Wednesday, August 11, 2010

sayA TeLaH BuaT kePuTusaN yanG MenGGeMBirakaNnyA waLau sayA senDiri MenanGis. NamUn BiLa LiHat Dia RianG, KePuTusaN sayA aDaLah yanG PaLinG TePaT!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:42 PM
Photobucket

Ingat lagi entry `ini`? `entry` yang mana aku katakan aku perlu buat satu keputusan yang tidak akan mengecewakan mana-mana pihak? Terima kasih kepada komen yang di terima. Rata-rata membuat tafsiran aku mahu menghantar budak-budak itu ke SPCA.

Tapi ALhamdulillah. Tiada langsung niat terlintas untuk buat begitu sebab mereka masih ada tuan. Ini cuma berkaitan dengan budak Kecil yang aku amil.

Dia mengalami kemurungan, cirit birit walau tidak mahu makan. Jumaat lepas bawa dia ke `et` berkenaan dengan masalah itu. Setelah menceritakan latar belakang budak Kecil, `et` membuat kesimpulan, dia berada dalam keadaan tertekan.

ila dia sudah biasa bebas, di kelilingi belasan ekor kucing, tidak duduk dalam sangkar, tetapi berlaku sebaliknya di rumah aku. ila aku bekerja dia aku letak dalam bilik. Dunianya sempit. Hanya Dak Oren menemani. ila beri makan tidak mahu makan. Monyok. =((

Akhirnya selepas berfikir panjang, budak kecil aku serahkan semula kepada tuannya. Saat aku buka sangkar dia, dia melompat-lompat dan bergomol dengan adik eradiknya. Dia berlari ke laman bersama kucing-kucing yang lain. Seronoknya dia.

Menangis aku tengok bila dia seceria itu. Aku sudah buat keputusan yang baik. Memang sudah di takdirkan bukan jodoh aku dengan dia.

Alhamdulillah, menjelang Ramadhan, aku sudah kembalikan keceriaan makhluk Allah yang kecil itu.

Aku yakin keputusan aku adalah tepat.

Nota kakitanganku : Usah paksa sesuatu yang tidak mahu bersama.





25 kUs-kUs:

Anonymous said...

moga dia gembira :)

Relevan on August 11, 2010 at 11:07 AM said...

Salam Ramadan Tedi..

Tuah on August 11, 2010 at 11:12 AM said...

nampaknya dia rindukan adik-beradik dia yg lain. xpelah cik ted... kalau dia dtg rumah, bagilah dia makan/rawat apa yg patut. wp dia bersama keluarga, dia pasti akan dtg utk bertemu cik ted. manjakanlah dia masa dia dtg supaya satu hari nti dia akan rapat dgn cik ted bila mana adik beradik dia yg lain dah mula membawa haluan sendiri.

starzieti on August 11, 2010 at 11:13 AM said...

betol2, jgn pakse2..
manusie pon xsuke..;)

norliza_osman on August 11, 2010 at 11:14 AM said...

sedihnya tedi..

wanita mutalib on August 11, 2010 at 11:20 AM said...

takpa kawan..
budak kecil itu dekat dengan kamoo kan..
jumpa selalu dengan dia takpe :p
kamoo dah buat yang terbaik kay :)

lalink7 on August 11, 2010 at 11:25 AM said...

semoga mereka sihat sentiasa hendaknyaa..

Dee on August 11, 2010 at 11:30 AM said...

moga dia terus happy..kucing pun tertekan..apalagi manusia..

Kak Anie on August 11, 2010 at 11:37 AM said...

tEDl...alhamdulullah dia dah ceria semula...biarpun kita sedih melepaskannya tapi gembira kerana telah membuat keputusan yang tepat...

SELAMAT BERPUASA tEDl

nuraarin-life on August 11, 2010 at 11:43 AM said...

semoha dia akan lebih bahagia dan ceria di samping adik beradiknya yang lain.. kamu membuat keputusan yg tepat...

Dee on August 11, 2010 at 11:47 AM said...

kucing pun pandai merajuk sampai takmo makan..

salam ramadhan tedi

Unknown on August 11, 2010 at 12:00 PM said...

kesian kat korang berdua... comel kan tedi... tapi aku rs ko dh buat kputusan tepat dengan mengembalikan dia...

patut la yoko masa mula2 dulu pun murung.. mungkin dia rndukan adik beradik dia.. tp skrg dh ok pun.. hehe~~

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on August 11, 2010 at 12:03 PM said...

tepat keputusan ko :)

redNing on August 11, 2010 at 12:47 PM said...

semoga dia gembira sntiasa. amin

Qaseh Suhaida on August 11, 2010 at 1:03 PM said...

BAGUS KEPUTUSAN TU SI TEDI mmg berbaloi2.

Rozita on August 11, 2010 at 1:10 PM said...

kalau nak ambik pun kucing tu, biar dia besar skit..
yg tu kecik lagi kot...

Anonymous said...

seperti menyintai tapi bukan memiliki :)

IntanBerlian on August 11, 2010 at 1:35 PM said...

xpela ted.kite pon mesti nak dekat dgn keluarga kan..huhu

hmm ted selamat berpuasa ye!!!

bylindakitchen on August 11, 2010 at 2:05 PM said...

sedey ;(
tapie andai kebebasan itu buat dia kembali bernyawa, lepaskanlah.
mungkin dalam hatinya, ribuan terima diucapkan buat kamu.

black_mel on August 11, 2010 at 3:11 PM said...

bgus..keputusan yang tepat....

umi_e on August 11, 2010 at 3:45 PM said...

keputusan yang baik - lihat dari jauh je lah...

Papa Hero on August 11, 2010 at 3:51 PM said...

keputusan tepat yang tak dijangka sebenarnya..ada sesuatu yang menggerakkan awak...

Alimaz-Kembara Terasing on August 11, 2010 at 3:58 PM said...

satu tindakan yg bagus

larradanish on August 11, 2010 at 5:32 PM said...

tedi..mungkin itulah yg terbaik..kucing ada perasaan..macam ibu kucing..kalo anak hilang dia resah semacam..macam tu la agaknya si kecik tu..sgt tacing tedi..apepun u r the best mak kucing in the world..

Softtouch [Hanim] on August 11, 2010 at 7:14 PM said...

tak snagka sekali jd mcm tu yer tedi...

moga2 si tecik tu hepy bila ngan family nyer...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting