Tuesday, January 19, 2010

PernaH T|Dak kamU Bers|Kap T|Dak seNoNoh sEPerT| |n|?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:00 AM
Bangun seperti biasa. Tergolek atas katil. Termenung untuk ambil 'mood'. Terkebil-kebil merenung syiling. Leka. 'Monday sickness'lah katakan.

Masa cepat berlalu. Tabiat yang suka menggosok baju pada waktu pagi sebelum ke tempat kerja.

Okey. Kita mulakan menggosok tudung dahulu. Di ikuti dengan baju . Kemudian kain. Tiba-tiba suhu yang terlampau tanpa di sedari telah 'membakar kain' kita! Baik!

Photobucket

Masa sudah suntuk. Jika mahu menukar baju lain, kita perlu menggosok semula tudung dan baju serta kain. Kita tidak akan mahu memakai tudung hijau dengan kain merah bukan?

Keputusan drastik. Pakai sahaja kain yang koyak! Wow!! Koyak di bahagian atas lutut sedikit. Baju nasib baiklah agak labuh! Pasrah! Berdoa sebelum pergi pejabat!

Kau memang tidak senonohlah SiTeDi!!!

Pernah kamu bersikap tidak senonoh seperti aku ini?

Jom kita kongsi dan gelak bersama!

Nota kakitanganku : Jelajah satu Melaka dengan kain koyak!! La la la!!.





47 kUs-kUs:

ezzati on January 18, 2010 at 8:17 PM said...

hahaha..sib atas lutuk leh kaberrr..

AzuanBudakMemandai on January 18, 2010 at 8:50 PM said...

cover jgn tak cover huhu..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on January 18, 2010 at 8:51 PM said...

cover2 jgn smpai kantoi..

umi_e on January 18, 2010 at 8:57 PM said...

hehehehehe kak e pun pernah kena camtu - tapi ada yang tak boleh cover so campak dah cari baju yg tak perlu digosok :P

yusuf mujahidin ™ on January 18, 2010 at 8:59 PM said...

heheh...tkpe..cover baik punye...

PeJuAnG HiDup on January 18, 2010 at 9:01 PM said...

sy prnh! memang tk senonoh pun. hehehe

Kak Anie said...

Hahahah...tEDl...sama dengan kes akak dulu masa kerja kat Pertanian...sekali nah!! berlobang kain...pasal nak cepat pakai lah jugak...bahagian punggung yang terbakar tu...memang le tak nampak...sebab akak pakai kain dalam...

Sekali tgh buat kerja photostat...terlupa kain koyak...dengan selambanya mengangkat baju nak duduk...ayoooo!! malu weiii!!

Cik Biol on January 18, 2010 at 9:11 PM said...

seb bek boleh sorok koyaknya hehe

MaizaC'Joe on January 18, 2010 at 9:21 PM said...

pernah jadi mcm tue.. nak ke ofis gak.. tp lagi teruk.. koyak atas bahu kt span.... mahu tak mahu.. kena iron baju lain.. baju tue dh xbleh di pakai lagi..

Tie on January 18, 2010 at 9:27 PM said...

Adoi laa.... teruk betul !!

Napa tak tampal dengan selotape je, ekekeke........

ONE ZABA on January 18, 2010 at 9:29 PM said...

sib baik aku duk atas ni. tak yah nak susah-susah gosok baju. pakai je baju sejuk

cahayachenta on January 18, 2010 at 9:31 PM said...

aku tak penah... so aku msih senonoh la eh...

joegrimjow on January 18, 2010 at 9:34 PM said...

pernah belajar menjahit
tp sayang,,,
hurmm

Koyuki on January 18, 2010 at 9:49 PM said...

jangan risau
ni bleh kira dalam kategori senonoh lagi ni

cikgu isza on January 18, 2010 at 9:51 PM said...

palimg x leh ingat tudung baru bli, jadi camni lah, adusss... x leh cover lak tgok, sedih tol tau..huhuhu

[asam]pedas on January 18, 2010 at 9:52 PM said...

selamber jerk la tedi~
relax:.. aku penah kene mase study dulu~
aku buang jerk tudung tu coz yang terkoyak kat bahagian kepale~

mestilah tak nak orang kate aku comot kan?? muahahaha

zue on January 18, 2010 at 9:55 PM said...

mmg x senonoh lah tedi..jgn slalu buat mcm ni tau...so kain tu skrg ni nak dijadikan apa?

FarhanaDr on January 18, 2010 at 10:00 PM said...

Hoho.. Slalu jek wat mende gini.. Wakaka.. Tudung, baju, kain.. Tapi takde laa org nampak.. Bek punye kaber.. Hehehe.. ;p

~ ko mlaka ek tedi? aku dok mlaka gak, area bukit katil..

sonata anak kancil on January 18, 2010 at 10:10 PM said...

nasihat cikgu - jangan buat macam ni lagi....gosok sebelah malam - esokpi keje - confident je...macam2 boleh terjadi bila gosok baju pagi2 ni...

JMR on January 18, 2010 at 10:14 PM said...

wah seksi rupanya si tedi rini ye..hehehe..

ije on January 18, 2010 at 10:23 PM said...

tak suka kalo kain kena makan dek iron. tension.

a.z.r.i.n.a.03.07 on January 18, 2010 at 10:26 PM said...

pernah tu...

beberapa bulan lepas. baju dah lah baru pakai bbrapa kali jer..tp tak pakai di ofis.

Lepas dah kena tu pakai gak pergi ofis bila member tegur baju cantik...terus tunjuk tang koyak tu...hehe..

al-lavendari on January 18, 2010 at 10:32 PM said...

nasib baik gosok sendiri .. kalau orang lain, dah birat kot !

ciK LyndaWawa igUana on January 18, 2010 at 10:37 PM said...

kreatif ape..hehehe

fairul afif on January 18, 2010 at 10:48 PM said...

hahaha...no komen

.siv. on January 18, 2010 at 10:51 PM said...

tudung sekolah aku selalu je koyak2.
ekekeke

mamai on January 18, 2010 at 10:53 PM said...

perkara biasa la tu hahahaha

Zuewairy on January 18, 2010 at 11:01 PM said...

selagi org xperasan.. xpe punya;)

maiyah on January 18, 2010 at 11:08 PM said...

camne rupanya.. nape x snap..

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 18, 2010 at 11:24 PM said...

okke lg..
xde la x senonoh mane..
bg sy la..

Jijahh @ f.k on January 18, 2010 at 11:58 PM said...

selaluu.. heheheh tak suka iron bajuu ...

Yunus Badawi on January 19, 2010 at 12:13 AM said...

Malam ni dah gosok ke baju dan tudung utk esok? Takut berlubang lagi kalau gosok pagi esok.

Selamat menggosok dan gud nite

white rose on January 19, 2010 at 12:14 AM said...

pe laa akak nih...ntah2 ape2 laaa diangaukan pagi2 isnin...hehe...

gosok laa sblm tido...

~LP Lum~ on January 19, 2010 at 12:37 AM said...

ahaks~ mmg sengal ar ko tedi.. tpkan aku pun penah gak wat sengal mcm ko nie.. gosok baju tuk ke kelas, dah tau yg baju 2 xblh nak gna suhu yg panas tp d sebabkan aku dah lmbat n nak cepat, aku trus letak no2, apalagi trdpt ar ksan kat kain aku d bhagian punggung.. dlm atie aku nasib baik ar at least xde sape yg akn nmpak... tp aku silap, sbbnya aku nie tiap kali kalo pkai baju kurung, mesti nak angkat baju bila time duduk.. so ko dah agakkn apa yg trjd selepas 2? malu beb, tapi cover aje... ;p
start dr arie 2, aku msti gosok baju wktu mlm sblm aku tido.. xmo sejarah brulang kmbali... :))

HonEyBuNNy on January 19, 2010 at 12:50 AM said...

ihihiih...pnh gk..ila selalu selendang la.....paki tp semuyi d dalam...hahhahah....sedey toi..kalot2 gtu la..hahah

hisham on January 19, 2010 at 2:17 AM said...

salam...x nmpak ape2 yg pelik kn...hahaha

EYANG RESI 313 on January 19, 2010 at 3:22 AM said...

Dengan mengenal diri sendiri, seseorang akan sadar dan mengerti tentang kemampuan, karakter, potensi dan kekurangan yang dimiliki di bumi mana ia bertempat serta berdiam diri. Dengan pencapaian kesadaran itu pula, setiap individu yakin akan adanya kekuatan, kekuasaan Maha Besar yang berada jauh dibandingkan dengan dirinya.

Cerahkan hati dengan pancaran sinar Illahi
Tebarkan kedamaian dengan cinta kasih dan kelembutan.
Tetaplah berkarya mengisi kreatifistas dengan pancaran cahaya Illahi
Karyamu tetap dinanti.......

Dak Wan on January 19, 2010 at 3:26 AM said...

Takper arrr dah takder rezeki kan? Dia suh beli baju baru tu. Heheheh

Airland on January 19, 2010 at 4:56 AM said...

kalau koyak kat bontot ko still nk pakai gak @ tuka??

@rE-LonG on January 19, 2010 at 8:18 AM said...

Ahak..penahla tedi..
main sorok2 la..

tp kLo mSe gi keje..isi myk pastu kene ekzos motor..kT klip dgn pin tudung..hoho..memG sadis la..

Faarihin on January 19, 2010 at 8:22 AM said...

hehehe.. kenangan terindah tu.. (^__^)

♥S@R@♥ on January 19, 2010 at 10:20 AM said...

pernah kene mcm tu. tp time nak g kenduri kahwin..hehe

Softtouch [Hanim] on January 19, 2010 at 10:54 AM said...

pernah je tedi..tp sy punya koyak bhgn blakang kat bun***..he he he..so xnmpaklah sgt kan cume beringat lah kalu nk duduk2 nnti...malas punya pasal lah nie tu sy pakai jer..ha ha ha

sueanne on January 19, 2010 at 2:00 PM said...

pernah terhangit kan tudung..selamat leh cover..yang terbakar tue kat bhgn dalam..hehehe..

GiGGLe GaL on January 19, 2010 at 8:08 PM said...

ted..aku penah gak kene cam tu..lepas kain lobos kene stereka..aku gosok baju..menaruh harapan la kononnya.. ciskek betul! lobos gak ..tak leh sorok..kesudah..aku gulung baju tu..campak lam tong sampah..tensyen!
berlaku pada hari dan waktu yg sama!!

Anonymous said...

sebut pasal gosok(iron)kain baju ni...err ada tak yg dalam2 tu digosok sekali yer??..suar kecik/kain dalam?

Anonymous said...

leh gak suar kecik ngan kain dalam digosok heheh

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting