Friday, May 14, 2010

BiLa ProTeGe ZiaNa ZaIn BuKa TuDunG unTuk menyAnyi: Eh! keNaPa sEkEJap PakaI, seKeJaP TiDak?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:47 PM
Aku tidak tahulah dia ini memang jenis bertudng atau tidak. Sebab sekejap pakai, sekejap tidak.. Apakah namanya itu?

Semalam sewaktu di FB, 'termasuk ke FB beliau. Erk! 'ter'. Tidak sengaja. Nama penuhnya Ketty Natalia Rasul. Sedapkan nama dia. Salah sebut, terpanggil Chetty!!

Tanpa segan silu beliau menepek gambar bertudung dengan gambar beliau tidak bertudung. Okeylah!

Macam mengumpat pula! Ha ha ha ha

Apakah definisi tudung bagi kamu?

Sebab tuntutan agama?

Sebab fesyen?

Sebab bekerja?

Sebab desakan?

Sebab suka-suka?

Atau ada sebab lain?

Nota kakitanganku : Malas mahu tepek gambar dia bertudung dan tidak bertudung. Googlelah. Bersepah-sepah sudah gambar dia.







31 kUs-kUs:

Miss Izah Mohamed on May 14, 2010 at 11:04 AM said...

XKENAL PON MINAH NI SAPE.. AHHA
MENTOR PON XTENGOK.. ERKK

nIsYa on May 14, 2010 at 11:05 AM said...

siyes menyampah dengan orang camtu. mempermainkan tudung plak

eqbalzack on May 14, 2010 at 11:06 AM said...

abg eq tak pernah tgk pun mentor...
tapi kan....kalau betul lah pakai tudung mcm makan biskut OREO tu....niat dah tak betul dah tu...

Kancilbiru on May 14, 2010 at 11:08 AM said...

sebab apa?? jawapannya sebab saya cintakan dunia..hahaha hamik!~ (tu bukan jawapan aku ok)

Kancilbiru Turns 1, I love Nuffnang!

kella on May 14, 2010 at 11:23 AM said...

hmm...aku tak penah tengok lah puleekk minah ni.. nanti aku pi gugel sat!
malu lah begitu begini..
dia tak rasa begitu kot.. hmm...

Anonymous said...

tu la artis skrg..
bkn artis je..
yg bebudak skrg pun same..
aku terbaca komen dari paknil kat metro..
jwpn yg dengkel menjerut diri..
check dis out -->
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Dangkaljerutdiri/Article

Dee on May 14, 2010 at 11:29 AM said...

oh..dia ni minah UIA..sbb tu dia pakai tudung..tp bila dia nk masuk mentor..dia bukak tudung..tp napa dia x pakai je mcm protege joe flizzow..cantik manis je kan..

p/s:- ada gak budak opis kwn sy yg gitu..pakai skirt pendek lg..bila tya..dulu study mana..slow je dia jwb..UIA..hahaha..kantoi!!

JijahJambu@Jj on May 14, 2010 at 11:30 AM said...

mm memang la menjadi icon artis ni kan ... udah tu semua pakat ikut ... berat tanggungan tu ...

Unknown on May 14, 2010 at 11:33 AM said...

nape tak tempek??malas ar nak google..huuhuh

Artzlizan on May 14, 2010 at 11:34 AM said...

ermm...tau tak alamat dia...nak kirim tudung saji kat dier..

mama affan on May 14, 2010 at 11:41 AM said...

oh..x minat..huhu..

Unknown on May 14, 2010 at 11:48 AM said...

salam tedi~

aku bertudung memula pun masa umo aku 16 taun.. dah tua kan?? hehehe.. parents aku xde mendesak sebab bagi mereka apa guna desak suh pakai kalo bukan dlm diri serta tak ada keikhlasan.. :)
so aku pakai sebab ada peristiwa yg membuatkan aku pkai.. bukan sebab menurut atau terikut2... :)

Aini on May 14, 2010 at 11:56 AM said...

lah lah macam macam hal

Mario on May 14, 2010 at 12:01 PM said...

errr...aku tak tengok mentor ni...lps ni aku cuba tengok...ishhh...

zue on May 14, 2010 at 12:02 PM said...

Ketty Natalia Rasul...ooo protege ziana zain. ada nengok mentor.

x leh nak cakap pasal isu tudung ni sbb diri sendiri pun x betul..tapi x lah smpai tunjukkan x pkai kat dlm alam maya ni.

purnama tetap di hati on May 14, 2010 at 12:03 PM said...

haiz...malu lah....

Asma on May 14, 2010 at 12:07 PM said...

konfirm x menang..hehehe..

Solehah on May 14, 2010 at 12:21 PM said...

terpulang pada nawaitu masing2 kan..tu la..lain org lain plk cara fikir..

Relevan on May 14, 2010 at 12:26 PM said...

Bertudung sebab fesyen agaknya..

Lucy S. on May 14, 2010 at 12:39 PM said...

entah. rambut tu aku pelihara special utk suami aku nanti. walopon aku jahil, tapi aku tahu isu tudung bukan maen2.

Anisa on May 14, 2010 at 12:55 PM said...

huh
mmg tak berkenan dgn org on off bertudung ni
tade pendirian kee

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 14, 2010 at 12:57 PM said...

cuba nak tengok Mentor minggu ni pasal si Omar citer pasal protege si Joe Flizzow tu..


hehe..


* lama nau tak tengok tv.

azieazah on May 14, 2010 at 1:00 PM said...

Anggap dia terkena renjatan budaya...

Dina Zakaria on May 14, 2010 at 1:03 PM said...

aku kenal ramai orang begini...huhu...

sekejap on, sekejap off. x suka jugak org begini.mcm pakai tudung sekadar suka2..xde pendirian...dan mungkin jugak ada yang sebab mak bapak dorang marah.so, depan parents pakai.belakang parents bukak..

aku pun bukan laa baik sangat..tapi alhamdulillah, sejak mula bertudung 15 ramadhan tahun lalu, aku dah x bukak langsung.=)

Dina Zakaria on May 14, 2010 at 1:06 PM said...

eh, lupa nak kasik tau..pic di sebelah adalah pic first day aku pakai tudung tau!!!=)

on May 14, 2010 at 1:19 PM said...

jarang layan MENTOR....

heheh (^^,)

Yatre Hayati on May 14, 2010 at 9:20 PM said...

ala tedi..jangan cakap protoge...dak kuliah kat u ni pown belambak2...tataw apa derang pikirkan...biarlah..kita yang pakai tudung ni pown belum tentu sempurna..tapi bagus juga usaha tedi mungkin mahu mengingatkan

Rara on May 14, 2010 at 11:19 PM said...

jenis on off la ni..blmbk kut skg jenis cmni..

mrsjukogyu said...

ramai org mcm tu..ramai yg anggap tudung adelah fesyen..maaf kalo ade yg terase..tanye diri sendiri ape tujuan korang pakai tudung..
sbb aku pernah tersalah tujuan juge dulu...T_T


p/s;tedi...aku tak taruk link..apekah?ekekeekek

ape2 jer on May 15, 2010 at 4:43 PM said...

hehe no komen ler..tp mmg x layan mentor haha

ctpayong on May 16, 2010 at 9:45 PM said...

yg ni pon akak rase lom habis mentelaah kitab...yg habis baca bab munakahat je kot!!! ermmm ape kita nak buat???

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting