiri ada lahh ;((

Solehah on January 9, 2010 at 10:16 PM said...

hehe..btl2..cam masak kicap..hehe..
aku penah mkn seafood kat pengkalan balak..murah dan sotong goreng tepung mmg maveles..stakat ni takda kedai bleh tandingi sotong kat situ.

maiyah on January 9, 2010 at 10:28 PM said...

dah lama x gi makan ikan bakar kat kg den nih huhuu

en.alierostam on January 9, 2010 at 10:56 PM said...

ikan bakar ..bese wat sendiri....umah dkt ngan laut....
...

~~siti sofiyah~~ on January 9, 2010 at 11:04 PM said...

hahah..saya terlepas bca entry smlm..tp diperhati lma2 mcm pisang kene sira gula pun ada..eheh jgn marah ar..

p/s dh lma x buat kek batik..huhuk.

GhOsToNe on January 9, 2010 at 11:22 PM said...

beshnyew ade powg blanje makan..

hans on January 9, 2010 at 11:29 PM said...

hahaha
best2
aku penah makan
sedap kut

JMR on January 9, 2010 at 11:59 PM said...

hahahah..
kt klang pon byk ikan bkr gak..tp tak fresh sgt la..nak fresh, g besut,trg..fuhh terbaek la...

umi_e on January 10, 2010 at 12:15 AM said...

tak kiralah apapun - asal boleh makan ekkk :p

FatinZol on January 10, 2010 at 12:17 AM said...

ahha...tak kutuk pn kek batik tadi..

x bersalah2....hahaha...

ikan bakar?..nyum3..

nape la tedi asek ckp sl makanan..
*lapo2*

hisham on January 10, 2010 at 12:18 AM said...

sala.si ensem...sori la lame x p blog u..n tq coz u rajin dtg blog i...cyg u...hehe
~sori out of topic

✖sLap mE pLz!™✖ on January 10, 2010 at 1:13 AM said...

xkisah jnji knyang,,,
alhmdulillah ^^

SoFie NuR on January 10, 2010 at 1:34 AM said...

ikan bakar...bestnye!!

aNiSa hANg tUaH on January 10, 2010 at 2:45 AM said...

ape2 pon mmg sedap
hehe

Zuewairy on January 10, 2010 at 3:57 AM said...

selalu makan kat kuala perlis~

al-lavendari on January 10, 2010 at 7:44 AM said...

semua ikan bakar sedap ..lebih2 kalau orang lain tolong bayarkan. tapi kat melaka saya pernah sekali orang bawa, lupa nama tempat tu ..Sungai ?? memang sedap. sedap lagi dari umbai. tapi kat umbai banyak gerai/kedai pilihan.

azman shah on January 10, 2010 at 9:06 AM said...

sedapnya nyer ko la belanaja aku

Cik Biol on January 10, 2010 at 12:07 PM said...

hehe x tau pun kek batik klu ko x tulis hahaha

Dak Wan on January 10, 2010 at 2:17 PM said...

Umbai tu ok ah... cuma agak jauh dari town jewr. Pastu jln nya gelap, boleh sesat sampai muor tu... Hehehe

white rose on January 10, 2010 at 3:08 PM said...

penah g skali...murah2 & sedap2...ikannye fresh2...

p/s: nk g lgi...nk ajak kaktedi,nk mintak tlong blanje kan...

rosnanie on January 10, 2010 at 6:28 PM said...

hehhe tedi, memang cam ayam masak kicap

she_mah on January 10, 2010 at 8:35 PM said...

ikan bakar mak buat lagi sedapppp..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting