Thursday, January 14, 2010

|nsaFLah Waha| aNak....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:55 PM
Semalam dan hari ini rata-rata blogger menulis mengenai ini.

Sudah dua hari airmata menitis di atas suratkhabar. Berair hidung jadinya. Murah benar airmata tatkala membacanya. Dalam hati aku berdoa, semoga Allah Yang Esa menetapkan hati dan iman aku sehingga mataku tertutup rapat.

Janganlah hendaknya Dia memesongkan pendirian dan peganganku semata-mata kerana hasutan dan fitnah. Janganlah hendaknya aku lemah dengan tekanan dan permintaan yang bukan-bukan.

Apapun alasannya perbuatan yang di lakukan itu amat hina dan jijik sekali. Sesiapapun ibu dan ayah kita, sejahat mana pun mereka, mereka tetap manusia yang perlu di hormati. Merekalah yang bertanggungjawab mewujudkan kita di dunia ini.

Insaflah wahai anak!

Nota kakitanganku : Tidak tercapai dek akal membaca kenyataan balas si anak!






32 kUs-kUs:

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 14, 2010 at 8:06 PM said...

mmg x patut..

alvin takda rumah harga 8juta story.... on January 14, 2010 at 8:50 PM said...

skunk ni hari2 ada kisah pelik..anak buang ayah la...anak buang mak la...mak bakar anak la..ayah bakar sampah la..macam2...

aNIe on January 14, 2010 at 9:06 PM said...

Sedih kan tEDl...semasa kecil ditimang2...bila besar mereka membuang orang tuanya pula...

Akak berharap anaknya itu akan segera insaf ttg kesilapannya sebelum satu hari nanti dia sendiri dibuang oleh anaknya...dunia ini bulat...sekarang ALLAH bayar tunai...

sharamli on January 14, 2010 at 9:09 PM said...

sem0ga anak ni insaf...

Cik Biol on January 14, 2010 at 9:23 PM said...

melampau

«♪Ruff♪» on January 14, 2010 at 9:29 PM said...

tu yang sedey...
terus teringat mak ayah kat kg...
huhuhu nak balik umh

nursarah on January 14, 2010 at 9:35 PM said...

isk, teringat my dad..sob.sob

mukasurat17 on January 14, 2010 at 9:53 PM said...

xpe.dia ada anak. mane tumpahnya kuah klu tak ke nasi kan.
cmne acuan,cmtulah kuihnya.
tgk r dia tua cm ne nnt kan.mgkn anak dia wat lg truk lg.
nauzubillah

Precious on January 14, 2010 at 10:04 PM said...

Hati dan perut dah terburai ... anak derhaka!

rosnanie on January 14, 2010 at 10:18 PM said...

salam tedi, semoga kita semua kekal menjadi anak yang soleh dan solehah.

doa juga semoga anak2 sy dan anak2 yang lain adalah anak2 yang soleh dan solehah,

insya Allah...

Zuewairy on January 14, 2010 at 10:19 PM said...

rindu my mum n dad;)

Solehah on January 14, 2010 at 10:20 PM said...

btl la...skg ni mcm2 ja benda pelik org buat..tak tau akan dtg camna plk.

CIK IZ'S on January 14, 2010 at 10:24 PM said...

ntahla..
moga diberi petunjuk..

mamai on January 14, 2010 at 10:41 PM said...

entah la dunia sekarang nie macam macam

kawie2020 on January 14, 2010 at 11:37 PM said...

dunia ni dah banyak yg songsang nih.. buat anak itu supaya kamu sempat bertaubat...

hisham on January 14, 2010 at 11:46 PM said...

salam...Ya Allah ko ampunkan dosa2 kedua ibu bapaku, ko sygngilah kedua mrk sbgaimane mrk menyayangi aku swktu aku kecil...aminnnn

HonEyBuNNy on January 15, 2010 at 12:07 AM said...

insaf...syg ma n abah......

hans on January 15, 2010 at 12:26 AM said...

aku dah baca dan aku pun tak tahu siapa yg benar
kadang2 kita tgok dan baca nampak macam anak dia jer yg salah
tapi mungkin sebenarnya berpunca daripada bapa itu sendiri
wallahualam..
tapi kalau betul anak dia yg salah aku sangat2 lah sedih dengan apa yg berlaku

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on January 15, 2010 at 12:34 AM said...

betul tue jahat or baik dorg stil parents kita....

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 15, 2010 at 1:11 AM said...

skarang ni Allah bg cash je.

dia buat camtu, sok-sok, anak dia pun buat kat dia.

harap dia insaf.

Koyuki on January 15, 2010 at 1:19 AM said...

jahat macamana sekalipun..
kita tak boleh buang bapa atau mak

aNiSa hANg tUaH on January 15, 2010 at 1:24 AM said...

syg ibu and ayah

maiyah on January 15, 2010 at 3:02 AM said...

dunia skrg

Watierman on January 15, 2010 at 5:57 AM said...

Moga apa yang dibekalkan kepada anak2 mampu untuk mereka terus menjadi manusia beriman dan punya pegangan agama yang teguh untuk masa hadapan....AMIN!!!

PinQib on January 15, 2010 at 8:54 AM said...

Bia ddia rasa susah sama macam dia wat kat ayah dia.
bodo apa.
tinggal ayah sorang2 kat bus stop
memang ati binatang la..
OPS..
terlebih sda

QuEeN Of 2 Heroes on January 15, 2010 at 9:22 AM said...

bila dia sanggup wat cam tu...x mustahil satu hari nanti anaknya akan wat cam tu gak kat dia...waktu itu kalo nak menyesal pun guna...

Alimaz-Kembara Terasing on January 15, 2010 at 9:22 AM said...

salam...itu nama dia anak celaka..kalau kita tau anak2 nak wat gitu kat kita dari kecik kita dah buang dia....

Tinie a.k.a Ibu Fatin on January 15, 2010 at 9:23 AM said...

semoga anak itu insaf :(

@rE-LonG on January 15, 2010 at 10:10 AM said...

Yup..
betul2..
Bak kata mak kT..seburuk mana pn Ibu dan Ayah pnye praGai..mereka tetap Ibu Bapa kT..


xda praSaan btl..isk..hanye senaG didunia aje..

Softtouch [Hanim] on January 15, 2010 at 11:03 AM said...

tulah kan tedi..kurg ajarkan anaknya..moga ia jd pengajaran utk kita semua...

.siv. on January 15, 2010 at 12:36 PM said...

cam siamang.

white rose on January 15, 2010 at 7:36 PM said...

astaghfirullah al'azim...mmg perbuatan keji sungguh anaknya itu...smoga Allah menunjukkan kebenaran kpd dia...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting