Wednesday, January 27, 2010

NuFFnanG : KenaPa PenDaPaTan sAya sED|k|T sAHaJa?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:58 PM
Photobucket

Peringatan : 'Entry' ini selayaknya di baca hanya untuk mereka yang baru dengan Nuffnang! TOLONG baca entry ini sebelum komen! Jangan hanya lihat tajuk kemudian komen! Kalau MALAS, tolong jangan komen!!!! Ini amaran!

Ini hanya contoh. Pendapatan aku tidak lumayan. Tetapi Alhamdulillah. Hampir setengah juta. ( Sila percaya!)

Aku ada menyelak beberapa blog yang mempertikaikan 'Mengapa Pendapatan Mereka Sedikit?' Aku tidak tahu jawapannya. Tetapi aku mahu berkongsi sedikit pengalaman dengan kamu. Manalah tahu dapat sedikit membantu.

Mulanya aku rasa tidak layak untuk menulis mengenai ini. Tetapi apabila melihat amaun di akaun Nuffnang aku sambil mengurut-ngurut dagu berfikir, aku mahu kongsikan juga. Ha ha ha..

Mungkin kamu fikirkan, selesai sahaja mendaftar akaun dan memasang iklan kamu sudah boleh duduk selesa menanti pendapatan kamu masuk. Kamu duduk termangu sambil mengharapkan amaun RM 0.00 akan bertukar menjadi RM 100.00 dalam masa seminggu. Oh! Tinggi benar angan kamu. Tidak semudah itu wahai kawan-kawan.

Kamu perlu melakukan beberapa perkara. Kamu perlu memastikan kamu sentiasa mengemaskini blog. Menulis 'entry' terbaru. Jangan biar blog kamu bersawang 3-4 hari tanpa khabar berita. Jangan biarkan pelawat blog kamu terlupa akan kewujudan kamu.

Blog perlu di kemaskini dengan 'entry' terbaru agar ianya sentiasa aktif. Kamu perlu buat sesuatu agar blog kamu menjadi tumpuan bloger yang lain. Kunjungan pelawat tanpa henti menjadi tumpuan pengiklan untuk memaparkan iklan di blog kamu. Bukankah bilangan pengunjung perunik juga menyumbang kepada penambahan pendapatan kamu?

Aku mendapat sen yang pertama selepas 4 bulan mendaftar. Ya! 0.25 sen dalam masa 4 bulan? Kenapa? Sebab aku berperangai seperti yang aku nyatakan di atas. Mendaftar, memasang iklan dan menunggu. Ternyata percaturan itu silap.

Jika kamu punya impian untuk menjana pendapatan dengan Nuffnang, jangan jadi seperti aku di awal dahulu. Kamu perlu agresif dalam menulis. Usaha. Tiada kejayaan tanpa sebarang usaha. Bukan hanya bertawakal. Tetapi berusahan dan kemudian bertawakal.


Sebelum terlupa. Terima kasih kepada kamu yang klik Nuffnang di sini. Alhamdulillah, pendapatan untuk minggu 17 Jan hingga 23 Jan 2010 ini adalah yang paling tinggi amaunnya yang pernah aku terima setakat ini. Terima kasih daun keladi. Nama kamu telah aku letakkan di dalam buku 555 yang baru aku sediakan. He he he...

Selamat berusaha dan selamat berblog. Blog secara berhemah!

Nota kakitanganku : Dari sen sampai ke ratus, semuanya perlukan kesabaran.







45 kUs-kUs:

ariff on January 27, 2010 at 2:11 PM said...

dah berhijrah dari nuff ke innity

ezzati on January 27, 2010 at 2:17 PM said...

betul3...aku dh setahun lebih ltk nuffnang..tp, 2,3 bln baru aktif seari 2,3 entry..barula nuffnang naik..menyesal tak buat cmtu dari dulu..kalo dulu, ada kejadian baru update..huhu

Aini on January 27, 2010 at 2:19 PM said...

huhu mari kita sama-same berusahe.. =)

✿ Cik Nadyaa ✿ on January 27, 2010 at 2:19 PM said...

Erm..for those yg wonder sebab earning nuff sikit la,tak b'gerak² la & etc..

Kamu kena sabar la..
Red Mummy yg popular tu pun ambik masa bertahun untuk cash out first earning dia..
& now sekarang dia boleh hidup dengan berblogging jek..
So,kenapa nak tamak sangat..
Berblogging sebab nuffnang ke?

MiYOKO SuKi on January 27, 2010 at 2:19 PM said...

bile dpt duit yg lumayan dr nuff tu, bolela belanja sy ye..hehehe...

sy pun br dpt bbrapa sen je drpd nuffnang nii..tp, rasa cam puas ati gak la drpd kosong kann.. :)

selamat berbblogging...

Ibu Ammar on January 27, 2010 at 2:20 PM said...

dah 9 bulan berblog baru pasang nuffnang. lambat til aku, now dah 4 minggu bersama nuffnang, alhamdulillah, boleh buat makan kfc dua kali. hehe

✿ Cik Nadyaa ✿ on January 27, 2010 at 2:30 PM said...

Aku mengomen untuk entry kamu..bukan untuk kamu..

dan kalau kamu perasan,aku mulakan ayat aku dengan
Erm..for those yg wonder sebab earning nuff sikit la,tak b'gerak² la & etc..

Generally kan..

Kenapa?saya ada terkasar bahasa ke?
Kalau ada,saya pohon maaf..

Alimaz-Kembara Terasing on January 27, 2010 at 2:41 PM said...

salam tedi.....saya juga bari dua minggu memasang nuffnang.....budak baru belajar...tak sampai la dua puluh hengget lagi....uhuk....

Watierman on January 27, 2010 at 2:41 PM said...

salam Tedi Tq for info..antara sebab kenapa tak pasang2 Nuffnang...maybe sebab selalu blog Akak bersawang...hehehe....kalau sampai seru satu ketika nanti..Tedilah akan akak rujuk...boleh tak?

lel on January 27, 2010 at 2:48 PM said...

setengah jutaaaa?
oh tercabar! haha

attyfir on January 27, 2010 at 2:52 PM said...

alhamdulillah kan tedi rejeki .
sambil2 menulis dapat imbuhan ..nya .

attyfir on January 27, 2010 at 2:52 PM said...

alhamdulillah kan tedi rejeki .
sambil2 menulis dapat imbuhan ..nya .

♥S@R@♥ on January 27, 2010 at 3:03 PM said...

kalu rajin kita dpt klu malas kita xdpt..so kena rajinnn..hehe

thanks tedi for sharing..hehe

Relevan on January 27, 2010 at 3:05 PM said...

Sekurang kurang lepas juga kawan beli tembakau cap musang dengan rm iklan nuffnang ini..kawan akan berusaha untuk mendapat lebih lagi..

cik SaraH on January 27, 2010 at 3:13 PM said...

thanx for the info~ lepas neh kene giat update belog le~ hihihi...;P

Cahaya Yang Riang Gembira on January 27, 2010 at 3:17 PM said...

Sokong tedi.. Tapi kan wlpn ku slalu hapdet, takde pergerakan sgt pd earning walau unique naik.. Ku buntu lak.. Hahaha..

Maiyah on January 27, 2010 at 3:24 PM said...

makasih info ni, nuff sy pun dah naik kit heeeee

zino on January 27, 2010 at 3:30 PM said...

dulu ada iklan tapi sekarang dah buang.. tak dapat apa pun hehe

aNIe on January 27, 2010 at 3:31 PM said...

Betul tu tEDl...akak cuma sedar kesilapan yang sama akak lakukan selepas 4-5 bulan..rugi kan?

JMR on January 27, 2010 at 3:40 PM said...

sebenarnya akk dh dapat brapa? setengah juta btol? pnjam sket, nak wt beli modem, modem JMR rosak la..uwaa...leh erk...

zhrhtoodem on January 27, 2010 at 3:47 PM said...

hhooohoh
betul2!
jom berusaha!

miss lolly a.k.a luvfareda on January 27, 2010 at 3:54 PM said...

AHAHAHAH.



yup kita perlu fokus fokus keliks nuff orang . weee derma katakan .

adie on January 27, 2010 at 4:11 PM said...

ya betul tu. seme bende dlm dunia ni kena ada usaha baru dpt kejayaan. even yg selalu kepitkan kertas kat wiper, hantar emel spam yang mana kata "goyang kaki dapat duit" pun kena berusaha jugak.

Unknown on January 27, 2010 at 4:18 PM said...

btol kak....kena usaha baru dapat lebih...

Oh! Malaysia on January 27, 2010 at 4:23 PM said...

aku sempat pasang nuffnang nak dekat sbulan gak. pastu earning still 0.00. last2 masa aku nak pasang innity, earning naik jadi RM3. tp aku tukar innity je.

sharamli on January 27, 2010 at 4:43 PM said...

makcik...cek xde sbrang pendapatan..s0b3...

heee

she_mah on January 27, 2010 at 4:44 PM said...

blog aktif nuff pun aktif..

byk tgk komen pasal innity.. apa tu kak tedi?

wanita mutalib on January 27, 2010 at 4:50 PM said...

lor itu macam kaaaa..
baru tau la ted|..

patutla kosong aja!!! :p

thanks sahabat..

*Cik Sara @ D'Sahanara* on January 27, 2010 at 5:01 PM said...

Tedi~ sara sendiri pun dah lama pasang nuff tapi earning tk la laju sgt tapi tkper usaha tangga kejayaan..hehe

Anonymous said...

saya akan berusaha untuk meng-update blog setiap hari..huhu... mana mau cari idea..??:D

abigemok on January 27, 2010 at 5:20 PM said...

aku daftar ngan nuff ni dah stgh tahun dah... tapi aku pasang kat blog baru tak sampai sebulan...
earning pun belum ckup nak topup hp... huhu

Mamai on January 27, 2010 at 5:34 PM said...

abis aku tak ada nuffnang macam mana boleh baca tak

Wanie-san on January 27, 2010 at 5:57 PM said...

Hahahaha amaran keras btl si tedi ini!!!ai dh baca dgn penuh kusyuk dan tawaduk!lalalala perghhh....nnt ko dah kaya plz belanje aku!!aku nye nuff baru 1.25sen..hahahahaha

Anonymous said...

dah kaya!

Apih Halim on January 27, 2010 at 6:54 PM said...

huhu..blog aku jrg update

Jard The Great on January 27, 2010 at 7:03 PM said...

ehhee.. syukur ade org mcm aku yg tolong klik nuffnang.. eh silap.. syukur kamu selalu hapdet.. ehehe

Unknown on January 27, 2010 at 7:07 PM said...

aku dulu seminggu pertama dapat 25 sen dah rasa nak keciwa , tapi makin lama makin mahir .... it take time.

Mohd Hafizd on January 27, 2010 at 7:31 PM said...

ooooooo...=)

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 27, 2010 at 8:54 PM said...

noted.

tp skarang ni dah susah sikit lar Ted...

CPU kat umah kena kilat. kat ofis lak dah tak boleh masuk tenet... sedey tul lah..

kena pinjam laptop abg tp tak bezlar pasal dia pon ada kerja nak buat..

sowilah ye..mengadu pulak....huhhuuhuuuuuuhuu...mmg sedey...

MyaFiza on January 27, 2010 at 10:50 PM said...

yup..betul tu..
dulu blog jarang update..duit nuff susah sgt nak naek.mmg x naek2 la..hehe..
tp skrang ni sejak dh aktif sket..tiap2 minggu duit naek..alhamdulillah...
pelan-pelan kayuh...
yg penting..kita buat blog sbb nk buat blog..bukannye sbb nk dapat duit sgt.. duit tu smpingan je...

Solehah on January 27, 2010 at 10:53 PM said...

aku tak brapa sabar kot..hehe

Dak Wan® on January 27, 2010 at 11:10 PM said...

Selain posting, maybe sebab nya blog walking dan leave komen nak kena kuat gak kot?

minTanG_teLip2 on January 28, 2010 at 11:17 AM said...

hOhOo~ . . ite punYa Lagik xgerAk . . .

Faarihin on January 28, 2010 at 6:30 PM said...

wah.. nampak gayanya ada harapan.. nak minta cik tedi belanja kepci ni.. hohoho.. yelah.. tips2 yang sangat bermanfaat.. saya pun dulu ingatkan terus dapat aje.. upeny2 memang memerlukan kesabaran untuk dapatkan hasil itu..

zaimzero on March 21, 2011 at 5:13 PM said...

visitor unik aku dah sampai 100 dlm masa 2 minggu ni tapi pendapatan dok rm0.25 sen je... muskil...-http://zaimzero.blogspot.com

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting