Saturday, January 30, 2010

Ku|h!! Ku|h!! Pau KacanG aDa, Pau KayA aDa, Pau ayaM aDa, Pau DaG|nG ada...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:10 PM
Ha ha ha.. Sejak bila pula aku menjual kuih? Okey! Tipu. Tiada pau yang di sebutkan sederet tajuk itu. Cuma yang ada Pau Kaya. Pau kaya yang tidak kaya-kaya!!

Adik telah meng'request' di buatkan pau kaya. Dulu memang pernah buat, tetapi sudah lupa 'skill'. ha ha ha.

Hari ini buat lagi setelah sekian lama tidak membuatnya. Oleh kerana tinggal berdua sahaja dengan adik, kami membuat satu adunan sahaja. Dapatlah 8 biji.

Photobucket

Maaf ya, gambar adunan tidak di ambil. Ini sudah siap di letak kaya dan mahu di kukus. Tolong jangan gelak melihat rupa bentuk pau aku. Ada yang kecil dan ada yang besar. Tidak sama saiz. Ekekekeke...

Photobucket

Tadaa.. Sudah siap! Ekekekeke... Dapat 8 biji. 3 biji meletup! Ekekekeke.. Pecah perut! Mungkin terlalu nipis. Meletup pun laku juga. Ekekekeke...

Aku ambil resepi dari Myresepi. Guna tepung Pau BlueKey. Yang ini edisi tengah hari. Edisi petang dapat 15 biji comel-comel. ALhamdulillah 'jualan' laku. Ekekekeke...

Siapa yang mahu cuba bolehlah di 'gugel' di myresepi ya?

Nota kakitanganku : Selalu 'pau' orang masa sekolah dulu. Ha ha ha..





37 kUs-kUs:

nursarah on January 30, 2010 at 8:31 PM said...

wow! yg dah mask tu memang menggiurkan!


ok, I nak beli pau kaya esok jugak!

lieya orange M.I. on January 30, 2010 at 8:33 PM said...

...jualan laku kat saper tu eik..=p

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on January 30, 2010 at 8:36 PM said...

NaK PaUUUU..LaPa2

.siv. on January 30, 2010 at 8:37 PM said...

sedap ouh.
rindu pau mak aku.



*aku selalu mengepow dan dipow.lalalala*

Uruchimaru @ kf on January 30, 2010 at 8:40 PM said...

mmg pau lah!

YobSumo on January 30, 2010 at 8:49 PM said...

kau ni asik masak je.

tetiba aku rasa nak carik gaduh ngan kau.

nnt kau tlg sumbatkan pau tu sebijik dlm mulut aku eh :P

meera^da cute..*_* on January 30, 2010 at 8:49 PM said...

eh..okla tuh..dari den nih hah yg xreti wat pau langsung..taw nak makan pau jer

Didi Nadhirah on January 30, 2010 at 8:50 PM said...

wau pau sedap

oranglidi on January 30, 2010 at 8:52 PM said...

ni wa nak SHARE satu ni..

ada member wa cakap, kalau nak rasa cium pipi orang, kite cium je pau yang baru masak [suhu takat suam-suam]..

wa penah try.

ninim on January 30, 2010 at 8:53 PM said...

penah dengar Pau Yik Mun..nak makan..Tanjung Malim ada la

relevan on January 30, 2010 at 8:53 PM said...

Gebu juga pau siTedi ini..

zaradgreat on January 30, 2010 at 8:56 PM said...

pergh
nampak sedap
lalu depan rumah aku nyanyi laaa jual kuih pau
heheheh

aku kuar aku beli nnti..

aNiSa hANg tUaH on January 30, 2010 at 9:13 PM said...

sedapnye
sume tembam2

:)

keen on January 30, 2010 at 9:15 PM said...

rajinnya wat koi pau...
niat nak wat roti x terbuat lagi kesian breadmaker tu..dah lama tido..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 30, 2010 at 9:15 PM said...

mak aii..gebusnya Ted !..intinya kaya segera ke buat sendiri ?kalo sendiri, resipi dari Myresipi jugak eh ?

kRina seumo idup tak pernah buat lagi pau-pau ni..kena pau pernah lah..hehehe..


nanti nak cuba lah... *tp xtau ler bila..mud nak masak mkn ptg skarang dah merudumler... tunggu cheabe komplen baru start balik..hehehe...skarang asek beli jer...

bobo on January 30, 2010 at 9:24 PM said...

wakakka!gua pon suka pow!! masa gua form 1 badan gua mcm pow!! skrg ni gua paling suka pow ahmad..lazat..

ashie023 on January 30, 2010 at 9:38 PM said...

aiiii..bestnye pau...aduyai..esok aku nak beli..tedi x bleh blah ..slalu masak2 pahtu tunjuk kat blog...aku jelesssss xleh makan...kalu ko post xpelah...mencinyeeeeee

Mybabah on January 30, 2010 at 9:42 PM said...

Salam. Gebunya...Sampai terliur...Arwah mak saya selalu buat pau tetapi intinya kelapa...

sonata anak kancil on January 30, 2010 at 9:42 PM said...

ngeh3x sempat ko mengepau ye....
kalau tau, aku gi rumah ko....sama2 mengepau...keh3x

ONE ZABA on January 30, 2010 at 9:52 PM said...

tapau....

[z@ck] on January 30, 2010 at 10:00 PM said...

tolong buat untuk aku..
bekalan untuk fly..
=)

Qisha on January 30, 2010 at 10:11 PM said...

Suka sangat pau kaya tapi tak suka pau orang..eh yeke tak suka..hehe..walaupun kecik besar tapi dalam gambar nampak sodap

Koyuki on January 30, 2010 at 10:31 PM said...

arghh

meleleh

Watierman, rmanbkr on January 30, 2010 at 10:41 PM said...

Wah Tedi....memang class...kan pandai Adik Akak ni...saja jer tak nak ngaku.....Jane...minta resepi dari Tedi cepat!!!...
Tedi...Akak pun agaknya dah hilang skill dah lama tak buat!!!

hisham on January 30, 2010 at 11:26 PM said...

xde name khas ke kueh pau ni...u ciptala name2 yg power skit...

Kapten Luffy on January 31, 2010 at 12:25 AM said...

'pau' nyum2

~LP Lum~ on January 31, 2010 at 12:29 AM said...

salam tedi~

hehehe... dah lama aku xbaham kuih pau... aku pling ska pau ayam, daging n kelapa aje.. yg len2 tu aku xberapa nak minat... ;)

apa pun tedi, pau ko mmg nmpak mcm sdap tuk d baham... :)

told la hejauw on January 31, 2010 at 12:30 AM said...

hoh...pndi ko wat weyh..ka mkn jew pndi..tabik2...

Moon Death Spell on January 31, 2010 at 1:18 AM said...

rosak la diet la saya macam ni....

FarhanaDr on January 31, 2010 at 2:57 AM said...

Tedi.. Ko mmg pau laa.. Power. Hehehe.. Boleh kawen da ni.. Hik hik.. Tapi blh lak letup2 yek.. Hahahaha.. ;p

Solehah on January 31, 2010 at 3:14 AM said...

tedi, kau memeang berkebolehan luar biasa la..kagum2..maksud aku berkebolehan memasak.

fiD on January 31, 2010 at 6:46 AM said...

ingat! jangan makan pau ahmad!

sueanne on January 31, 2010 at 7:25 AM said...

boleh masak pau?..cayalah beb..hehehe

kat rumah ni, ayah selalu beli pau kat rumah pagi2x..nanti nak cube buat la..letak inti sardin..sedapnyeeeee...

sharamli on January 31, 2010 at 8:00 AM said...

makcik ni..pagi2 dah wat 0rg terliur..benci bt0l..

zino on January 31, 2010 at 8:22 AM said...

zino suka pau ni tapi tak pernah la pau orang hehe.. kalau nak makan pau singgah di R&R je.. hehe

nak kena suruh fizah belajar buat pau ni hehe

Ms.Independant on January 31, 2010 at 9:26 AM said...

jgn bli pau seri sudah!
berhantu tuh....

:P

Faarihin on February 1, 2010 at 3:26 AM said...

patutnya saya singgah umah cik tedi amik pau itu buat bekalan sy sbelum pergi ke temuduga itu.. hohoho..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting