Thursday, February 11, 2010

NuFFnanG : BeTuL kE BoLeH DaPaT Du|T?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:35 AM
Photobucket

Bila aku menulis mengenai Nuffnang. Ada beberapa komen yang bertanya 'Betul ke dapat duit dengan Nuffnang?' Jika kamu di soal dengan soalan ini apa jawapan yang ingin kamu berikan?

Ingatan sekali lagi, apa yang aku tulis mengenai tips atau Nuffnang ada atas pengalaman sendiri. Aku tidak tahu untuk mereka-reka cerita atau mengadakan benda yang tiada.

Aku ingin menjawab soalan di atas.

Jawapan aku ialah 'YA!'

Bagaimana?

Itu yang perlu kamu cari. Aku juga membuat kesilapan di awal pembabitan aku dengan Nuffnang. Aku mendaftar dengan Nuffnang bulan April 2009 dan pendapatan pertama aku ialah pada bulan Ogos tahun yang sama.

Photobucket

Selesai sahaja kamu mendaftar dan memasang iklan di blog, selain terma-terma dan syaratnya mahu atau tidak kamu perlu membaca soalan-soalan lazim yang ada di laman webnya juga.

Photobucket

Semua ini dapat membuatkan kamu kenal lebih rapat lagi dengan Nuffnang. Sebelum kamu buat apa-apa spekulasi mengenai pendapatan, banyak ke tidak, itulah ini lah, khatamkan dulu membaca semua soalan-soalan yang telah di beri jawapan dalam lamannya.

Kemudian barulah rajin-rajin masuk ke blog-blog yang selalu beri tips dan panduan berblog. Amacam? Boleh?

Macam mana boleh dapat duit? Dengan klik ke iklan yang keluar di blog yang kamu lawati. Klik dan biar sehingga kesemuanya di paparkan. Sesetengah blogger ada yang meninggalkan pesan bahawa mereka telah mengklik iklan. Okey! Aku terima. Namun yang klik secara senyap pun aku terima. Tidak kisahlah. Janji bukan di paksa-paksa.

Tiada perkara yang mudah dalam dunia ini. Semuanya perlu usaha.

Kamu pula? Boleh ke buat duit dengan Nuffnang ni?
He he he he...

Nota kakitanganku : Alhamdulillah.






22 kUs-kUs:

nareiQa on February 11, 2010 at 2:28 AM said...

haha :D
saye la tu :D
nanti saye wat research lagi yaww :D
thanks sangat2 cuz nampak awk amek berat kat saye :D
Love Yah!
XOXO! <3
Senang2 lawati la blog saye yaww :D

Unknown on February 11, 2010 at 2:32 AM said...

EH ! Nuff ada dalam bahasa melayu ? tak perasan lak . Nak kena gi check jap.

sharamli on February 11, 2010 at 2:45 AM said...

*buat muka blur*

heee

Anisa on February 11, 2010 at 2:46 AM said...

hehehe.
thnks info ye kak tedi
:)

achik ezam on February 11, 2010 at 3:27 AM said...

so far income baru lima posen..hahahaha

Dak Wan® on February 11, 2010 at 3:28 AM said...

Nuff kalau nak lebih masyuk.... kena joint contest + aktiviti yg di anjurkan, kalau depa dah kenal kita nanti depa bagi buat advertorial.... time tu, memang masyuk gila ah.

Ibu Ammar on February 11, 2010 at 7:04 AM said...

jom bernuffnang..=0

eeeda on February 11, 2010 at 7:33 AM said...

Berkurun lah gamaknya baru dpt income.

Fauziibrahim on February 11, 2010 at 7:48 AM said...

memang boleh buat duit dengan nuffnang.. tapi bukan cepat kaya..kana usaha..kena tulis blog yang menarik dan orang nak baca (setiap hari lagi bagus) dan bukan skim main tolong klik klik iklan...

Bro pun baru je dapat RM300 alhamdulillah buat modal balik kampung CNY ni hohoho cerita ada dalam blog post terbaru bro...

Sharinginfoz on February 11, 2010 at 8:45 AM said...

boleh buat duit tapi kena sabar... pastikan visitors ramai... entries mesti bagus kan.. anyway click ur persona...

Sebulan Tak Perlu Bayar Wimax???

Jom Buku Murah….

ezzati on February 11, 2010 at 8:55 AM said...

hehe..memang dapat...dan banyak dh bukti :)

Alimaz-Kembara Terasing on February 11, 2010 at 9:38 AM said...

kena sabaq banyak la dgn nuff...bukan boleh terjun sekali beribu...betoi tak..

zns on February 11, 2010 at 10:07 AM said...

huhu..nanti cik tedi blanja zns makan k dengan duit tuh..:)

asilahmuhajer on February 11, 2010 at 10:32 AM said...

bestnya dapat duit..mintak sket? hahaha.

syaf on February 11, 2010 at 10:33 AM said...

aku pown x bape layan st nufnang nie..letak jerk...ade org nk klik alhamdulillah r....

tp nufnang aku tgok problem r...aku g terjah blog org x de iklan pown tp nufnang nyer ado

JMR on February 11, 2010 at 10:50 AM said...

kita sumer boley...yey!

ibu_umairah on February 11, 2010 at 10:53 AM said...

tq.....best nye info

Dee on February 11, 2010 at 11:26 AM said...

dh setahun berblogging..adalah sket2..tp x pernah lagi cash out..hehehe..tp mcm yg tedi ckplah..kenalah rajin..duit x dtg bergolek begitu sahaja..

Hazzy Ishak on February 11, 2010 at 11:30 AM said...

tedi byk bg info psal nuff...thanks

ciK LyndaWawa on February 11, 2010 at 3:26 PM said...

saya dah daftar nuffnag tapi lupa passwordlaa...

Relevan on February 11, 2010 at 5:47 PM said...

Aku pun sekarang sedang menerima duit dengan nuffnang..banyak tu tidak lah tapi lepas lah hidup secara sederhana pada setiap bulan.. :)

Faarihin on February 11, 2010 at 6:47 PM said...

alhamdulillah baru letak nuffnang awal tahun ni dah lepas nak beli semangkun ais kem walls.. hahaha.. (^__^)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting