Friday, January 08, 2010

M.A.A.F

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:48 AM
Photobucket


Hari ini hari Jumaat! Penghulu segala hari. Hari yang buatkan kita menjadi tenang dan seronok. Kenapa? Sebab esok cuti! Oh! Tidak! Sebab waktu kerja agak singkat!

Pagi ini kita bercakap mengenai M.A.A.F.

Pernah tidak kamu bersalah pada orang tapi sukar melafaz maaf? Kita akan rasa resah gelisah. Tidak tenang.

Bagaimana pula jika ada yang berbuat salah pada kamu. Bolehkah kamu memaafkan tanpa ada simpan sekelumit pun dendam di hati?

Aku boleh memaafkan orang. Tetapi perlu mengambil masa. Selepas itu akan teringat-ingat dan tidak boleh lupa. Simpan dalam. Macam tidak ikhlaskan maafkan orang?

Kamu kategori mana?

A- Mudah memaafkan
B- Sukar memaafkan
C - 50 /50
D - Sibuklah kau Tedi!

Nota kakitanganku : Maaf!







27 kUs-kUs:

@rE-LonG on January 8, 2010 at 8:34 AM said...

I'm Choose AAAA..
cuz i'm blur..
skejap marah giler2..
tp at the end..lupakan jer..n jadikan pgalaman n pdoman..huhu

google on January 8, 2010 at 8:37 AM said...

pakcik pilih DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

D for TEDIIIIIIIIII........

muwakakakakakakakak

pakcik boleh maafkan... tapi sukar utk melupakan apa yg telah berlaku....

kira 0-0 dan mungkin selepas itu... perhubungan tidak semesra dahulu lagi... macam kita berdua nih.... baru lepas putus CHENTA... so aku tak kan lupakan apa yg telah kao buat pada aku TEDIIII..

orait.. selamat berhujung minggu.... esok le.. bukan ari nih....

blueCITY on January 8, 2010 at 8:46 AM said...

mudah memaaafkan
tapi tak mudah lupa,

sibuk la ko tedi, hahhaah..

malam tadi cam lukakkan hati adik bongsu jerk, sian dia. tapi dia juga perlu belajar. dia juga perlu renung2 kembali. tapi tapi..
tetap kesian.
nanti2, akan ku tolong juga adik ku itu, huhuhu..

Watierman on January 8, 2010 at 8:53 AM said...

Tambahan E sukar melupakan!
Akak jenis yang A, C dan E....

maknanya lebih kurang kamu jugak lah tu....

tapi lebih kerap A dan sering kena...terkena...dan terkena lagi...tu yang Hubby kena pantau...dia kata Akak ni lembik sangat...orang mudah ambik kesempatan.....sikit2 kesian..sikit2 kesian...

Tapi ada satu kes. dgn family lah ni....dah banyak kali Akak maafkan...dan masih terus berulang-ulang kesilapan dilakukan....end up Hubby putuskan....untuk campur tangan....!Dan...semenjak itu...Akak tak dapat nak melupakan..walaupun jauh disudut hati kecil ini...ku sudah memaafkan!!...& hubungan itu retak.....

deena awanis on January 8, 2010 at 8:55 AM said...

aku plak depends on kesalahan yg dilakukan tu..
kekadang A, kekadang B.

kekadang A di mulut saje!!
hehehhehe

~0~ on January 8, 2010 at 8:59 AM said...

C kot kak...

tp biasa mmafkan je...

ONE ZABA on January 8, 2010 at 9:06 AM said...

sama la.... maaf boleh tak lupa tu payah la sikit.

ashie023 on January 8, 2010 at 9:33 AM said...

aku bleh maafkan ..tapi agak susah nak melupakan apa yang telah berlaku..

ezzati on January 8, 2010 at 9:36 AM said...

tgk kesalahan apa kot...tp, sbenarnye maafkan org buat hati lg tenang

aNiSa hANg tUaH on January 8, 2010 at 9:39 AM said...

kategori A
:)

fikaryna on January 8, 2010 at 9:48 AM said...

aku masa sakit ati..susah..dah baik..mudah..tp ingatan berkekalan okeh..huhu..

Queen on January 8, 2010 at 9:54 AM said...

aku jawab D...ahahahhahaha...

cepat marah..dan cepat jugak sejuk. Tapi nak lupakan tidak sekali. Kalau teringat tu, mesti tekanana darah ada naik sikit..ehehhehe....

Forgive..tapi tak forget....

ade macam ko tak tedi?

zella on January 8, 2010 at 10:03 AM said...

senang memaafkan tp susah nk di lupakan... =)

Softtouch [Hanim] on January 8, 2010 at 10:13 AM said...

kadang2 A...kadang2 C...tengok pd situasi...he he he

[s][u][e][h][a][n][n] on January 8, 2010 at 10:59 AM said...

A bila kesalahan tu x seteruk mana tapi kadang2 jadi B!!

malam tadi aku baru jer mintak maaf kat orang gara2 aku x sengaja tertinggi suara dengannya..tapi xde kata dimaafkan pun dari dia...wawawawawawwawa

Cik Biol on January 8, 2010 at 11:02 AM said...

tgk pada keadaan

aniszshahira on January 8, 2010 at 11:11 AM said...

A..
tak reti nk marah org dan akan terus memaafkan..

Koyuki on January 8, 2010 at 11:12 AM said...

yuki terlalu mudah memaafkan
sebab nanti rasa tak best kalau tak maafkan
kalau dia salah macam mana pon, saya fikir itu antara dia dengan Tuhan. Dengan saya sudah setel
hehe

fikaryna on January 8, 2010 at 11:26 AM said...

tedi..aku nak tambah sket agi..huhu..

Meskipun kesalahan atau kesilapan itu boleh dimaafkan tetapi janganlah berbicara sampai menyakiti dan menyinggung hati orang lain kerana kemaafan itu bukanlah pengubat hati yang terluka kerana hati yang terluka itu tetap akan terluka.

cewwah..

GhOsToNe on January 8, 2010 at 11:29 AM said...

senang memafkan..
namum parut itu tetap ada..

master teddy on January 8, 2010 at 11:31 AM said...

tgk la gak pe salah org tu..

tp slalunye,forgive but not forget.

kalu cm kes ney.,aku sendiri pon xtaw nk bg kategori pe.

korg rase??

http://skyjuzz.blogspot.com/2010/01/sila-la-heboh2-kn-cte-ney-ye-supaya-aku.html

leadleedeea on January 8, 2010 at 11:36 AM said...

E-semua jawapan di atas...depends on the situation jugak..

D-heheheee~!!! just kidding~!

panggiL guA siv. on January 8, 2010 at 1:01 PM said...

aku nak pilih lain sikit.
D.
hahahahaa

~LP Lum~ on January 8, 2010 at 1:26 PM said...

hehehe... kalo aku lak, aku senang nak maafkan org..
senang memaafkan kesalahan org len tp mcm slalu aku ckpkn..
aku xsuka kuarkan prkataan "BENCI" sbbnya sekali aku dah mula kuarkan prkataan i2 pd sesorg smpai kemati pun aku xkn maafkan org 2..

siti murni ishak on January 8, 2010 at 2:32 PM said...

I pilih E...60-40...Boleh???
60% sukar memaafkan..40% mudah memaafkan. nak maafkan boleh..tp nk melupakan kesalahan tu yg paling susah nak buat..

PinQib on January 8, 2010 at 3:03 PM said...

B--> saya begado ngn ex rumet nk dekat setahun lebih x bertego sapa,
dalah satu kelas pulak skunk..
aishh..
benci tokl ingat2 balik

white rose on January 8, 2010 at 4:00 PM said...

A...

maaf ye...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting