Friday, January 29, 2010

MaGhr|B |n| aDa Tas|k D| B|B|r MaTa...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:27 AM
Mata bergenang dengan air. Tahan. Jangan menitis. Taip bait demi bait. Kalah! Tewas! Rasa sebak! Tidak dapat di tahan. Entah mengapa. Tiba-tiba rasa sayu bergayut di hati.

2 blog ini aku baca sebelum Maghrib tadi dalam pukul 7.00 lebih. Mata terpaku dengan bait-baitnya.

Photobucket

Kamu boleh baca 'entry' sepenuhnya di sini. Maaf kepada tuan blog Linda. Aku menulis di sini tanpa izin.

Aku rindu dengan kucing-kucing jalanan! Sungguh! Ingin mengutip mereka macam dulu. Memberi makan sehingga gemuk dan bagi perlindungan dari panas dan hujan.

Aku rindu Choko dan Choki! Aku rindu Ibu si Oyen dan anak-anak.

Aku rindu Si Buta dan kawan-kawan.


Dan aku menangis.... Kerana aku tiada daya..

Ini blog kedua.

Sis Lupie yang amat tabah dengan SLE nya. Beliau juga sukakan kucing. Membela beberapa ekor kucing. Memungut kucing jalanan dari kurus kering sehingga gemuk. Budak Pataya ini yang paling aku suka dan sayang!


Photobucket

'Entry' mengenai komen ini kamu boleh baca di sini.

Aku percaya , setiap kejadian yang berlaku pada kita pasti ada hikmahnya.

Aku rasa kecewa bila tidak dapat lagi membuat perkara yang aku suka. Tapi, membaca blog yang pertama hati aku menjadi sejuk kerana masih ada lagi yang dapat meneruskan niat aku menjaga dan membela kucing walaupun kami tidak saling mengenali.

Aku juga percaya kepada takdir. Setiap apa yang di takdirkan kepada kita baik atau buruk, semua ada sebabnya.

Manusia.

Selagi hidup di dunia, selagi masih bernafas. Hidup, sukar atau senang perlu di teruskan hingga di jemput pulang.....

Nota kakitanganku : Oh Tedi! Don't you cry!!







28 kUs-kUs:

.siv. on January 28, 2010 at 8:25 PM said...

baik nye kau tedi.
=)

HonEyBuNNy on January 28, 2010 at 8:30 PM said...

setuju......ila sedey tadi...kucing ila putih...dia pn dah pndai cari bini.....mama nak tgk kaki dia sakit..pastu dia marah2..coz mb dia tahu km nak bwa g clinic....smpai skrg dia xbalik2 lg...sedey...ila pn suka kucg....;-)

♥ItaJeff♥ @Something To Share on January 28, 2010 at 9:10 PM said...

Salam Cik Tedi..
dulu akak & suamipun suka pungut kucing2 jalanan, satu kepuasan buat kami sekeluarga kalau dpt membela kucing jalanan yg kurus & sakit menjadi sihat & gemuk. Pernah dlm 1 masa kak bela 48 ekor kucing2 jalanan...terasa sebak dada ingatkan dorang semua..kini cuma tinggal 7 ekor...yg selebihnya, lepas dorang dah bersih & sihat, kak beri pada kwn & saudara mara yg mmg sukakan kucing...

Tie on January 28, 2010 at 9:29 PM said...

Kalau kita sayangkan haiwan, tentu hati kita mudah terusik, kan...

Uruchimaru @ kf on January 28, 2010 at 9:33 PM said...

tedi ko ok tak? nk amik tisu sekebat!

Solehah on January 28, 2010 at 9:58 PM said...

jangan nangis..

told la hejauw on January 28, 2010 at 10:01 PM said...

huhu..bagus la ko tedi..terbaek..

ashie023 on January 28, 2010 at 10:05 PM said...

jangan sedih tedi..
semua nye ketentuan tuhan..
seperti yang kau cakap, setiap apa yang ditakdirkan kepada kita, baik atau buruk, semua ada sebabnya..

semoga tabah..

Precious on January 28, 2010 at 10:13 PM said...

Alaaaa ... malulah pulak! Aku ni baru bela sekor kucing bebel riuh sekampung! huhuhuuuuu ...

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 28, 2010 at 10:14 PM said...

sebelum ke sini tadi mmg kRina ke blog LiNda tadi.. sayu je masa baca..aleh2 Ted buat n3 ni pulak... kebetulan pulak..


Sabar ye Ted.. Tak semua yang dikehendaki berjaya diperolehi..

Wanita Itu on January 28, 2010 at 10:16 PM said...

ted|..janganla gini..

Cik Biol on January 28, 2010 at 10:20 PM said...

bila kau rasa mau nangis..kau nangis je :)

sharamli on January 28, 2010 at 10:33 PM said...

makcik..ni tgh anges lagik ke ni?dah2..lap cepat..

maiyah on January 28, 2010 at 10:40 PM said...

hati ko tedi mmg mulia.. jgn sedey2 ye sbb akak pong nak nangis gak nih huhuuuu

fiD on January 28, 2010 at 10:48 PM said...

kucen yg aku bela kat umah tu sume berasal kucen merempat, tp kitorang bela hingga ke 7 generasi =)

[asam]pedas on January 28, 2010 at 10:53 PM said...

kawan aku cakap...orang yang suker kucing nih orang yang penyayang~

aku kureng la dengan kucing....boleh aku bagi kucing pade ko tedi?? untuk di pelihara dengan baik~

huhu baiknyer hati si tedi ni~

MaizaC'Joe on January 28, 2010 at 11:03 PM said...

aku pun rindu kat kucing kesayangan aku.... comel.. berbulu kembang... comel sangat2... mati xcdent.. sejak itu aku tak mau terlalu sayang kucing walau aku suka kucing. sbb kucing yg aku sayang semua mati.. tinggalkan aku.. huhuhu...........

~LP Lum~ on January 28, 2010 at 11:05 PM said...

salam tedi~

don b cry my dear...

mga Allah akan membelas sgala kebaikan ko...

white rose on January 28, 2010 at 11:45 PM said...

sedeynye...

cekalkan hati akak ye...

smoga Allah membantu akak & org lain meneruskan usaha murni ni ye...

Jijahh @ f.k on January 29, 2010 at 12:17 AM said...

mmm cute kan kucing ni ...

Yunus Badawi on January 29, 2010 at 12:22 AM said...

tedi pun rajin bela kucing? Ingat bela beruang aje hehehe

Kalau ada kesempatan teruskanlah usaha murni awak tu. Besar pahalanya

SuRayA^i. on January 29, 2010 at 1:01 AM said...

bgs nye kamu kutip kucing jalanan n bela..*terharu* =)

aNiSa hANg tUaH on January 29, 2010 at 1:15 AM said...

hm
kite rindu kucing kite,,

.millalara. on January 29, 2010 at 3:39 AM said...

penyayang :)

Alimaz-Kembara Terasing on January 29, 2010 at 6:26 AM said...

sedihnya...nak tisu....pahala tu tolong binatang...sedangkan kita tolong bg air utk anjing jalanan pun dah dpt pahala...

Dak Wan on January 29, 2010 at 7:19 AM said...

Kucing pon makhluk tuhan punya perasaan tapi sayang, teman tak rasi belanya, setakat beri lebihan makanan boleh la. Teruskan usaha mu ye Ted?

Watierman, rmanbkr on January 29, 2010 at 7:44 AM said...

Salam Dik Tedi....don't cry dear....! I know how you feel....!

Aiydalela on January 29, 2010 at 9:50 AM said...

orang yang suke bela binatang esp kucen.. biasanye jiwa dia penyayang..

*adekku lelaki suke kucen.. oh! jiwa penyayang la nih..hihihihi

Ted jangan nanges2..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting