Thursday, January 07, 2010

sOmbonG |tu BukaN akU!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:30 AM
Aku jenis yang pendiam. Okey! Pemalu juga! Serius! Ini amat ketara. Kalau jalan tunduk sahaja. Macam pengantin perempuan yang sedang berjalan untuk mendapatkan pengantin lelaki! Ceh! Sila percaya dengan sepenuh hati!

Okey! Ini sebetulnya. Pendiam dan pemalu! Tapi aku tidak hipokrit. Bukan bererti aku berhuha lebih dalam blog di luar pijak semut pun tidak mati. Kata orang ' Kau dalam blog bolehlah! Cakap macam bertih jagung!!' Cakap? Menaiplah!!

Tidak! Secara semulajadinya aku memang pendiam. Susah untuk memulakan bicara. Kenal atau tidak memang aku akan senyum lebih. Cakap tidak. Macam ada berlian dalam mulut. Takut nanti bila cakap, tersembur keluar.

Aku lebih suka duduk memerhatikan orang. Melihat gelagat manusia. Mungkin sebab aku tiada sahabat karib yang boleh aku bercakap tanpa henti setiap hari. Hidup aku adalah definisi sunyi. Definisi ringkas dan tidak padat. Tidak perlu terkejar-kejar atau gelabah.

Ada perkara aku bercakap. Ada perkara aku diam seribu bahasa.

Mungkin nampak munafik kerana di sini aku rajin menaip. Rajin bercerita dan rajin berkongsi rasa dengan kamu semua. Namun di luar aku sebaliknya.

Tapi itu kenyataan hidup aku!

Aku memang payah untuk berjumpa kawan yang baru aku kenali. Maafkan aku andai ada yang terasa dengan sikap ini. Payah untuk memberi nama. Payah untuk memberi nombor telefon. Payah untuk berYM. Ber'fesbuk' segala.

Jika ada yang pernah berYM itu tahulah. Aku tidak akan lama berborak. Maaf! Kadang-kadang aku akan jadi mati kutu. Aku memang bukan jenis yang 'mesra' alam. He he he...

Kamu macam akukah? Atau sebaliknya?

Di dunia blog sama seperti luarnya, atau menjadikan blog sebagai medium seperti aku untuk belajar berkawan dan bercerita?

Nota kakitanganku : Yang penting jujur!







28 kUs-kUs:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on January 7, 2010 at 9:37 AM said...

malu malu kucinh eh???
:)
takper berdiam itu lebih baik daripada suka bercakap sampai tak perasan telah menyakitkan hati orang kankankankan

Unknown on January 7, 2010 at 9:42 AM said...

Betul..yang penting jujur - radja :D . Diam x bermakna kita sombong kan Tedi?... Kadangkala, kita diam hanyalah untuk menjaga hati orang lain atau jugak kita x ader modal..ngee. Tapi manusia skrg ni...kalo kite x tegur atau ape ker..in 1 minute they judged us with sumbonk...hish! aku memang benci betul orang camtu.

mamai on January 7, 2010 at 9:52 AM said...

biasanya orang yang pendiam nie merbahaya hahahaha

zhrhtoodem on January 7, 2010 at 10:10 AM said...

hhuuhuh.
tape tedi,,
aku pun diam apa.
hehehehhee

ezzati on January 7, 2010 at 10:20 AM said...

pendiam ke??Waaaa..x serupa ngan gaya penaipan..siyes

Anisa on January 7, 2010 at 10:21 AM said...

kadangkala diam itu adalah lebih baik

:)

aik..
tak pernah sarapan?

Unknown on January 7, 2010 at 10:32 AM said...

aku dlu pn pendiam gak tedi.... pastu tah cmne kena pnyakit apatah, skrg ni aku jenis byk bercakap... pesal tah.. aku dh cuba kwal bg jgn bnyak berckp, tp still nk bercakap juga... ishhh tak paham btul aku... haha

MyaFiza on January 7, 2010 at 10:53 AM said...

sana la kita...
diam x bermakna kita sombong..
kdg2 org salah tafsir ngan personaliti kita dan x pernah cuba memahami kita.

Si budak Aboi on January 7, 2010 at 10:53 AM said...

sama mcm sayelah!

Yuki Yusuf on January 7, 2010 at 10:53 AM said...

yuki pendiam, pemalu yang amat, tak bercakap banyak,ntah..hehe. Macam tedi jugak
menulis jer la satu cara yang buat yuki rasa dapat bercakap sikit..huhu

T.T
T.T

Along25 on January 7, 2010 at 11:06 AM said...

yezza! jujur itu penting! sama r ngan along, if ada orang yg along baru krnal, nak jumpe agak payah sikit [malu i :]

Watierman on January 7, 2010 at 11:16 AM said...

Salam Tedi....Blog is better dari YM, mukabuku...and other OL contact...sebab walau pun Akak ni peramah juga...in person..yet I need the space and time...to chat is not my kind of agenda...in mind!...sejak kenal Tedi...Akak rasa serasi maybe sebab malu2 Jello & Tomei campur Malu2 Dak Utih...kita ada keserasian tu ...the rest..just be ourself...and respect each other!!!

Dee on January 7, 2010 at 11:21 AM said...

oh..pemalu ye tedi ni..dee lak ramah tamah..org gemini..mmglah talkative..

mcm mana dee kt blog..gitulah dee di luar..sama je..xde beza..

Anonymous said...

Akak,

JB mali pun talak sombong munye...

Anonymous said...

mcm xcaye aje!

Nadiene on January 7, 2010 at 12:04 PM said...

macam kucen la ea kak? hoohoho

niesz on January 7, 2010 at 12:06 PM said...

hihi,,tul ke nie..tp niesz tgk cik tedi cam riang ria je..ehe..xpe2..pemalu tu bgus tau..but jgn malu sgt..kang org pelik lak..

sbb niesz pnh ade kwn..die ni nk kate pemalu xsgt la..sbb ngn laki ley lak die borak2..nk kate gedik tu boley la..hahhaa..jaht tul niesz nie..ye la..manjesemacam je ngn laki..geli tul..kan berdosa memanjakan suare bile berckp ngn laki..tul x???

ONE ZABA on January 7, 2010 at 12:11 PM said...

aku itu bukan sombong...

Unknown on January 7, 2010 at 1:00 PM said...

aku skrg YM sebab ader mende penting nak tunggu..kekadang nak tunggu file send ikut YM..tp kalu ada member ngah online, kalu bz sgt aku akan tulis , Busy...

KiFli MaLLy on January 7, 2010 at 1:09 PM said...

kita pown sebenarnya pendiam dan pemalu...tapi itu bagi mereka yang baru QIef kenal...klu yang dah lama kenal tu mmg tahu akan telatah Qief berceloteh....lagi satu pendiam akak adalah lebih baik berbanding dgn orang yang suka berkata2 kosong....

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on January 7, 2010 at 1:22 PM said...

saya ni banyak cakap tp sy sbnrnya pendiam....

ha mcm mn tu???

hehe

Zuwairi on January 7, 2010 at 1:27 PM said...

hohohoho;)

malu2 kucing eh..

diam2 ubi berisi la ni;)

Amal on January 7, 2010 at 3:05 PM said...

alam flora.
ehhh.

aku pun pendiam.
sile percye!

CEOMesinTaip on January 7, 2010 at 3:17 PM said...

tedi iva masa sanding dok kat pelamin...xdapat nak tunduk sebab muka kena tutp ngan kipas pengapit...atas pelamin senyum+sengih..gatai..hahahaha...

xkesah yang mane2 pon..yg penting hati mau bersih sudey...

wanita mutalib on January 7, 2010 at 5:27 PM said...

ted}..kiter bagi email pada kamoo..kamoo tak baca ker??? :(

ape2 jer on January 7, 2010 at 7:19 PM said...

hehe tgk pada keadaan..kdg2 mulut aku non stop x henti2 bercakap..
kdg2 senyap seribu bahasa..tp aku suka ketawa ehe

white rose on January 7, 2010 at 8:26 PM said...

hakhak...dlm ke luar blog ke mmg dh sah2 sy nih bnyk ckp...hahaha

@reLong on January 8, 2010 at 8:40 AM said...

Emm..tedi.
raseY kt pn mcm ko kot..
tp if da kenal n jadi kawan baru la ramah..

cuz..even kat cni..ckgu2 klo berym dgn kt pn..dia ckp bkn main lg..ble ym..mcm bertih jgung..

tp ble bsmuka..senyap n xbkata ape2..

maybe sama ckit2 kot.. ;)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting