Thursday, May 06, 2010

SIkit-SiKIt Nak PaDam BLoG. TapI SamPai ke SuDah tak buaT! JangaNLah asyiK Mahu MenGacaH sahaJa!! kaTa PerLu Di KoTa!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:17 PM
Budaya cepat sentap pasti ada di kalangan blogger. Yang lama, yang baru, bila 'di usik' sedikit mula gelabah. Mula guna taktik 'aku mahu 'delete' blog'. Aku pun hairan sebab sampai ke sudah blog masih tidak di padam. Masih menulis. Acah-acah sahaja?

Secara jujurnya aku katakan, aku tidak akan padam blog aku sebab orang. Sebab orang tidak suka. Sebab orang tidak mahu baca. Sebab orang kutuk aku. Sebab orang keji aku. Sebab orang memperlekehkan tulisan aku. Sebab orang itu, sebab orang ini. Tidak akan sesekali. Aku buat blog sebab aku mahu buat. Jadi tiada sebab aku mahu padam sebab orang-orang yang tidak suka. Apa keskan? Kau tidak suka kau jangan masuk dan jangan baca. Habis cerita!

Tapi kalau sepuluh kali kau kata mahu padam blog tapi sampai ke sudah kau masih menulis di blog itu siapa yang bermasalah sebenarnya? Janganlah selalu guna ayat 'mahu padam blog' itu selalu. Muak orang baca. Masih mahu meraih simpati. Kalau kau rasa mahu padam pun, simpan sahaja dalam hati kalau kau belum bersedia untuk padam.

Kalau kau sudah jitu untuk padam, okey! Umum hari ini padam hari ini. Habis cerita.

Apa hal pula aku mahu emo orang mahu padam blogkan? Ha ha ha ha... Maaflah. Aku bukan iri hati. Tapi aku menyampah. Elok-elok aku boleh hormat orang aku sudah jadi muak. Blog sebab kau mahu blog. Jangan blog sebab orang, jika itu niatnya tengoklah, bila orang 'usik' sedikit sudah mahu mengalah. Aduhai..

Maaf kepada sesiapa yang terasa. 'Entry' ini adalah umum. Jika terasa nilailah balik perlakuan kamu itu. Fikir-fikirkanlah kenapa orang menyampah pada aku? Mengapa selalu orang mahu kutuk aku? Mngapa begitu dan begini. Jangan sesekali fikir kita hebat sebab sentiasa ada orang mahu bela kita. Lama-lama orang pun akan jadi macam aku. Meluat!

Maaf! Maaf! Maaf!

Nota kakitanganku : Sudah lama mahu taip 'entry' ini.









37 kUs-kUs:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on May 6, 2010 at 10:03 AM said...

ekekeke
aku pun tak pernah nak terfikir nak delete blog.
pedulik la org cakap aku menulis ntah apa2
suka hati ai ler kan
ekekekekke

idop si tedi!

on May 6, 2010 at 10:08 AM said...

tak padam....cuma pernah private
hehehhe

Fazleyatul Aini on May 6, 2010 at 10:09 AM said...

setuju sgt !!!

hehe

~aSHa~ on May 6, 2010 at 10:11 AM said...

eheheheh suka main acah2..nak raih simpati kan....ceh

Cetusan on May 6, 2010 at 10:17 AM said...

prinsip yang bagus kalau nak ikut orang habis laa

latah bila pedas makan lada..

satu lagi bab terlajak kata bila marah..

bila marah seekor nyamuk terus

bersumpah tak nak masuk laman WEB KLFM sehingga KIAMAT...tak nak join gambar tak nak komen,, tapi lastnya, malu sendiri hantar gambar juga tanpa komen..

itu laaa terlajak kata..



ini kisah yang berlaku di nun Afrika..

syalizahanim on May 6, 2010 at 10:18 AM said...

aah kan. selalu je bace org nak padam blog tp sampai ke sudah tak padam2 pn. sje je kot nk raih pembaca..(ayt skema) hehe

wanita mutalib on May 6, 2010 at 10:19 AM said...

mengada ngada?






erk..



larikkkk..

Hazzy Ishak on May 6, 2010 at 10:31 AM said...

akan cuba taip dan taip dan taip sampai penat

walaupun tak da yang baca
tapi hati puas
betul tak tedi?

ahmad endo on May 6, 2010 at 10:35 AM said...

biasalah...orang buat camtu nak tarik perhatian je...hehehe

mama affan on May 6, 2010 at 10:40 AM said...

blog sbb aku mahu cerita..org x mo baca dia pny pasal..haha..

ada aku kesah..hik2..

Nurhayati on May 6, 2010 at 10:52 AM said...

tak terlintas pun ada blog ni tuk glamer.. lebih pada diri sendiri.. kalau tak suka jgn baca. bukan susah pun.. kalau tak suka sentap jgn ada blog. ;)

Hana Faza-same person on May 6, 2010 at 10:52 AM said...

Hehehe..mcm2 orang ,macam2 ragam..

kella on May 6, 2010 at 10:59 AM said...

haah.. aku ada juga terjumpa seperti itu..
saja mau gimik aje tu kot..
hehhe..
kau jangan padam blog kau tau tedi!
aku dah tersuka dgn blog ini!

Izlyn on May 6, 2010 at 11:17 AM said...

memang ada org cmni.cepat sgt melatah.apapun....ada haku kesahhhh

ItaJeff on May 6, 2010 at 11:18 AM said...

Salam....
dehhh...org mcm itupun ada jugak ka??? buat blog ni bg akak sama mcm bina rumah..jadi klu nak delete blog umpama meruntuhkan rumahlah tu...wehhh..rugi beb...ribu raban abis nak buat rumah, sesenang hati jer nak bg runtuh...tp buat blog free jer hihihihi...

Unknown on May 6, 2010 at 11:24 AM said...

salam tedi~

adeh.. pedihnya... :p

aku xpenah ckp nak delete blog aku.. aku hnya ckp aku nak stop berblogging aje wat sementara waktu... :))
(adakah sama dengan maksud mahu mendelete??) :p
sebab xde idea nak nulis, sebab xde msa nak nulis, sebab byk masalh nak kena selesaikan skang.. sebab tu aku stop wat sementara waktu... :)

safiyyahosman on May 6, 2010 at 11:47 AM said...

betol2..
blog wujud sbb diri sdri y nak kan..:)..

ejaMaria on May 6, 2010 at 11:47 AM said...

eh... dah tukar kucin ensem... mana kucin pink?... ala nak kucin pink...

Frodo Baggins on May 6, 2010 at 11:59 AM said...

wa mau delete blog!
ekekekkeke


>>___<<


woohaa!!

bylindakitchen on May 6, 2010 at 12:12 PM said...

buat blog nie utk kita bercerita pasal diri kita.
kalo orang tidak suka..takpelah..
janjie kita puas..dan bila sudah tua nantie..boleh lah kita tengok cerita2 dalamblog kita sendirie.
mestie sangat seronok.

azieazah on May 6, 2010 at 12:20 PM said...

Manusia itu tidak sama.. tidak pernah sama, dan tidak akan sama.

sueanne on May 6, 2010 at 12:20 PM said...

Wa pilih A...
Ehhh tak de pilihan erh..hahahah

Hurmm...
Dia nak delete?..
dari hari ke hari, tak delete2x gak..
Aduhh..
biarlah dia..
Emosi dia tak stabil kut..
heeeeeeeeeee

attyfir on May 6, 2010 at 12:26 PM said...

kty berblog ..sebab blog mcm diari hidup kty ..tak penah nak pdm ..tak penah private hingga saat ini ..cuma kdg2 je tade mood..ehehehe..tu normal.

zaiMi on May 6, 2010 at 12:33 PM said...

selalu je jumpa blog macam tu. asyik duk cakap nak delete blog tapi selalu la pulak update cakap nak delete. apa kes? ada jugak yang delete terus sebab tak tahan kena kutuk tapi bagi aku diorang ni pengecut sebab tak pandai pertahankan rumah sendiri.

a.z.r.i.n.a.03.07 on May 6, 2010 at 12:35 PM said...

sapa lah tu ?


setuju sangat.


bagi kRina; kita taip xde orang baca xpe; pasal kRina kengkadang citer mereban pastu kalau ada yang baca dan komen itu satu kredit..

Liliyuli on May 6, 2010 at 12:39 PM said...

kebetulan mrblind mahu off blog hari ini..hahahaha

LyNn HaMzAh on May 6, 2010 at 12:43 PM said...

uish...entry marah sungguh nie cik tedi...huhuhu...

bagi lynn yang penting diri kita sendiri...lynn setuju dgn apa yg cik tedi luahkan dlm entry kali nie...

Dee on May 6, 2010 at 12:46 PM said...

eh..dee syg blog dee..biarlah org nk kt apa pun..dee xkan delete..kecuali blogger.com yg gi delete..mcm kejadian dulu tuh..huhuhu...

al-mankaraqi on May 6, 2010 at 12:48 PM said...

acah jgn tak acah.............

Unknown on May 6, 2010 at 12:54 PM said...

cakap x serupa bikin..lagi buat org menyampah, lagi bengkak hati dier..huhu

Unknown on May 6, 2010 at 12:54 PM said...

betul la tedi..kita buat blog sebab kita nak meluahkan apa yg kita fikirkan..

dan bersyukur jika ada yg berminat mahu berkawan dan mengambil berat setiap entry yg kita ekspresikan..

asilahmuhajer on May 6, 2010 at 1:34 PM said...

hidup tedi!
biarkan je orang camtu.

CEOMesinTaip on May 6, 2010 at 1:51 PM said...

niat asal dah lari..camtu ar gayanya..hehehe...

umi_e on May 6, 2010 at 1:57 PM said...

salam... belum lagi sebut nak delete blog tapi sekadar membiarkan blog bersawang kerana kesibukan dan ketiadaan selera untuk mengupdate n3 baru tu sudah biasa :p

* tengahari camni - mengantuknya! -

Relevan on May 6, 2010 at 4:41 PM said...

Nak juga rasa padam blog..kena guna rubber..

Kancilbiru on May 6, 2010 at 7:13 PM said...

betul...penah menyampah gak org macam tu...(tetiba terpikir, penah tak aku buat) hahahah

messyremo on May 6, 2010 at 11:47 PM said...

hoyeah2...

aku suke benor entri nih...
nasib bkn aku..ekeke
direct terus...
bagus tedi...
i loiiikeee......

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting