Saturday, January 09, 2010

Us|a akU BarU 17.... s|La PerCaya sEPeNuh HaT|!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:44 AM
Photobucket


Jika kamu baca ini, terima kasih. Ini bermakna kamu percaya umur aku 17 tahun atau dalam bahasa 'omputeh' Sweet Seventeen!!

Mudakan? Baru lepas ambil SPM. Tengah tunggu keputusan. Kalau tidak lulus, kahwin sahaja. Ha ha ha.. Gedik sungguh kenyataan ini.

Ok! Aku tipu! Umur aku bukan 17! Tapi 15! Eh! Cakaplah betul-betul Tedi! Ha ha ha..

Aku tidak tahu sejak bila aku semacam merahsiakan umur aku. Adakah ini bermakna aku sudah semakin tua.? Oh! Tidak! Ini adalah kenyataan yang patut di hadapi mahu atau tidak. Semakin bertambah tahun, umur kita juga akan seiring bertambah. Itu fakta yang tidak boleh di sangkal!

Namun sejak 2-3 tahun kebelakangan ini aku begitu sukar menyatakan umur. Ada kawan yang bertanya, tetapi aku tidak memberi jawapan yang serius dan mereka marah!

Aduhai!!

Pernah juga ada yang bertanya, dan aku menyatakan. Mereka akan bercakap 'Eh! Umur macam ini sepatutnya sudah ada anak bujang!!'

Terasa juga hati ini. Sebab itu jika ada yang bertanya aku akan menjawab '17, baru lepas SPM'. He he he..

Jika kamu, bolehkah menyatakan umur jika di tanya? Jika boleh sila nyatakan umur kamu. Jika tidak nyatakan sebabnya.

Nota kakitanganku : Ada orang cakap, 'Apalah ada pada umur'. Jawab aku ,' Ada!'






34 kUs-kUs:

PinQib on January 9, 2010 at 10:56 AM said...

Boleh nyatakan umo. sebab saya masih muda.
\klu da tua pun still x malu lg kot.sebb mnjdi tua memang
proses lazim...


akak tedi cm malu2 kucin sebab muka still nmpk muda trang tang2 , kllu ckp bena ad lak orng x caya.. TOL xx??

Uruchimaru @ kf on January 9, 2010 at 10:59 AM said...

ala tedi umoq just angke!

isha on January 9, 2010 at 11:18 AM said...

umur eden baru 51 tahun bulan 7 ni masuk 61 tahun

tak pe umor tak penting

zns on January 9, 2010 at 11:31 AM said...

cik tedi jwb no komen bila org tanya umur tau...cakap cik tedi ni artis..so kena berahsia..hik hik

zns on January 9, 2010 at 11:31 AM said...
This comment has been removed by the author.
Tinie a.k.a Ibu Fatin on January 9, 2010 at 11:33 AM said...

UMUR AKU ADALAH 27 tahun (bulan depan)

ashie023 on January 9, 2010 at 11:49 AM said...

umur aku 61 gak sama ngan Isha....ahhaha...

fiD on January 9, 2010 at 11:49 AM said...

26 tahun? hohoohoho

leadleedeea on January 9, 2010 at 12:00 PM said...

I'm 29 this year~~!! dan lead bangga hokeh...hehe~!!

age is just a number ted..dun worry~!

Eyriqazz on January 9, 2010 at 12:02 PM said...

hargailah usia muda anda...bila nak kawin?

Great Teacher Onizuka

atyn on January 9, 2010 at 12:03 PM said...

ceh ceh . ingat tadi baru nak panggil adik . haha . pdhl si tedi ni lagi tua gari i , i rasa . *jgn mara . :) tak kira la dengan angka tu . asal muka and personaliti kita nmpk muda ! tak gitu !? heheh :)

Cik Cookie on January 9, 2010 at 12:14 PM said...

dun worry my dear.
umur just angka.
kita jiwa muda

eyena on January 9, 2010 at 12:25 PM said...

hee kalau saya cakap jeww laa.. tapi kdg2 suka jawab memain jugak.. hehe watcamne muka nampak mcm budak tadika kan..hehe

flygurl on January 9, 2010 at 12:35 PM said...

i'm still 21 this month..hehehe =)

ween on January 9, 2010 at 1:14 PM said...

ada apa Tedi? sharing is caring :)

FarHa on January 9, 2010 at 1:33 PM said...

cik tedi!! apa nak malu?? kalo kite tak kawen ag nak wat camne..jodoh tak sampai..

aku bangge ckp umur aku hehe wolopon terasa tua..uppss..25 thn (this year) tua kah??

bg aku tak jadi masalh..sebb makin meningkat umur kite..measn kita semakin matang dan dewsa...

so tak perlu nak malu..sepatutnye bersyukur sbb masih diberi nafas olehNYA..

so senyum sokmo deh...

sharamli on January 9, 2010 at 1:43 PM said...

makcik..kamo0 jgk suka perasan erk..ha3

ONE ZABA on January 9, 2010 at 2:05 PM said...

aku belum cukup umur lagi. amat bersyukur masih boleh bernafas.

aNiSa hANg tUaH on January 9, 2010 at 2:15 PM said...

takpe kan kite pggl kak tedi
hehe

bape umur kak tedi ni tee
hehe

siti murni ishak on January 9, 2010 at 3:28 PM said...

sejak sethn dua ini mmg i pun keberatan nak jawab soalan bertanyakan umur. betul..age is just figure, tp tak sanggup bila memikirkan tanggapan org....huhu

Kak anie on January 9, 2010 at 3:30 PM said...

tEDl...tak boleh nyatakan umur...sebab kat blog & facebook...tulis akak ...nanti kalau orang dah tau umur...diorang panggil Makcik...hahahaha

nj on January 9, 2010 at 3:31 PM said...

sitedi...
baru je kelmarin letak status dlm FB...kak norma tahun ni 36 tahun...4 tahun lagi masuk 40...tapi perasan muda lagi....sabarje la..

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 9, 2010 at 3:38 PM said...

umur?
prkara biase jep..

brape ek umo cik tedi?

maiyah on January 9, 2010 at 4:10 PM said...

aaku dah tuee huhuu dah takde gigi lagi

HonEyBuNNy on January 9, 2010 at 4:11 PM said...

ala..bgtau la..nak tau jgk bapa umo..ihihi

Yunus Badawi on January 9, 2010 at 4:12 PM said...

aku tak kisah bagi tahu umur sbb dari mula aku buat blog aku ada tulis umur aku. Tak percaya pergilah kat profil aku.

zeqzeq on January 9, 2010 at 4:53 PM said...

hhe serius ke 17 percaya memang betul

FatinZol on January 9, 2010 at 6:07 PM said...

tedi,pape pun,jiwa kena muda.baru hidup senang,ceria..

tp jiwa muda bukan semata-mata tuk bersonot..tp tuk menikmati hidup dgn lebih bermanfaat..

chewaah...

umoku,20 taun april nti..

Jijahh @ f.k on January 9, 2010 at 9:38 PM said...

Jijah suka cakap umo yg betol (tak baik tipu) .. lagipun dorang takkan percaya punye lah ... last last kena tunjuk IC gak .. heheheh ..

Solehah on January 9, 2010 at 10:18 PM said...

aku segan gak nak ckp pasai umur ni.

eeeda on January 10, 2010 at 1:32 AM said...

Den tak pernah segan.... ckp je umur yg betul...

Cik Biol on January 10, 2010 at 12:06 PM said...

27 hehehe thn ni 28 wakakaka
adoi

Dak Wan on January 10, 2010 at 3:02 PM said...

Ramai jewr yg agak berumur sekarang nih... adik teman kawen pon umur 30.

white rose on January 10, 2010 at 3:14 PM said...

ditny soklan tuh...jwbnye

tnya mak sy...dia yg lahirkan sy...


hahahah.. :p

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting